Witam w trzecim już odcinku Tajemnic Przedmiotów.
Dzisiaj czekają na nas przedmioty z HP. Jak zwykle dużo matematyki i nudnego liczenia, jednak warto dowiedzieć się, co w sklepie piszczy.
Zapraszam do lektury!
Soul Shroud 2285 gold – 520 Health, aura 10% cdr, aura 12 mana regen.
Mana manipulator – 475/7,2 mana regen AURA;
Kindlegem – 850/200 health, 10% cdr; Ruby Crystal – 475/180 Health; 485 złożenie.
Item rzadko używany przez topkę (przynajmniej ja nie zauważyłem),niedoceniany i… dziwny. Niektórzy go zbudują, inni zflame’ują tamtych… A ja nie wiem, jak się do tego ustosunkować. Ale policzmy, ile dopłacamy do przedmiotu, aby zrobić z niego aurę:
Przedmioty budujące Soul Shrouda dają aurę 7,2 mana regen, 380 życia i 10% cdr (nie aura) za cenę 1800 złota. Za dopłatą 485 złota dostajemy 140 życia, zmieniamy 10% cdr w aurę oraz zwiększamy aurę mana regenu do 12 (a więc dokładamy 4,8). Tanio i opłacalnie! Ale przedmiot i tak jest rzadko budowany.
A teraz druga możliwość wyliczania opłacalności cenowej:
520*2,6+12*60(nie licząc, że to aura)=1352+720=2072. 2285-2072=213. Tak więc płacimy więcej o 213 złota aby:
Zamienić regenerację many w aurę
stworzyć aurę 10% cdr
Ciekawe. Soul Shroud wydaje się takie opłacalne na papierze, a tak mało osób go buduje. Dlaczego? To pytanie pozostawiam czytelnikom.


Brzmi ciekawie, prawda? Policzmy: Itemy składające dają 40 AP, 290 HP, 200 many i pasywkę z regeneracją przy lvl up’ie za 2185 złota. Za 850 golda dostajemy drugą pasywkę oraz 20 AP, 160 HP i 325 many. Dość tanio, przydatne i ładnie się prezentuje na papierze.
Co mówi druga metoda liczenia?
60*21,75+450*2,6+525*2=1305+1170+1050=3525 3035-3525=(-490). Daje to nam unikalną pasywkę, która zwiększa nasz dmg, sustain, manę, pozwala na utrzymywanie się na linii dzięki regeneracji oraz jest tańsze niż części składowe. Nie za dobrze? Otóż nie. Na papierze wszystko prezentuje się tak pięknie, jednak ten przedmiot wymaga zrushowania, aby być użyteczny. To oznacza, że w early mamy mało AP na rzecz Catalysta. Jednak przedmiot i tak można zbudować, mimo wszystko jest opłacalny.

Amplifying Tome – 435/20 AP; Blasting Wand – 860/40 AP; Giant’s Belt – 1110/430 Health; 700 złożenie.
Jeden z moich ulubionych przedmiotów jeszcze z czasów gry AP (szczególnie Cassiopeią). Zapewnia ładny w mid game sustain, standardową ilość AP oraz bardzo przydatny slow (pięknie komponujący się z Q, a tym bardziej W, umożliwiając sukcesywną ucieczkę połączoną z zadawaniem sporych ilości obrażeń, tudzież umożliwiający odwrócenie się w odpowiedniej chwili, ult i np. double kill, ale nie o tym mowa). Przedmioty znajdujące się w recepcie na ten kostur dają razem 60 AP i 430 HP. Za dodatkowe 20 AP, 70 HP oraz pasywne spowalnianie czarami dopłacamy 700. Cenowo wychodzi pod tym względem średnio, jednak… Ta pasywka!
Natomiast cena wg jednego punktu?
80*21,75+500*2,6=1740+1300=3040. 3105-3040=65. Tyle płacimy za sam pasywny slow. 65 złota za tak przydatną pasywkę! Kto by pomyślał…

Giant’s Belt – 1110/430 HP; Ruby Crystal – 475/180 HP; Regrowth Pendant – 435/15 HP regen; 980 złożenie.
Przedmiot dający najwięcej PŻ w grze. Opłacalny pod względem punktów życia a także dający najwięcej korzyści na raz z przedmiotów HP (zajmuje tylko 1 slot). Przedmioty składowe dają 610 HP i 15 HP regen za cenę 2020. Za dodatkowe 310 HP i 15 hp regen płacimy 980. Opłacalne!
Druga metoda mówi:
920*2,6+30*31,25=2392+937,5=~3330 złota. Toż to 330 złota zaoszczędzamy kupując Warmoga! Nie licząc pasywki, która daje naprawdę sporo życia oraz jego regeneracji. Przedmiot, choć drogi, jak najbardziej na plus!

Phage – 1315/18 AD, 225 HP, pasywka jak w FM, tylko szansa na spowolnienie wynosi 25%; Giant’s Belt – 1110/430 HP; 825 złożenie.
Przedmiot fajny. Lubię go. Drogi, racja. Ale fajny. Ten slow daje szanse postaciom bez CC (e.g. Fiora), albo umożliwia wypełnienie pustki pomiędzy stunami. Cenowo:
za 2425 złota przedmioty składowe dają nam 655 HP, 18 AD i 25% szans na pasywkę. Za dopłatę 825 złota dostajemy 45 HP, 2 AD i pozostałe 75% szans. Dość OK, jeśli chodzi o pasywkę, ale słabo w przypadku zyskiwanych statystyk.
A druga możliwość obliczania?
700*2,6+20*41,5=1820+830=2650. Przy cenie przedmiotu wynoszącej 3250 dopłacamy 600 złota za 100% slowa. Sami odpowiedzcie, czy według was jest to opłacalne do zakupu. Według mnie ten item na pewno nie nadaje się na każdą postać.
Tak więc, jeśli chcecie kupić przedmiot, który da wam najwięcej HP: Warmog czeka. Jesteście AP i chcecie coś zrushować przed 20 minutą? RoA poleca się na przyszłość. Potrzebny slow? Rylai albo FM są przedmiotami dla Ciebie (wybierz jeden w zależności od typu postaci). Jesteś supportem i chcesz na własne oczy zobaczyć kilka nietypowych przedmiotów? Spróbuj Soul Shroud.
Dziękuję za uwagę
Dla serwisu How2Win