Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Aktualizacja bety klienta nr 3: coraz bliżej końca

Witajcie, dobrzy ludzie i wy, grający Yasuo!

Niedawno mówiliśmy o tym, dlaczego musimy zastąpić klasycznego klienta League. Podaliśmy sporo wysoce zaawansowanych technicznie wyjaśnień, ale wszystko sprowadza się do jednego: im szybciej wszyscy będą używać zaktualizowanego klienta, tym szybciej będziemy mogli zacząć udostępniać świetne funkcje nowego klienta.

W zeszłym miesiącu przedstawiliśmy nasz plan zastąpienia klasycznego klienta. Właśnie zakończyliśmy fazę 1 planu i uruchomiliśmy fazę 2, zaczynając od Oceanii. Poniżej zamieszczamy aktualizację planu.

 

Plan wymiany klasycznego klienta

JUŻ ZAKOŃCZONE: Faza 1 — automatyczne zaktualizowanie klienta do nowej wersji u małej grupy losowych graczy z Oceanii, Rosji, Brazylii i Ameryki Łacińskiej, przy czym mogą oni w dalszym ciągu uruchomić klasyczną wersję na ekranie logowania. Podczas tej fazy nie wystąpiły żadne poważne problemy.

PONIEDZIAŁEK 10 KWIETNIA W OCEANII: Faza 2 — wszyscy gracze z Oceanii zostali przełączeni do zaktualizowanego klienta. Klasyczny klient został wyłączony. Zaczęliśmy fazę 2 także w niektórych regionach Chin i Gareny.



Faza 3 — zakładając, że faza 2 przebiegnie pomyślnie, więcej regionów automatycznie otrzyma nowego klienta, a jego klasyczna wersja zostanie oficjalnie wycofana. Stanie się to automatycznie po kolejnym uruchomieniu League of Legends. Gracze nie będą musieli pobierać żadnych dodatkowych plików (nie licząc tych ze zwykłego patcha w danym tygodniu). Wkrótce po fazie 3 wymienimy klasyczną wersję klienta na zaktualizowaną na wszystkich publicznych stronach z opcją pobrania gry.

Faza 4 — automatycznie usuniemy pliki klasycznego klienta z waszych komputerów, aby zwolnić miejsce.

Uwaga: stopniowe wprowadzanie klienta zapewni nam czas na monitorowanie opinii graczy i wprowadzanie poprawek. Zmodyfikujemy ten plan lub wydłużymy proces, jeśli uznamy, że konieczne są poważniejsze zmiany.

 

A ZATEM, CO DALEJ?

To dobre pytanie, wymyślona osobo nadużywająca caps-locka. Po każdej fazie ocenimy, jak sobie radzi zaktualizowany klient w porównaniu z klasycznym klientem. Jeśli będzie się spisywał co najmniej równie dobrze albo lepiej niż klasyczny klient, przejdziemy do następnej fazy. Jeśli stwierdzimy poważne problemy (takie jak powszechne błędy uniemożliwiające graczom uruchamianie gier), spowolnimy proces zamiany klientów, by rozwiązać te problemy. Usunięcie klasycznego klienta to najbardziej kluczowa część tego procesu i chcemy zachować przy niej szczególną ostrożność.

Zakładając, że faza 2 przebiegnie pomyślnie, następnym krokiem będzie oficjalne zakończenie bety klienta we wszystkich regionach, uruchomienie fazy 3 i zaktualizowanie wszystkich klientów we wszystkich regionach. Jeśli zdecydowaliście się na używanie bety klienta — jak uczyniło to już ponad 90 procent graczy na całym świecie — ten proces w waszym przypadku sprowadzi się do usunięcia przycisku „Uruchom klasycznego klienta” na ekranie logowania nowego klienta.

Macie pytania? Będziemy na nie odpowiadać w komentarzach.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.