Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Zmiany w Sezonie 4. okiem profesjonalisty

Testy zmian sezonu czwartego dobiegły końca. Zebrani w Los Angeles najlepsi z zawodowych graczy powrócili już do swych domów, dzieląc się ze społecznością zaobserwowanymi zmianami. Poniżej znajduje się wypowiedź kapitana drużyny Team WE, Misayi, przybliżająca nieco nowe elementy, które ujrzymy w sezonie czwartym.

Witajcie, tu Misaya z Team WE. Testy zmian sezonu czwartego zakończyły się dopiero kilka dni temu, więc dziś jestem tu, by podzielić się z wami kilkoma informacjami.

Po pierwsze, myślę, że zmiany te uczynią grę bardziej konkurencyjną i interesującą.

W przedsezonowych turniejach S4 będzie o wiele mniej bitew na poziomie pierwszym. Stwory pojawiają się w 1:00, a obozy w jungli w 1:30 (w kliencie testowym, ale może to ulec zmianom). Pojawienie się Trinketów (3 umiejętności: totem trwający 60 sekund, jasnowidzenie i drobna detekcja niewidzialności) sprawi, że walki na 1 levelu będą mniej wykonalne. Bitwy na 1 levelu będą bardzo rzadkie w przyszłych grach rankingowych i turniejowych. Inną wartą odnotowania rzeczą jest to, że złoto z Pierwszej Krwi przelanej przed 4 minutą zostało zredukowane do 240. Kto więc poświęciłby EXP na linii za tak niewiele złota? Zmiany w systemie wizji i położeniu krzaków pozwolą za to na częstsze potyczki. Ten, kto potrafi lepiej wykorzystać nowe Trinkety, bezpośrednio zdecyduje o kontroli wizji i wyjdzie obronną ręką z potyczki. Sposób w jaki używa się Trinketów powinien być pierwszą rzeczą, jakiej trzeba się nauczyć; są zdecydowanie najważniejszymi przedmiotami w tej wersji gry.

Wielkie zmiany w systemie asyst i roli supporta pozwolą wspierającemu mieć większy wpływ na końcowy wynik (większa zdolność carry’owania). W tej wersji supporci mogą uzyskiwać złoto z przeróżnych źródeł: specjalizacje, asysty, wieże, nowe przedmioty. Testując grę, zauważyłem, że złota uzyskiwanego z asyst jest po prostu o wiele za dużo. W trakcie testów Madlife zawsze miał mnóstwo przedmiotów. Pewnego razu, gdy mnie supportował, miał philosophersstoneKamień Filozoficzny, rubysightstoneRubin Widzenia i mikstury przed 8 minutą. Wygraliśmy mecz z łatwością. Jeśli wspierający ze strzelcem mogą wygrać dolną aleję, support zdecydowanie może prowadzić grę. Wierzę, że w przyszłych turniejach pojawi się wiele nowych postaci wspierających. 🙂

Czy ukryte ikony są nowymi, nieujawnionymi jeszcze przedmiotami?

Nowości w jungli to nowy obóz i zmiany w itemizacji. Muszę to powiedzieć: wzrost przyrostu złota z przedmiotów dla junglerów jest zbyt duży, zwłaszcza w wriggleslanternLatarni Wriggle’a (daje 40% dodatkowego złota z potworów w dżungli). Kilka innych przedmiotów także daje całkiem dużo złota. Otrzymywanie więcej waluty za asysty pozwoli junglerowi, który roamuje całą grę, uzyskać więcej pieniędzy. Nowy obóz w dżungli jest z pewnością błogosławieństwem w przedsezonie. Daje przyzwoitą ilość doświadczenia i złota, i nie jest trudny w oczyszczaniu. Lepiej też balansuje mapę, gdyż każda ćwiartka mapy ma swoje 3 obozy, co czyni dżunglę bardziej różnorodną.



Zmiany w sezonie czwartym są z całą pewnością interesujące i mieliśmy masę zabawy podczas testowania. Support nie jest już mało ważną postacią, a zmiany w specjalizacjach sprawiają, że postaci AP staną się jeszcze ciekawsze. Chociaż supporci i junglerzy są teraz silniejsi, obrażenia ADC i APC także się zwiekszą wskutek zmian w masteriesach. Ta wersja gry wymaga od APC większej aktywności w roamowaniu razem z dżunglerem, z powodu większej liczby celów do zdobycia na mapie. To, w jaki sposób można pomóc leśnikowi i innym liniom zdobyć większą liczbę campów w dżungli i wież, będzie głównym zadaniem na przyszły sezon.

Podczas testów zauważyliśmy, że każda gra przebiegała bardzo szybko. Wzrost otrzymywanego złota za pierwsze wieże (niszczyciel wieży pierwszego tieru otrzyma 250 golda + 75 golda dla wszystkich) pozwoli rozwijać się grze szybciej. Na ogół dalszy przebieg gry w dużym stopniu zależeć będzie od aktywności podczas początkowych walk: wieże, smok i buffy zawsze będą niesamowicie ważnym celem do osiągnięcia. sightstoneKamień widzenia pozwoli wygrywającej stronie na więcej okazji do ataku, podczas gdy broniący się zespół także będzie miał więcej możliwości.

Zmiany w baronBaron buffie (strona mająca buffa otrzyma bonus podobny do bootsofmobilityButów Ruchliwości i procentowo zwiększone obrażenia zadawane wieżom). Zatem z baronbuffem prędkość niszczenia wież jest… myślę, że porównywalna do Twisted Fate’a ze lichbaneZmorą Licza i rabadonsdeathcapRabadonem niszczącego inhibitor dwoma niebieskimi kartami. baronBaron buff nie daje już jakiejkolwiek dodatkowej siły w samej walce, więc broniący zespół musi być agresywny – w przeciwnym razie wieże zostaną zniszczone bardzo szybko.

Po zakończeniu testów szczerze nie mogę się doczekać przedsezonu. To z całą pewnością będzie wersja dająca kupę zabawy. Bardzo długo graliśmy w wersję sezonu trzeciego i nawet jeśli S3 był świetny, to wciąż wyczekuję nowej wersji, ponieważ zmiany są bardzo interesujące i atrakcyjne. Nikt nie wie jakie postaci i jakie taktyki staną się najpopularniejsze  w przedsezonowych turniejach.

Jesteście podekscytowani nowym sezonem? Wyczekujmy przedsezonu wspólnie!

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.