Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 4.16. Post jest aktualizowany raz dziennie (jednakże nie wszystkie zmiany tłumaczone są z języka angielskiego ze względu na częstotliwość zmian).
Azir
Azir jest nową postacią w League of Legends, która została dodana w bieżącym cyklu na PBE:
Bazowe Statystyki- HP: 390 (+80 za każdy level)
- Ilość regenerowanego HP na 5 sekund: 6.0 (+0.55 za każdy level)
- Mana: 280 (+42 z każdy level)
- Ilość regenerowanej many na 5 sekund: 6.5 (+0.65 za każdy level)
- AD: 43 (+2.8 za każdy level)
- Armor: 14 (+3 za każdy level)
- Magic Resist: 30
- Movement Speed: 335
- Zasięg: 525
- Will of the Emporer: Azir otrzymuje bonusowe 1.25% Attack Speedu za każdy posiadany 1% Cooldown Reduction
- Disc of the Sun: Raz na trzy minuty Azir może przywołać słoneczny dysk z ruin wieży. Dysk ten będzie zachowywał się jak normalny turret, ale zniknie on po minucie. Aby aktywować tę umiejętność należy kliknąć na pozostałości po wieży. Ruiny przeciwnego Nexusa i wież Inhibitorowych są odporne na tego spella.
- Azir wysyła piaskowych żołnierzy w kierunku celu. Żołnierze zadają 60/90/120/150/180 (+0.5 AP) magicznych obrażeń każdemu przeciwnikowi, przez którego przejdą, a dodatkowo nakładają na niego stackujące się spowolnienie, którego wartość wynosi 25%.
- Koszt many: 70
- Cooldown: 10/9/8/7/6
- Azir przywołuje piaskowego żołnierza, który pozostaje na polu bitwy przez 9 sekund. Kiedy Azir atakuje przeciwnika znajdującego się w zasięgu żołnierza, to żołnierz zaatakuje zamiast Azira zadając 50/55/60/65/70/75/80/85/90/100/110/120/130/140/150/160/170 (+0.7 AP) magicznych obrażeń (ilość bazowych obrażeń zależna jest od poziomu Azira) wszystkim przeciwnikom znajdującym się w linii prostej od celu (no i oczywiście znajdujących się w zasięgu żołnierza). Żołnierz może atakować nawet jeśli przeciwnik nie znajduje się w zasięgu autoattacków Azira.
- Azir może przechowywać 2 żołnierzy w tym samym czasie. Nowy żołnierz będzie dostępny co każde 12/11/10/9/8 sekund. Zbyt duże oddalenie się od przywołanego żołnierza zdezaktywuje go. Piaskowi Żołnierze znikają dwa razy szybciej jeśli znajdują się w pobliżu wież przeciwnika.
- Azir może teraz zadać obrażenia wieży przyzywając żołnierza na wieży. Zada on wtedy X (+0,7 * AP) magicznych obrażeń dla turretu.
- Koszt many: 40
- Cooldown: 1.5 sekundy
- Azir dashuje do jednego ze swoich piaskowych żołnierzy, zadając przeciwnikom przy ewentualnym zderzeniu 60/90/120/150/180 (+0.4 AP) magicznych obrażeń i podrzucając ich na 0.5 sekundy. Jeśli Azir zderzy się z przeciwnikiem zatrzyma się on i otrzyma tarczę absorbującą 60/100/140/180/220 (+ 15% bonusowego HP) obrażeń i pozostającą przez 4 sekundy.
- Koszt many: 60
- Cooldown: 19/18/17/16/15sekund
- Azir przywołuje mur opancerzonych żołnierzy, którzy biegną do przodu odpychając przeciwników i zadając im 150/225/300 (+0.6 AP) magicznych obrażeń. Żołnierze pozostaną jako ściana przez 5/6/7 sekund. Przeciwnicy będą zatrzymywani przez żołnierzy nawet jeśli starali się użyć dasha przez ścianę, natomiast Azir i jego sojusznicy mogą bez problemu przejść przez ścianę otrzymując na 1 sekundę bonusowe 20% Movement Speedu. Żołnierze przywołani przez tę umiejętność nie mogą oddziaływać z pozostałymi skillami Azira.
- Koszt Many: 100
- Cooldown: 140/120/100 sekund
Jak możemy zauważyć postać ta wchodzi w interakcję z kilkoma innymi championami. Poniżej znaleźć możecie dokładniejszą listę specjalnych kwestii wypowiadanych przeciwko niektórym bohaterom lub w momencie zabicia epickiego potwora.
Sivir
- “You must learn respect, Sivir.”
- “Accept your destiny, Sivir.”
- “Rise with Shurima, Sivir, or fall beneath it.”
Renekton
- “Renekton, once a noble warrior, now naught but a mad beast.”
- “You have forgotten yourself, Renekton.”
Xerath
- “You are but a grain of sand, Xerath!”
- “Emperors have no rivals, Xerath, Only liabilities.”
- “Xerath, it is time your spark went out.”
- “You have already failed, Xerath… You must now accept it.”
- “Traitor! I cast you to the winds.”
- “You are but my shadow, Xerath.”
- “Xerath, the time of your judgment has come!”
Dragon
- “No dragon can defeat us!”
- “Even dragons look up to the sun.”
- “I have no fear of dragons”
Vilemaw
- “It is you who are in my web, spider.”
- “This spider will be trampled in our march.”
- “You may be large, Vilemaw, but you remain an insect to me.”
Baron
- “We will overcome this monster!”
- “No beast will stop us!”
- “Emperors have no need of barons.”
- “What is a baron to an emperor?”
- Galactic Azir 975 RP
Cassiopeia
Nowe Kwestie Aktualizacja GameplayuWitajcie,
Jako, że w najbliższym czasie zamierzamy wydać sporo rzeczy związanych z Shurimą, to przygotowaliśmy dla was także aktualizację Cassiopei. Postać ta od zawsze miała sporo fajnych rzeczy w swoim kitcie i zobaczyliśmy w tym świetną okazję by trochę ją udoskonalić i podkreślić jej interesujące silne strony. Oto co chcemy osiągnąć tymi zmianami:
1) Podkreślić potencjał Cassiopei do carrowania
Cassiopeia zawsze była rozważana jako postać będącą jednym z potencjalnie najwyższych źródeł obrażeń w League of Legends, więc chcemy wykorzystać tą aktualizację by naprawdę umieścić ją w tej niszy. Oprócz tego jest to nadanie jej nowego unikalnego i potężnego celu na engame – przyjrzyjcie się jej nowej pasywce po więcej informacji.
2) Zwiększyć niezawodność
Mechanika resetu na Twing Fangu (E) często sprawiała wrażenie jakby nie działała poprawnie nawet jeśli tak nie było. Więc dodajemy do tej umiejętności kilka poprawek by nadać jej i całej Cassiopei większa niezawodność.
3) Osłabić gnębienie przez Cassiopeię przeciwników na linii
W okresie kiedy postać ta była mocna jej laning był na tyle uciążliwy, że zaczął on stwarzać problemy. Zamierzamy naprawić tę sytuację osłabiając trochę jej moc we wczesnej fazie gry, a w zamian za to damy jej potężne narzędzia do wykorzystania w późnej fazie gry.
4) Skierować jej potencjalne obrażenia do Twin Fanga (E)
Planujemy dać Cassiopei bardzo dużo mocy w późnej fazie rozgrywki — zdecydowanie zbyt dużo by moc ją bezproblemowo umieścić w spamowalnych AoE spellach Cassiopei. Nie powinniście się jednak martwić Noxious Blast (Q) i Miasma (W) nadal będą ważnymi umiejętnościami mającymi spory wpływ na grę, jednak poświęcimy część ich obrażeń w zamian za utility, które pozwoli lepiej wykorzystać moc drzemiącą w E.
Lista zmian prezentuje się następująco:
Aspect of the Serpent (Pasyw)
- Stary pasyw został usunięty
- Dodano nowy pasyw: Cassiopeia zyskuje stacka Aspect of the Serpent, za każdą sekundę podczas której wrogi champion jest zatruty, a także za każdą zabitą zatrutą wrogą jednostkę. Jej Ability Power jest zwiększane o 1% za każde 25 stacków (maksymalna liczba stacków to 375). Dodatkowo po osiągnięciu określonej liczby stacków Cassiopeia zyskuje następujące bonusy:
Noxious Blast (Q)
- Przy 50 stackach: Twin Fang (E) będzie dodatkowo leczył Cassiopeię o 6/8/10/12/16 (+0.1 AP)
- Przy 150 stackach: Cassiopeia otrzyma 30% CDR
- Przy 375 stackach: Bonus AP z pasywa zostanie podwojony
Miasma (W)
- Ilość obrażeń została zmniejszona z 75/115 /155 /195 /235 (+ 0.8 AP) do 75/115/155/195/235 (+0.35 AP)
- Ilość bonusowego Movement Speedu została zmieniona z 15/17.5 /20 /22.5 /25% na 10/15/20/25/30%
- Cooldown został zwiększony z 3 do 4 sekund
- Koszt many został zmieniony z 35/45/55/65/75 do 40/45/50/55/60
- Delay, który opóźnia uderzenie trucizny został wydłużony o 0.05 sekundy
Twin Fang (E)
- Ilość obrażeń zadawanych na sekundę została zmniejszona z 25/35/45 /55 /65 (+ 0.15 AP) do 10/15/20/25/30 (+0.1 AP)
- Czas odnowienia został zwiększony z 9 do 14/13/12/11/10 sekund
- Koszt many został zmniejszony z 70/80/90/100/110 do 40/50/60/70/80
- Wartość spowolnienia została zwiększona z 15/20/25 /30/35% do 25/30/35/40/45%
Aktualizacja GraficznaPetrifying Gaze (R)
- Ilość obrażeń została zmieniona z 50/85/120/155/190 (+ 0.55 AP) na 55/80/105/130/155 (+0.4/0.45/0.5/0.55/0.6 AP)
- Koszt many został zmniejszony z 50/60/70/80/90 ndo 30/45/60/75/90
- Od teraz umiejętność ta będzie przywracała koszt many (+3% całkowitej many Cassiopei) przy zabiciu jednostki
- Od teraz umiejętność dodatkowo sprawdza w miejscu czy cel jest zatruty
- Ilość obrażeń została zmniejszona z 200/325/450(+ 0.6 AP) do 150/250/350 (+0.5 AP)
- Czas odnowienia został zmniejszony z 130/120/110 do 120/110/100
- Classic Skin
- Desperada Cassiopeia
- Siren Cassiopeia
- Mythic Cassiopeia
- Jade Fang Cassiopeia
Zaktualizowano też VFX Noxius Blasta (Q)
Nowy tekst podczas wyboru postaci
“There is no antidote for me.”
Nowy Splash ArtZilean
Chrono Shift (R)- Ultimate Zileana sprawia teraz, że ekran celu będzie odrobinę jaśniejszy gdy ma na sobie nałożony jego efekt.
Urgot
Ogólne zmiany- Postać ta otrzymała nową animację autoattacków:
Renekton
Nowe Kwestie Aktualizacja graficzna- Classic Skin
- Outback Renekton
- Galactic Renekton
- Bloodfury Renekton
Nowe Skórki
- Guardian of Sand Kha’Zix – 975 RP
Sivir
Nowe KwestieXerath
Nowe KwestieOrianna
Nowy Portret i Nowy Splash ArtAkali
Nowy Splash ArtVayne
Poprawiony Loading ScreenWardy
W plikach clienta pojawiły się nowe obrazki przedstawiające wrogiego warda. Najprawdopodobniej są one związane z usprawnieniami smart pingów jednak nie jest to potwierdzona informacja, a sam obrazek nie występuje jeszcze w grze.
Match History
Witajcie, Stworzyliśmy nowy dodatek do Match History, który nosi roboczą nazwę “Player Builds”. Dane zawarte w tej sekcji pozwolą ci na podzielenie się ze znajomymi, przedyskutowanie i ponowne przyjrzenie się na sposób w jaki przygotowujesz i grasz danym championem. Nowa sekcja ma pokazywać takie rzeczy jak:
- Kolejność kupowania przedmiotów
- Kolejność levelowania umiejętności
- Użyte Runy
- Użyte Masterki
Nadal jesteśmy w fazie, w której staramy się zgromadzić wszystkie dane na stronie więc nowości nie zawsze będą wyglądać pięknie, ale warto wziąć pod uwagę fakt, że najprawdopodobniej minie jeszcze trochę czasu zanim zmiany te zostaną wprowadzone na serwer live i dzięki waszemu feedbackowi będziemy w stanie je ulepszyć. Sprawdźcie jakąkolwiek zagraną przez was grę na PBE (link), a poniżej znaleźć możecie przykładowy obrazek z Match History.
Ascension
Oficjalnie można już zagrać na serwerze testowym w nowy tryb – Ascension.
[ Po środku mapy stoi Xerath, jeden z głównych objectivów w tym trybie gry ]
[ Żeby wejść do walki musisz użyć Trinketa przeznaczonego tylko dla tego trybu gry by teleportować się na pole bitwy ]
[Podobnie jak niektóre Doom Boty, Ascendowany Xerath ma umiejętności podzielone na kilka części]
[Po zabiciu AA Xeratha stajesz się ASCENDOWANYM! ]
[Otrzymujesz też potężnego buffa]
[Za zabicie ASCENDOWANEGO zdobywasz punkty]
[Relikty także zostały zmienione i teraz za zdobycie ich zdobywasz punkty]
Zaktualizowany Lore
Spora ilość postaci powiązanych w jakiś sposób z Shurimą otrzymała nowe wpisy w swojej historii. Znaleźć je możecie poniżej, jednak niestety są one w języku angielskim.
Amumu
Amumu is a diminutive, animated cadaver who wanders the world, trying to discover his true identity. He rose from an ancient Shuriman tomb bound in corpse wrappings with no knowledge of his past, consumed with an uncontrollable sadness.
Ezreal
The intrepid young adventurer Ezreal has explored some of the most remote and abandoned locations on Runeterra. During an expedition to the buried ruins of ancient Shurima, he recovered an amulet of incredible mystical power. Likely constructed to be worn by one of the Ascended, the enormous talisman nonetheless fit snugly upon his arm, amplifying his raw sorcerous skill to such an extent that he’s gained the reputation of a hero, much to his embarrassment.
Nasus
To some, Nasus is a demigod who walks among the ruins of an ancient civilization; to others, he is nothing more than a myth. Legend speaks of his dominion over death and time. Millennia ago, he stood at the apex of Shuriman society as curator and guardian. He now roams the arid wastes, seeking to release his brother Renekton from the grip of madness.
Rammus
The mysteries that surround Rammus are numerous. How did a simple creature of the desert suddenly become able to reason? How did he craft his vaunted suit of armor? What is he searching for as he crosses the Shuriman desert? One thing is for certain: trying to stop the inexorable Rammus is a fool’s mission.
Renekton
Renekton was once a staunch gatekeeper of ancient Shurima, but in the centuries since the fall of that once-glorious empire, he has been consumed by madness. Now, he is little more than a rage-fueled beast who seeks to kill his brother Nasus, who he believes is to blame for his current state of mind.
Sivir
Known as the Battle Mistress, Sivir is a mercenary with a ruthless reputation. Combining unflinching bravery with endless ambition, she has garnered great fame and fortune. Faced with the revelation of her mysterious heritage, Sivir must weigh her desire to continue on her own path, or accept the burden of a greater legacy.
Skarner
Skarner, the crystalline guardian, defends the entrance to a realm deep beneath the Shuriman wastes. The few who survive trespassing his domain describe a creature of terrifying intelligence, anger, and precision. What this merciless creature protects, no one knows.
Xerath
Powerful beyond reckoning, the ascended being known as Xerath was once a mortal of flesh and blood. He is now something vastly different – a being of writhing arcane energy. Having emerged from millennia-spanning imprisonment, he is now ready to unleash his power upon Runeterra, and utterly destroy any who oppose him.
Cassiopeia
“Cassiopeia is a terrifying creature – half woman, half snake – whose slightest glance brings death. The youngest daughter of one of Noxus’ most influential families, she was once a beautiful and cunning temptress capable of manipulating the hardest heart. Transformed by the venom of an ancient Shuriman tomb guardian, she continues to serve Noxian interests as she always has, just in a more… visceral way.”
Restrykcje dla toksyczych graczy
Witajcie,
Od jakiegoś czasu teamy Competitive i Player Behavior pracują razem nad sposobem na poprawę doświadczenia czerpanego z rankedów i uważamy, że opracowane przez nas rozwiązanie jest gotowe do przetestowania. Ten eksperyment opiera się na systemie nazwanym “Ranked Restrictions”. Toksyczny gracze będą cały czas otrzymywać restrykcję na czat, jednakże będą oni także czasowo pozbawiani możliwości wejścia w kolejkę rankedową.
W tym teście gracze objęcie restrykcją nie będą mogli wejść do kolejki rankedowej do momentu rozegrania wystarczającej liczby gier w normalnej/draftowej kolejce. Podobnie jak się sprawa ma z restrykcjami na chat po ukończeniu odpowiedniej liczby gier przeprowadzimy diagnozę by upewnić się, że ci gracze faktycznie poprawili swoje zachowanie (a nie przenieśli toksyczne odruchy do innego trybu gry).
Jako, że jest to test szukamy ochotników z dostępem do konta na PBE, którzy otrzymali by restrykcję na chat/rankedy. Jeśli jesteś zainteresowany napisz maila na lyte@riotgames.com .
Skiny do Wardów
W plikach serwera testowego po najnowszej aktualizacji pojawiły się grafiki trzech nowych wardów (związanych z Ascension) jednak nie zostały one jeszcze zaimplementowane do gry.
Sun Disc Ward Skin
Nowe ikony przywoływacza
Summoner Icony związane najprawdopodobniej z nowym trybem gry nazwanym “Ascension”Summoner Icony z Poro (na razie nie ma żadnej informacji w jakiś sposób będzie można je zdobyć, czy z jakiej okazji są one wprowadzane)
Komunikaty w grze
Zmieniono wygląd komunikatów w grze dla wiadomości takich jak spawn minionów, zniszczenie turreta itd. Specjalny wygląd zyskały komunikaty o multikillach.
Zostały stworzone też specjalne komunikaty o hexakillach, jednak będą się odpalały jedynie w trybie Hexakill, aktywowanie ich podczas normalnej gry jest obecnie niemożliwe.
VU Summoner's Rift
UWAGA:Nadal nie wiadomo czy nowa wersja Summoner's Rift jest przeznaczona na patch 4.16
Summoner's Rift VU
https://www.youtube.com/watch?v=NJrzaSDRuaU
Do mapy dodano sporą ilość zwierząt poukrywanych w różnych zakamrkach:
Rzeka posiada teraz specjalną animację wyświetlaną kiedy jakiś bohater po niej chodzi:
https://www.youtube.com/watch?v=5r-dOKMU0dY Teren
JungleW stosunku do starej wersji SR zmieniony został nie tylko wygląd stworów, ale także ich nazwy. Oto jak potwory z jungli prezentują się po zmianie: Ancient Krug + Krug (dawniej Double Golems) Blue Sentinel + Sentry (dawniej Ancient Golem) Red Brambleback + Cinderling (dawniej Lizard Elder) Crimson Razorbeak + Razorbeak (dawniej Wraiths) Gromp (dawniej Wight) Greater Murk Wolf + Murk Wolf (dawniej Wolves) Baron Nashor Dragon
Wygląda na to, że zarówno Smok jak i Baron otrzymali w nowym patchu nową ikonę na mini mapie
Sama minimapa także otrzymała nowy wygląd
Część potworów otrzymała także swoją nową ikonę
Gromp i Razorbeak
Krug i Ancient Krug Blue Buff i Sentry Red buff i Cinderling (znany szerzej jako Żużelek) Dragon i Baron
Great Murk Wolf, Murk Wolf, and Razorbeak Także inne ikony związane z SR zostały dodane do gry
“Baron_Debuff” 1 i 2
SuperMinion_Buff
Obie strony otrzymały swojego własnego unikalnego sklepikarza jednak unikalne kwestie dla każdego z nich (o których wspominał Riot) nie zostały jeszcze udostępnione do testowania.
Blue Side |
Red Side |