Na forum LoL-a pojawiły się kolejne informacje dotyczące nadchodzącego reworku dla Mastera Yi.
Po pierwsze Morello wrzucił obrazek, który pokazuje jak po tym reworku będą wyglądały poszczególne skiny
Bardzo dużo światła na nadchodzący rework rzucił w swoim poście Xypherus. Postarał się on przedstawić informację dotyczące nowego Mastera Yi, jednak jak sam podkreślił nie jest w stanie napisać wszystkiego w swoim poście. Oto, co napisał na podstawowe tematy:
- Styl gry: Styl gry nie powinien zbytnio się zmienić, biorąc pod uwagę, że żadna umiejętność nie zmieniła w sposobie działania (zmiany opierają się głownie na zmienionym skalowaniu)
- Alpha Strike (Q): Będzie się on teraz skalował od całkowitego AD oraz zadawał fizyczne obrażenia, dodatkowo będzie także posiadać lekkie interakcje z AS i critical strike. Trafienie przeciwnika spowoduje skrócenie cooldownu oraz gdy trafi krytycznym obrażeniem spowoduje dodanie mini-crita do umiejętności, opartej na szansie na krytyczne uderzenie i AD. Od teraz Alpha Strike będzie miał ustalony czas trwania (gdy trafimy 4 przeciwników) co spowoduje, że przeciwnicy będą mogli lepiej orientować się w czasie, w którym jesteśmy odporni na obrażenia. Zmiany te oznaczają, że na dzień dzisiejszy Alpha Strike traci skalowanie z AP, jednak Xypherus zaznacza, że eksperymentują z tą umiejętnością. Wspomniał on także, że używanie Alpha Strike będzie stackowało Statikk Shiva. Na sam koniec stwierdził, że obecny range Alpha Strike (600) pozostanie, ale podczas odbijania się zawsze priorytetem będzie najbliższy przeciwnik, który nie został jeszcze trafiony Alpha Strikiem.
- Meditate (W): Zmieniono bazowy bonus MR i armora, na wzmocnienie procentowe. Będzie przywracać tym więcej zdrowia, im mniej go będziesz posiadał (będzie dawała także większy buff do dmg, niż medytacja przy większej ilości zdrowia).
- Wuju Style (E): Zmieniono z bazowego bonusa do AD, na procentowy. Zmiana ta ma na celu wyrównanie przydatność Mastera w poszczególnych fazach rozgrywki. Aktyw pozwoli teraz zadawać true dmg (procentowy z jego całkowitego AD) co ma spowodować, że Master będzie zagrożeniem dla każdego, kogo zaatakuje. Ogólnie zmiana ta osłabi Mastera w early game, ale w ramach rekompensaty ulepszy jego late game.
- Highlander (R): Ultimate otrzyma pasywne resetowanie cooldownów za kille i assysty na podstawowe spelle (zachowując przy tym umiejętność aktywną). Jednak samo ultimate w ogóle nie będzie się resetować.
- Double Strike (Passive): Po wykonaniu 4 ataków, następny zada o 100% większe obrażenia, a jeszcze następny atak zada o 50% większe obrażenia(drugi atak ze zwiększonymi obrażeniami trzeba będzie wykorzystać w przeciągu kilku sekund).
Solcrushed również zdradził kilka ważnych informacji dotyczących reworku:
- Rework ten na pewno nie wyjdzie w patchu 3.9 (czyli w następnym), ale prawdopodobnie nie będziemy musieli długo na niego czekać
- Nadal będziemy tracić bonus z pasywa E, gdy spell ten będzie na cooldownie
W sprawach mniej dotyczących mechaniki nowego Mastera udzielili się także Ququroon i Riot Entropy. Ten pierwszy powiedział, że Riot zachowuje wygląd butów Mastera Yi (po drobnych graficznych ulepszeniach oczywiście), gdyż jest to znak rozpoznawalny dla tego championa, a sami pracownicy nie widzieli powodu, dla którego mieli by go zmieniać. Natomiast Riot Entropy stwierdził, że głos Mastera Yi pozostanie taki sam (będzie podkładany przez tego samego aktora) i dodatkowo champion ten zachowa swój taunt (większość kwestii nam znanych pozostanie nie zmieniona, jednak niewykluczone, że możemy spodziewać się również nowych).