Powyższy wpis został stworzony przez czytelnika. Redakcja How2Win nie ingerowała w warstwę merytoryczną poradnika.
Jeśli chcesz zostać autorem poradników na najpopularniejszym portalu o League of Legends w Polsce - zapraszamy serdecznie do skorzystania z naszego formularza do przesyłania poradników: http://form.how2win.pl.
Kto wie, może już dziś staniesz się jednym z najbardziej znanych członków społeczności League of Legends, którego poradniki będą czytane przez setki tysięcy osób?
Talon - TL;DR
Zobacz skróconą wersję poradnika
Czary przywoływacza
+
+
Runy
- Znaki: obrażenia od ataku (baz) albo przebicie pancerza
- Pieczęci: zdrowie (baz) albo pancerz (baz)
- Glify: odporność na magię (baz)
- Esencje: obrażenia od ataku (baz) albo przebicie pancerza
Specjalizacje
Skill order
- R > W > Q > E
Przedmioty
- na start:
albo
- przykładowy build:
Talon - podstawowe informacje
Talon to AD assassin z ogromnymi obrażeniami AoE. Jest jedną z postaci, które nie posiadają przeliczników pod AP. W aktualnej mecie tanków zabójca tego pokroju ma bardzo trudne zadanie, aby przebić się przez tonę CC i dosięgnąć swoimi umiejętnościami wrogiego APC/ADC. W niniejszym poradniku postaram się wam przybliżyć, jak sobie z tym poradzić. Cień Ostrza opiera się na roamowaniu i bardzo agresywnym rozegraniu swojej linii, żeby móc zdominować całą grę i potem bez zbędnych problemów ją wygrać.
Zalety:
- Świetny roam
- Ogromne możliwości snowballu
- Duża kontrola nad grą poprzez wymuszenie lepszej ochrony carry
- AoE obrażenia, które mogą wygrać niejeden teamfight
- Dość łatwo zdominować linię
- Podatny na CC
- Słabe early game
- Potrzebuje itemów, żeby coś robić
- Nie najlepiej radzi sobie z tankami
- Manożerny, szczególnie w early gamie
O autorze
Konto autora – Arceus
Ostatnie mecze rankingowe autora, w których grał Talonem – Arceus
Od autora:
Siemka, właśnie skończyłem 2 klasę liceum na kierunku politechnicznym. W LoL-a gram od końca 2 sezonu ze sporymi przerwami, więc krucho u mnie z dywizją. 😀 Talonem zainteresowałem się jeszcze w 3 sezonie, ale w 4 zaraz po zabraniu mu uciszenia odkryłem jego prawdziwą moc.
Talon - runy
Typowe runy pod AD, dzięki nim mamy łatwiejszą farmę oraz harras z Rozpruwania.
Przebicie Pancerza / Armor Penetration
Tego właśnie Talon potrzebuje. Im więcej przebicia pancerza, tym więcej obrażeń i tym większy powerspike dostaniemy w mid gamie.
Świetny wybór na AP championów, dzięki któremu dłużej pozostaniemy na linii oraz łatwiej przeżyjemy early game. Runy te można mieszać pół na pół z tymi pod armor, żeby uzyskać uniwersalne zestawienie.
Runy przeciwko postaciom, takim jakZed czy
Yasuo, a nawet (chociaż rzadko spotykana na midzie)
Riven. Zapewniają nam lepsze wymiany i większą przeżywalność.
Zawsze potrzebne i nieocenione runy pod MR. Tak samo jak pieczęcie zapewniają nam lepsze wymiany, lecz tylko z magami, takimi jakXerath czy
Syndra.
Można się uprzeć i zrobić stronę na runy z full armorem, jeśli naprawdę boimy się Zeda czy Yasuo, lecz nie polecam tej opcji.
Szczególnie ważne, jeśli w znakach mamy penetrację. Pomagają nam w dobijaniu minionów i oczywiście zapewniają o kilka obrażeń więcej podczas wymian na linii.
Można zrobić runy pod full penetrację, ale wtedy już całkowicie przegrywamy early game, bo mamy niewiele AD, a poza tym trudności z CS-owaniem. Nie polecam.
Talon - specjalizacje

Wydaje mi się, że właśnie takie specjalizacje są najlepsze. Na Talonie nie sprawdzą się bardziej tankowne masterki lub, jak niektórzy uważają, z 9 punktami rozdanymi w ostatnie drzewko. Powyższe specjalizacje zapewniają odpowiednie obrażenia i trochę dodatkowego pancerza oraz HP. Zamiast Juggernauta i Unyieldinga w drzewku defensywnym można dodać 2 punkty w drzewku ofensywnym na wymaxowanie Devastating Strikes, a drugi punkt dodać w Double-Edged Sword.
Talon - umiejętności
Litość
Talon zadaje 10% więcej obrażeń atakami podstawowymi celom, które są spowolnione, ogłuszone, unieruchomione lub przygwożdżone.


Noxiańska Dyplomacja
Następny podstawowy atak Talona zada dodatkowe obrażenia fizyczne. Jeśli celem jest bohater, będzie on krwawił i otrzyma dodatkowe obrażenia fizyczne w czasie, a także będzie widoczny.


Rozpruwanie
Talon rzuca wieloma sztyletami, które wracają mu do ręki, każde przejście przez wroga zadaje obrażenia. Ponadto wróg jest spowalniany na chwilę.




Po Gardle
Talon nagle pojawia się za celem, na krótko spowalniając go i zwiększając obrażenia zadawane temu celowi.
Napaść z Cienia
Talon rzuca ostrzami wokół i staje się niewidzialny, otrzymuje premię do prędkości ruchu. Kiedy Talon wychodzi z niewidzialności, ostrza wracają do niego. Za każdym razem, gdy ostrza się ruszą, Napaść z Cienia zadaje obrażenia fizyczne przeciwnikom trafionym przez przynajmniej jedno ostrze.




Talon - kolejność rozwijania umiejętności
R > W > Q > E
Nasze Ulti, jak wiadomo, zawsze ulepszamy na poziomie 6, 11 oraz 16. Rozpruwanie jest podstawą naszego harrasu, poza tym jest bardzo przydatne przy farmieniu, więc wydaje mi się jedyną odpowiednią umiejętnością, którą maksuje się jako drugą.
Noxiańska Dyplomacja jest świetnym skillem, lecz prawdziwą moc pokazuje dopiero w mid gamie. Warto wspomnieć, że przed całkowitym wymaksowaniem
Noxiańskiej Dyplomacji możemy rozdać jeden punkt w umiejętność
Po Gardle, żeby zmniejszyć CD na naszym jedynym blinku.
Talon - czary przywoływacza
+
Opcja idealna dla zabójcy takiego jak Talon. Błysk często ratuje nam życie i z drugiej strony dzięki niemu możemy zbliżyć się do uciekającego przeciwnika i go dobić. Przed 6 lvlem Cień Ostrza nie posiada mechanizmu ucieczki, więc lepiej zachować ten czar na czarną godzinę.
Podpalenie pozwala nam walczyć z przeciwnikami, takimi jak
Swain poprzez redukcję leczenia. Głównie używamy go do combo, aby dobić przeciwnika lub aby zredukować
Uzdrowienie.
+
Jeśli bardzo obawiamy sięZeda czy
Fizza możemy zdecydować się na
Wyczerpanie zamiast
Podpalenia, żeby zmniejszyć obrażenia przeciwników.
+
Podobnie jak w przypadkuWyczerpania.
Bariera potrafi uratować nam życie przed
Znakiem Śmierci lub nawet przed
Podpaleniem.
+
Bardzo bezpieczna kombinacja czarów przywoływacza, razem z Napaścią z Cienia i
Duchem jesteśmy w stanie uciec z prawie każdej opresji.
Duch może również zostać użyty do pogoni. Uważam, że przy bardzo agresywnej grze
Podpalenie jest lepszym wyborem.
Talon - przedmioty
Najbardziej uniwersalny start dla Talona. Umieściłem tutajMiksturę Many zamiast
Mikstury Zdrowia, bo jest on postacią bardzo szybko potrafiącą zejść z many. Powyższy start świetnie działa na postacie polegające na obijaniu przeciwnika, takie jak
Syndra.
Start, który używam od niedawna. Przydaje się na niemobilne postacie, które chcemy zdominować na początku gry, np.Annie.
Często używany start.Mikstura Many jest tutaj z takiego samego powodu, jak wyżej. Jeśli wiemy, że nie będziemy wystawieni na duży poke, to taki początek jest dobrym wyborem.
Buty sprawdzają się na postacie polegające na powolnych skillshotach, np.Anivia ze swoim
Błyskawicznym Mrozem.
Dla niektórych może to być coś dziwnego i zaskakującego, lecz to naprawdę działa… Ogranicza obijanie przezZeda,
Yasuo i
Varusa, przez co pozwala nam spokojnie farmić.
Dwa core itemy na Talona. Zapewniają nam dużo penetracji, a tym samym naprawdę przyzwoite obrażenia.Ostatni Szept jest najczęściej naszym trzecim itemem, a
Widmowe Ostrze Youmuu pierwszym lub drugim.
Świetny przedmiot zapewniający nam dodatkowe obrażenia oraz przyjemną farmę, często składany jako pierwszy.
Fajnie skaluje się zNoxiańską Dyplomacją, lecz zabiera nam miejsce potrzebne na survive. Polecam jedynie wtedy, gdy mamy dużą przewagę w złocie, a przeciwnik nie ma hard CC.
Wybór na niektóre linie, gdzie przeciwny mag za mocno nam dokucza lub za szybko może nas zabić, np.Katarina lub
LeBlanc. Później możemy dokończyć
Paszczę Malmortiusa i cieszyć się świetnym pasywem.
Idealny przedmiot, gdy przeciwnicy mają za dużo CC, takiego jakLodowy Grobowiec lub
Lodowcowe Więzienie. Kiedy złożymy go do końca otrzymamy bardzo ciekawy item –
Rtęciowy Bułat.
Powinniśmy wejść do mid game’u właśnie z takimi przedmiotami.
Przykładowy build zapewniający nam duży AoE burst oraz bardzo przyjemną przeżywalność w teamfightach. Żeby uzyskać efekt oneshotowania celów, zamiastOmenu Randuina możemy złożyć
Ostrze Nieskończoności.
Przykładowy build, gdy zagrażają nam magowie.
Uważam, że to najlepsze wybory butów. Głównie bierzemyButy Prędkości, lecz w wyjątkowych sytuacjach, np. jeśli walczymy z full AD teamem, możemy zastąpić je
Tabi Ninja. Analogicznie, gdy mamy problem z magami lub z CC, a nie chcemy marnować złota na
Rtęciową Szarfę, możemy kupić
Obuwie Merkurego.
Talon nie korzysta w pełni z pasywuCzarnego Tasaka, lecz HP oraz CDR, jakie zapewnia ten przedmiot, potrafi z Cienia Ostrza prawdziwego potwora, którego ciężko zabić.
Dla niektórych taki przedmiot może być trollem na postaci takiej jak Talon, lecz składamy go jako ostatni lub przedostatni item. W tamtej fazie gry zapewnia nam praktycznie ciągłego slowa, który świetnie reaguje z naszym pasywem, te 10% więcej dmg może przechylić wynik teamfightu na naszą korzyść, dodatkowo pewna doza HP nie zaszkodzi w starciu z tankowatym przeciwnikiem.
Bardzo fajny przedmiot zapewniający wraz zHydrą, a nawet sam, przyzwoite leczenie. Świetny wybór, gdy wiemy, że teamfight może się przeciągnąć.
Przedmioty można mieszać dość dowolnie, ale należy pamiętać, żeWidmowe Ostrze Youmuu i
Ostatni Szept to przedmioty core i nie powinno się z nich rezygnować. Co do
Mocy Trójcy, wbrew powszechnej opinii, nie polecam go. Składowe Trinity niezbyt dobrze współgrają z Talonem i możemy się na tym itemie po prostu przejechać.
Talon - kontry
![]() | Dość silna postać osiągająca powerspike w podobnym do nas czasie. Możemy go mimo to pokonać. Wystarczy zagrać kilka razy bardzo agresywnie na 3-4 lvlu, kupić ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | Naprawdę ciężki przeciwnik, ostatnio często widziany na midzie. Ogromne obrażenia, długie uciszenie oraz true dmg z![]() |
![]() | Zdecydowanie najgorsza linia, jaką można sobie wyobrazić. Wyjście na jej środek bez flasha może skończyć się szybką śmiercią. Farmimy pod wieżą i dobijamy minionki z ![]() |
![]() | Niepozorny bohater, teoretycznie powinniśmy dać sobie z nim radę, ale tutaj znajduje się haczyk: Yasuo jest dużo silniejszy w early gamie i lepiej nie wchodzić z nim w ostry kontakt. Dodatkowo jego![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | Kolejny przeciwnik o silniejszym early gamie. Konieczny będzie![]() |
![]() | Nie mam tu na myśli Irelii na midzie, tylko to, że jeśli Irelia jest na podobnym poziomie złota co my w mid i late gamie, to nie mamy z nią kompletnie żadnych szans. Jej skillset wraz z opcjonalnym stunem czynią ją bardzo groźnym przeciwnikiem. |
![]() | Konieczne będzie kupno![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Talon - słabi przeciwnicy
![]() | Dość łatwa do ogrania. Jedyną denerwującą rzeczą jest jej dodatkowy MS po![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | Zed jest w stanie nas zabić tylko raz, koło 3 poziomu przez swoją![]() |
![]() | Jak pisałem przy itemizacji,![]() ![]() ![]() |
![]() | Bardzo łatwo uniknąć jej spelli, a sama w sobie wraz z buildem jest niesamowicie papierowa. Po kilku![]() |
![]() | Jeden z nowych mid lanerów. Postać całkowicie bez żadnego escape’a. Od początku gramy bardzo agresywnie i wchodzimy all-in wardując sobie krzaki i prosząc leśnika o zabezpieczenie tych drugich. Jesteśmy w stanie zabić Varusa na 6 lvlu zaraz po tym, jak wróci z bazy. |
![]() | Jeśli chodzi o tego pod item z jungli i jeśli chodzi o oryginalnego AP Ezreala, to dalej jest to prosta linia na postać, która naprawdę nie posiada żadnego survive’a. Nasze![]() ![]() ![]() |
![]() | Nasza![]() ![]() ![]() |
![]() | Unikamy włóczni i wbijamy się za każdym razem all-in. Nidalee nie jest w stanie odpowiedzieć na takie zagrania. |
Talon - synergie
![]() | Idealny kompan dla Talona. Jego ![]() ![]() |
![]() | Zabójca niczym nie ustępujący Talonowi. Ich ogromny burst jest zmorą każdego ADC, a gdy spotkają się w jednej drużynie sieją zniszczenie. |
![]() | Annie słabo radzi sobie na midzie, ale na supporcie wraz z Talonem na środkowej linii świetnie się czuje. Wspaniały stun połączony z dużymi obrażeniami AP dają tym postaciom ogromną synergię. |
![]() | Kolejna postać z AoE stunem ![]() |
![]() | Jak u poprzedników,![]() ![]() |
![]() | Postać, która zapewnia Talonowi ogromny skok AD i tarczę chwilę przed walką. Do tego jej podrzucenie i slow daje świetne możliwości do pogoni za przeciwnikami. |
Talon - jak grać?
FAZA LINIIGrę zaczynamy z










ROAM
Jako Talon musimy dość często sprawdzać mapę w celu orientacji, gdzie znajduje się wrogi jungler oraz co się dzieje na topie i bocie. Najłatwiejszy jest roam na dolną aleję, bo częste wymiany na tej linii powodują niski poziom zdrowia i mogą nam zapewnić początek snowballu. Gdy widzimy pushujących przeciwników z low HP, po prostu schodzimy z linii od strony naszej wieży lub od strony rzeki. Nasze pełne combo powinno zapewnić 2 zabójstwa dla naszej drużyny. Roam na topa jest dużo trudniejszy, ponieważ tę linię zajmują tankowne postacie, z którymi w początkowych fazach gry Talon radzi sobie słabo. Możemy zatem iść tam wraz z naszym junglerem, aby zdobyć zabójstwo dla teamu. Bardzo ważnym aspektem jest ulepszenie trinketu (o czym zwykle zapominam), możemy zwardować wrogą junglę i iść za wrogim leśnikiem, aby zdobyć blue/reda oraz dodatkowego killa, a przy okazji zostawić go w tyle z expem i złotem. W soloQ musimy pilnować smoka, lepiej nie powierzać tego zadania naszym sojusznikom na bot lanie. Przy robieniu mistycznego stwora najczęściej wrogiej drużynie zostaje niewiele punktów zdrowia, co może doprowadzić nas do prostych trzech trupów, a później do rozpędzenia się i sprawienia, że żaden Przywoływacz nie będzie mógł nas powstrzymać przed zniszczeniem wrogiego nexusa.
TEAMFIGHTY
Nigdy nie zaczynamy walki jako Talon, nawet gdy mamy itemy pozwalające na większe przeżycie. Cień Ostrza nadal nie jest w stanie przeżyć długo w starciu z 5 wkurzonymi przeciwnikami. Jeśli widzimyTotem Wizji lub
Soczewkę Wyroczni w ekwipunku kogoś z wrogiej drużyny, nie możemy użyć naszej
Napaści z Cienia jako ucieczki. Czekamy do odpowiedniego momentu, najczęściej APC i ADC ustawiają się zaraz za tankami, więc czekamy aż przeciwnicy wypuszczą CC mogące nas zatrzymać (
Bomba Głębinowa) i po tym wchodzimy all-in. Prawdopodobnie ADC i APC tego nie przeżyją, a teamfight będzie wygrany dla naszej drużyny. Jeśli jednak zostaniemy złapani, możemy wykorzystać blink do teleportu obok miniona oraz boosta do MS z
Napaści z Cienia do ucieczki. Uwaga! Cień Ostrza posiada obrażenia AoE, o ile mamy możliwość użycia
Rozpruwania i
Napaści z Cienia, powinny one zostać tak wyprowadzone, aby obić cały przeciwny team.
Talon - kontrowanie
Jeśli mamy do czynienia z Talonem, należy zacząć od wybrania postaci, które mają dość dużo CC – to na pewno zatrzyma go na pewien czas. Umiejętne rzucenie



Talon - porady
- Istnieje kilka skutecznych sposobów na combo Talona: najczęściej na linii W, E, AA, Q, R, R lub E, W, AA, Q, R, R oraz najszybsze combo E, R, W, Q.
- W przypadku gdy wiemy, że przeciwnik ma flasha, możemy zastosować pewną technikę: podchodzimy do niego i bijemy z W, AA, Q, AA i używamy ignite’a, przez co prawdopodobnie spali wtedy flasha, a my wówczas doskakujemy do niego z E i używamy Ulta do zakończenia jego życia.
- Talon jest bardzo podatny na CC, trzeba o tym pamiętać. Jeśli są jakieś naprawdę groźne, czekamy aż przeciwnik je spali i dopiero wtedy wlatujemy w teamfight.
- Zwracamy uwagę na zakupy przeciwników, każdy
Totem Wizji lub
Soczewka Wyroczni może pozbawić nas życia, gdy będziemy chcieli uciec Ultem.
- Talon to świetny roamer i świetnie snowballuje, trzeba to wykorzystać i często schodzić z linii, aby powiększać przewagę nad przeciwnikiem.
- Nie wolno zapomnieć o słabym early gamie Talona. Naszym jedynym escape’em jest flash, więc jeśli nie jesteśmy pewni, że nie ma u nas przeciwnego leśnika lub że dobrze wyjdziemy z wymiany, nie wchodźmy w nią.
- Najważniejsze: kiedy dopada kogoś tilt, nie wolno grać Talonem. Cień Ostrza karze za błędy przeciwników, lecz gdy sam popełni ich za dużo, może tym przegrać grę.
Powyższy wpis został stworzony przez czytelnika. Redakcja How2Win nie ingerowała w warstwę merytoryczną poradnika.
Jeśli chcesz zostać autorem poradników na najpopularniejszym portalu o League of Legends w Polsce - zapraszamy serdecznie do skorzystania z naszego formularza do przesyłania poradników: http://form.how2win.pl.
Kto wie, może już dziś staniesz się jednym z najbardziej znanych członków społeczności League of Legends, którego poradniki będą czytane przez setki tysięcy osób?