Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

YouPorn wchodzi w E-Sport?

Ostatnio na Twitterze środowisko esportowe zelektryzowała wiadomość o tym, że jeden z serwisów udostępniających filmiki dla dorosłych szuka drużyny, którą mógłby zasponsorować. Serwis dailydot.com przeprowadził wywiad z ich przedstawicielem, który dla was przetłumaczyliśmy.

11 lipca konto @YouPorn opublikowało tweeta, który odbił się szerokim echem wśród środowisk związanych z esportem. Jego treść brzmiała:

Czy śledzą na nas gracze LoL-a, DOTA2 albo Hearthstone? Co powiedzielibyście jeśli zasponsorowalibyśmy jakąś drużynę?

Aby odkryć szczegóły serwis dailydot.com przeprowadził wywiad z Mattem Blakem, menedżerem ds. marketingu w Mind Geek, firmie-matce YouPorn.

Zaczniemy prosto z mostu. Większość ludzi pomyślała, że wasz tweet był żartem albo strategią marketingową mającą dotrzeć do odbiorców zainteresowanych esportem. Jakie są intencje waszego nagłego zainteresowania esportem?

To zdecydowanie nie był żart. Naprawdę to rozważyliśmy. Pomyśleliśmy, że kiedy głębiej się nad tym zastanowić to pornografia i gry są naturalnym, uzupełniającym się połączeniem. Wszystkie dzisiejsze konsole posiadają przeglądarki, więc ludzie używają obu mediów w jednym miejscu, co potwierdza generowany przez konsole ruch. Inną sprawą jest to, że liczba odbiorców esportu cały czas rośnie, szczególnie biorąc pod uwagę popularność Twitch.tv, co daje widzom łatwy dostęp do wydarzeń esportowych. My też jesteśmy nerdami (ja osobiście mam za sobą wiele godzin w DayZ i Minecrafcie), więc myślę, że mamy coś do zaproponowania drużynie, która chce ruszyć do przodu w sensie finansowym, a w zamian zwróci uwagę graczy z całego świata na nasz biznes.

Koncept producenta porno sponsorującego cokolwiek może wydawać się dziwny. Możesz podać przykłady innych takich partnerstw, w które byliście wcześniej zaangażowani?

Nie robiliśmy jeszcze czegoś podobnego związanego z esportem, ale mamy podobne doświadczenia. Mówię tu o piosence na temat YouPorn nagranej z Brianem McKnightem (muzyk R&B), filmie Sex Tape, konkursie organizowanym z Cloud Media (platforma streamingowa) oraz trasie Are You Hardcore.

Czy byłeś zaskoczony liczbą ludzi zainteresowanych współpracą z wami? Kto był najbardziej interesującym kandydatem?

Właściwie to nie byłem w ogóle zaskoczony. Byliśmy przygotowani na nieciekawą reakcję społeczności graczy, ale tak naprawdę odzew był głównie pozytywny. Najwidoczniej gracze są bardziej otwarci na współpracę z firmą pornograficzną niż początkowo przypuszczaliśmy. To świetna wiadomość, gdyż jest to społeczność, która zawsze wiedziała o co chodzi w cyfrowym świecie. Chcemy zaoferować im trochę odpoczynku po godzinach spędzonych na rywalizacji. Mieliśmy wielu potencjalnych kandydatów wykazujących zainteresowanie. Jednym z nich był Kelby May, menedżer generalny CLG, bardzo popularnej drużyny League of Legends (aktualnie na czwartym miejscu w Ameryce)

Organizacje esportowe mają tendencję do używania wszystkich środków aby zwiększyć popularność marki. Może to prowadzić do naprawdę tanich i dziwnych sposobów zwiększania rozgłosu. Czy istnieją wątpliwości, że zostaliście zalani falą ludzi marnujących wasz czas?

Nie. Tak jak wspomniałem jesteśmy w trakcie finalizowania rozmów z drużyną, która naprawdę chciała przyjąć naszą ofertę. Na początku mieliśmy trochę wątpliwości, ale wszystkie zostały szybko zażegnane.

Zarówno na esporcie jak i na pornografii ciążą piętna, jakkolwiek różne. Mam wrażenie, że obie te dziedziny szukają mainstreamowej uwagi już od lat. Czy uważasz, że ktoś może być zaniepokojony tym “małżeństwem”, które może zmienić odbiór obu tych mediów?

Nie sądzę. To połączenie, które jest korzystne dla obu stron. Rozkładając to na części pierwsze. Ludzie, do których trafia esport są najczęściej uważani za niedorosłych odludków. Branża dla dorosłych jest za to uważana za siedlisko plugawości. Jednak zaletą cyfrowych czasów jest to, że opinia publiczna jest plastyczna. Jestem pewien, że YouPorn (i cały Pornhub Network) wykonywaliśmy pokonywaliśmy wiele granic w naszej strategii marketingowej. Wszystko to aby pokonać chociaż niektóre taboo i zmniejszenia wagi piętna ciążącego na przemyśle rozrywki dla dorosłych. Chcemy uczynić rozmowę o pornografii możliwą bez towarzyszącego uczucia wstydu i poczucia winy. Esport wkracza w podobną fazę. Przeszedł już długą drogę aby nie kojarzono go z łamaniem ustalonych reguł, trollingiem i profanacją. Uczynił też dbałość o higienę osobistą warunkiem uczestnictwa (jakkolwiek dziwnie to brzmi). To wszystko już się opłaciło. Chodzi mi o wyprzedanie Staples Center przez turniej LoL-a w zeszłym roku. Impreza ta przyciągnęła 8.5 miliona widzów. Kolejnym przykładem jest TI4, które było relacjonowane w ESPN (amerykański kanał sportowy). Główna wygrana ustaliła światowy rekord i wyniosła 10 milionów dolarów. Tylko to jest już symbolem ewolucji. Nasze partnerstwo może być kamieniem milowym we wzroście obu mediów.



Jako ktoś, kto relacjonował tradycyjne sporty przez wiele lat mam problem z myśleniem o porno jako sponsorze jakiejś drużyny albo sportowca. Nie dlatego, że oni by tego nie chcieli, ale dlatego, że organizacje sportowe zabraniają takiego połączenia. Myślisz, że esport powinien mieć inny zestaw wartości?

Myślę, że to po prostu znak czasu. Esport to relatywnie nowy przemysł, a jego główni odbiorcy to produkt cyfrowych czasów. Są bardziej podatni na zmiany i otwarci na adaptację do nowych trendów. Rywalizacja odbywa się pomiędzy nową szkołą a starą szkołą pod względem partnerstwa. Organizacje zajmujące się tradycyjnymi sportami mają określone miejsce w zbiorowej świadomości, które zdobyły przez wiele lat. Esport jest za to raczkującym biznesem, który próbuje znaleźć swój głos. Głos ten w naszych czasach cały czas się zmienia i adaptuje, jest płynny.

Kilka lig esportowych i organizatorów turniejów już teraz zastrzegły, że drużyny nie mogą pokazywać emblematów sponsorów na swoich strojach ani mówić o nich w materiałach promocyjnych. Czy chcecie opracować obejście tej reguły? Macie jakieś plany aby rozmawiać z tymi organizacjami aby zmienić ich decyzję?

Absolutnie chcemy znaleźć sposób na obejście tej reguły. Koncept współpracy i kontraktów jest bardzo ważny, a chcemy operować w ramach reguł organizacji. To nie będzie tani chwyt polegający na paradowaniu z naszym logiem przed wszystkimi. Nie chcemy opracowywać żadnych wykrętów.

Widzowie oglądający esport w dużej części nie są dość dojrzali aby oglądać pornografię. Czy jesteście tym zmartwieni? Planujecie wprowadzić do waszych kontraktów regulacje ochraniające ich, takie jak ograniczenia wiekowe?

Drużyna, z korą prowadzimy w tym momencie ostatnie rozmowy jest złożona z graczy pełnoletnich. Z setek drużyn początkowo zainteresowanych współpracą rozważany były tylko te składające się z graczy pełnoletnich. Kilka dużych lig już posiada ograniczenia wiekowe. Doskonale wiemy, że zainteresowani grami komputerowymi są ludzi w każdym wieku i zdecydowanie bierzemy to pod uwagę projektując umowy sponsorski. Nie pomyśleliśmy nawet o wejściu na ten rynek w sposób mocno zseskualizowany, co oznacza, że wszystkie nasze decyzje są podejmowane z uwzględnieniem widowni i będą dostosowane do jej wieku.

Jeśli wasze zamiary wypalą to nie będzie to pierwsze zetknięcie esportu z pornografią. The Championship Gaming Series było zorganizowane w rezydencji Playboy’a. W 2010 roku pojawiło się także wiele plotek na temat sponsoringu drużyn i nie zrodziło to negatywnego odzewu. Czy to, że stali się oni częścią krajobrazu odpowiada za brak krytycyzmu?

Nie sądzę, żeby wiele marek było odpornych na krytycyzm. Powiedziałbym, że odnosi się to do tego co powiedziałem wcześniej. Widownia będąca “na czasie” ze zmieniającym się krajobrazem czasów cyfrowych jest po prostu bardziej otwarta na adaptację kiedy chodzi o nieoczywiste skojarzenia z markami. Ma to także dużo wspólnego z podejściem firm. Jeśli współpraca jest zawiązana w sposób nie naruszający dobrego smaku, nie jest po prostu tanim sposobem na ekspozycję marki; jeśli firma dba o współpracę i pomaga rozwijać przemysł, to wszystko będzie w porządku.

Twoja firma-matka, Mind Geek, posiada wiele marek pornograficznych wliczając w to Reality Kings, Brazzers i pięć innych, najbardziej popularnych stron pornograficznych. Czemu YouPorn ma testować wody esportu?

Zdecydowaliśmy, że marką tą będzie YouPorn przez wiadomość, jaką ta marka wysyła. Normalnie promujemy YouPorn jako stronę bardziej spokojną, bardziej przyjazną dla par niż inne nasze produkty.

Co rozważałbyś za najlepszy okres sponsoringu?

Nic jeszcze nie jest ustalone, ale każda umowa, którą byśmy podpisali obowiązywałaby najpewniej przez 6 do 12 miesięcy.

Biznes związany z esportem może okazać się trochę dziecinny, nie tylko dlatego, że jest to rozwijający się biznes, ale także z powodu średniego wieku osób, które go tworzą. Nie istnieje wiele sektorów, w których można spotkać 23-letniego prezesa. Uważasz, że jesteśmy gotowi na poważną rozmowę na temat pornografii i jej miejsca w społeczeństwie?

Myślę, że jak w każdej rozwijającej się dziedzinie mogą wystąpić pewne “wyboje”, ale biorąc pod uwagę ostatnie środki jakie esport wprowadził w życie widać, że nie tylko próbują oni dorosnąć ale też umocnić swoją pozycję na profesjonalnej scenie sportowej. Dialog dotyczący porno trwa od samych narodzin przemysłu dla dorosłych. Powiedziałbym, że czasy w których żyjemy uczyniły dużo w względzie otwarcia dialogu, który może być wolny od uprzedzeń i pomaga obniżyć znaczenie czegoś, co zwykło być uniwersalnym piętnem. Wiele inicjatyw naszej firmy miało na celu pobudzenie do rozmowy i eliminację taboo.

Kończąc. Możesz nam powiedzieć jak idą rozmowy? Pojawiły się już jakieś trudności czy wszystko idzie w najlepszym porządku?

Tak jak wspomniałem wcześniej, kończymy rozmowy z drużyną i kiedy wszystko zostanie sfinalizowane upewnimy się, że o tym usłyszycie. Więc nie, na razie nie mamy żadnych trudności.

Źródło: http://www.dailydot.com/esports/youporn-esports-sponsorship-team/

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.