Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Zmiany w championach, jungla, pingi, lore i historia Azira – zbiór Red Postów

Jungle

Czy rozważaliście może możliwość zamienienie miejsc campów blue i jungli? Dzięki takiemu rozwiązaniu nagroda jaką otrzymamy za counterjunglowanie będzie bardziej proporcjonalna do ryzyka jakie trzeba podjąć. Dodatkowo poprawiłaby się  sytuacja junglerów zależnych od blue buffa (np. Amumu czy Maokai) z racji tego, że łatwiej można by było tego buffa obronić. Taka modyfikacja sprawiłaby także, że bot lane chcąc odpowiednio spullować, musiałby poświęcić przynajmniej połowę pierwszej fali. No i jeszcze junglerzy mogliby płynniej przejść z farmienia wilków do przeprowadzenia counterganku na dolnej alei.

Nie rozważaliśmy wprawdzie zaproponowanego przez ciebie rozwiązania, jednak rozumiemy jakie problemy chciałeś rozwiązać. Zdajemy sobie sprawę, że obecnie w jungli panuje pewnego rodzaju zastój, a junglerzy “bezmyślnie” czyszczą junglę nie podejmując żadnej decyzji do momentu ganku. Uważamy, że counterjunglowanie jest fajną strategią, ale tylko jeśli będzie ona wymagała podjęcia pewnego rodzaju ryzyka i będzie gwarantowała adekwatną do niego nagrodę.

W ciągu miesiąca lub dwóch na PBE pojawią się pewne eksperymenty związane z junglą, które chcemy wypróbować przed nadejściem nowego sezonu (i ewentualnie wprowadzić je wraz z sezonem 5 jeśli testy wypadłyby pomyślnie). Będziemy jeszcze omówimy szczegóły naszych pomysłów kiedy będzie zbliżała się data pojawienia się ich na serwerach live.

Fiddlesticks

Czy Fiddlesticks otrzyma w jakiejś najbliższej przyszłości jakąś aktualizację graficzną? Osobiście uważam, że wygląd ten postaci jest już stosunkowo przestarzały.

Zgadzam się z tobą, że moglibyśmy w jakiś sposób odnowić wygląd Fiddlesticksa, jednak jak zawsze nie mogę zdradzić kiedy właściwie taka modyfikacja zostanie wydana.

Lore

Po prostu dajcie nam coś co popchnie historię League of Legends do przodu. Cokolwiek. Kto wygrał event związany z Freljordem? Kto jest ojcem Katariny? Jesteśmy fanami lore i wydaje mi się, że stosunkowo łatwo uda się nas zadowolić.

Także chciałbym dostarczyć wam czegoś co pomoże wam odkryć większą część histori LoLa. Jednak gdzie powinniśmy zacząć? Jaki sposób na dostarczenie tych historii będzie optymalny? Krótkie opowiadanie? Powieść? Komiks? Raczej wyeliminowaliśmy już pomysł na wydawanie długich tekstów za pośrednictwem naszej strony, gdyż w takiej formie historie były czytane tylko przez największych fanów i nie były w stanie zainteresować nowych odbiorców.

Planujecie w taki sposób zmienić historię gry by przywoływacze z potężnych bytów stali się mało znaczącymi jednostkami. Co w takim razie z postaciami, które zwracają się bezpośrednio do przywoływaczy (jak np. Nidalee), te kwestie wydają się być kompletnie bezcelowe.

Masz rację, jest to problem z którym będziemy musieli się w pewnym momencie uporać. W grze nadal będziecie przywoływaczami, jednak “wasza” rola w historii Runterry będzie znacznie mniejsza. W związku z tym nie wydaje mi się, żebyśmy musieli jakoś bardzo spieszyć się z poprawianiem VO niektórych postaci.

Syndra

Czy planowane są jakieś zmiany w Syndrze? A może uważacie że ta postać jest w porządku jako, że jej moc jest równoważona przez małą mobilność?

Ostatnim razem jak sprawdzałem, to team odpowiedzialny za balans przyglądał się jej twierdząc, że “może być ona odrobinę zbyt mocna”, ale z tego co wiem, na razie nie ma żadnych planów ani postanowień związanych z tym championem.

Osobiście chciałbym przenieść trochę jej mocy z wczesnych faz gry w późniejsze, sprawiając tym samym, że nie będzie ona gnębić wrogów na linii, a w zamian za to jej moc rosłaby wraz z upływem czasu. Oczywiście jest to moja prywatna opinia i nie musi się ona pokrywać z faktycznymi zmianami. Przy okazji przyjrzałbym się szerokości jej stuna i sprawdził czy spell ten posiada odpowiednią możliwość na jego skontrowanie.

Jeśli chodzi o buga z jej E, to przyjrzymy się mu i zobaczymy co go powoduje.

Riven

A czy nie planujecie przypadkiem jakiś zmian w Riven?

Obecnie nie mamy chyba niczego zaplanowanego. Przyjrzymy się jej tak jak każdej postaci po przeprowadzeniu zmian w presezonie by dowiedzieć się jak one na nią wpłynęły i czy nie wymaga ona ewentualnych modyfikacji.

Smart Pingi

Czy planujecie może dodanie jakiś nowych pingów by poprawić komunikację w grze? Przykładowo nowe menu smart pingów mogłoby wyglądać następująco

Kiedy tworzyliśmy obecne menu smart pingów, dość szybko zauważyliśmy, że wiele osób ma problemy ze skutecznym wykorzystywaniem tego systemu w momencie otrzymania ponad czterech możliwości. W takiej sytuacji bardzo ciężko trafić w odpowiedni sygnał zwłaszcza kiedy jesteśmy w środku rozgrywki. Uważam, że koliste menu, które zostało przez nas stworzone powinno nadal być wykorzystywane do systemu szybkiego pingowania posiadającego tylko najbardziej podstawowe sygnały. Jednak być może lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie dodatkowych pingów w innej formie? Eksperymentalnie przyglądaliśmy się już temu problemowi i uważam, że w zaproponowanych przez nas rozwiązaniach jest potencjał. Niestety obecnie nikt nie zajmuje się aktywnie tym problemem.

W takim razie nie podoba ci się pomysł pingu “Warded”? Osobiście uważam go za świetną inicjatywę i chciałbym zobaczyć go w grze.

Ups… większość mojego poprzedniego postu była skupiona na pingu  “Ult up in…”.



Właściwie uważam, że ping “Warded” mógłby być bardzo przydatny w grze, a także idealnie wpisałby się w obecnie istniejące koliste menu.

Jednak w przypadku tego pomysłu występuje problem gdzie właściwie mielibyśmy wstawić taki sygnał? Jestem pewien, że da się go jakoś rozwiązać (być może powinniśmy dodać drugie koliste menu?).

To zagadnienie może być problemem dla teamu, który bardziej szczegółowo przyjrzy się temu zagadnieniu.

Może zwyczajnie pozbędziecie się bezsensownego “caution” pingu? Nie widzę żadnej różnicy pomiędzy nim, a żółtym pingiem odwrotu. Zwłaszcza, że używane są one w praktycznie identycznych sytuacjach.

Kilkukrotnie rozważaliśmy usunięcie tego pingu.

Jednak cały czas mamy na uwadze, że każda zmiana w istniejącym już systemie może być problematyczna dla graczy. Przykładowo pierwotnie podczas tworzenia tego systemu  pingi znajdujące się obecnie po lewej stronie znajdowały się po prawej i odwrotnie. Zmieniliśmy to dopiero na 9 miesięcy przed faktycznym wydaniem tego systemu. Nawet teraz zdarza mi się przypadkowo wcisnąć zły ping z powodu moich przyzwyczajeń z przeszłości. Właśnie takiej sytuacji chcielibyśmy uniknąć.

Z całym szacunkiem ale to brzmi jakbyście nie chcieli usprawnić tego systemu gdyż przystosowanie się do nowej wersji zabrałoby trochę czasu.

Nie do końca. Nie chciałem podać powodu, dla którego nie przeprowadzimy takiej modyfikacji, a raczej wskazać na jakie rzeczy będziemy musieli zwrócić uwagę podczas ewentualnego zmieniania tego systemu.

Azir

Riot opublikował na swoim facebooku 5 obrazów przybliżających nam historię najnowszego championa, który wkrótce zostanie wprowadzony do League of Legends. Poniżej możecie znaleźć wspomniane grafiki wraz z przetłumaczoną wersją tekstu zawartego w nich.

W starożytnej Shurimie, młody imperator Azir został nakłoniony przez swojego maga Xeratha do przeprowadzenia legendarnego rytuału zwanego “Ascension” – mimo ostrzeżeń, by wykonać go tylko w przypadku wystąpienia największego zagrożenia.

Ogromna pycha Azira okazała się fatalna w skutkach. Kiedy tylko słoneczny dysk skupił pierwsze promienie słońca w transformujący promień, Xerath zdradził Azira, odpychając imperatora i kradnąc moc dla siebie.

Praktycznie od razu Azir został wymazany, a Xerath przybrał formę czystej, złej energi. W tym samym czasie miasto znajdujące się wokół nich w całości pochłonięte przez piaski pustyni.

Nasus i Renekton – bohaterowie wielu legend opowiadanych w Shurimie, od razu wyczuli że coś poszło nie tak i w związku z tym natychmiast udali się do słonecznego dysku. Wcisnęli oni Xeratha do sarkofagu otoczonego łańcuchami jednak mag rozbił go na kawałki.

Renekton zaciągnął  Xeratha do grobowca imperatorów i krzyknął do Nasusa by ten zapieczętował drzwi. Z ciężkim sercem Nasus pogrzebał swojego brata wraz z szaleńcem w ruinach na całą wieczność.

A przynajmniej tak mu się wydawało…

 

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.