Witajcie Przywoływacze!
Przedstawiamy wam Tier Listę Mid lanerów ułożonych od najsilniejszych (God Tier) do najsłabszych (Tier 4) skupiając się głównie na soloQ. Bohaterowie w tierach są ułożeni alfabetycznie.
Lista dotyczy patcha 5.13.
God Tier – wybieraj lub banuj.
Tier 1 – grupa bardzo mocnych championów, którzy świetnie sprawdzają się w obecnej mecie. Jako bardzo dobre picki powinniśmy brać ich pod uwagę podczas wyboru postaci.
Tier 2 – bohaterowie, którym niewiele brakuje, by znaleźć się w czołówce ligi. Nadal bardzo silne picki, dobrze wykonujące swoje zadanie.
Tier 3 – zbalansowane postacie nieodstające w jedną ani w drugą stronę. Warte wyboru, gdy nie pozostało nam nic lepszego.
Tier 4 – championi, którzy mogą sprawdzić się w poszczególnych match-upach, jednak dużo im brakuje, by stanąć na równi z przedstawicielami wyższych tierów. Zazwyczaj są dość nieefektywni, przez co stanowią tzw. sytuacyjne picki.
God Tier
Tier 1
Tier 2
Tier 3
Tier 4
JAYCE & VARUS
Postacie, które nieprzypadkowo zostały razem zestawione. Rozgrywka opierająca się na mocnej fazie lini, poke’u oraz niesamowitych obrażeniach w late game sprawia, że zarównoJayce, jak iVarus świetnie komponują się w obecnej mecie. Możliwość zabrania przeciwnym carry ponad połowy ilości zdrowia przed rozpoczęciem walki drużynowej bardzo ułatwia zdobywanie zabójstw oraz brania kolejnych objectivów. Niestraszni im równie bardziej wytrzymali bohaterowie, dzięki takim przedmiotom jak: Czarny Tasak, Ostatni Szept oraz Yoummu.
EZREAL
Grajcie nim póki możecie. Już niedługo czasy Ezreala ze Smitem na midzie odejdą w niepamięć. Nerfy wycelowane w ulepszenie Runiczna Glewia na dobre poskromią jego potencjał. Obecnie ilość obrażeń, którymi dysponuje Nieustraszony Odkrywca, jest po prostu za duża. Sustain many oraz AoE obrażenia sprawiają, że wygranie na niego graniczy z cudem. Jedyną naszą szansą przeciwstawienia się Ezowi jest wybór postaci z bardzo dobrym early gamem, która będzie w stanie pozbawić go farmy oraz zmusić do częstego powrotu do bazy.
DIANA
Kolejna postać, która niesamowicie zyskała na buffach niebieskiego ulepszenia do jungli. Przed erą smite na midzie była bohaterem, który osiągał pełnie swoich możliwości w późnych fazach rozgrywki. Obecnie do osiągnięcia dużej ilości obrażeń wystarczą jej tylko dwa itemy. Wybranie kombinacji Porażenie + Błysk oraz zbudowaniu czerwonego rozwinięcia na Jungle znacznie podnosi możliwość burstu przeciwnika. Mimo wszystko Pogarda Księżyca jest melee postacią, co znacznie naraża ją na haras podczas laning phase’u.
EKKO
Postać, która przebojem wdarła się na szczyty Tier List, równie szybko zaczęła spadać. Po serii nerfów wycelowanych w tego bohatera już praktycznie nie widać go na środkowej alei. Ciężki early game oraz meta poke championów w żaden sposób nie sprzyja Ekko. Jedynym wybawieniem okazał się transfer z mida do jungli, gdzie jako leśniczy radzi sobie doskonale. Szybki clear potworów w jungli, łatwy dostęp do przeciwników oraz wyśmienite CC. Wszystkie te cechy reprezentuje właśnie Chłopiec, który zatrzymał czas. Jest on cały czas dobrym mid lanerem, lecz jego skillset nie odpowiada obecnym wymogom mety.
KATARINA
Nerf, nerf, nerf – tak w skrócie można opisać historię Złowieszczego ostrza. W patchu 5.13 dość mocno zmieniono przedmioty dodające moc umiejętności. Wszyscy fani po cichu liczyli, że zrekompensuje jej to nerfy, które niedawno otrzymała. Buff m.in dla Maski oraz Rylaia miały uczynić z niej wybitnego zabójcę, lecz wynikiem tych zmian jest mizerne win ratio na poziomie 49%.
SWAIN
Pośredni buff dla tego bohatera znacznie zwiększył jego popularność. Buff dla Maski, Rylaia, RoA oraz obniżenie kosztów składowych itemów bardzo pozytywnie wpłynęły na jego pozycję. Niestety obecna meta mu nie sprzyja i raczej mało prawdopodobne wydaje się, żebyśmy szybko ujrzeli go w wyższych tierach, lecz jego potencjał jest duży i przy pomocy Riotu Wieśniak znów może zawitać na Pola Sprawiedliwości.
AZIR
Bardzo trudna mechanicznie postać, która prowadzona przez dobrego gracza może przesądzić o losach zwycięstwa. Jeśli prawidłowo będziemy sterować naszymi żołnierzami oraz zadbamy o dobre pozycjonowanie, jesteśmy machiną, której nie da się zatrzymać. Twórcy gry już zapowiedzieli poważne zmiany dla Imperatora Pustyni. Modyfikacji ma ulec prędkość ataku, którą otrzymuje dzięki swojemu pasywowi. Zapowiedziane zmiany znerfią znacznie jego early game. ale dzięki nim będziemy silniejsi w późniejszych etapach rozgrywki.