Coraz bardziej zbliża się już nadejście przed-sezon 2016 i choć wbrew temu czego można było się spodziewać, żadne zmiany z nim związane nie zostały jeszcze wprowadzone na serwer testowy PBE to pracownicy Riotu już teraz podzielili się przynajmniej częścią nowości, które wkrótce będą testowane.
Caitlyn
Bazowe Statystyki:
- Auto-ataki Caitlyn stackują się 10% gorzej z Attack Speedem
- Pozostałe statystyki tej postaci zostały odpowiednio dostosowane
Pasyw:
- Obrażenia z Headshota skalują się od teraz z szansą na uderzenie krytyczne (a więc posiadając 50% szansy na uderzenie krytyczne, nasz Headshot zada 100% bonusowych obrażeń) – pasyw nie ignoruje już 50% bonusowego armora celu
- Caitlyn może wystrzelić Headshota z podwójnego zasięgu w cel, który został przez nią uwięziony lub złapany w sieć poprzez wyprowadzenie w niego auto-ataku (ten Headshot jest kompletnie niezależny od normalnego)
Q:
- Wystrzeliwany pocisk jest od teraz wąski, ale rozszerza się on od teraz do starych rozmiarów po trafieniu pierwszego celu. Ilość obrażeń zadawanych pierwszemu celowi została zwiększona o około 20%, ale jest ona znacznie bardziej redukowana przy trafieniu większej ilości celów
W:
- Pułapki działają od teraz na zasadzie zbierania amunicji – mają one krótki czas odnowienia na postawiene, ale długi czas odnowienia na zdobycie nowych pułapek. Dzięki temu Caitlyn może szybko postawić kilka pułapek, jednak po położeniu ich wszystkich musi sobie ona radzić bez nich przez znacznie dłuższy czas niż dotychczas. – maksymalna ilość pułapek, które Caitlyn może mieć przy sobie to 3/3/4/4/5, a każda pułapka zostaje teraz na polu bitwy tylko przez 90 sekund.
- Pułapki nie zadają już obrażeń, a w zamian za to zyskały opisaną już interakcję z pasywem
E:
- Wystrzeliwana siatka stała się węższa, mniejsza, wolniejsza i w dodatku zadaje ona mniejszą ilość obrażeń, ale w zamian posiada ona interakcję z pasywem.
Corki
Tożsamość Corkiego jako marksmana zadającego magiczne obrażenia została wzmocniona:
- Pasyw Corkiego od teraz sprawia, że jego auto-ataki będą zadawać mieszany rodzaj obrażeń ( w połowie magiczny w połowie fizyczny) zamiast dodawać bonusowy true damage – Corki zachowuje 10% bonusowych obrażeń jednak zmienia się ich typ
- W związku z tym ponownie będzie on wchodził w interakcje z modyfikatorami auto-ataków takimi jak Trinity Force czy Uderzenia Krytyczne
- E od teraz również zadaje mieszany rodzaj obrażeń obniżając zarówno armor jak i MR przeciwników (jednak wartość obniżenia każdej z tych statystyk jest mniejsza od tej obecnej na serwerach live)
Corki będzie miał nowe narzędzie w postaci “The Package” , które da mu dostęp do “Special Delivery”:
- The Package będzie pojawiać się w bazie Corkiego po określonej przerwie. Corki może wrócić się do swojej bazy zbierając Package zyskując tymczasowo bardzo mocny bonus do prędkości poruszania się działajacy tylko poza walką, a także ulepszając Valkyrie do Special Delivery – wartość bonusu do prędkości poruszania się wynosi normalnie 50%, ale jest ona zwiększana do 150% kiedy znajdujemy się w naszej bazie, a w dodatku po podniesieniu Package zyskujemy efekt homeguardów
- Special Delivery umożlwia Corkiemu przeprowadzenie zrzutu bomb – podczas którego porusza się on szybciej i dalej niż w przypadku Valkyrie’i, zrzucając co jakiś czas bomby, które odrzucają napotkanych przeciwników (podobnie do E Dravena), a także zostawiając za sobą zabójczy ognisty ślad, który zarówno zadaje obrażenia jak i spowalnia przeciwników, którzy ośmielili się (lub zostali zmuszeni) na niego wejść.
- Special Delivery może zostać użyte zarówno, żeby odciąć komuś drogę ucieczki jak i żeby spowodować chaos w przeciwnym teamie w trakcie walki.
Po aktualizacji Corki będzie musiał podejmować więcej ryzyka:
- Jednym z głównych problemów z Corkim był fakt, że jest był on stosunkowo bezpieczny jako marksman, gdyż posiadał on dobry poke o dużym zasięgu, a w razie niebezpieczeństwa mógł on ucieć przy użyciu W.
- Zasięg W został znacząco zmniejszony. – dokładniej rzecz ujmując obecnie zasięg został zmniejszony z 800 do 600
- Użycie The Package prawidłowo wiąże się ze sporym ryzykiem, ale może przynieść ze sobą sporą nagrodę.
Graves
Bazowe Statystyki:
- Zasięg auto-ataku został zmniejszony do 425
- Pozostałe statystyki Gravesa zostały dopasowane w taki sposób aby bardziej przypominały one statystyki meele championa
Destiny (Nowy Pasyw):
- Wyprowadzając auto-ataki Graves wystrzeliwuje w stożku 4 kule, których przelicznik z AD skaluje się wraz z czasem rozgrywki. Pierwszy pocisk zadaje obrażenia równe 0.75-1.1 AD (w zależności od poziomu), a każda kolejna kula, którą trafiony został dany cel zadaje 33% tych obrażeń. Każda kula może nakładać efekty on-hit, ale tylko raz na cel. Graves uderzając krytycznie wystrzeliwuje większą ilość pocisków (8 przy normalnym uderzeniu krytycznym, 10 z IE), co wzmacnia go zarówno przy walce na mały dystans gdzie może on zburstować swój cel jak i na dalszy dystans gdzie zadaje on większe obrażenia AoE. – Runnan’s Hurricane jedynie dodaje dwa dodatkowe kule do auto-ataków Gravesa, natomiast efekt Sheena nałożony będzie tylko na pierwszą kule
- Graves przechowuje 2 łuski na raz, a po ich użyciu musi on przeładować zanim znowu będzie mógł on wyprowadzić auto-atak. Przeładowanie trwa dłużej niż normalna przerwa pomiędzy auto-atakami i jego czas jest redukowany w małym stopniu przez AS, za to czas pomiędzy auto-atakami jest redukowany bardzo mocno przez AS. – po około 4 sekundach bez wyprowadzenia auto-ataku Graves automatycznie przeładuje uzupełniając ilość łusek
- W przeciwieństwie do innych auto-ataków pociski Gravesa uderzają w pierwszy napotkany cel.
End of the Line (Nowe Q):
- Graves wystrzeliwuje prochowy nabój , który zadaje małą ilość obrażeń w linii przed wylądowaniem
- Po około sekundzie pocisk ten wybuchnie zadając duże obrażenia w linii, po której on przyleciał a także w dwóch kierunkach prostopadłych do tej linii
- Jeśli pocisk uderzy w ścianę to eksploduje on natomiast
W:
- Przeciwnicy znajdujący się w Smoke Screenie nie mogą zobaczyć co się dzieje na zewnątrz, bez żadnych wyjątków
- Czas odnowienia został zwiększony z 20/19/18/17/16 do 26/24/22/20/18 sekund
- Od teraz umiejętność ta lekko spowalnia tylko przy uderzeniu
E:
- Umiejętność ta nie zwiększa już AS Gravesa, a zamiast tego resetuje ona auto-atak Gravesa przyznając mu jedną łuskę
- Od teraz użycie tego spella przyznaje efekt starego pasywa Gravesa na 4 sekundy. Bonus ten może być wydłużany poprzez wyprowadzanie auto-ataków w cele nie będące minionami i może być on stackowany do momentu ponownego użycia E
- Jeśli mówimy już o ponownym użyciu E – wartość redukcji czasu odnowienia za auto-atak została zmniejszona, ale za to każda wystrzelona kula może może włączyć ten efekt
R:
- Od teraz użycie tej umiejętności również odrzuca Gravesa tworząc tym samym mu potencjalną możliwość ucieczki
Kog'Maw
Bio-Arcane Barrage (W) zostało zmienione w taki sposób aby Kog’Maw przypominał karabin maszynowy w momencie kiedy spell ten jest aktywny:
- Kiedy W jest aktywne Kog’Maw atakuje dwa razy szybciej, a ograniczenie maksymalnego Attack Speedu podwaja się do 5 ataków na sekundę
- Kiedy W jest aktywne auto-ataki Kog’Mawa zadają zmniejszone obrażenia, ale za to w pełni nakładają efekty on-hit – umiejętność ta ma nadal zadawać bonusowe obrażenia zależne od HP przeciwnika, jednak teraz ich ilość ma być znacznie bardziej zależna od nowo dodanego przelicznika z AD
- W czasie trwania tej umiejętności poprawne używanie attack-move’a staje się niesamowicie ciężkie więc radzimy wybrać dobry moment, w którym nie będziecie musieli się za dużo poruszać
Living Artillery (R) zostało zmienione w taki sposób aby było słabsze jako narzędzie do poke’owania, jednak bardziej zabójcze jako narzędzie do dobicia przeciwnika:
- Bazowe obrażenia i przeliczniki tej umiejętności zostały odpowiednio dopasowane, a sama umiejętność nie posiada już zwiększonych bazowych obrażeń podczas używania jej przeciwko championom – obecnie ilość zadawanych obrażeń wynosi 70/110/150 (+0.75 bonusowego AD, +0.25 AP)
- Od teraz umiejętność ta zadaje podwójne obrażenia przeciwnikom posiadającym 50-25% HP i potrójne obrażenia przeciwnikom posiadającym poniżej 25% HP
Kilka innych zmian/przemyśleń:
- Bazowa ilość Attack Speedu i bonus do niego z Q zostały tak dopasowane aby postać ta potrzebowała wymaksowanego zarówno W jak i Q do osiągnięcia pełnego potencjału
- Dla zainteresowanych AP Kog będzie używany teraz w trochę inny sposób ale w założeniu ma mieć on siłę zbliżoną do obecnej
Miss Fortune
Miss Fortune powraca jako królowa Wombo Combo:
- Bullet Time (R) od teraz jest channelowane przez dłuższy czas, w związku z czym umiejętność ta zadaje również większe maksymalne obrażenia (DPS będzie stosunkowo podobny, jeśli nie lepszy w większości przypadków) – warto wspomnieć, że zwiększony został zasięg castowania E MF, dzięki czemu umiejętność ta powinna lepiej współdziałać z R
- Bullet Time (R) od teraz znacznie lepiej się skaluje – na wyższych levelach umiejętności Miss Fortune szybciej wystrzeliwuje fale pocisków, a w dodatku umiejętność ta może od teraz uderzyć krytycznie (zadając jednak zmniejszoną liczbę bonusowych obrażeń)
Impure Shots (W) zostają usunięte i zastąpione przez Love Tap:
- Love Tap jest nową pasywką MF – jest to nowa mechanika związana z auto-atakami, która zadaje dodatkowe obrażenia za każdym razem jak Miss Fortune zaatakuje nowy cel – pasyw ten obecnie nie posiada żadnego czasu odnowienia. Umiejętność ta nie współdziała z Runnan’s Hurricanem
- MF zyskuje teraz na znaczeniu jeśli jest w stanie zmieniać ciągle cel swojego ataku
- Dotychczasowy pasyw Miss Fortune został przesunięty na miejsce W – stary aktyw związany z bonusowym Attack Speedem nadal znajduje się w W
Quinn
Tag Team (R) zostało przekształcone w narzędzie do przemieszczania się po mapie:
- Wygląd umiejętności został zmieniony i od teraz Quinn nie znika z pola bitwy, a zamiast tego Valor nosi ją pod sobą.
- Tag Team posiada od teraz 2 sekundowe channelowanie na początku umiejętności i od teraz nie zawiera on w sobie możliwości używania ofensywnych spelli czy auto-ataków – umiejętność ta zostanie zakończona jeśli spróbujemy wyprowadzić jakiś atak, a także w momencie gdy otrzymamy obrażenia od wrogich championów
- Tag Team od teraz nie ma żadnego czasu odnowienia, a bonus do prędkości poruszania się jest niesamowicie duży – wartość tego bonusu obecnie planowana jest na 70/100/130% całkowitej prędkości poruszania się. Sam spell nadal ma kosztować manę, jednak na 3 poziomie koszt obecnie spada do 0
- Skystrike został zachowany, ale zadaje on od teraz znacznie mniejszą ilość obrażeń, a same obrażenia nie są zwiększane w zależności od ilości brakującego HP celów – obecnie liczba zadawanych obrażeń ma wynosić 1.0 całkowitego AD Quinn
Blinding Assault (Q) zostało zmienione (zmieniona została również nazwa samej umiejętności) w narzędzie przeznaczone bardziej do czyszczenia linii niż do pojedynkowania się:
- Nazwa Q została zmieniona na Aerial Assault, ponieważ spell ten nie nakłada już blinda
- Aerial Assault od teraz naznacza swój pierwszy cel znacznikiem z pasywa
- Aerial Assault nie zadaje od teraz zwiększonych obrażeń w zależności od brakującego HP celów
- Połowa czasu odnowienia tej umiejętności jest od teraz przywracana, jeśli spell ten zabije chociaż jednego przeciwnika
Kilka innych zmian:
- Bonusowe obrażenia z pasywa równe są teraz procentowi całkowitego AD Quinn, zamiast pewnej określonej bazowej liczby obrażeń połączonych z przelicznikiem z bonusowego AD
- Szybkość dasha z E została zwiększona, a dodatkowo od teraz po użyciu tej umiejętności powinniśmy wracać po wektorze, w którym się wcześniej dashowaliśmy
Inni Marksmani
Zmiany o mniejszej skali dotkną również postacie, które nie zostały wymienione powyżej. Przykładowo ilośc pocisków wystrzeliwanych przez Luciana w trakcie trwania ulta będzie zależna od poziomu umiejętności nie ilości Attack Speedu dzięki czemu umiejętność ta będzie przydatna nawet jeśli skupimy się na buildze bardziej opartym na ilości AD.
Rift Herald
Lokacja/Czas:
- Potwór ten spawnuje się w jamie Barona
- Po raz pierwszy pojawia się on w 4 minucie
- Jego respawn trwa 5 minut
- Potwór ten znika w 19:45 chyba, że znajduje się on w walce, jednak musi on zniknąć w 19:55 bez względu na wszystko
Szczegóły pojedynku:
- Potwór ten wyprowadza tylko meele ataki, jednak będzie uderzał naprawdę mocno. Żeby się z nim zmierzyć trzeba będzie być gotowym przyjąć na siebie cios
- Jego oko co jakiś czas będzie się otwierać narażając go na dodatkowy true damage od ataków w plecy równy 12% maksymalnego HP Rift Heralda
- Będzie on przyjmował 35% mniej obrażeń od zasięgowych ataków
Szczegóły związane z nagrodą:
- +50 golda dla każdego członka teamu, który go zabił
- Zabójca dostanie dodatkowo buff nazwany “Doom’s Eve”:
- Wszystkie obrażenia (za wyjątkiem true damage’a) zwiększane są o 10%, + 40 MS
- Wzmocnienie do recallu identyczne z tym otrzymywanym od Barona
- Wzmocnienie ofensywnej mocy minionów tak samo jak Baron Buff z dodatkowym zwiększeniem Attack Speedu. Buff ten nie wzmacnia jednak defensywy minionów. – Buff ten znika po śmieci posiadającego go championa. Zabicie Rift Heralda przyznaje nam 2 stacki Devouera. Sam Buff trwa 2 minuty.
Specjalizacje
Zmiany dotknęły również specjalizacji. Zacznijmy od specjalizacji kluczowych, które zostały niedawno oficjalnie zapowiedziane przez Riot we wpisie przedsezonowym.Przypominamy, że można mieć tylko jedną kluczową specjalizację.
Drzewko defensywne:
- Bond of Stone: 4% redukcji obrażeń. Jeśli w pobliżu przebywa sojusznik, bonus jest podwajany oraz przyjmujesz 8% obrażeń za swojego towarzysza (efekt wyłącza się gdy twoje zdrowie spada poniżej 15% maksymalnego stanu).
- Grasp of the Undying: twój następny auto atak kradnie przeciwnikowi 3% twojego maksymalnego HP. Umiejętność odnawia się co 4 sekundy.
- Strength of the Ages: Zabicie oblężniczego miniona lub dużego potwora w dżungli przez ciebie lub sojusznika dodaje permamentnie 20 oraz 10 HP. Maksymalnie można w ten sposób zdobyć 300 dodatkowych punktów zdrowia. Po osiągnięciu wartości maksymalnej zabijanie tych stworów przywraca 100HP.
Drzewko użytkowe:
- Windspeaker’s Blessing: Tarcze i heale, których używasz są o 10% silniejsze. Do tego wzmacniają one armor i magic ressist o 15% przez 3 sekundy po użyciu. Efekt nie działa na twojej postaci.
- Thunderlord’s Decree: Co trzeci atak lub umiejętność użyta na wrogim championie wywoła wyładowanie na obszarze wokół niego, które zada 10x poziom+20% bonusowego AD + 10% AP magicznych obrażeń. Czas odnowienia – 30 sekund.
- Stormraider’s Surge: Zadanie obrażeń wynoszących conajmniej 30% maksymalnego HP przeciwnika w przeciągu 2 sekund przyspieszy twoją postać o 35% przez 3 sekundy. Czas odnowienia – 10 sekund.
Drzewko ofensywne:
- Deathfire Touch: Twoje umiejętności zadadzą przeciwnikowi dodatkowe 6 + 50% bonusowego AD + 20% AP magicznych obrażeń przez 3 sekundy. (Efekt dla umiejętności AOE oraz zadających obrażenia rozłożone w czasie będzie o połowe krótszy).
- Warlord’s Bloodlust: Uderzenie krytyczne uleczy twoją postać o 15% zadanych obrażeń oraz zwiększy prędkość ataku o 20% na 4 sekundy. Czas odnowienia – 2 sekundy.
- Fervor of Battle: Każdy auto atak doda 1 ładunek zapału na 5 sekund (maksymalnie można mieć ich 10). Każdy ładunek doda ci od 1 do 8 AD zależnie od poziomu.
Podstawowe specjalizacje również dotknęły zmiany:
Defensywne poziom 1:
- Recovery: +0.4/0.8/1.2/1.6/2.0 regeneracji HP co 5 sekund.
- Unyielding: +1.2%/2.4%/3.6%/4.8%/6% odporności na magię i pancerza
- Tough Skin:Otrzymujesz 2 punkty obrażeń mniej od podstawowych ataków bohaterów i potworów w jungli.
- Explorer: +12 prędkości ruchu na rzece i w krzakach.
- Runic Armor: Wzmacnia wszystkie tarcze i efekty lecznicze użyte na tobie o 1.6%/3.2%/4.8%/6.4%/8% (wzmocnione zostają także lifestal i regeneracja HP).
Defensywne poziom 2:
- Veteran’s Scars: +1.2%/2.4%/3.6%/4.8%/6% dodatkowego HP.
- Insight: Summoner spelle mają skrócony cooldown 15%.
- Perseverance: +50% regeneracji HP. Bonus wzrasta do 200% jeśli twoje HP spadło do 20%.
- Swiftness: +3%/6%/9%/12%/15% Tenacity i odporności na spowolnienia.
- Legendary Guardian: +0.4/0.8/1.2/1.6/2.0 dodatkowego pancerza i odporności na magię za każdego wrogiego championa w pobliżu.
Użytkowe poziom 1:
- Wanderer: +0.6%/1.2%/1.8%/2.4%/3% dodatkowej szybkości ruchu poza walką.
- Savagery: Podstawowe ataki oraz umiejętności atakujące tylko 1 cel zadają dodatkowe 1/2/3/4/5 obrażeń dla minionów i potworów z dżungli.
- Runic Affinity: Wydłuża czas trwania buffów o 15%.
- Secret Stash: Mikstury, eliksiry itd. działają o 10% dłużej. Oprócz tego mikstury zostają zastąpione przez ciasteczka, które dodatkowo przywracają natychmiastowo 20HP i 10 many zaraz po użyciu.
- Merciless: Wzmacnia obrażenia dla przeciwników poniżej 40% Hp o 1/2/3/4/5%.
Użytkowe poziom 2:
- Meditation: Co 5 sekund przywraca 0.3%/0.6%/0.9%/1.2%/1.5% twojej brakującej many.
- Bandit: Daje 1 monetę za każdego miniona zabitego przez sojuszników. Do tego daj 3 monety(lub 10 jeśli jesteś postacią walczącą wręcz) za trafienie przeciwnego championa auto atakiem. Nie możesz jednak dostać złota za trafienie przeciwników częściej niż raz na 5 sekund.
- Dangerous Game: Zabójstwa i asysty przywracają 5% twojego brakującego HP i many.
- Precision: Zyskujesz dodatkowe 0.6/1.2/1.8/2.4/3 i .06/.12/.18/.24/.3 pancerza i odporności na magię co poziom.
- Intelligence: Redukcja cooldownów o 5% i zwiększa maksymalną wartość redukcji cooldownów o 5%. Innymi słowy maksymalna wartość cdr wynosi wtedy 45%.
Ofensywne poziom 1:
- Fury: +0.8/1.6/2.4/3.2/4% szybkości ataku
- Nazwa nieznana: Wzmacnia obrażenia z umiejętności o 0.4/0.8/1.2/1.6/2.0%.
- Double Edged Sword: Walczący wręcz- Zwiększa zadawane obrażenia o 3%, ale zwiększa przyjmowane o 2%. Postacie zasięgowe – zadawane oraz przyjmowane obrażenia wzrastają o 2%.
- Feast: Zabicie jednostki przywraca 20 HP. Czas odnowienia – 20 sekund.
- Vampirism: +0.5/1.0/1.5/2.0/2.5% kradzieży życia i wampiryzmu zaklęć.
Ofensywne poziom 2:
- Natural Talent: +2/4/6/8/10 AD i +3/6/9/12/15 AP na poziomie 18
- Bounty Hunter: Każde zabójstwo zwiększa zadawane obrażenia o 1%.
- Oppressor: Zadajesz 2,5% więcej obrażeń dla postaci, których ruch został utrudniony (stun, snare, slow itd.).
- Battering Blows: +1.4/2.8/4.2/5.6/7% penetracji pancerza
- Piercing Thoughts: +1.4/2.8/4.2/5.6/7% penetracji magicznej
Przedmioty
Wraz z przed-sezonem do gry wprowadzone ma zostać kilka nowych przedmiotów, a część starych itemów otrzyma pewnego rodzaju zmiany. Część zmian, które ze względu na ich ilość nie zawsze zostały przetłumaczone z języka angielskiego znaleźć możecie poniżej:
Giant Slayer 1000g +10AD. Pasyw taki sam jak w przypadku Lord Dominik’s regard. Sheen 10% cooldown 1050g. Efekt nakłada się również na Triforce’a i Lich Bane’a.
Doran’s Shield 450g
Tiamat 1250g, dodaje od teraz tylko 30AD
Youmuu’s Ghostblade 500g, +65AD, usunięto szansę na uderzenie krytyczne
Ionian boots +10% CDR, jednak efekt ten nakłada się również na Summoner’s Spelle
Health Potions 50g
Long Sword 350g
Boots of Speed 300g.
Merc scimitar 3700g, 35MR, 10% LS, pasyw niezmieniony
Infinity Edge 3500g, 65AD, 25% szansy na uderzenie krytyczne, pasyw niezmieniony
Essence Reaver Redukcja czasu odowienia skaluje się od teraz z szansą na uderzenie krytyczne. Maksymalna możliwa wartość do osiągnięcia to 30% CDR
Blood Thirster 3700g, 75AD, reszta pozostaje niezmieniona
BF Sword 1300g 40AD