W ostatnim czasie pracownicy Riotu opublikowali na oficjalnym forum informacje związane ze zmianami, jakie w najbliższym czasie czekają trzy postacie.
Pierwszą z takich postaci jest Malphite i w jego przypadku testowa lista zmian zdążyła zawitać już na PBE. Teraz jednak zaprezentowano jej odświeżoną wersję prezentującą się następująco:
- Granite Shield (Pasyw):
- Po zmianach Malphite będzie świecił się w momencie gdy jego tarcza się regeneruje
- Po zmianach wielkość modelu Malphite będzie skalować się z ilością jego bonusowego Armora
- Seismic Shard (Q)
- Zasięg zostanie zwiększony z 625 do 700
- Prędkość pocisku zostanie zwiększona z 1200 do 1400 – do tego pocisk będzie pojawiał się bliżej celu (zamiast zza pleców pojawia się on przy prawej ręce Malphite’a)
- Czas castowania zostanie zwiększony z 0.25 sekundy do 0.4 sekundy
- Wartość przelicznika z AP zostanie zwiększona z 0.6 do 0.4
- Usunięty zostanie efekt sprawiający, że Malphite “kradł” prędkość poruszania się celu
- Dodany zostanie efekt: “Malphite nakłada na cel 20/25/30/35/40% spowolnienie, jednocześnie zwiększając swoją prędkość poruszania się o 20/25/30/35/40% “
- Czas trwania bonusu do prędkości poruszania się zostanie zmniejszony z 4 do 3 sekund
- Cele spowolnione przez tą umiejętność będą objęte specjalnym wizualnym efektem stopionej skały
- Poprawione zostaną drobne mniejsze wartości co powinno sprawić, że pocisk będzie wydawać się cięższy
- Thunderclap (W) – umiejętność ta wcześniej nosiła nazwę Brutal Strikes
- Przy wycastowaniu Malphite będzie resetował swój auto-atak zadając przeciwnikom bonusowe 40/55/70/85/100 (+0.2 Armora, +0.4 AP) fizycznych obrażeń
- Dodatkowo przez następne 6 sekund auto-ataki Malphite’a (w tym zresetowany atak przy wycastowaniu) wytwarzać będą falę uderzeniową o kształcie podobnym do Titanic Hydry, które zadawać będą 10/20/30/40/50 (+0.1 Armora, +0.2 AP) fizycznych obrażeń wszystkim trafionym wrogom
- Usunięty zostanie efekt potrajający ilość bonusowego Armora Malphite’a w momencie gdy tarcza jest aktywna –umiejętność ta nadal na stałe przyznaje bonus do Armora
- Unstoppable Force (R)
- W bazowej skórce Malphite będzie zostawiał krater w miejscu uderzenia
Kolejną postacią jest Wukong, w którego przypadku premiera zmian nie jest planowana na najbliższy okres czasu. Lista zmian prezentuje się następująco:
- Strength of Stone (Pasyw) – dawniej Stone Skin
- Za każdym razem gdy Wukong lub jego klon zada obrażenia wrogiemu championowi, na cel dodatkowo nałożony zostanie stack Crushing Blows. Cel otrzymuje o 4% więcej obrażeń od Wukonga za każdy nałożony na niego stack (maksymalna ilość stacków to 5) – efekt wizualny zwiększa swój rozmiar wraz z ilością nałożonych stacków
- Za każdym razem gdy w zasięgu 1400 jednostek znajduje się 3 lub więcej widocznych wrogich championów, Wukong zyskuje bonus do Armora/MR równy 20(+2 za każdy poziom, +0.2 bonusowego Armora/MR). Bonus ten pozostaje aktywny przez 6 sekund i ciągle odnawia się jeśli w pobliżu nadal znajdują się wrogowie.
- Golden Magical Staff (Q) – dawniej Crushing Blow
- Dodany zostanie nowy pasyw zwiększający zasięg następnego auto-ataku Wukonga o 125 po tym jak ten użyje jakiejkolwiek umiejętność
- Ilość zadawanych obrażeń zostanie zmieniona z 10-130 (+0.4 AD) fizycznych obrażeń na 20-100 magicznych obrażeń
- Usunięty zostanie efekt zmniejszający ilość Armoru wroga
- Dodany zostanie efekt: “Wukong leczy się o 20-60 (+0.25 AD), wartość tego efektu jest zmniejszana o 50% w przypadku użycia umiejętności na minionie”
- Warrior Trickster (W) – dawniej Decoy
- Klon po zmianach zamiast wybuchać zadając magiczne obrażenia będzie wyprowadzał ataki w pobliskich wrogów zadające obrażenia równe 50% AD Wukonga
- Czas przez jaki klon pozostaje na polu bitwy zostanie zwiększony z 1.5 do 2.5-5 sekund – czas przez jaki Wukong pozostaje niewidzialny pozostał niezmieniony
- Po zmianach tworzenie klona i zatrzymanie się przyciskiem “S” będzie wyglądało identycznie dla wrogiej drużyny
- Zasięg dasha przy castowaniu zostanie zwiększony z 100 do 200 jednostek
- Czas odnowienia zostanie zmniejszony z 18-10 do 16-8 sekund
- Po zmianach czas odnowienia będzie naliczany od momentu śmierci klona, a nie jego stworzenia jak dotychczas
- Nimbus Strike (E)
- Wartość przelicznika z AD zostanie zmniejszona z 0.8 do 0.5
- Po zmianach drugorzędne cele szukane są w większym obszarze niż dotychczas
- Cyclone (R)
- Po zmianach używanie innych umiejętności nie będzie blokowane w czasie trwania ulta. W momencie użycia umiejętności, ulti zostanie natychmiast przerwane
Ostatnią postacią, której zmiany ujawniono jest Diana i w jej przypadku również premiera modyfikacji nie jest planowana na nadchodzący patch 9.11. Lista postaci prezentuje się następująco:
- Ogólne zmiany
- Ilość posiadanej bazowej many zostanie zmieniona z 372 (+20 za każdy poziom) na 335 (+45 za każdy poziom)
- Bazowa ilość Attack Speedu zostanie zwiększona z 0.625 do 0.725
- Wartość przyrostu Attack Speedu zostanie zwiększona z 2.25 do 2.3
- Moonsilver Blade (Pasyw)
- Wartość przelicznika z AP na obrażenia zostanie zwiększona z 0.8 do 0.6 AP
- Dodany zostanie nowy efekt: “Przy aktywacji prędkość poruszania się Diany jest zwiększana o 20%”
- Usunięty zostanie efekt przyznający 30-90% Attack Speedu po wycastowaniu umiejętności
- Usunięty zostanie efekt przywracający 15% many przy aktywacji
- Crescent Strike (Q)
- Wszystkie poprzednie zmiany w kodowaniu nadal będą testowane
- Moonfall (E)
- Czas odnowienia zostanie zmniejszony z 26-18 do 20-12 sekund
- Lunar Rush (R)
- Czas resetu zostanie zwiększony z 0.5 do 1 sekundy
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/WpJn3mE8-malphite-changes-coming-to-pbe?comment=0080 https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/8aAAV7wu-prototype-wukong-changes-on-pbe-context https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/ZOH65NIy-small-diana-gameplay-changes-coming-to-pbe