Już od jakiegoś czasu trwała dyskusja związana z tym w jaki sposób e-sporotwi zawodnicy są opłacani przez Riot, w której stosunkowo często twierdzono iż obecny system musi ulec zmianie. Riot postanowił wyjść krytyce na przeciw i zaprezentował zmiany w tej kwestii, które zostały lub zostaną w najbliższej przyszłości wprowadzone.
Zaczynając oficjalne oświadczenie Riot stwierdził, że celem wprowadzanych zmian ma być stworzenie środowiska, w którym gracze League of Legends mogą mieć długą i dobrze opłacaną karierę, a e-sportowe organizacje będą dobrze prosperującymi biznesami prowadzonymi przez odpowiedzialnych właścicieli. W tym celu Riot ma dzielić się zyskami z e-sportowych streamów, a także podejmą współpracę z partnerami , którzy w założeniu mają mieć pernamente udziały w tym przedsięwzięciu inwestując w jego stabilną przyszłość i zbierając zyski z jego dalszych sukcesów. Omawiając te zmiany Riot podzielił wpływy majace zapewnić ekonomiczną stabilność League of Legends jako e-sportowi na trzy grupy, a mianowicie są to
- Media/sponsorzy
- Merchandise
- Zawartość w grze
Ta pierwsza grupa ma być najważniejsza częścią przyszłości epsportowej części LoL-a i Riot ogłosił, że już od roku trwają prace nad restrukturyzacją, a także rozwojem dystrybucji mediów i sprzedaży reklam/miejsc dla sponsorów, jednak do momentu w którym wszystko nie zostanie oficjalnie załatwione żadne dodatkowe szczegóły nie zostaną na ten temat zdradzone.
Druga grupa wymaga od Riotu bliższej współpracy z drużynami występującymi w danych ligach, jednak ostatnie badania wykazały że fani zainteresowani są rozmaitymi produktami. W związku z tym Riot chce wspomóc zespoły w ich wysiłkach w dostarczaniu rzeczy do osób, które są nimi zainteresowane.
Dodatkowo e-sport ma być finansowany w pewnej części również przez sprzedawanie zawartości w League of Legends, czego zalążkiem są wprowadzone już dosć dawno i wydawane cyklicznie ikony z logami zespołów występującymi w danych ligach czy turniejach. Poniżej znaleźć możecie listę nowości, które zostaną w najbliższym czasie wprowadzone:
- Skiny i skórki na wardy z serii Championship – Od teraz 25% przychodów z wydanego w danym roku skina Championship, a także skórki na wardy będzie dodawana do puli nagród na Mistrzostwach Świata w tym samym roku. Już w tym roku zakup Championship Zeda lub skórki na wardy zwiększy ilość nagród na zaczynającym się już wkrótce turnieju (przykładowo gdyby zasada ta obowiązywała w tamtym roku to pula nagród zostałaby podwojona).
- Skiny z serii Challenger – W podobny sposób 25% przychodów z wydanej w danym roku skórki Challenger ma być dodawane do puli MSI
- Skórki drużyn, które wygrały na Mistrzostwach Świata – Począwszy od tego roku 25% przychodów z poszczególnego skina pochodzącego z zestawu upamiętniającego zwycięstwo danej drużyny na MŚ będzie przyznawane graczowi, który go zainspirował, jego drużynie i lidze, w której występował na co dzień. Dodatkowo Mistrzowie Świata z poprzednich lat (Fnatic, TPA, SKT, Samsung White i znowu SKT) otrzymają odpowiednią część przychodów za swoje skórki
- Nowa ulepszona zawartość w grze – W nowym roku dodawana będą rozmaite inne przedmioty powiązane z danymi drużynami, będą odbywać się nowe e-sportowe promocje, a także poprawiony zostanie model dystrybucji przychodów z ikon z logami zespołów (ilość przychodów otrzymywanych przez drużyny za ikony z Mistrzostw Świata ma wzrosnąć o 20-30%, a w przypadku ikon z lig wartość ta ma być ustalana osobno w każdej lidze).
Dodatkowo zespoły występujące w oficjalnych rozgrywkach mają mieć zapewniony minimalny przychód zależny od kosztów utrzymania w danym regionie – przykładowo w EU LCS taki przychód ustalony ma być na 100 000 € dla drużyny za pełny sezon, z czego 50% ma iść do graczy jako dodatek do ich pensji.
źródło: http://www.lolesports.com/en_US/articles/lol-esports-now-and-future