Zgodnie z zapowiedziami jeden z pracowników Riotu podzielił się dzisiaj pierwszymi informacjami na temat prac związanych z tegorocznym przed-sezonem. Co jednak dokładniej zostało zmieniona?
Wydłużenie i poprawienie fazy lane’owania
Od teraz wieże zaczynać będą grę z barykadą, która dodaje wieży pięć małych pasków HP. Każdy kawałek barykady może zostać zniszczony i wtedy przyzna on złoto graczom biorącym udział w jego zniszczeniu, a po 10 minucie cała barykada znika usuwając dodatkowa defensywę i szansę na zdobycie dodatkowego złota. Powinno to sprawić, że faza lane’owania będzie dłuższa, a przy tym pushująca drużyna nadal będzie nagradzana, a to wszystko przy dodatkowym urozmaiceniu rozgrywki.
Rozważane jest również drobne zwiększenie obrażeń zadawanych przez wieże we wczesnej fazie gry, co powinno obniżyć liczbę występowanych dive’ów.
Sprawienie, że comebacki będą łatwiejsze do uzyskanie i bardziej satysfakcjonujące
Już powyższe zmiany powinny pomóc w osiągnięciu tego celu. Kolejna zmiana polegać będzie na sprawieniu, że dodatkowe nagrody za zabójstwa dominujących wrogów nie będą naliczane tylko na podstawie ilości ich killi, jako że zwłaszcza na wyższym poziomie spora część przewagi graczy nie pochodzi bezpośrednio z zabójstw. Oczywiście zmiana ta musi zostać odpowiednio zbalansowana by nie doprowadzić do sytuacji, w której gracze są karani za farmienie minionów. Dodatkowo ogólny poziom nagród ma zostać odrobinę zwiększony by nagroda za przeciwnika z małą ilością zabójstw zbytnio nie zmalała.
Do tego wszystkiego globalne nagrody za zniszczenia wież zostaną odrobinę zmniejszone.
Sprawienie, że rozstrzygnięte gry szybciej będą się kończyć
Ilość HP meele i cannon minionów będzie się bardziej skalować w środkowej i późnej fazie gry. Dzięki temu gry będą naturalnie szybciej się kończyć, a mniejsza ilość drużyn powinna być w stanie przeciągać przegrane gry.
Sprawienie, że wybór ścieżek run nie będzie zależny od bonusów statystyk
Zgodnie z zapowiedziami obecnie testowana jest możliwość wyboru bonusowych statystyk niezależnie od ścieżek run. Nie wszystkie szczegóły zostały póki co ujawnione bo testowane są obecnie 2 wersje tego rozwiązanie. Obie jednak zakładają podział statystyk na defensywne i ofensywne zachęcając przy tym, lub niekiedy nawet wymagając wyboru pewnej mieszanki statystyk z obu grup. Podział statystyk prezentuje się następuje:
- Statystyki Ofensywne:
- AD
- AP
- Attack Speed
- Redukcja czasu odnowienia
- Statystyki Defensywne:
- Armor
- Magic Resist
- Skalujące się HP
- Regeneracja HP
Pozostałe
Do tego wszystkiego w przed-sezonie moment pojawienia się potworów i minionów powinien następować około 30-40 sekund wcześniej, co powinno skrócić czas oczekiwania na początek właściwej gry, przy jednoczesnym umożliwieniu przeprowadzenia invade’ów.
Dodatkowo istnieją plany by wprowadzić do loading screenu chat tekstowy, jednak wprowadzenie tego projektu najpewniej zajmie więcej czasu i jego premiera nie odbędzie się podczas przed-sezonu.
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/8iZVJvTA-preseason-development-update-1