Witajcie Przywoływacze!
Przedstawiamy Wam Tier Listę Top lanerów ułożonych od najsilniejszych (God Tier) do najsłabszych (Tier 4), skupiając się głównie na soloQ. Bohaterowie w tierach ułożeni są alfabetycznie.
Lista ta dotyczy patcha 4.19
God Tier (boski Tier) – Jak sama nazwa wskazuje są to bogowie w obecnym patchu, przywższający większość bohaterów. Zdecydowanie najpotężniejsze postacie, które są częściej banowane, niż faktycznie uczestniczą w grze.
Tier 1 – Grupa bardzo mocnych championów, którzy świetnie sprawdzają się w obecnej mecie. Genialne picki, które powinniśmy brać pod uwagę podczas wyboru postaci.
Tier 2 – Bohaterowie, którym niewiele brakuje, by znaleźć się w czołówce ligi. Nadal bardzo silne picki, dobrze wykonujące swoje zadanie.
Tier 3 – Zbalansowane postacie, nieodstające w jedną, ani drugą stronę. Warte wyboru, gdy nie pozostało nam nic lepszego.
Tier 4 – Championi, którzy mogą sprawdzić się w poszczególnych match-upach, jednak dużo im brakuje, by stanąć na równi z przedstawicielami wyższych tierów. Zazwyczaj dość nieefektywne lub sytuacyjne picki.
Tiery pośrednie – W tych tierach umieszczono postacie, które są zbyt mocne, by zostać obniżone, ale mają potencjał by wskoczyć wyżej wraz z niewielkimi zmianami mety lub drobnymi buffami kosmetycznymi.
God Tier
Tier 1
Tier 1.5
Tier 2
Tier 3
Tier 4

Wśród zmian przedsezonowych, nerfów oraz buffów skierowanych w resztę Top lanerów po cichu, niepostrzeżenie wysunął się z Gnar. Od początku jego istnienia był on niezłą postacią, jednak nie był w stanie dorównać bardzo wymagającej konkurencji. Osłabienie śmietanki Topa (w tym patchu Ryze’a) oraz fakt, iż z najlepszymi obecnie Toperami –
Rumblem i
Maokaiem Gnar radzi sobie bardzo dobrze sprawiły, że jest on teraz bardzo pożądanym i mocnym bohaterem niepozostawiającym wiele do życzenia, który nie bez powodu w liście najczęściej banowanych postaci zajmuje drugie miejsce.

Osłabienie na obrażenia Ryze’a nie było jakimś wyjątkowo dużym nerfrem skreślającym jego pozycję na górnej linii. Co prawda jest to dość odczuwalna zmiana (szczególnie dla osób, które sporo nim wcześniej grały), jednak najważniejsze atuty Ryze’a zostały zachowane i pomijając lekkie obniżenie DMG-u jest on wciąż dobrym, tankowatym Top lanerem, którego laning phase, mimo że został osłabiony, nadal należy do jednego z najlepszych.

Koszty many Siona, mimo iż dotychczas nie były wyjątkowo wysokie, zostały obniżone wraz z delikatnymi buffami na resztę skillsetu (głównie były to naprawy bugów). Wzmocnienia te nie wpłynęły na Siona znacząco – pozostawiły go postacią niemalże identyczną, z tą jednak różnicą, że problemy z maną, szczególnie w grze na topie, nie będą już tak uciążliwą kwestią.

Podobnie jak w przypadku Gnara, Akali znalazła okazję na wybicie się, między innymi, ze względu na wyrównanie się sił na Top lanie i jeszcze większe zbalansowanie postaci granych na górnej linii. Równie ważnym czynnikiem był buff wprowadzony patch temu, który zabierając defensywne statystyki z
W (które ze względu na niewidzialność Akali były zazwyczaj bezużyteczne) nadał jej dodatkową mobilność, gdy ta znajduje się w ukryciu. Poza tym, Akali nadal jest bardzo mocnym, a przede wszystkim snowballującym bohaterem, który nieraz jest w stanie wycarry’ować grę nie tylko z Mida, ale też z Topa.

Aktualizacja nr 4.19 przyniosła mainom Singeda nie byle jaką niespodziankę. Nie dość, że do jego skill setu została dodana nowa funkcjonalność (teraz przeciwnik przerzucony z , który wpadnie w uprzednio położone
W zostanie unieruchomiony), to jeszcze wzmocniono jego
Ultimate poprawiając wartości wszystkich statystyk płynących z Superumiejętności. Oczywiście nie uczyniło to Singeda Top lanerem #1, ale zdecydowanie podniosło jego pozycję na tle reszty bohaterów oraz poprawiło jego wyniki.