Na serwer testowy PBE wprowadzona została kolejna aktualizacja przynosząca ze sobą między innymi kolejną porcję wzmianek o nowym trybie gry zwanym Nexus Siege. Przegląd zmian zaczniemy od grafiki prezentującej mniej więcej w jaki sposób prezentować będzie się część Summoner’s Rift we wspomnianym trybie:
Dodatkowo jeden z pracowników Riotu zdradził w jaki mniej więcej sposób prezentować będzie się nowy tryb i jak się okazuje grając w niego dwie drużyny na zmianę będą próbowały zniszczyć nexus przeciwnika przy użyciu potężnych broni w taki sposób aby uzyskać możliwie jak najmniejszy czas. Tradycyjnie oba zespoły liczyć będą po 5 graczy, a wybór postaci ma odbywać się na zasadzie Blind Draftu z podziałem na tury, w których atakujemy i w których bronimy. Poniżej znaleźć możecie więcej szczegółów na ten temat.
Mechanika rozgrywki
Siege Warp trinket i teleporty
Obie drużyny będą miały do dyspozycji kilka teleportów, które pozwolą ima na szybsze przemieszczanie się. Siege Warpów użyć będziemy mogli by szybciej wrócić na pole bitwy.
Crystal Shards:
Ten zasób będzie napędzał zarówno twoją ofensywę jak i defensywę. To za niego kupisz specjalne bronie. Zasób ten zdobyć można poprzez:
W drużynie atakujących:
- Zabijanie przeciwników
- Shardy pasywnie zdobywane są wraz z czasem
W drużynie broniących:
- Zabijanie przeciwników
- W momencie kiedy zniszczone będą pierwsze wieże na wszystkich liniach
- Za każdego miniona, który dotarł do wrogiej fontanny
- Shardy pasywnie zdobywane są wraz z czasem
Rozłożony EXP& złoto:
Złoto i EXP w tym trybie gry będą rozłożone po równo w obu drużynach. Dzięki temu nie musimy martwić się o last hitowanie i możemy pushować tak szybko jak to jest możliwe
Obliterator (Tylko broniąca drużyna):
Broniąca drużyna jest nagradzana za każdego miniona, który dotarł do wrogiej fontanny, a kiedy uzbiera się ich 15 włączony zostanie laser Obliteratora. Obliterator zabije wszystkich przeciwników na wszystkich liniach.
Do omówienia pozostały już tylko zmiany w balansie, do których od razu teraz przejdziemy.
Ogólne Zmiany
- Na poziomach 1-9 wrodzy bohaterowie są warci od teraz mniejszą ilość XP niż dotychczas, zmiana ta jest w szczególności zauważalna na pierwszych trzech levelach
- W niektórych przypadkach system zwiększający twój przyrost XP kiedy jesteś behind będzie się włączał po przekroczeniu określonego punktu – przykładowo system ten w przypadku XP z minionów dopiero kiedy będziemy mieli 4 levele mniej od średniego poziomu przeciwnego teamu
- Sama różnica XP do tego systemu jest od teraz liczona ciągle, a nie jak to było dotychczas dopiero w momencie osiągnięcia poziomu, a co za tym idzie system ten rozróżnia od teraz moment kiedy masz 2,5 levela,a kiedy po prostu 2 poziom – w ogólnym rozrachunku system ten powinien włączać wcześniej niż dotychczas
- Od teraz nasza postać nawet po śmierci jest w stanie otrzymać doświadczenie za śmierć wrogiego championa nawet bez asysty. Obecnie czas, w którym po śmierci da się to zrobić wynosi około 10 sekund – w ten sposób nie da się jednak zebrać doświadczenia z minionów
Kindred
- Bazowa ilość armoru została zmniejszona z 27 do 20
- Wartość przyrostu armoru na poziom została zwiększona z 3.25 do 3.5

- Wilk atakując potwory z jungli od teraz spowalnia przeciwnika 0 50% zmniejszając mu również o tyle Attack Speed na 2 sekundy
Leona

- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 20-140 do 15-100
- Od teraz umiejętność ta przyspiesza Leonę i jej sojusznika po aktywacji o 50-84 Movement Speedu na 1.5 sekundy

- Czas odnowienia został zmniejszony z 11/10/9/8/7 do 9/8/7/6/5 sekund
- Koszt many został zmniejszony z 45/50/55/60/65 do 35/40/45/50/55
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 40/70/100/130/160 do 30/55/80/105/130
- Czas trwania stuna został zmniejszony z 1.25 do 1 sekundy

- Koszt many został zmieniony z 6o do 55/60/65/70/75
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 60/110/160/210/260 do 50/90/130/170/210
- Od teraz za każdego trafionego przeciwnika Leona otrzymuje stack Incandescence
- Incandescence: Twój następny auto-atak ma zasięg zwiększony o 50 i pochłania stack zadając 20/30/40/50/60 magicznych obrażeń on-hit

- Czas trwania roota został zwiększony z 0.25 do 0.5 sekundy
Lulu
- Bazowa prędkość poruszania się została zwiększona z 325 do 330
- Bazowa ilość many została zwiększona z 292.4 do 350

- Wartość przelicznika z AP została zwiększona z 0.5 do 0.7
- Dodano nowy efekt: “Ilość obrażeń otrzymywanych przez wszystkie cele poza pierwszym dla danego pocisku jest zmniejszana o 70%”

- Od teraz umiejętność ta przyznaje również sojusznikom 15/20/25/30/35% bonus do Attack Speedu na 3/3.25/3.5/3.75/4 sekundy
Sona

- Czas odnowienia został przywrócony do 8 sekund
- Bazowa ilość obrażeń zadawanych przy aktywacji umiejętności została przywrócona do 40/80/120/160/200
- Od teraz czas trwania aury nie jest wydłużany o 2 sekundy po otagowaniu przez nią sojusznika

- Bazowa wartość uleczenia została zwiększona z 40/50/60/70/80 do 40/60/80/100/120 – obecnie na serwerach live wartość ta wynosi 30/50/70/90/110
- Od teraz czas trwania aury nie jest wydłużany o 2 sekundy po otagowaniu przez nią sojusznika

- Koszt many został zmniejszony z 50 do 40 – obecnie na serwerach live wynosi on 65
- Czas odnowienia został zwiększony z 12 do 16 sekund
- Wartość bonusu do prędkości poruszania się nakładanego na siebie została zmniejszona z 28/31/34/37/40% do 22/24/26/28/30% – obecnie na serwerach live wartość ta wynosi 13/14/15/16/17%
- Czas trwania bonusu do prędkości poruszania się nakładanego na sojuszników został zwiększony z 1.5 do 2.5 sekundy
- Od teraz czas trwania aury nie jest wydłużany o 2 sekundy po otagowaniu przez nią sojusznika
Tahm Kench

- Uderzanie wroga językiem od teraz zadaje dodatkowe magiczne obrażenia równe 1% całkowitego HP Tahm Kencha . Efekt ten stackuje się do 3 razy przeciwko wrogim championom – tak więc w przypadku 3 stacków przelicznik dodatkowe obrażenia równe będą 3% całkowitego HP Tahm Kencha. Efekt ten nie działa na W Tahma

- Czas odnowienia został zmniejszony z 16/15/14/13/12 do 6 sekund
- Ilość HP konwertowanego na gray HP została zmniejszona z 100% do 70/75/80/85/90%
- Czas trwania tarczy został zmniejszony z 6 do 3 sekund
- Wartość tarczy od teraz nie zmniejsza się już wraz z czasem
- Ilość przywracanego HP z pasywa została zwiększona z 20/26/32/38/44% do 25/30/35/40/45% gray HP

- Usunięty został pasyw zwiększający obrażenia auto-ataków i umiejętności
- Czas channelowania został zmniejszony z 15 do 6 sekund
- Delay na tej umiejętności został zmniejszony o 0.5 sekundy
- Czas jaki przeciwnicy mają na zobaczenie gdzie pojawi się Tahm został zmniejszony o 0.5 sekundy
Trundle
- Bazowa ilość regenerowanego HP na sekundę została zmniejszona z 1.8856 do 1.2
- Wartość przyrostu regeneracji HP na sekundę została zmniejszona z 0.17 do 0.15
Boots of Mobility
- Od teraz bonus do prędkości poruszania nie jest wyłączany przy atakowaniu warda – zmiana ta pojawiła się już w poprzedniej aktualizacji
źródło: http://www.surrenderat20.net/2016/06/615-pbe-update.html