Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Aktualizacja dotycząca reworku Rengara, o zmianach feara

Od dawna nie było słychać nic o dawno zapowiedzianym już reworku Rengara, ostatnio jednak Riot postanowił uchylić rąbka tajemnicy i przekazać nam wrażenia po testach tychże zmian.

  • Zmiany w Q Rengara miały polegać całkowitej zmianie jego działania przy użyciu z pełnym paskiem Ferocity (po reworku miało ono przywracać część użytego Ferocity). Po przeprowadzeniu testów Riot zauważył iż taka zmiana sprawiała, że Rengar nie dysponował typowym finisherem. Z tego powodu refundacja została usunięta a nowe Q (z pełnym Ferocity) ma opierać się na byciu finisherem z bardzo dużymi obrażeniami (i bardzo dużym dodatkowym Attack Speed)
  • Po reworku stealth w ultimate miał być podzielony na dwie części (podobnie jak obecnie ulti Kha’Zixa jest podzielone na 3-4 części), jednak powodowało to zdecydowanie za dużo frustracji u przeciwników. Następne zmiany w tej umiejętności nie są na razie znane ale wiadomo iż w założeniu będą one umożliwiać Rengarowi zarówno dive jak i ucieczkę bez powodowania zbyt dużej frustracji u drużyny przeciwnej.
  • W na testach daje bonus 50% do armora i magic resist-ów za każdego trafionego bohatera – co w założeniu ma zwiększyć jego wytrzymałość w team fightach
  • Mimo kilku problemów, które wypłynęły po tych testach, ogólnie cały proces testowania idzie bardzo dobrze, a te zmiany już teraz poprawiają wrażenia z grania tym bohaterem. Nadal nie znana jednak, ani data oficjalnej premiery tego reworku, ani o wprowadzeniu go do testowania na serwerze PBE.


Po zmianach w fearze wprowadzonych przez Riot w najnowszym patchu (4.3) bardzo dużo osób zaczęło narzekać iż jest to bardzo duże osłabienie dla postaci z tym właśnie CC-kiem. Choć zmiany te w teorii mogą pomóc Shaco (odpowiednie postawienie pacynek może umożliwić mu lepsze gankowanie) to reszta postaci raczej na tej zmianie ucierpiała. Zdecydowanie najbardziej poszkodowanym okazał się Fiddlesticks, u którego fear obecnie nie tylko nie pomaga w castowaniu Draina czy ultimate, ale wręcz w tym przeszkadza. Obecnie wszystkie feary działają na takiej samej zasadzie jak ten nakładany przez Hecarima (przeciwnik ucieka od postaci nakładającej fear, poruszając się szybko i zwalniając wraz ze zwiększeniem się od niej dystansu). Riot zapowiedział iż będzie się temu problemowi przyglądał i postara się jak najszybciej go naprawić (nie wykluczone iż fear będzie nakładał slowa bardzo podobnego do tego nakładanego przez charm Ahri).




Inny pracownik Riotu CertainlyT poruszył temat zmian planowanych i już wprowadzonych do kilku bohaterów.
Sporo graczy uskarżało się iż Teemo bardzo ucierpiał na ostatnim osłabieniu (głównie z powodu braku wzmocnienia jakiejkolwiek innej umiejętności). Mimo tych opinii Rioter jest całkiem zadowolony z tych zmian gdyż według niego działają one dokładnie tak jak Riot planował (osłabienie mid lane Teemo, który dzięki grzybom dotychczas bardzo łatwo mógł wygrać tę fazę gry, a przy tym zostawienie mu możliwości wygrywania lane przez wprowadzanie ludzi właśnie na grzyby).
Następnie poruszony został temat problemów związanych z Fiorą, która obecnie jest bardzo rzadko widziana w jakichkolwiek grach. Autor postu przyznał iż bardzo chciałby aby wszystkie 120 championów było często grane, ale za każdym razem kiedy zmieniają oni jednego championa pojawiają się jakiegoś typu problemy z innym. Po za tym stwierdza on iż większość przegranych gier Fiorą jest spowodowane faktem iż nie gra się nią poprawnie, co jednak wynika z tego iż Riot określa ją jako pojedynkującego się top lanera, podczas gdy bardziej przypomina ona asasyna i wydaje się bardziej pasować na mida.


Inny pracownik Riotu Xypherous, wyjaśnia co się stało z reworkiem Jayce, który został zapowiedziany kilka miesięcy temu (po czym już nic o nim nie było powiedziane). Przyznaje on iż próby reworku prowadzone przez niego zakończyły się niepowodzeniem (głównie przez fakt iż skupił się on za bardzo na rozwiązaniu problemów z ultimate, zamiast zajmować się problemami, które sprawiały graczom najwięcej problemów) przez co został on (słusznie jak sam przyznaje) odsunięty od pracy nad tym reworkiem. Zdradza on też jakie zmiany chciał przeprowadzić, a mianowicie: usunięcie możliwości lvlowania ultimate, spore zmiany z maną (zmniejszenie kosztów many na meele Q prawie do 0 i przy tym wywindowanie kosztów na melee E)

Dodatkowo w odpowiedzi na narzekania graczy Riot zapowiedział usunięcie Pando Media Booster-a ze swojego instalatora. PMB to program, który w założeniu miał być wykorzystywany do aktualizowania clienta (obecnie Riot już go do tego nie używa), ale szybko okazało się, że dość często odpowiada on za problemy z FPS.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.