Na forum LoLa rozpoczęła się dyskusja na temat ewentualnego reworku Yoricka. Xelnath, który jest przedstawicielem Riotu w tej dyskusji w swoim pierwszym poście przedstawił nam wyniki ankiety, w której prosił on graczy o wskazanie najbardziej denerwującego Top Lanera. Najczęściej wskazywanymi championami byli:
- Jayce-Dobry poke, mocny mechanizm ucieczki i mimo tego dobry w pojedynkach 1vs1
- Singed-Może bezproblemowo farmić, a nawet jeśli uda ci się go zabić nic to nie zmieni
- Teemo-Dobry poke,mechanizm ucieczki, a gdy uda ci się do niego doskoczyć od razu cię blinduje
- Yorick-Jest jak ściana na linii jest praktycznie niekontrowalny, który często przegrywa gdyż nie potrafi wykorzystać on przewagi z linii by wygrać w late game. –> Powoduje to odebranie satysfakcji w late game zarówno od przeciwników Yoricka jak i od jego teamu.
Dodatkowo na podstawie rozmów z graczami wyciągnął następujące wnioski:
- Ogólnie gracze Yoricka nie są ze sobą zgodni jeśli chodzi o tą postać ale zazwyczaj nie są do końca usatysfakcjonowani z danej gry
- Yorick ma bardziej agresywny styl gry niż to sobie Xelnath wyobrażał
- Gracze Yoricka dzielą się na 2 kategorie
- Gracze, którzy wybierają go dlatego iż podoba im się motyw nekromanty
- Gracze, którzy wybierają go dla jego chorego sustainu i mocnego poke
Xelnath wskazał więc co właściwie powinien wprowadzić rework dla tej postaci:
- Gracze powinni czuć jakby kontrolowali “armię potępionych”(wiele stworów, zamiast kilku mocniejszych)
- Gracze muszą wiedzieć, że ghule da się wykorzystać do bardzo skillowych akcji
- Przeciwnicy Yoricka muszą wiedzieć, że da się go z-outplayować
Pracownik Riotu wyraźnie zaznacza, że Yorick obecnie jest zbyt potężny i niekontrowalny, co nie wychodzi na dobre całej grze. Dodatkowo dużym problemem jest to, że obecnie Yorick posiada bezmyślny styl gry.
Odnosząc się do ankiety podkreśla on, że o ile inne wskazane przez graczy postacie (Teemo, Singed i Jayce) niosą ze sobą unikalne doświadczenie i wymagają pewnej dozy taktycznego myślenia, o tyle Yorick nie posiada tych cech, a jedyne co może zrobić to zebrać praktycznie bezużyteczny feed(bezużyteczny gdyż jedyną rolą Yoricka w teamfightach jest sklonowanie ADC)
Zbierając swoje przemyślenie Xelnath zaznaczył że:
- Yorick powinien nadal opierać się na ghulach
- Ghule powinny zostawać dłużej na polu walki
- Ghule powinny dawać jakąś ilość golda za zabicie ich(być może 5 golda jak jest to w przypadku roślin Zyry)
- Ghule powinny być bardziej znaczące dla Yoricka
W tym samym poście postarał się zebrać on największe problemy z Yorckiem, oto one:
- Zasięgowy, praktycznie darmowy sustain, który nie wymaga podjęcia żadnego ryzyka
- Narzędzia sprawiające, że gdy raz zbliżysz się do tej postaci to praktycznie nie masz już żadnego sposobu ucieczki (mowa tu o kombinacji W-Q)
- Ultimate Yoricka, jest zbyt zależny od innych graczy
- Zestawienie skillów Yoricka nie daje żadnej możliwości wykazania się skillem
Jednak samo zestawienie pomysłów dotyczących nowego Yoricka i problemów obecnej wersji tego championa nie jest wszystkim co wynikło z tej dyskusji. W jednym ze swoich postów Xelnath przedstawił nawet dwie możliwe wersje zestawienia skillów nowego Yoricka oto i one :
1) Zestaw, w którym ghule buffują Yoricka, a ten może oddać te buffy członkom swojego teamu
2) Zestaw, w którym ghule oddziałują wzajemnie na siebie, a ultimate Yoricka jest potężnym narzędziem kontroli armii