Obecnie Vel’Koz jest dostępny na serwerze testowym PBE, więc mogą go dotknąć jakieś zmiany, chociaż jest to mało prawdopodobne (chyba, że minimalnie zwiększą mu koszty many). Jeżeli nie mieliście jeszcze możliwości dokładniejszego zapoznania się z jego umiejętnościami, odsyłamy Was do tego wpisu oraz jego strony w angielskiej lol.wikia (szczególnie jeśli chodzi o cyferki, które są tam aktualizowane).
Kim jest Vel'Koz?
Mocne/słabe strony Najlepiej radzi sobie na dużym zasięgu, który zapewnia mu bezpieczeństwo i odpowiednią “pozycję strzelecką”. Bardzo dobrze spisuje się na linii przeciwko innym postaciom o niewielkiej mobilności; przy odpowiedniej grze może sprawić, że pierwsze minuty będą piekłem dla postaci walczących wręcz.
Jego największą słabością jest niewielka mobilność. Jego umiejętności zapewniają mu stosunkowo niewielkie bezpieczeństwo (szczególnie, jeśli ktoś już na niego wskoczy), dodatkowo są one skillshotami, które można uniknąć. Bez Flasha nie możemy czuć się bezpiecznie. Szczególnie efektywne w tym są postacie tj.
Vi,
Shyvana czy
Olaf w jungli; na midzie
Kha’Zix,
Kassadin,
LeBlanc,
Yasuo,
Fizz i
Zed.

Jest to jeden z powodów, dla których umiejętności Vel’Koza warto łączyć w combo. Może i zadawane obrażenia nie są gigantyczne (ok. 200 dodatkowych obrażeń na 18 poziomie), ale ładunki mogą być nałożone kilka razy w trakcie walki. Przydatne zarówno w walce z tankami i papierowymi rywalami.


Jest to bardzo ciekawa umiejętność, oferująca Vel’Kozowi możliwości ogrania przeciwnika, który gra nieuważnie poprzez wypuszczenie umiejętności w bok, a następnie jej aktywowanie. Nakładane spowolnienie nie trwa zbyt długo (zmienne z poziomem umiejętności), więc mamy niewiele czasu na reakcję po trafieniu – mimo tego, Q stanowi dobry wstęp do dalszego combo. Jest ono również jedną z dwóch “defensywnych” umiejętności Vela, szczególnie efektywną przeciwko postaciom bez doskoków (np. Udyr,
Trundle). Należy pamiętać, że Vel’Koz zmuszony do użycia tego skilla defensywnie, znajduje się prawdopodobnie w niezbyt ciekawej sytuacji. Koszt many tej umiejętności będzie prawdopodobnie zwiększony, ponieważ po zbudowaniu
Kielicha można jej używać bez żadnych ograniczeń. Rozwijamy jako pierwsze, jeśli planujemy obijać wrogów z daleka i często wchodzić w wymiany.


Umiejętność pozwala na aktywowanie pasywa bez konieczności używania wszystkich umiejętności, jednak trafianie drugą częścią obrażeń wymaga praktyki z powodu opóźnienia (niektóry mobilni przeciwnicy lub gracze o dobrym refleksie mogą zwyczajnie wyjść z obszaru). Skill oferuje bardzo dobre czyszczenie minionów na wyższych poziomach. Rozwijamy, jeśli chcemy szybko zabijać creepy lub potrafimy celnie trafiać tą umiejętnością we wrogów.

Jedna z najważniejszych umiejętności w naszym zestawie. Podstawowy skill do wymian z rywalem ( E +
W) oraz utrzymywania dystansu. Rozwijane zazwyczaj jako ostatnie.

Bardzo duże obrażenia, jeśli uda ci się utrzymać rywala na celowniku przez całe trwanie skilla. Zadaje obrażenia, spowalnia o 20% na sekundę i nakłada ładunek pasywa co 0,5 sekundy, jednak jeden cel nie może być trafiony częściej, niż co 0,25 sekundy (czyli maksymalnie 10 trafień).





Źródło: http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/1yfsm6/velkoz_a_pbe_testers_analysis/