Kolejna stara bohaterka z ciągle powiększającej się listy postaci League. Minęło prawie sześć lat, które Ashe przeszła z praktycznie niezmienionymi umiejętnościami. Do dziś! Nie tworzymy jej zupełnie na nowo, ale wprowadzamy dość duże zmiany do jej umiejętności, które mają na celu utrwalić pozycję Ashe jako głównej użytecznej prowadzącej w League. Na koniec, wprowadzamy jeszcze kilka drobnych poprawek, które mają na celu zwiększenie liczby sposobów, w jaki przeciwnicy mogą z nią walczyć. Oto opis jej nowych umiejętności!
Bierna: [NOWOŚĆ] Lodowy Strzał
Ashe spowalnia wszystko, co trafi podstawowymi atakami i umiejętnościami.
Podstawowe ataki Ashe zawsze zadają dodatkowe obrażenia spowolnionym celom, zastępując jej zdolność do trafień krytycznych. Dodatkowe obrażenia zwiększają się wraz z szansą na trafienie krytyczne.
Q: [NOWOŚĆ] Skupienie Tropicielki
Bierne: Ashe zyskuje ładunek Skupienia za każdym razem, gdy spowolni przeciwnika. Maksymalnie może mieć pięć ładunków.
Użycie: Ashe zyskuje prędkość ataku i nakłada mocniejsze spowolnienie Lodowym Strzałem przez kilka sekund. Jeżeli Ashe ma pełną kumulację Skupienia, wystrzeliwuje serię strzał przy każdym podstawowym ataku podczas działania umiejętności.
W: Salwa
Ashe nakłada kilka strzał na cięciwę, a następnie wystrzeliwuje je na dużym obszarze w kształcie stożka przed sobą. Każda strzała zadaje obrażenia i spowalnia ofiarę.
[NOWOŚĆ] Ashe wystrzeliwuje więcej strzał niż wcześniej. Szansa na trafienie celów kilkoma strzałami jest większa, ale wrogowie otrzymają obrażenia tylko raz.
E: Sokole Oko
Ashe rozkazuje swojemu sokołowi zbadanie obszaru. Ptak przemieszcza się powoli, odkrywając obszar, nad którym przelatuje, kierując się w miejsce docelowe. Gdy dotrze do celu, unosi się przez kilka sekund, ujawniając wszystkie nieukrywające się jednostki, nawet w zaroślach.
[NOWOŚĆ] Sokole Oko ma zasięg globalny. Ashe może przechowywać maksymalnie 2 ładunki Sokolego Oka.
R: Zaczarowana Kryształowa Strzała
Ashe wystrzeliwuje duży lodowy pocisk w wybranym kierunku, który zadaje obrażenia i ogłusza pierwszego wrogiego bohatera, którego trafi. Czas działania ogłuszenia zależy od odległości przebytej przez pocisk. Zaczarowana Kryształowa Strzała zadaje obrażenia i spowalnia wszystkie neutralne i wrogie cele w pobliżu ofiary.
Zapoznajcie się z umiejętnościami powyżej, a zobaczycie, że większość zmian skupia się na usunięciu mniej interesujących elementów jej umiejętności. Przykładowo, Lodowy Strzał był bardzo nudną umiejętnością: albo była ona włączona i Ashe spowalniała swoje cele, tracąc manę, albo nie. Jednocześnie, bardzo podobał nam się pomysł Ashe jako użytecznej prowadzącej, kogoś, kto wprowadza niezrównane ograniczenie kontroli oraz wizję podczas meczów, w porównaniu z innymi bohaterami tej samej klasy. Przesunęliśmy więc Lodowy Strzał na umiejętność bierną, jednocześnie pozbywając się aktywacji, co zwolniło miejsce Q na coś nowego. Skupienie Tropicielki wypełnia ten brak, dając Ashe zachętę do pozostania w walce (w przeciwieństwie do jej starej umiejętności biernej, która nagradzała ją za zaprzestanie atakowania) oraz dając jej sensowne zwiększenie obrażeń, jeżeli będzie skutecznie zarządzać ładunkami Skupienia.
Jeżeli chodzi o drugi element jej umiejętności biernej, usunięcie trafień krytycznych ze strzelca może wydawać się nierozważne – są one dość ważne dla postaci zadających obrażenia podstawowymi atakami – ale Lodowy Strzał wciąż nagradza Ashe za zwiększanie szansy na trafienia krytyczne. Zamiast mieć nadzieję na zwiększone obrażenia co jakiś czas, grając Ashe, będziecie zadawać dodatkowe obrażenia, zwiększając szansę na trafienie krytyczne, a znaczne zwiększenie obrażeń zyskacie po kupieniu jej flagowego przedmiotu: Ostrza Nieskończoności.
Zmiany umiejętności biernej oraz Q Ashe wzmacniają jej rozgrywkę we wszystkich fazach gry. Strzela do celów, kumuluje ładunki Skupienia, a potem używa Skupienia Tropicielki, aby zadać dodatkowe obrażenia podstawowymi atakami. Powodowało to, że Salwa była zbyt potężna, więc ją zmieniliśmy. Daliśmy Ashe więcej strzał w Salwie, więc jeżeli wystrzeli ją z dużej odległości, teoretycznie może trafić więcej celów i natychmiast w pełni skumulować Skupienie. Jednakże, w ramach równowagi, zmieniliśmy umiejętność tak, aby zwiększyć szansę na to, że przeciwnicy i neutralne cele zostaną trafieni kilkoma strzałami. Stara Ashe mogła dość pewnie trafić wrogich bohaterówprzez ich grupę stworów. Po aktualizacji będzie to znacznie trudniejsze. Oznacza to, że wrodzy obrońcy mogą stać blisko Ashe i absorbować każdą Salwę, chroniąc bardziej wrażliwe cele. Te zmiany powinny utrwalić pozycję Salwy jako środka do ograniczenia kontroli oraz kumulacji skupienia, zamiast zadawania dużych obrażeń i nękania. Mimo że będzie to mniejsze zagrożenie podczas fazy walki w alejach, umiejętność będzie miała znacznie większy wpływ podczas walk drużynowych, szczególnie gdy Ashe zajmie odpowiednią pozycję.
Na zakończenie, usunęliśmy bierny efekt Sokolego Oka, ponieważ dawał on Ashe niewidzialną moc. Zamiast tego znacznie zwiększyliśmy jej użyteczność, usprawniając użycie E! Sprawienie, że Sokole Oko jest umiejętnością globalną – oraz pozwolenie jej na przechowywanie kilku ładunków – daje Ashe i jej drużynie dodatkową wizję, szczególnie, gdy przeciwnicy skutecznie niszczą totemy. Wystrzeliwując Sokole Oko kilka razy, może wykorzystać wizję do zbadania okolic Barona oraz pobliskich zarośli, w celu wykrycia zasadzki w stylu Fnatic. Nie ma wymówki, żeby sprawdzać zarośla osobiście!
Ashe wyrusza dziś na PBE. Sprawdźcie ją w akcji i podzielcie się przemyśleniami na temat nowej Lodowej Łuczniczki! Aby uzyskać więcej informacji od zespołu aktualizacji bohaterów, udajcie się naforum rozgrywki i bohaterów!
Zobacz także
Brak powiązanych wpisów