Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Tier Lista Midlane – Patch 4.18

Witajcie Przywoływacze!

Przedstawiamy Wam Tier Listę Mid lanerów ułożonych od najsilniejszych (Tier 1) do najsłabszych (Tier 4), skupiając się głównie na soloQ. Bohaterowie w tierach ułożeni są alfabetycznie.

Lista dotyczy patcha 4.18


Tier 1 – Grupa bardzo mocnych championów, którzy świetnie sprawdzają się w obecnej mecie. Genialne picki, które powinniśmy brać pod uwagę podczas wyboru postaci.

Tier 2 – Bohaterowie, którym niewiele brakuje, by znaleźć się w czołówce ligi. Nadal bardzo silne picki, dobrze wykonujące swoje zadanie.

Tier 3 – Zbalansowane postacie, nieodstające w jedną, ani drugą stronę. Warte wyboru, gdy nie pozostało nam nic lepszego.

Tier 4 – Championi, którzy mogą sprawdzić się w poszczególnych match-upach, jednak dużo im brakuje, by stanąć na równi z przedstawicielami wyższych tierów. Zazwyczaj dość nieefektywne lub sytuacyjne picki.

Tiery pośrednie – W tych tierach umieszczono postacie, które są zbyt mocne, by zostać obniżone, ale mają potencjał by wskoczyć wyżej wraz z niewielkimi zmianami mety lub drobnymi buffami kosmetycznymi.


Tier 1

ahrifizzoriannasyndrazed

Tier 2

ryzeviktorxerathziggsyasuozilean

Tier 2.5

katarinalulutalontwistedfate

Tier 3



akalianiviaannieazirbrandcassiopeiadianakarmakarthuskassadinkaylejayceleblanclissandraluxmalzaharmorganarivenswainveigarvelkoz

Tier 4

chogathezrealfiddlesticksgalioheimerdingerkennenkogmawmordekaisersiontristanavladimirzyra


ahri AHRI

Bohaterka, która jakiś czas temu wróciła na dobre do łask i jest dość często spotykana na środkowej linii. Bardzo dobrze sprawująca się w każdej minucie gry postać, której ponadprzeciętny laning phase, zabójczy wręcz ahrie Charm, który trafiony w przeciwnego Prowadzącego może z góry przesądzić o losie teamfightu oraz możliwość bardzo sprawnego burstowania przeciwników zapewniły Ahri tak dobre miejsce wśród reszty Mid lanerów.

yasuo YASUO

Wraz z ostatnią aktualizacją nadeszły spore osłabienia dla Yasuo, a konkretnie na jego fazę lane’owania. Zmniejszenie bazowej ilości zdrowia okazało się bardzo odczuwalnym nerfem, który na dobre powinien utrudnić Samurajowi dominację linii. Co prawda, kondycja Yasuo w późniejszych fazach gry oraz atuty, które czynią go tak silną postacią zostały nienaruszone, jednak teraz, by zdecydowanie wygrać środkową aleję gracze Yasuo będą musieli znacznie bardziej uważać, a każdy błąd będzie niósł ze sobą większe konsekwencje niż dotychczas.

viktor VIKTOR

Świeżo zreworkowana postać, która okazała się być niesamowicie silna. Lane’owanie Viktora nie jest jego najsilniejszym punktem – są nim walki drużynowe (najlepiej w pobliżu 30. minuty), w których swoim viktorr Ultimate potrafi dosłownie “zjeść” całą wrogą drużynę, a po zdobyciu kilku niezbędnych przedmiotów, dzięki szybkiej kombinacji składającej się z viktore E oraz viktorq Q (szczególnie w przypadku budowania lichbane Zmory Licza) nieraz jest w stanie zabrać ogromną ilość HP najmniej wytrzymałym przeciwnikom.

azir AZIR

Najnowszy bohater, który swoją mechaniką i rozwiązaniami w umiejętnościach odbiega zupełnie od obecnych wokół standardów. Wraz z polepszeniem (głównie na płaszczyźnie obrażeń) umiejętności Azira oraz naprawieniu sporej liczbie bugów stał się on całkiem przyzwoicie prezentującym się bohaterem, który ze względu na swój dość wysoki poziom trudności nie jest zbytnio prosty do grania i wymaga odpowiedniej praktyki, by uczynić pożytek ze swojego zestawu umiejętności.

akali AKALI

Drobna zmiana skierowana w jej akaliw W nie wpłynęła znacząco na jej ogólne wyniki. Nadal jest postacią, która przed szóstym poziomem prezentuje się dość kiepsko, a po odblokowaniu swojego zabójczego akalir Ulta dostaje skrzydeł i z mało użytecznej bohaterki staje się dosłownie maszyną do zabijania. Podobnie jak niektórzy bohaterowie, Akali opiera się głownie na efekcie “snowballu” – czyli dominacji linii (ew. zdobyciu kilku zabójstw gdzieś indziej), by następnie poszerzać swoją przewagę w zatrważającym tempie – tak jak to robi kula śnieżna puszczona z urwiska. Niestety jest ona dość uzależniona od swojego oponenta na środku i jeżeli nie uda jej się stanowczo wygrać linii (nie mówiąc już o przegraniu), to bez odpowiedniego szczęścia lub pomocy sojuszników będzie ona raczej mało użyteczna.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.