Przedstawiamy Wam ogromny wątek zbiorczy o graniu na Twisted Treeline czyli popularnie nazywanych “trójkach”. Temat pochodzi z forum lol.pl, a jego autorem jest Marxon6, któremu serdecznie dziękujemy za zgodę na publikację.
Nie zamierzam pisać tier listy ogólnej (dlatego w tym temacie jako, że jest to temat wspólny będą różne tier listy), ponieważ tier lista zawsze jest tylko subiektywną opinią i postacie mają różną wartość w zależności od setupu.
W Twisted Treeline po zmianach jungli wszystko jest poprzewracane do góry nogami.
Pierwsza taktyka: support + ranged carry na topie + caster na bocie(koniecznie jakieś CC)
Druga taktyka: support z CC + nuker na topie(nie musi być koniecznie ap, wystarczy że umie gnoić linię) + coś co zróżnicuje dmg teamu na bocie (lub ap soraka).
Trzecia taktyka: jungler + dwóch silnych lanerów (Znana wcześniej jako zaawansowany farming, przed zmianami jungli ewidentnie najlepsza taktyka, dzięki tier op junglerom jest dość bliska poprzedniemu stanowi rzeczy)
Dosyć powszechna jest taktyka wysyłanie dwóch na bot (w tym zwykle dwóch wymagających farmy co jest wyjątkowo głupie, taktyka ta jest tak powszechna, że można ją nazwać obecną “metą” normali), jest to relikt przeszłości kiedy to jaszczurka dawała znacznie więcej i jej kontrola była podstawą zwycięstwa, obecnie nie ma to najmniejszego sensu.
Wadą taktyki pierwszej jest to że nie zawsze uda nam się kitować przeciwników, a jak już się dobiorą do naszego ranged carry mamy przerąbane. Drugą wadą jest to, że na dłuższą metę Team z junglerem może farmić lepiej. Trzecią wadą jest to że jeśli nie uda nam się udupić junglera to może nam być ciężko rywalizować w jungli ranged carry z latarnią z postacią do tego wyspecjalizowaną. Mimo przy odpowiednich pickach dorwanie AD carry graniczy z cudem, a na początku gry uzyskujemy znaczną przewagę w farmie(i często w killach przez roaming supporta) które przekłada się na przejęcie kontroli nad junglą.
Wadą drugiej taktyki jest to że postacie które będą na linii z supportem zwykle czerpią siłę z levela przez co exp zabrany przez supporta ich osłabi.
Wadą trzeciej taktyki jest to że bardzo łatwo skontrować drugą i pewnymi setupami pierwszej, chociaż silny jungler może próbować kontrować odcięcie od farmy gankami na supporta, lub nawet jako tako utrzymywać porównywalny poziom farmy obu drużyn.
Nawet jeśli nie mamy junglera to musimy mieć postać, która jungle szybko czyści, takie jak coś co kupi latarnie, lub cho’gath, cassio itd.
Różowe kropki to miejsce w którym warto postawić różowego warda.
Zielone kropki to miejsce na wardy, które pozwolą lepiej kontrować jungle przeciwnika, ale nie dają informacji czy wróg idzie gankować linie, czy idzie gankować junglera.
Czas respawnu potworków:
Małe campy 75 sekund, pierwszy spawn 1.40
Duże campy 3 minuty, pierwszy spawn 1.55
Jaszczurka 4 minuty, pierwszy spawn 2.10
Smok 5 minut, pierwszy spawn 4.40
Warto pamiętać o czasie, gdy zabiliśmy smoka czy jaszczurkę, aby potem móc być przed przeciwnikiem. (czytaj: Zapisz na czacie czas następne spawnu)
W setupie z junglerem przeciwko taktyce 1, lub 2, jungler musi się modlić, aby przeciwnicy byli łatwi do zgankowania i, żeby nie robili wypadów do jungli, bo w innym przypadku taki setup już przegrał.
Aktualne tylko do junglerów poniżej tier OP. Kiedy to pisałem było to aktualne do topowych junglerów z przed zmian jungli.
Zachowanie przed spawnem minionów świetnie opisuje Barricade:
Główne 3v3 strategie (powinieneś zaplanować i zdecydować w champion select, lub na samym początku w grze bazując na wyborze championów i początkowych buildach.)
Główne początkowe pozycje.
Ofensywne (używaj jeśli masz lepszy team na 1 levelu)
1. Ruch do wrogiego górnego małego campa, żeby jungler ukradł, albo żeby wymusić walkę.
2. Ruch do wrogich górnych krzaczków przy campie z buffem.
3. Ruch do wrogiego górnego małego campa, żeby cały team zabił mały camp i oba duże. To jest trudne do zrobienia z jednym smitem i wymaga dobrej koordynacji, ale może być niszczące. Da to całej twojej drużynie lvl 2 w tym samym czasie co twoi przeciwnicy na linii i da obu liniom buff i przewagę leveli jeśli wrócą do bazy i zdobędą miniony zanim zabije je wieżyczka. (przeciwko ogarniętym przeciwnikom radzę nigdy tego nie robić, wystarczy, że przeciwnicy wejdą w was jak robicie buffa i ktoś z was umiera/kradną wam tego buffa i zmuszają was do powrotu)
4. Ruch do dolnego małego campa, aby ukraść, lub wymusić walkę.
5. Ruch do wrogiego dolnego małego campa, aby ukraść. Idź w całą trójkę, ale top laner wraca na linię o 1.30 i bot laner i jungler zabijają mały camp, potem reda, a potem robią podwójny gank na bot, lub top.
6. Ruch do wrogiego małego dolnego campa, aby ukraść. Idź w trójkę, ale jungler o 1.28 idzie wysolować mały dolny camp po swojej stronie, kiedy twój górny i dolny laner kradną ich mały dolny camp. Najlepsze jeśli masz lanera ze smitem, lub lanera, który szybko czyści campy (trynd startujący z clothem i potkami, lub cho’gath, lub nunu, etc). You can follow this up with top and bot laners ganking one lane together while the jungler does red or ganks the other lane with a level advantage. (ciężko to przetłumaczyć, żeby to było zrozumiałe)
7. Campienie w 3 w krzakach na linii i potem nukujemy kogoś kto przyjdzie na linie, albo face checknie. (technika tak głupia i oczywista, że mało kto się jej spodziewa w poważnych grach)
8. Invade 1.37 . We trzech zakradacie się od strony górnej linii i uderzacie na dolny camp, gdy przeciwnicy go pullują. Zwykle kończy się killem/spaleniem spelli/ukradnięciem campa.
Defensywne (używaj jeśli masz gorszy level 1)
9. Stanie w górnych krzakach przy małym campie, zaskakując przeciwników, jeśli przyjdą.
10. Stanie w górnych krzakach przy campie z bushem.
11. Nie robienie nic.
12. Stanie w dolnych krzakach przy buffie.
13. Wysłanie zwiadu pilnującego górnego campa i dolnego małego campa, żeby zobaczyć ofensywny plan przeciwnika i móc zareagować.
14. Jeden pilnuje górnego campa, jeden dolnego i jeden siedzi na górnej linii w krzakach.
Poza ogólną strategią gry i pickowania pod nią postaci należy pamiętać o synergii. Przykłady synergii:
– Łączenie AP casterów z AD casterami, rush will of the ancient na casterze da gigantyczną przewagę nad wrogiem.
– Jeżeli mamy chociaż jedną postać ze shredem powinniśmy mieć w teamie jeszcze jedną postać, która to wykorzysta.
– Postacie podatne na kite’owanie łączy się z postaciami z silnym CC.
– Postacie z sytuacyjnym CC i skillshotami łączymy z postaciami z bezwarunkowym CC.
– Jeśli postać posiada support skill, to powinna znaleźć się postać która dobrze go wykorzysta np. Blood boil nunu dobrze wykorzysta trynd albo irelia.
Jungler w 3v3 powinien mieć razem z masteriesami i runkami 14-15 armor penetration, a resztę miejsc w markach i Quintach przeznaczyć na atack speed, lub atack damage w zależności od junglera (wyjątek cho’gath i Shen).
Jungle route dla każdego junglera jest sytuacyjny.
Jungle tier list:
Tier Nunu: Nunu
Tier OP: Jax, Cho’gath
Tier 1: Shyvana, Malphite, Dr. Mundo, Udyr, Shen
Tier 2: Olaf, Shaco, Rammus, Lee Sin, Skarner, Trundle
Jungle masteriesy
21/9/0
0/21/9
0/9/21
21/0/9
9/21/0
Wpis 2
Postacie które warto trenować, czyli lista postaci, które są najlepsze na obecną chwilę: Viktor
Nunu, Jax, Cho’Gath, Kennen, Yorick, Udyr, Gragas, Skarner, Nidalee (AD), Ryze, Taric, Alistar, Ziggs, Fizz, CassiOPeia, Riven, Wukong, Malphite, Shyvana, Olaf, poppy, Urgot, Kokodryl (który straszny jest niemożebnie), Rumble, Mordekaizer (huehuehue), Ezreal, Corki, Tristana, Leona, Teemo, Kayle, Dariusz, Zyra, Hecarim, Xin Zhao, DRAAAAAAAAAAAAAVEN, Jayce, Irelia, Swain, Diana
Wpis 3
Jak stworzyć dobrą drużynę?
Ważną sprawą jest znaleźć swoje powołanie w teamie i ćwiczyć je na normalach, rankedach i gdziekolwiek tylko się da jak najczęściej. Jeżeli masz wysokie w/l ratio normale będą trzymały bardzo wysoki poziom, ponieważ będziesz bardzo często spotykał weteranów z platynowym i złotym elo, czasem nawet kolesi bez elo, którzy jednak są świetni i piorą tyłki platynowym (wśród takich najlepiej szukać członków do drużyny), więc ćwiczenie na nich będzie równie efektywne co na rankedach (eu nordic się nie liczy).
Kolejną ważną sprawą jest zgranie z teamem, czym więcej się gra ze swoją drużyną, tym lepiej zna się ich ruchy, zagrania i możliwości, co jest bardzo przydatne. Po kilku/kilkunastu grach komunikacja głosowa nie jest potrzebna do efektywnej gry, ale wciąż się przydaje.
Skąd wziąć dobrych członków drużyny pomijając szukanie na normalach? Najłatwiej przeszkolić dobrych graczy 5v5, którzy grają postaciami viable w 3v3. Graczy ze złotym elo w 5v5 spokojnie można pociągnąć do złotego elo w 3v3.
Najlepszą możliwą sytuacją jest znaleźć kogoś dobrego w 3v3, kto będzie robił za przywódcę. W przeciwnym wypadku musisz w kuć wiedzę co jest OP, w jakim setupie jest to OP i co kto powinien picknąć, aby nie przegrać (oraz masę innych rzeczy). Zaletą bycia przywódcą jest to, że twój team nie może cię zastąpić, ponieważ bez ciebie będą grali na poziomie o 200 elo niższym.
Wpis 5
Nidalee
Ponieważ Nidalee jest moją ulubioną postacią na linię i mnóstwo ludzi nie zdaje sobie sprawy z jej potencjału postanowiłem poświęcić jej trochę uwagi. Dlaczego Nidalee jest niezwykle mocna? Dorównuje każdemu offtankowi pod względem przeżywalności i dps, ale posiada range, genialne utility (żaden champion pod tym względem jej nie dorównuje) i jest bardzo mobilna. Jednak jej największym plusem jest niesamowita zdolność pushu, posiada jednocześnie zdolność szybkiego czyszczenia fali creepów, jeszcze szybszego niszczenia wieży, jest praktycznie niegankowalna i nie sposób bronić się przed nią na linii. Przy braku junglera bardzo dobrze go zastępuje po wyfarmieniu na latarnie.
Proponowany build:
Lanterndalee:
Offtank start (wytłumaczę to raz, chodzi o cloth + poty lub buty + poty)
Latarnia
Buty
Triforce/atmog
Atmog/triforce
Runki:
Marki: AD/Armor penetration
Seale: Armor
Glyphy: MR
Quinty: AD/armor pene
Testowałem różne i IMO 9/21/0 są najlepsze, chociaż 21/0/9, 21/9/0 i też są bardzo dobre.
Skill order:
R>E>W>Q
Spelle:
Exhaust
Flash
Postacie, buildy, runki, masteriesy i skill order:
Nunu
Butki + potki/potka+ward
Dwa ringi/latarnia
WoTA/Legion
Legion/WoTA
Opcjonalne:
Zeke herald
Locket of the iron solari
Frozen Heart
spirit visage
Abyssal Scepter
Shurelia
Kupowanie woty i Zeke heralda zależnie od setupu.
Nunu lane:
Core:
buty
Chalice of harmony
Hextech revolver, potem wota
Dalej do z wyboru typowe AP, lub zeke herald, frozen heart, aegis of legion, locket of iron solari.
Nunu support: Aury które nam się spodobją, można kupować gold generatory.
Masteries:
0/21/9 9/21/0 na linię
Skill order: Q, E
Potem sytuacyjnie.
Runki:
Marki – armor pene/Magic pene na linię
Seale – Armor
Glyphy – MR per lvl/cdr
Quinty – Armor
Malphite (jungle):
cloth + poty
butki
Latarenka
doran’s blade*2
phage (lub inne survi), można złożyć z niego potem triforce jeśli nastawiamy się na late game lub FM jeśli przeciwnicy mocno kiteują.
Reszta to opcjonalne, trochę hp, trochę mr i atma. Można kupić także aury lub tiamata aby kontrować meele.
Skill order:
E, W, E, Q
R>E>W=Q
Runki:
Marki – armor pen
Seale – armor
Glyphy – MR
Quinty – Armor, so much armor, god i love armor.
Masteriesy:
0/21/9
Fat Man:
butki + potki/ward + potka
dwa dorany
RoA/Rylai (zwykle rylai)
Deathcap
Void Stuff
Można gdzieś wcisnąć tanky shit.
Runki:
Marki – magic pene
Seale – armor
Glyphy – AP/MR
Quinty – AP
Masteriesy:
21/0/9
0/21/9
Skill order:
R>Q>E>W
Karthus:
butki + potki
dwa dorany
WoTA
Hourglass
Deathcap
GA/void stuff
GA/void stuff
Można wrzucić gdzieś na początku RoA.
Marki – magic pen
Seale – armor, hp per lvl, mana regen, ap per lvl
Glyphy – mr, ap per lvl, mana regen
Quinty – AP/MS
Masteriesy:
21/0/9
Shyvana:
butki + potki/cloth + potki
Latarnia
Wybierasz z przedmiotów: frozen mallet, triforce, wits end, maw of malmortius, BT, last whisper, warmog, GA, IE, Legion, tiamat
Opcjonalnie można kupić tiamata, kupić dwa warmogi lub stakować dorany.
Runki:
Marki – Armor pen
Seale – armor/hp per lvl
Glyphy – MR
Quinty – AD/AS/Armor pen
Masteries:
21/9/0
9/21/0
Wpis któryś tam
*przy casterze oznacza, że jest wysoce zależny od setupu.
Tier lista casterów:
Tier Nunu – Nunu
Tier 1 – Ryze, CassiOPeia, Diana, Viktor*, Swain, Orianna, Evelynn
Tier 1.5- Rumble, Mordekaizer*
Tier 2 – Kennen, Zyra, Gragas, Fizz, Ziggs*, Brand, Morgana, Cho’gath, Vladimir, Ahri, Leblanc, Lux?, Xerath
Tier 2.5 – Anivia*, Malzahar*, Twisted Fate*, Veigar, Nidalee
Tier 3 – Karthus, Sion, Taric, Zilean
Tier 3.5 – Fiddlestick
Tier 4 – Kassadin, Annie, Heimerdinger, Katarina
Tier Nunu – I’m so OP.
Tier 1 – Najlepsi w swojej klasie (zaraz po nunu).
Tier 1.5 – Facerolle którymi każdy n00b może wymiatać (dlatego blacktigrex gra dwoma z nich). Kosa jak się ich nie kontruję.
Tier 2 – Bardzo solidni
Tier 2.5 – Groźny w pewnych setupach, za mało reliable na tier 2
Tier 3 – Grywalni
Tier 3.5 – W zdecydowanej większości gier jest potwornie zawodny i banalny do skontrowania, ale jak się go nie skontruje to jest bardzo mocny.
Tier 4 – Posiadający krytyczną wadę, która ich dyskwalifikuje.
Mimo wszystko viktor jest cholernie trudny i większość graczy osiągnie nim efekty gorsze niż reszta postaci w tier 1 + wymaga heavy CC teamu do maksymalnej skutecznośći.
Nunu – counterpick na wszystko, pomimo dosyć słabego dmg (chociaż jak odpalisz dobrze ulti to żaden caster tego nie przebije) ma super tankyness i utility, które ciągnie grę.
Wpis po wpisie którymś tam
Bardzo ważne, pewnie przyda się bardzo wielu osobom.
A więc na dole tematu możemy coś takiego znaleźć. Należy wpisać tam nazwę championa zanim się o niego zapytacie, a potem kliknąć przeszukaj wątek. Jeśli informacje są aktualne (nie było żadnych zmian dla tej postaci od czasu napisania postu) to macie swoją odpowiedź, jeśli nie to możecie się zapytać.
Wpis po wpisie “wpis po wpisie którymś tam”
Tier lista ad carry.
Tier 1: Ezreal, Corki, Kennen, Miss Fortune, Draven
Tier 2: Urgot? Tristana, Ashe, Varus, (Vayne? Kog? Twitch?)
Tier 3: Reszta
Tier 1: Best carry.
Tier 2: Dobrze prowadzeni wciąż bardzo groźni.
Tier 3: Raczej nie warci uwagi.
Krótki opis:
Kennen – Bardzo mocny laning, masa CC i chora mobilność.
Corki – Tons of dmg, sensowny burst, dash.
Tristana – Can’t touch this.
Miss Fortune – 2k dmg z 1300 range’a. Balanced, poza tym przyjemna pasywka i mocny laning.
Ezreal – Blink i nie najgorsza baza. Dobry AS pozwalający czyścić jungle w mid game.
Ashe – Bardzo mocny lvl 1, praktycznie nie do pokonania w late game + random arrowy wygrywają grę.
Kog’maw? – Dobry lub bardzo dobry, świetny zasięg i dmg chociaż brak blinka.
Varus – Tons of damage i CC kosztem braku escapu.
Draven – http://www.youtube.com/watch?v=fcsYklviG…re=related
Urgot – Bardzo dobry dmg i tankyness, ale już z nie tak dobrego zasięgu.
Wpis buryś tam
Stream mojego teammate’a, naprawdę polecam.
http://www.own3d.tv/live/263587/MyS_FlutterShy
I Wanna build like a pro.
Porady odnośnie przedmiotów do survi:
Must have zawsze:
Aegis of legion, zalecany rush na postaci o najmniej atrakcyjnej opcji ofensywnej
Must have vs pewne teamy:
Frozen heart – Must have jeśli przeciwnicy mają 2 ad, zalecany na tanku, lub tanky casterze, lub offtanku dobrze korzystającym z CD (np WW).
Randuins Omen – Must have na offtanku jeśli przeciwnicy mają 2 AD.
Abyssal Scepter – Must have na casterze jeśli przeciwnicy mają 2 AP, lub sam masz 2 AP, lub przeciwnicy nie kupują mra, w zasadzie to Abyssala można kupić prawie wszystko.
Maw of Malmortius – Must have na physical casterach i części offtanków przeciwko sensownemu AP.
Wit’s end – Najlepszy kontra przeciwko AP dla postaci dobrze skalujących się z AS takich jak np. Irelia, Cho gath.
Guardian angel – AD carry w late bez Ga to dupa, a nie AD carry. Po za tym jest atrakcyjny także na casterach opartych na pozycjoningu i całej reszcie vs zbalansowany dmg.
Inne viable przedmioty:
Warmog – Świetnie zwiększa efektywne HP, Wbrew powszechnej opinii nie jest to troll nawet na casterach (przynajmniej niektórych).
Thormail – Skuteczny vs AD carry, ale nie radzę go budować na postaciach, które i tak nie są twarde. + lepiej jeśli masz jakiś magic pene.
Frozen Mallet – Zalecany jeśli możesz snowbollować/na postaci z dashem lub wysokim movespeedem, aby kontrować próby kitowania.
Spirit visage – Można kupić jeśli przyda ci się każda z jego właściwości
Rylai Crystal Scepter – Generalnie warto jak nie masz dobrego skalowania, lub jak lubisz wku…, denerwować przeciwników slowem.
Locket of iron solari – Jak nie masz po co kupować randuina, a masz HoG’a.
Shurelia Revarie – Boski item do snowballowania, + kontruje/umożliwia kitowanie.
Quicksilver sash – Przydatne do kontrowania summoner spelli i ultimek.
Chalice of harmony – Można stosować na mana zależnych postaciach, gdy lajnują vs Ap.
Zhonya Hourglass – Generalnie jeden z lepszych survi itemów dla niektórych casterów + absolutny must have na postaciach typu kennen.
Śmieciowe itemy:
Sunfire Cape – Poważnie nawet jeśli nie masz żadnej sensownej opcji ofensywnej i tak tego nie kupuj, dowolna aura nawet nie pasująca do ciebie zrobi więcej.
Fon – Why so expensive? Nie jest żadną konkurencją dla hp, mr per lvl i itemów mieszanych.
Banshee Veil – Dokładnie to samo co FoN + super zabawna i żałosna pasywka (zablokowałem useless poke za 100 dmg, OP OP OP, N3rF pLX).
Sustain:
Wringle’s Lantern – Dobry na postaciach ze steroidem do AS.
Bloodsthiner: Najlepszy late game item w tej kategorii, Najprostszy sposób żeby wygrać linię AD casterem.
Executioner’s Calling – Dobry na postaciach z mocnym AA.
Will of the Ancients – Must have na casterze, generalnie często pickuje się tak aby drużyna maksymalnie korzystała na rushu tego itemu.
Ofensywne warianty na postaci w zależności od ich bazy i skilli:
1. Słaby AA, słaby bazowy dmg i skalowanie
Kupujemy wyłącznie Aury, lub przedmioty disablujące. Na start można kupić trochę gold generatorów, jeśli planujesz grać defensywnie.
2. Słabo skalowany caster.
Unikamy kupowania pustego AP, Staramy się kupić Wotę i przedmioty do magic pene, mieszające AP z survi lub cd.
3. Mundo: Przypadek szczególny, słaby AS, Silny Steroid AD, ogromny dmg skilli, fatalne skalowanie. Składamy głównie survi. Opcjonalnie dla ofensywy można kupić phantom dancer, triforce, lub void stuff.
4. Typowy AD Carry:
Tyle sustainu ile potrzebujesz do wystania na linii, Last whisper gdy tylko przeciwnicy przekroczą 100 armora lub black cleaver jeśli wolą być papierami. W razie problemów z przetrwaniem phantom dancer, quicksilver lub GA. Dążysz do buildu: Berserki. IE, Phantom dancer,, Last whisper, GA, Bloodsthiner.
5. Nietypowy AD carry (kayle i kog)
Zaczynasz od phantom dancera, reszta normalnie.
6. Dobrze skalowany caster:
Glass na tyle ile pozwalają ci przeciwnicy. Void stuff gdy tylko przeciwnicy przekroczą 100 mra.
7. Wysokie bazowe AD, spamowalny skill:
Triforce jako core, Armor pene, CDR i Survi.
8. AD Caster dobrze skalowany:
Bloodshtiner vs AD, Maw vs AP, Możliwie szybko składamy Last Whisper, można także stosować zamiennie z black cleaverem.
cdn.
Zapomniałem co chciałem tu dodać, heh. Może sobie kiedyś przypomnę.
Supporting is Magic
W 3v3 rola supporta nieco różni się od się od 5v5. Między innymi ma on możliwość farmy na małych campach i często zmuszony jest kontrować wrogiego junglera, dlatego zawsze bierze się na nim smite. Oprócz tego można wykorzystywać go do roamingu. Na linii może wspierać nie tylko ad carry, ale także offtanków i w niektórych sytuacjach casterów. Rzeczy, które czynią supporta viable w 5v5 mogą okazać się niedostateczne w 3v3. Sama ochrona ranged carry nie zapewni ci zwycięstwa, gdyż zanim dojdzie do late game offtanki dysponują podobnym dmg i zdołają rozwalić wasz team nie focusując nikogo konkretnego.
Viable supporty i ich opis
Taric – Bardzo efektywny vs team z głównie ad dmg, dobrze zonuje, niezły roaming, nienajgorsza farma w jungli, dobrze wzmacnia dmg drużyny.
Leona – Świetna do AoE teamu, bardzo agresywny support, świetne ganki, ma spory dmg, jak na supporta.
Nunu – Najlepsza kontrola jungli z supportów, świetne ganki, ogromny dmg, dobry sustain, świetny buff do speeda.
Alistar – Bardzo dobre early i mid, należy sobie wyrobić przewagę dzięki gankom i w miarę dobremu czyszczeniu jungli. W late przydaje się do tankowania wieży.
Cho’Gath (I play cho as ap/ad carry/jungler/support/roamer/offtank) – Silne CC, najlepsza kontrola jungli po 6, najlepszy late game z supportów, niezły nuke, bardzo mocny w walkach 2v2.
Lulu – Tona wszystkiego, champion bez wad.
Runki, masterki, duperelki.
Marki – preferuję ofensywne pasujące pod danego supporta, defensywne też zdają egzamin.
Seale – Armor/Gold per 5
Glyphy – Magic resist per lvl.
Quinty – GP5/Movespeed/Resisty
Masterki – 0/9/21, lub 0/21/9.
Buildy (except cho):
butki, lub mana regen i tyle wardów ile potrzeba (zależy od tego, czy przeciwnik ma junglera).
Philo
HoG
aury
lista viable – legion, frozen heart, randuin, locket, zeke, wota, shurelia
W międzyczasie milion wardów.
Jak grać?
Startujemy z jednej z opisanych gdzieś wyżej strategii. Zamrażamy linię tak bardzo jak się da, gdy miniony dojdą do wrogiej wieży można wpaść do jungli ze smitem/zgankować junglera/bot linie. Support ma czasu jak eskimos lodu, więc do niego należy timowanie wszystkiego (timing przy opisie jungli). Analizując mapę i położenie wrogów decydujemy, czy można zrobić reda, czy buffa, czy smoka. Dobrym posunięciem jest stanie w środkowych krzakach przy małym wrogim campie i siać terror przeciwnikowi, który nie ma pojęcia, gdzie uderzysz.
Życie supporta jest także mało użyteczne (except cho), więc do niego należy tankowanie wszystkiego i często inicjacja walki.
Support poza junglą może brać farmę z linii, gdy sojusznik się recalluje, lub jest zajęty czyszczeniem jungli, nic się nie może marnować. Generalnie, gdy tylko jest okazja każ lanerowi wynosić się do jungli i sobie farm. Wyjątkiem znowu jest cho, który sam może zrobić jungle.
Tier lista bruisów i adeków na solo linię.
Tier God – Yorick, Kayle, Darius, Jax, Cpt. Teemo, Nidalee
Tier WOMBO COMBO – Wukong
Tier 1 – Irelia, Xin Zhao, Riven, Renekton, Shyvana, Olaf, Jayce, Corki, Ezreal, Hecarim, Draven, Volibear, Kennen, Shen, Evelynn
Tier nieruchawe kloce – Udyr, Tryndamere, Warwick
Tier nah – Jarvan 4
Tier meh – Dr. Mundo, Lee Sin, Pantheon, Gangplank (he is narrrrrrrrr ), Master Yi, Nasus, Garen, Rengar
Zawieszeni: Urgot,
Tier God – OP we wszystkim, lub prawie wszystkim.
Tier WOMBO COMBO – WOMBO COMBO, ale słaby laning.
Tier 1 – Championi mocni we wszystkim po prostu nie dość mocni na tier god. Naprawdę ciężko ocenić kto na którym miejscu powinien się znajdować, dlatego w tym tierze radzę nie patrzeć zbytnio na kolejność.
Tier nieruchawe kloce – dopóki nie dostaną slowa na ryj to są jak tier 1.
Tier nah – pasuje do paru setupów, ale tak ogólnie to nah.
Tier meh – just meh.
Zawieszeni – czekają do oceny.
Wytłumaczenie kontrowersyjnych picków:
Teemo – AD carry z dobrą bazą, gigantycznym utility, bardzo mobilny, który szmaci większość bruisów jak chce.
Nidalee – NYANNYANNYANNYANNYANNYAN, boski laning i gigantyczne utility, które ludzie często przeoczają.
Lee Sin – laning ma dobry, i tyle z zalet.
Master Yi – Jest bardzo podobny do xina, ale gorszy w absolutnie we wszystkim.
Wspólne uśrednione tier listy:
AD carries
Tier 1: Urgot, Kennen, Corki, MF
Tier 2: Ezreal, Vayne, Graves, Ashe
Nieznana pozycja: kog i varus
Tier list AP carry:
Tier1: kennen, cassiopeia, rumble, ryze
Tier2: vladimir, victor, ahri, fizz, morgana, mordekaiser, gragas, ziggs
Tier3: annivia, le blank, swain, brand, annie, malzahar.
Tier lista junglerów:
Tier OP: Jax, Nunu, Malphite, shyvana
Tier 1: Dr. Mundo, chogath, Udyr, Shen
Tier 2: olaf,Shaco, Rammus, Lee Sin, ,skarner, Trundle
Tier 3: Nocturne, tryndamere, master yi,
Jak ktoś naprawde ma duże problemy z jungla to polecam duo top i koleś z duo topa farmi drugi bierze tylko expa jednoczesnie odcinajac samotnego kolesia na topie. Jak juz farmer uzbiera pieniadze na madredy albo latarnie udaje sie do jungli a solo linia pozostaje dla kolesia który bral expa.