Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Zmiany przed-sezonu 2020, 2 zestaw TFT

Na serwer testowy PBE wprowadzono kolejną aktualizacją, cechującą się wyjątkowo dużym rozmiarem jako że zgodnie z zapowiedziami przyniosła ona ze sobą zmiany przed-sezonu 2020. Przegląd zmian z tego patcha zaczniemy właśnie od zmian przedsezonowych na Summoner’s Rift.

Elemental Rift

Począwszy od przed-sezonu 2020, Smoki Żywiołów będą przekształcać wygląd Summoner’s Rift. Trzeci smok pojawiający się na polu bitwy przekształci wygląd Summoner’s Rift jeszcze przed swoim pojawieniem się i od tego momentu do końca gry pojawiać będą się tylko smoki z jego żywiołu. Pierwsze trzy smoki są zawsze unikalne.

Infernal Rift

Infernal Drake podpala Summoner’s Rift tworząc nowe przejście przy buffach i wypalając tamtejsze krzaki. Sama jama smoka zajmuje się magmą wyniszczając ścianę w niektórych miejscach.

Ocean Rift

Ocean Drake przynosi życie na Summoner’s Rift powodując rozrastanie się krzaków wokół jego jamy i zalanie części terenów wodą. Dodatkowo w każdej części jungli zaczyna rosnąć honeyfruit.

Cloud Rift

Cloud Drake przywołuje podmuchy wiatru rozbrzmiewające w jungli i przy smoczej jamie. Podmuchy te przyspieszają championów.

Mountainous Rift

Mountain Drake powoduje trzęsienie zmieniające strukturę Summoner’s Rift. Z ziemi wyrastają filary skalne tworząc nowe miejsca dla starć i zasadzek.

[Wraz z tymi zmianami wprowadzono odpowiadające efekty graficzne]

Buffy Żywiołów i Smocze Dusze

Smoki Żywiołów nadal przyznają Buffy Żywiołów przyznające naszej drużynie stałe i stackujące się bonusy:

  • Infernal Might: Drużyna zyskuje procentowy bonus do AP i AD
  • Oceanic Will: Drużyna co sekundę przywraca sobie pewien procent brakującego HP
  • Cloudbringer’s Grace: Czas odnowienia ultów w drużynie jest skracany
  • Mountainous Vigor: Drużyna zyskuje procentowy bonus do Armora/Magic Resist

Jednak od teraz kiedy dany zespół zabije swojego czwartego smoka to zamiast zyskiwać bonus żywiołu, uzyska ona Smoczą Duszę, która pozostanie aktywna przez resztę gry:

  • Dusza Infernal Dragona – Co 3 sekundy, twój następny auto-atak lub umiejętność zadająca obrażenia tworzy małą eksplozję zadającą Adaptive obrażenia AoE, które skalują się z bonusowym AD, AP i bonusowym HP
  • Dusza Ocean Dragona -Zadawanie obrażeń aktywuje mocny efekt odnowy HP i innych zasobów trwający 3 sekundy (efekt ten jest osłabiany w momencie zadawania obrażeń minionom)
  • Dusza Cloud Dragona – Po użyciu swojego ulta członkowie drużyny otrzymują duży bonus do XP na 3 sekundy
  • Dusza Mountain Dragona – Po 5 sekundach bez otrzymywania obrażeń zyskaj tarczę, która pozostanie aktywna do momentu aż zostanie ona przebita. Wielkość tarczy skaluje się z bonusowym AD, AP i bonusowym HP

Po tym jak któraś drużyna zdobędzie Smoczą Duszę, smoki przekształcą się w Elder Dragona, co oznacza że tylko jedna drużyna może zdobyć ten bonus

Elder Dragon

Elder Dragon nadal przyznaje potężny, choć krótkotrwały bonus związany z walką, jednak ten nie będzie się od teraz skalował z bonusami żywiołów.Zamiast tego dodany został efekt sprawiający, że w momencie gdy podpalenie z tego buffa obejmie postać o niskim HP, zostanie na niej wykonana egzekucja natychmiast pozbawiająca ją życia

Wrogowie objęci podpaleniem będą widzieli specjalny znacznik na pasku HP pokazujący granicę aktywacji efektu, a sam efekt będzie mógł zostać ominięty przez takie elementy gry jak Zhonya czy ulti Kindred.

Zatoki i krzaki w bocznych liniach

Na górnej i dolnej alei dodane zostały specjalne zatoczki, które jednocześnie sprawiły , że zmienił się układ krzaków.

Dodatkowo przy jamach Barona i Dragona pojawiły się dodatkowe krzaki

Inne Zmiany

Różnorodność ścieżek junglowania

By zwiększyć różnorodność dostępnych zmieniona została ilość XP i złota przyznawanych za zabicie poszczególnych potworów.

  • Ogólna ilość XP została zmniejszona o 4%
  • Ilość XP przyznawanego przez Krugi została zmniejszona
  • Ilość XP przyznawanego przez Grompa została zwiększona

Dodatkowo do minimapy dodano specjalne ikony pojawiające się gdy dany buff ma się odrodzić wkrótce

Wpływ na grę top lanerów

By zwiększyć wpływ top lanerów na grę w obliczu zmian zmieniono ilość doświadczenia przyznawanego przez miniony, a także przyspieszono czas pojawiania się Rift Heralda:

  • XP
    • Ilość XP na solo liniach została zwiększona o 2%
    • Ilość XP na duo liniach została zmniejszona z 2.4%
  • Rift Herald
    • Pierwsze pojawienie się: 10 -> 8 minuta
    • Rift Herald może ponownie pojawić się po 6 minutach
    • Czas channelowania by przywołać Rift Heralda został zmniejszony z 4 do 1 sekundy

Przedmioty dla supportów

Zmieniono sposób w jaki ulepszane będą te przedmioty:

  • Tier 1 – -początkowe statystyki i pasyw generujący złoto
  • Tier 2 – poprawione statystki, 3 wardy
  • Tier 3 – duża poprawa statystyk, 4 wardy, usunięcie pasywa generującego złoto

Dodatkowo zwiększono pulę dostępnych przedmiotów do czterech:

  • Dużo AD, Mako HP, pasyw Spellthiefa
  • Dużo AP, mało HP, pasyw Spellthiefa
  • Mało AD, dużo HP, pasyw Targona
  • Mało AP, dużo HP, pasyw Targona

Spellthief’s Edge:

  • 400 sztuk złota
  • +8 AP
  • +10 HP
  • +2 sztuki złota co każde 10 sekund
  • Unikalny Pasyw – Tribute: Zadawanie obrażeń wrogim championom lub strukturom przy pomocy umiejętności lub ataku przyznaje 15 sztuk złota. Efekt ten może być aktywowany maksymalnie 3 razy w przeciągu 30 sekund
  • Quest: Zarabianie złota przy pomocy tego przedmiotu przemieni ten przedmiot, przyznając Sightstone (ciągłe zabijanie minionów zmniejsza ilość otrzymywanego złota)
  • W ekwipunku można mieć tylko 1 przedmiot generujący złoto bez względu na to czy jest to przedmiot dla jungli czy supporta

Runesteel Shoulderguard

  • 400 sztuk złota
  • +30 HP
  • + 3 AD
  • +2 sztuki złota co każde 10 sekund
  • Unikalny Pasyw – Spoils of War: Auto-ataki wykonują egzekucję na minionach posiadających mniej niż 50% HP (30% w przypadku zasięgowych auto-ataków). Efekt ten zużywa ładunek, ładunki odnawiają się co 45 sekund. Na raz można maksymalnie posiadać 3 ładunki
  • Quest: Zarabianie złota przy pomocy tego przedmiotu przemieni ten przedmiot, przyznając Sightstone (ciągłe zabijanie minionów zmniejsza ilość otrzymywanego złota)
  • W ekwipunku można mieć tylko 1 przedmiot generujący złoto bez względu na to czy jest to przedmiot dla jungli czy supporta

Relic Shield

  • 400 sztuk złota
  • +30 HP
  • + 5 AP
  • +2 sztuki złota co każde 10 sekund
  • Quest: Zarabianie złota przy pomocy tego przedmiotu przemieni ten przedmiot, przyznając Sightstone (ciągłe zabijanie minionów zmniejsza ilość otrzymywanego złota)
  • W ekwipunku można mieć tylko 1 przedmiot generujący złoto bez względu na to czy jest to przedmiot dla jungli czy supporta

Spectral Sickle

  • 400 sztuk złota
  • + 5 AD
  • +10 HP
  • +2 sztuki złota co każde 10 sekund
  • Quest: Zarabianie złota przy pomocy tego przedmiotu przemieni ten przedmiot, przyznając Sightstone (ciągłe zabijanie minionów zmniejsza ilość otrzymywanego złota)
  • W ekwipunku można mieć tylko 1 przedmiot generujący złoto bez względu na to czy jest to przedmiot dla jungli czy supporta

Do tego wszystkiego dodano dodatkowe zasady sprawiające, że ilość otrzymywanego złota jest znacząco zmniejszana jeśli ciągle zabijamy miniony

Przedmioty dające Lethality

Wprowadzono następujące zmiany:

  • Duskblade i Ghostblade pozostają w dużej mierze niezmienione
  • Spellshield Edge of Night działa teraz jak tarcza Banshee’s Veil
  • Dodano nowy przedmiot Sanguine Blade , którego unikalny pasyw przyznaje duży bonus do Attack Speedu w momencie gdy w pobliżu nie ma żadnych sojuszników
  • Rozważane są również inne przedmioty dające Lethality

Serrated Dirk

  • Usunięto pasyw Headhunter

Youmuu’s Ghostblade

  • Nowa receptura: Long Sword + Long Sword + Serrated Dirk + 1100 sztuk złota
  • Usunięto redukcję czasu odnowienia
  • Ilość przyznawanego Lethality została zmniejszona 18 do 12
  • Lethalithy nie jest już od teraz przyznawane przez Unikalny Pasyw

Duskblade of Draktharr

  • Nowa receptura: Serrated Dirk + Pickaxe + 925 sztuk złota
  • Usunięto redukcję czasów odnowienia
  • Ilość przyznawanego Lethality została zmniejszona z 21 do 15
  • Lethality nie jest już od teraz przyznawane przez Unikalny Pasyw
  • Wartość nakładanego spowolnienia została zmniejszona z 99% do 97%

Edge of Night

  • Całkowity koszt budowy tego przedmiotu został zwiększony z 3000 do 3200 sztuk złota – całkowity koszt złożenia go z jego komponentów został zwiększony z 625 do 825
  • Ilość przyznawanego HP została zmniejszona z 250 do 200
  • Ilość przyznawanego Lethality została zmniejszona z 18 do 10
  • Lethality nie jest już od teraz przyznawana przez Unikalny Pasyw
  • Unikalny Pasyw został zmieniony na: Przyznaje spellshielda blokującego następną umiejętność wroga. Tarcza odnawia się po 40 sekundach bez otrzymania obrażeń od wrogiego championa

Inne Przedmioty

Z gry usunięto następujące przedmioty:

  • Spear of Shojin
  • Zz’rot Portal
  • Ohmwrecker

Shurelya Reverie została zreworkowana:

  • Receptura: Forbidden Idol + Crystalline Bracer + 850 sztuk złota – całkowity koszt 2300
  • +300 HP
  • +10% Redukcji czasów odnowieni
  • +100% regeneracji HP
  • +100% regeneracji many
  • +10% siły tarczy/efektów leczących
  • Aktyw: Ty i pobliscy sojusznicy zyskujecie 40% bonus do prędkości poruszania się na 3 sekundy (90 sekund czasu odnowienia)

Zmieniony został Kircheis Shard :

  • Ilość obrażeń została zwiększona z 50 do 60
  • Ilość obrażeń z kilku efektów Energized od teraz się stackuje zamiast aktywować tylko najmocniejszy efekt
  • Ilość obrażeń Stormrazora została zwiększona z 50 do 60-80
  • Ilość obrażeń Statikk Shiv i RFC Energized została zmniejszona z 60-140 do 60-80

Kluczowe Runy

Z Conquerora usunięto efekt konwersji nieuchronnych obrażeń, w zamian więcej mocy jest przesyłane do adaptive statystyk

  • Nowy efekt: “Auto-ataki i umiejętności zadające obrażenia wrogiemu championowi, przyznają 2 stacki Conquerora na 8 sekund, przyznając X AD za każdy stack. Efekt ten stackuje się do 10 razy. Zasięgowe postacie zyskują tylko 1 stack za auto-atak.
  • Po zebraniu pełnej liczby stacków dodatkowo nasza postać leczy się o 15% obrażeń zadawnych championom

Zmieniony został Nimbus Cloak

  • Od teraz efekt aktywuje się nie po wycastowaniu ulta ale po wycastowaniu Summoner’s Spella
  • Wartość bonusu do prędkości poruszania się została zwiększona z 100 do 150

Kleptomancy zostało zreworkowane

  • Runa została przemianowana na Kaleidostone
  • Zyskaj losową kluczową runę, jeśli zostanie ona aktywowana po 6 sekundach otrzymaj losową inną kluczową runę (8 sekund w przypadku zasięgowych postaci)
    • Wśród dostępnych run mamy: Lethal Tempo, Fleet Footwork, Aery, Comet, Phase Rush, Predator (tylko jeśli mamy zakupione buty), Electrocute, Hail of Blades, Grasp of the Undying, Glacial Augment
    • Kluczowa runa nie może się powtórzyć częściej niż co 5 losowań
    • Kluczowa runa zostanie przelosowana po odwiedzeniu fontanny
    • Kluczowa runa nie może zostać przelosowana w starciu
    • Kluczowa runa przelosowuje się automatycznie po 120 sekundach bez aktywacji

Aftershock przyznaje mniej resistów, a przyznaje więcej siły wytrzymałym postaciom

  • Ilość przyznawanego Armora/MR została zmieniona z 70 (+50% bonusowego Armora/MR) na 35 (+80% bonusowego Armora/MR)
  • Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 10 – 120 (+4% maksymalnego HP) na 25 – 120 (+8% bonusowego HP)
  • Czas odnowienia został zmniejszony z 35 do 20 sekund

Przyszłe zmiany

  • Zmiany w przedmiotach upewniające się, że górna aleja nie zostanie zdominowana przez zasięgowych postaci
  • Ikony dla nowych przedmiotów
  • Poprawki Stormrazora
  • Poprawki graficzne

Wraz z nowym patchem na PBE wprowadzono 2 zestaw TFT dodający masę nowych postaci przedstawionych poniżej. Opis większości z nich możecie znaleźć w naszym osobnym wpisie.

Tier 1

  • Kog’Maw
  • Ivern
  • Warwick
  • Diana
  • Maokai
  • Ornn
  • Vladimir
  • Taliyah
  • Nasus
  • Zyra
  • Vayne
  • Renekton

Tier 2

  • Malzahar
  • Neeko
  • Skarner
  • Thresh
  • Syndra
  • Volibear
  • LeBlanc
  • Varus
  • Yasuo
  • Braum
  • Jax
  • Rek’Sai

Tier 3

  • Qiyana 
  • Ezreal
  • Veigar
  • Sivir
  • Sion
  • Nocturne
  • Kindred
  • Nautilus
  • Dr. Mundo
  • Soraka
  • Aatrox
  • Azir

Tier 4

  • Ashe
  • Brand
  • Kha’Zix
  • Malphite
  • Anie
  • Twitch
  • Janna
  • Yorick
  • Olaf

Tier 5

  • Nami
  • Taric
  • Zed
  • Singed
  • Master Yi

Tier 7

  • Lux

Wraz z nowymi postaciami do gry dodano również sporą liczbę innych zmian:

  • Wielkość planszy
    • Liczba wierszy przyznawanych każdemu graczowi została zwiększona z 3 do 4
  • Liczba postaci
    • Tier 1: 39 -> 29
    • Tier 2: 26 -> 22
    • Tier 3: 18 -> 16
    • Tier 4: 13 -> 12
    • Tier 5: 10
  • Zasady generacji many
    • Liczba many generowanej przez ataki:
      • 1-lvl postaci: 6-10 -> 8
      • 2-lvl postaci: 10
      • 3-lvl postaci: 10 -> 12
  • Zmiany przedmiotów
    • Zmiany receptur
      • Usunięto Cursed Blade
      • Negatron Cloak + Recurve Bow = Ruunan’s Hurricane
      • Spatula + Needlessly Large Rod = Inferno’s Cinder
      • Spatula + Tear of the Goddess = Mage’s Cap
      • Spatula + Chain Vest = Warden’s Mail
      • Spatula + Negatron Cloak = Talisman of Light
      • Spatula + Sparring Gloves = Berserker’s Axe
    • Zmiany statystyk
      • Wszystkie przedmioty Spatuli: Nie przyznają już podwójnych statystyk
      • Chain Vest: 20 Armor -> 25 Armor
      • Deathcap: +50% AP -> +75% AP
      • Dragon’s Claw: 75% redukcji magicznych obrażeń -> 50% redukcji magicznych obrażeń
      • Giant’s Slayer: 5% maksymalnego HP jako nieuchronne obrażenia -> 8% obecnego HP na fizyczne obrażenia
      • Guardian’s Angel: 500HP po wskrzeszeniu -> 400 HP po wskrzeszeniu
      • Ionic Spark: 125 nieuchronnych obrażeń-> 100 nieuchronnych obrażeń
      • Luden’s Echo: 180 obrażeń-> 150 obrażeń
      • Negatron Cloak: 20 MR -> 25 MR
      • Recurve Bow: 20% AS -> 15% AS
      • Red Buff: W dodatku do podpalenia przyznaje 2% maksymalnego HP jako nieuchronne obrażenia on-hit
      • Zeke’s Herald: 15% AS -> 20% AS 
  • Inne
    • Średnia ilość złota przyznawanego ze zwykłej skrzynki została odrobinę zmniejszona
    • Średnia ilość złota przyznawanego ze złotej skrzynki została odrobinę zmniejszona
    • Odrobinę zmniejszono szansę na wypadnięcie całych przedmiotów
    • Smoki od teraz upuszczają dwie zwykłe skrzynki w dodatku do swojego przedmiotu
    • Elder Dragon i Rift Herald od teraz upuszczają zwykłą i niebieską skrzynkę w dodadku do swojego przedmiotu
    • Od teraz w momencie gdy weźmiemy postać z karuzeli nasza Mała Legenda nie ma już kolizji
  • Poprawki UI
    • W opisie bonusów znajdować będą się portery postaci do nich należący – portrety postaci znajdujących się już na polu bitwy będą podświetlone
  • Naprawa błędów
    • Opisy Red Buffa i Morellonicoma poprawnie wskazują, że przedmioty te blokują 80% efektów leczących
    • Poprawiono błąd sprawiający, że 3 3-levelowe postacie zadawały wrogowi o 1 obrażenie więcej niż powinni

Wraz z nowym patchem wprowadzono eksperymentalne zmiany w zasięgu umiejętności. Od teraz w momencie gdy użyjemy spella w obszarze poza jego zasięgiem postać zamiast podejść w danym kierunku i następnie użyć umiejętności, automatycznie użyje umiejętności na maksymalnym możliwym zasięgu. Na podstawie wewnętrznych testów zdecydowano się wprowadzić tą zmianę w następujących umiejętnościach:

  • Heimerdinger E i RE
  • Miss Fortune E
  • Singed W
  • Twitch W
  • Varus E
  • Ziggs E
  • Gangplank E
  • Viktor W
  • Syndra Q 

Wraz z nowym patchem poprawiono historię Thresha i Luciana

Thresh

“Sadistic and cunning, Thresh is an ambitious and restless spirit of the Shadow Isles. Once the custodian of countless arcane secrets, he  was undone by a power greater than life or death, and now sustains himself by tormenting and breaking others with slow, excruciating inventiveness. His victims suffer far beyond their brief mortal coil as Thresh wreaks agony upon their souls, imprisoning them in his unholy lantern to torture for all eternity.”

Lucian

“Lucian, a Sentinel of Light, is a grim hunter of undying spirits, pursuing them relentlessly and annihilating them with his twin relic pistols. After the wraith Thresh slew his wife, Lucian embarked on the path of vengeance… but even with her return to life, his rage is undiminished. Merciless and single-minded, Lucian will stop at nothing to protect the living from the long-dead horrors of the Black Mist.”

Zaktualizowano również głos Luciana

Do plików gry dodano również miejsce dla dwóch nowych planszy TFT, jednak póki co nie dodane zostały żadne grafiki z nimi związane.

źródło: =http://www.surrenderat20.net/2019/10/1022-pbe-update-tft-set-2-preseason.html

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.