Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Zapowiedź patcha 4.7 by Riot

Podobnie jak to było w przypadku patcha 4.6 Riot postanowił podzielić się z nami także zapowiedzią patcha 4.7. Tak jak poprzednio w newsie nie ma żadnych szczegółów, ale podany jest ogólny kierunek zmian w nadchodzącej aktualizacji.

1)Uzupełnienie reworków (kontynuacja z poprzedniego patcha)
Gragas nadal ma kilka wad, które uniemożliwiają mu pełne przystosowanie się do nowej roli (fighter/bruiser). Nawet po ostatnich zmianach z patcha 4.6 nie jesteśmy przekonani, że Gragas jest już odpowiedni. Chcemy się upewnić, że postać ta będzie sobie dawała radę we wczesnej fazie rozgrywki, a także że gracze będą mogli używać gragasq Barrel Rolla i gragasr Explosive Caska do fenomenalnych zagrać. Szukamy najlepszego sposobu by kontynuować wzmacnianie go jako uciążliwego team fightera, a co za tym idzie prawdopodobnie dodamy mu więcej mobilności.

Kassadin ostatnio otrzymał kilka buffów wymierzonych głównie w pojedynki przeciwko postaciom zadającym magiczne obrażenia. Cały czas obserwujemy Kassadina, żeby upewnić się, że nie usunęliśmy możliwości skontrowania jego nowej wersji opartej na obrażeniach/tarczy. Zapewniam, że jeśli zostanie on znowu picknięty w rankedzie znowu go znerfimy (oczywiście żartuję)

Cały czas trwają ostrożne pracę nad Skarnerem. Uważamy, że jego znakiem szczególnym jest specyficzna “lepkość” (“przykleja” się do przeciwnika – przyp. Redakcja) i niestety zauważamy, że w obecnej wersji jej brakuje. Nadal szukamy odpowiedniego rozwiązania.

2)Top Lane i “poziom” Renektona (również kontynuacja)
Nadal przyglądamy się postaciom, które według nas mają ciekawy gameplay i chcemy krok po kroku wzmacniać je na tyle aby dawały sobie na górnej alei radę. Ostatnimi czasy widzimy zwiększoną różnorodność postaci na topie (pojawiły się takie postacie jak Jax czy Ryze) więc planujemy trochę zwolnić z naszymi działaniami. Mimo to Jarvan IV i Malphite otrzymają lekkie wzmocnienia, które powinny przystosować ich do walki na topie.



3)Jungle
Ostatnimi czasy można zauważyć, że junglerzy “przejmują” gry. Odnosi się to w szczególności do junglerów, którzy skupiają się na zadawaniu obrażeń (często mają oni wyższy level, więcej farmy i obrażeń od swoich sojuszników na liniach). Planujemy przerobić odrobinę gold/exp jaki obecnie znajduje się w jungli. Dodatkowo zauważamy, że Spirit Stone może być odrobinę za “ciężki” szczególnie dla junglerów skupiających się na DPSie (na pewno weźmiemy to pod uwagę przy wprowadzaniu zmian)

4)Kha’Zix
Chcemy zmienić tą postać w ten sposób aby tak, jak w swoim lore, ewolucje decydowały o najlepszym stylu gry. Obecnie przeciwnicy Kha mogą odczuwać, że nie ma wiele sposobów by sobie z nim poradzić (w przeciwieństwie do innych asasynów). Chcemy wprowadzić takie zmiany, aby przeciwnicy mieli więcej możliwości na walkę z nim (w szczególności kiedy używa on ulta)

5)Lista obserwowanych
Feral Flare – Nasza wizja tego przedmiotu nie odpowiada jego obecnemu stanowi na serwerach live. Chcieliśmy żeby przedmiot ten zwiększył różnorodność w wyborze junglerów, a tym czasem efekt jest wręcz odwrotny zmusza on graczy do wybierania postaci korzystających z niego.
Obecnie rozgrywki zdają się być podporządkowani temu przedmiotowi i wszyscy junglerzy zdają się ignorować linie przez 10-15 minut by zdobyć potrzebne stacki (cenę za to płacić muszą postacie na liniach, które nie są tak bardzo przeznaczone do walk drużynowych). Planujemy zredukować statystyki jakie otrzymujemy dzięki Maim proc na każdym stopniu ewolucji. W zamian planujemy wzmocnić stacki w taki sposób aby bardziej przydawały się w teamfightach.

Soraka – Postać zaczęła być pickowana na solo lane’ach i zaczyna ona wykazywać wiele denerwujących cech, które przed zmianami były domeną Lulu. Inaczej rzecz ujmując Soraka ma możliwość niekończącego się sustainu połączoną z harassem i łatwym czyszczeniem wave’ów. Obecnie bardzo ciężko walczyć z tą postacią bez pomocy junglera. Postacie muszą mieć jasne słabości na liniach bo w innym wypadku całkowicie je dominują.
Bierzemy także pod uwagę, że wzrost dominacji może być spowodowany większymi zmianami (takimi jak wzmocnienie Heala) i na pewno weźmiemy to pod uwagę.

Leblanc – Podobnie jak w przeszłości Zed i Kassadin dobrzy gracze tą postacią mogą snowballować się bez jakiejkolwiek możliwości zostania skontrowanym przez przeciwnika. Leblanc posiada bardzo dużą mobilność połączone z ogromnym burstem i niezłymi CC’kami oraz czyszczeniem wave’ów. Szukamy sposobu na “uzdrowienie” jej gameplayu.
Jesteśmy świadomi, że jej win ratio jest mniejsze od innych problematycznych postaci jednak musimy wziąć pod uwagę kilka innych aspektów. Obecnie sposób w jaki postać ta engage’uje jest denerwujący dla przeciwnika i nie daje mu żadnej możliwości na skontrowanie. Dodatkowo jak postać ta wygra swoją linię to dzięki możliwości roamu osłabi ona także inne linie przeciwnika.

6)Na horyzoncie
Przyglądamy się kilku postaciom, które mają pewnego rodzaju problemy, jednak wiele z tych problemów jest powodowanych problemami na poziomie całego systemu. Największymi bolączkami obecnie są przedmioty przeznaczone dla ADC i lane swapy wyniesione z poziomu Competitive. Jednak o tych dwóch problemach napisze wkrótce w swojej prognozie patcha ekipa specjalnie do nich przydzielona.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.