logo

Riot o przyszłych zmianach w balansie

Garen

Czy myśleliście może o tym, żeby potraktować Garena w podobny sposób jak Nasusa i wzmocnić go odrobinę jako, że jego win ratio już od dłuższego czasu wynosi mniej niż 50%.

Garen znajduje się na liście rzeczy do zrobienia po ważnych zmianach przed-sezonowych. Chcemy zobaczyć czy damy radę wzmocnić go w jakiś sposób w aktualizacji 6.24 lub 7.1.

Shen

Shen po nerfach z patcha 6.18 jest obecnie jednym z najgorszych top lanerów, stąd moje pytanie kiedy możemy spodziewać się jakiś zmian w tej postaci?

Nasz obecny plan zakłada wprowadzenie buffów Shena w aktualizacji 6.23 lub 6.24 (zależnie od tego ile zmian związanych z wprowadzonymi już modyfikacjami przed-sezonowymi będziemy musieli wprowadzić). W tym samym czasie planujemy również przyjrzeć się takim postaciom jak Azir czy Kalista szukając dla nich możliwych małych zmian. Dwa ostatnie championy wymienione przeze mnie potrzebują wprawdzie zmian o większej skali, jednak chcemy zobaczyć czy możemy poprawić ich sytuacje od momentu wprowadzenia takich modyfikacji, których raczej nie ma co się spodziewać w najbliższej przyszłości.

Wydaje mi się, że Kalista powinna pozostać w takim stanie do momentu gdy ją zreworkujecie. Ta postać posiada ciekawy koncept, jednak nie wydaje mi się aby w obecnym stanie była postacią zdrową dla gry.

Spodziewam się, że do momentu wprowadzenia większych zmian w Kaliście, postać ta będzie musiała być stosunkowo słaba. Ona posiada zbyt dużo silnych stron, przez co deklasuje ona innych marksmanów jeśli jej siła jest wystarczająca. Chcemy jednak zobaczyć czy musi być ona niesamowicie słaba jak obecnie, czy jednak istnieje może jakieś miejsce do wzmocnienia jej w jakiś sposób.

Syndra

Jakie jest wsze obecne stanowisko związane z Syndrą, która zdaje się dominować zarówno profesjonalną scenę jak i soloq?

Jeśli chodzi o balans to spodziewam się, że znajduje się ona na liście postaci, które musimy przynajmniej rozważyć jako kandydatów do zmiany w patchu 6.23.

Kog'Maw

Czy możemy spodziewać się, że Kog’Maw otrzyma jakieś kolejne zmiany po tym jak zakończycie już prace nad modyfikacjami przed-sezonowymi?

Tak, on wydaje się być kandydatem do zmian w późniejszej fazie tego roku.

Ekko

Czy rozważaliście może kiedyś dodanie szarego HP do Ekko, które pokazywałoby jaką ilość zdrowia przywróci on sobie ze swojego ulta?

Właściwie w przeszłości to właśnie Ekko był oryginalnym użytkownikiem szrego HP (jeszcze przed Tahm Kenchem).

Ostatecznie jednak zdecydowaliśmy się usunąć tę mechanikę gdyż tworzyła ona niepotrzebne zamieszanie nie wpływając znacząco na podejmowane decyzje. W końcu ulta Ekko używa się i tak po to aby zadać komuś obrażenia lub uratować się od śmierci i ilość HP jaką sobie przywrócisz nie ma takiego wpływu na podejmowaną decyzję jak w przypadku Tahm Kencha.

Rylai

Wspominaliście, że w przed-sezonie spodziewać możemy się zmian w Rylai, jednak dotychczas nic takiego nie pojawiło się na PBE. Czy możemy zatem spodziewać się, że modyfikacje w tym przedmiocie zostaną wprowadzone osobno do przed-sezonu?

Oryginalnie planowaliśmy wprowadzić zmiany w Rylai wraz z patchem 6.22.Nie zdecydowaliśmy się na to, gdyż nie byliśmy przekonani czy przygotowane modyfikacje będą dobre dla itemu w dłuższym okresie czasowym, więc zdecydowaliśmy się poczekać do momentu aż będziemy przekonani, że dane zmiany będą na pewno dobre (może to być aktualizacja 6.23, a może być później)

Faza Pick/Ban

Wydaje mi się, że wspominaliście coś o możliwości wprowadzenia 10 banów do champion select. Czy zatem można założyć, że będzie to coś co dodacie w nadchodzącym sezonie?

Nadal planujemy przyjrzeć się możliwości wprowadzenia 10 banów po tym jak wypuścimy już nowy klient (zmiany w champion select potrzebne do wprowadzenia dodatkowych banów zostały by zaaplikowane już do nowego klienta). Myślę, że to że przeniesiemy się na system 10 banów jest dość prawdopodobne, jednak nie możemy tego jeszcze zagwarantować. Zakładając, że się na to zdecydujemy to istnieje również szansa, że tego typu zmiana zostanie wprowadzona w innych momentach na serwery live i na profesjonalnej scenie (jako, że inaczej trzeba byłoby to zrobić dla zwykłego matchmakingu a inaczej dla tournament draftu używanego w e-sportowych rozgrywkach).

Mam pomysł. 30 Sekund na deklarację postaci, którą chcemy grać, 30 sekund na zbanowanie 5 postaci dla niebieskiej strony (każdy gracz banuje w tym samym momencie), 30 sekund na zbanowanie 5 postaci dla czerwonej strony i przechodzimy od champion select. Dzięki temu uniknęlibyśmy niepotrzebnego wydłużania champion select.

Będziemy na pewno rozważać tego typu rozwiązania (w szczegółach podanych przez ciebie znajdują się pewne problemy, ale ogólny kierunek wydaje się obiecujący). Nie wydłużanie czasu champion select pewnie będzie startowym wymaganiem dla tego typu zmian, a przynajmniej bardzo ważnym celem.

Uderzenia krytyczne

Czy możecie dać nam informację czy planujecie w najbliższym czasie zrobić coś z uderzeniami krytycznymi? Uważam, że RNG znajdujące się w tym elemencie gry jest po prostu głupie i zbyt mocno wpływa na rozgrywkę.

Nie podjęliśmy obecnie decyzji o usunięciu lub mocnym zmodyfikowaniu uderzeń krytycznych. To może zdarzyć się pewnego dnia, jednak obecnie nie podjęliśmy takich decyzji. W którymś momencie przyszłego roku planujemy za to usunąć runy związane z uderzeniami krytycznymi  i powinno zdarzyć się to w momencie gdy będziemy ogólnie pracować nad runami (najpewniej będzie to w drugiej połowie roku, jednak zależy to od tego jak pójdą pracę nad nowym klientem).

 

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.




Top