Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Zmiany w balansie championów na Dominionie i Twisted Treeline

tt

Riot przez dość długi czas nie tykał Dominiona i chyba nadeszła najwyższa pora aby zabrać się za zmiany na tej mapie. Nieco inaczej ma się sprawa z Twisted Treeline – mapa przeszła niedawno znaczne zmiany, które miały na celu wywrócenie mety do góry nogami. Jak wyszło – każdy z nas wie. Tym razem Riot zdecydował się więc na drastyczny krok: zaimplementuje on opcje oddzielnego balansowania postaci na każdej z map. O szczegółach opowie RiotNome – jeden z pracowników Riotu.

[tabs tab1=”PL” tab2=”ANG”] [tab]

Po pierwsze zasługujecie na odpowiedź na ten temat już od dłuższego czasu – przepraszam, że nie byliśmy w stanie jej udzielić aż do teraz. Wszyscy byliśmy świadomi, że społeczność Dominiona i TT czuje się pozostawiona z tyłu i ignorowana, ale woleliśmy upewnić się, że będziemy wystarczająco oddani sprawie, aby doprowadzić ją do końca. Nie chcieliśmy składać obietnic bez pokrycia.

Dominion’s jest fajny (i szybki!), tak samo jak Twisted Treeline, ale obu doskwiera ten sam problem – League of Legends jest zbalansowane pod względem rozgrywki na Summoner’s Rifcie. Naszym początkowym zamiarem było stworzenie zasad, które będą skutkować zbalansowanym systemem utrzymując na wszystkich mapach te same statystyki championów. Eksperymentowaliśmy z itemizacją, tempem gry, dodatkami na mapie i innymi elementami. Mieliśmy przy tym umiarkowane sukcesy – dalej były miejsca do poprawek. Dlatego oświadczamy: już niedługo będziemy implementować zmiany w balansie dla championów w zależności od mapy.



Zajmie to z pewnością kilka patchów, ale bardzo aktywnie nad tym pracujemy, jednocześnie mając w głowach kolejne zmiany, które musimy wprowadzić. Jesteśmy świadomi, że z pewnością pojawi się na ten temat wiele pytań, dlatego będziemy ogłaszać odpowiednie informacje, gdy nadejdzie ich czas. Osobiście dołączę do teamu live design, aby wspomóc wprowadzanie poprawek balansu dla TT i Dominiona. Pamiętajcie, że to tylko podstawowe kroki – mamy też inne plany, które ulepszą obie mapy.

[/tab] [tab]

First off, you’ve deserved a response to this thread for a long time, and I’m sorry we haven’t been able to give you one until now. We’ve been well aware of how the Dominion and TT communities have felt left behind and ignored, but we wanted to make sure we had a plan that we were confident in and committed to before commenting, because we don’t want to make any more empty promises.

Dominion’s fun (it’s fast). So is Twisted Treeline. But they both share one key problem – League of Legends is competitively balanced for Classic gameplay on Summoner’s Rift. Our original goal was to create rulesets that would result in balanced experiences across all game modes with the same champion stats. We’ve experimented with itemization, game pacing, map features, and other design elements. While we’ve had limited success here, there’s still room for improvement, so we’re going to take the plunge: in the near future™, we’re going to be implementing map-specific balance changes for individual champions.

This is going to take a few patches to implement, but we’re actively working on the tech, and we’re already got a bunch of specific balance changes in mind that we’re iterating on. We’re sure there will be lots of questions regarding the initiative, so we’ll announce more specifics when the time comes. I’ll actually be joining the live design team to head up map-specific balance for TT and Dominion. Remember that this is just the foundation for support – we’ve got some other tentative plans that we’re exploring to enhance both maps farther down the line!

[/tab] [/tabs] league of legends
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.