Dla wszystkich naszych nowych czytelników i tych z Was, którzy nie mieli jeszcze okazji zapoznać się z tym niezwykle ważnym artykułem wstawiamy go ponownie na naszą stronę główną. Artykuł przetłumaczony w ramach projektu Tłumaczenia za Ciasteczka. Autorem tłumaczenia jest Glowacki oryginalnie artykuł pojawił się na: http://www.team-dignitas.net/. Enjoy!
Zamrażanie linii to jedna z najbardziej zaawansowanych technik. Jeśli wykonasz ją prawidłowo, zneutralizujesz wszystkie creepy idące do przeciwnika, podczas gdy samemu będziesz mógł bezpiecznie zwiększać ilość własnych last hitów. Aby zacząć musisz zwalczyć chęć pushowania linii – jest to coś, z czym wielu nowych graczy ma problem. To, że niszczysz wieże przeciwnika, nie oznacza, że wygrywasz linię. Kluczem do zamrożenia i zarządzania linią jest kontrola nad samym sobą, tak abyś nie pushował.
Zamrożona linia znaczy tyle, że fale creepów się nie poruszają. Gdy rozpoczniesz grę, fale creepów spotkają się na środku linii. Najlepszym strategicznie miejscem na zamrożenie linii jest miejsce nieopodal Twojej wieży, ale nie za blisko niej. Pamiętasz co powiedziałem wcześniej o zamrażaniu linii? Jeśli Twoja wieża uderza creepy, to odpushowuje je, uniemożliwiając Ci zamrożenie linii. Możesz przewidzieć zasięg wieży, jeśli przypatrzysz się bliżej teksturze mapy. Zasięg wieży kończy się mniej – więcej tam, gdzie ziemia łączy się z trawą.
Aby zamrozić linię musisz się upewnić, że miniony przeciwników będą pokonywać Twoje miniony. Gdy nie jest to możliwe przy pierwszej fali, możesz to ustawić poprzez przeciągnięcie minionów na bok. Aby to zrobić musisz przejść obok minionów przeciwnika, gdy te idą wprost na Ciebie, a następnie przejść na bok linii.
W większości przypadków to zmusza miniony przeciwników do atakowania meele miniona [minion walczący w zwarciu – przypis tłumacza] w proporcji dwóch na jednego, dzięki czemu mocniej pushują. Po ustawieniu swojej linii musisz ocenić ile minionów musi przeżyć, aby linia pozostała zamrożona. Last hitting zaliczamy do pushowania. Jeśli bardzo zależy Ci na zamrożeniu linii, wówczas możesz nie last hittować podczas pierwszej fali.
Aby ustawić swoją linię, idź tak, jak wskazuje strzałka, kieruj się fioletowymi strzałkami, jeśli jesteś po fioletowej stronie. Musisz podejść do pierwszej fali minionów przeciwnika, zanim spotka się ona z przeciwległą falą, następnie przeciągnij ją na bok:
Odkryłem, że najlepszym sposobem na utrzymanie linii w stanie zamrożenia jest utrzymanie minimum trzech casterów[miniony używające magii – przypis tłumacza] z pełnym życiem, pushujących przeciw Tobie. To znaczy, że każda z Twoich fal minionów powinna walczyć przeciwko przynajmniej trzem melee minionom i sześciu casterom.
Jednocześnie musisz kontrolować melee miniony. To jedyne miniony, które rzeczywiście się poruszają, więc jeśli Twoje melee miniony zginą zbyt szybko, to następnymi będą casterzy. Mógłby powstać problem, gdyby Twoi casterzy znaleźliby się w zasięgu wieży, która by ich pushowała. Wówczas zabiłbym melee minions tak szybko jak to możliwe, bo i tak by zginęły.
Gdy już zgłębisz tę technikę, nie powinieneś mieć problemu ze swobodnym last hitowaniem bez otrzymywania obrażeń. Jednak załóżmy, że taka techika jest użyta przeciwko Tobie. Jak możesz rozmrozić swoją linię? Jedyną odpowiedzią jest silniejszy push. Jest to oczywiście trudniejsze dla championów, którzy nie mają Area of Effect, [skille obszarowe – przypis tłumacza] z powodu zwiększonego ryzyka. Jesteś zmuszony do rozproszenia minionów przeciwnika, aby odzyskać kontrolę.
Najlepiej jest kupić warda, aby uchronić się przed gankami i zacząć pushować w stronę wieży. Jeśli Twój przeciwnik może przetrzymać ataki nadchodzących fal minionów i nie pozwoli im dostać się w zasięg wieży to znaczy, że będzie próbował użyć czarów obszarowych na nadchodzących minionach. Jeśli wszystko inne zawiedzie, najlepiej zacząć pomagać swoim sojusznikom na innych liniach.