Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Statystyki, wygląd i przeliczniki Azira; restrykcje rankedów dla toksycznych graczy

Kolejna aktualizacja została wprowadzona na serwer testowy PBE, a ilość nowości zawartych w tej aktualizacji jest na tyle duża, że  wpis, który już dodaliśmy nie wystarczył by opisać je wszystkie. Przegląd pozostałych zmian zaczniemy od podania większej ilości szczegółó na temat nowego bohatera – Azira.

Bazowe Statystyki
  • HP: 390 (+80 za każdy level)
  • Ilość regenerowanego HP na 5 sekund: 6.0 (+0.55 za każdy level)
  • Mana: 280 (+42 z każdy level)
  • Ilość regenerowanej many na 5 sekund: 6.5 (+0.65 za każdy level)
  • AD: 43 (+2.8 za każdy level)
  • Armor: 14 (+3 za każdy level)
  • Magic Resist: 30
  • Movement Speed: 330
  • Zasięg: 525
Shurima's Legacy (Pasyw)
  • Will of the Emporer: Azir otrzymuje bonusowe 2% Attack Speedu za każdy posiadany 1% Cooldown Reduction
  • Disc of the Sun: Raz na trzy minuty Azir może przywołać słoneczny dysk z ruin wieży. Dysk ten będzie zachowywał się jak normalny turret, ale zniknie on po minucie. Aby aktywować tę umiejętność należy kliknąć na pozostałości po wieży. Ruiny przeciwnego Nexusa i wież Inhibitorowych są odporne na tego spella.


Conquering Sands (Q)
  • Azir wysyła piaskowych żołnierzy w kierunku celu. Żołnierze zadają 60/90/120/150/180 (+0.6 AP) magicznych obrażeń każdemu przeciwnikowi, przez którego przejdą, a dodatkowo nakładają na niego stackujące się spowolnienie, którego wartość wynosi 20%.
  • Koszt many: 70
  • Cooldown: 10/9/8/7/6


Arise! (W)
  • Azir przywołuje piaskowego żołnierza, który pozostaje na polu bitwy przez 9 sekund. Kiedy Azir atakuje przeciwnika znajdującego się w zasięgu żołnierza, to żołnierz zaatakuje zamiast Azira zadając 50/55/60/65/70/75/80/85/90/100/110/120/130/140/150/160/170 (+0.7 AP) magicznych obrażeń (ilość bazowych obrażeń zależna jest od poziomu Azira) wszystkim przeciwnikom znajdującym się w linii prostej od celu (no i oczywiście znajdujących się w zasięgu żołnierza). Żołnierz może atakować nawet jeśli przeciwnik nie znajduje się w zasięgu autoattacków Azira.
  • Azir może przechowywać 2 żołnierzy w tym samym czasie. Nowy żołnierz będzie dostępny co każde 12/11/10/9/8  sekund. Zbyt duże oddalenie się od przywołanego żołnierza zdezaktywuje go. Piaskowi Żołnierze znikają dwa razy szybciej jeśli znajdują się w pobliżu wież przeciwnika.
  • Koszt many: 40
  • Cooldown: 1.5 sekundy


Shifting Sands (E)
  • Azir dashuje do jednego ze swoich piaskowych żołnierzy, zadając przeciwnikom przy ewentualnym zderzeniu 60/90/120/150/180 (+0.4 AP) magicznych obrażeń i podrzucając ich na 0.5 sekundy. Jeśli Azir zderzy się z przeciwnikiem zatrzyma się on i otrzyma tarczę absorbującą 60/100/140/180/220 (+ 15% bonusowego HP) obrażeń i pozostającą przez 4 sekundy.
  • Koszt many: 60
  • Cooldown: 23/21/19/17/15 sekund


Emperor's Divide (R)
  • Azir przywołuje mur opancerzonych żołnierzy, którzy biegną do przodu odpychając przeciwników i zadając im 150/225/300 (+0.5 AP) magicznych obrażeń. Żołnierze pozostaną jako ściana przez 5/6/7 sekund.  Przeciwnicy będą zatrzymywani przez  żołnierzy nawet jeśli starali się użyć dasha przez ścianę, natomiast Azir i jego sojusznicy mogą bez problemu przejść przez ścianę otrzymując na 1 sekundę bonusowe 20% Movement Speedu. Żołnierze przywołani przez tę umiejętność nie mogą oddziaływać z pozostałymi skillami Azira.
  • Koszt Many: 100
  • Cooldown: 140/120/100 sekund

Wygląd w grze






]

 https://www.youtube.com/watch?v=oBHhD5Br0D0

Głos

Jak możemy zauważyć postać ta wchodzi w interakcję z kilkoma innymi championami. Poniżej znaleźć możecie dokładniejszą listę specjalnych kwestii wypowiadanych przeciwko niektórym bohaterom lub w momencie zabicia epickiego potwora.

Sivir

  • “You must learn respect, Sivir.”
  • “Accept your destiny, Sivir.”
  • “Rise with Shurima, Sivir, or fall beneath it.”

Renekton

  • “Renekton, once a noble warrior, now naught but a mad beast.”
  • “You have forgotten yourself, Renekton.”

Xerath

  • “You are but a grain of sand, Xerath!”
  • “Emperors have no rivals, Xerath, Only liabilities.”
  • “Xerath, it is time your spark went out.”
  • “You have already failed, Xerath… You must now accept it.”
  • “Traitor! I cast you to the winds.”
  • “You are but my shadow, Xerath.”
  • “Xerath, the time of your judgment has come!”

Dragon

  • “No dragon can defeat us!”
  • “Even dragons look up to the sun.”
  • “I have no fear of dragons”

Vilemaw

  • “It is you who are in my web, spider.”
  • “This spider will be trampled in our march.”
  • “You may be large, Vilemaw, but you remain an insect to me.”

Baron

  • “We will overcome this monster!”
  • “No beast will stop us!”
  • “Emperors have no need of barons.”
  • “What is a baron to an emperor?”
Skin
  • Galactic Azir (cena nie jest jeszcze znana)












Komentarz Riotu

Oglądając umiejętności nowego bohatera warto wziąć pod uwagę, że udostępniona do testowania wersja jego kitu nie została jeszcze zbalansowana, a Riot zdążył już zapowiedzieć możliwość wprowadzenia pewnych modyfikacji.

1) Obecnie Azir dosłownie morduje wieże. Płaci on za to pewną cenę (jego żołnierze szybciej znikają podczas przebywania w pobliżu wrogiej wieży) ale nie jest ona dość wysoka. Jutro wypróbujemy wersję, w której żołnierze nie mogą atakować wież, ale za to Azir bedzie mógł przywołać żołnierza na wrogiej wieży by zadać jej obrażenia.  Jeśli będziesz musiał przywołać żołnierza na wieży żeby zadać jej obrażenia to będziesz musiał znaleźć się w zasięgu tejże wieży co (jak mamy nadzieję) wystarczającą zbalansuje ten aspekt rozgrywki nowym championem. Chcemy by Azir pozostawiony samemu sobie mógł pushować w zastraszającym tempie ale chcemy też by przeciwnicy mogli go ukarać za zbyt bliskie podejście pod wieże.
2) Obecnie  Azir posiada bardzo słabą fazę lane’owania, ale za to jest niesamowicie silny w mid/late game (zazwyczaj jego moc ujawnia się po osiągnięciu 40% CDR). Nie przeszkadza nam fakt, że postać ta będzie słabsza na początku, a za to silniejsza w późnej fazie gry ale chcemy odrobinę załagodzić dysproporcję pomiędzy jego mocą w różnych fazach gry. Wkrótce (pojutrze?) wzmocnimy Azira na linii (wartość slowa na Q? ilość obrażeń na Q? bazowe obrażenia żołnierzy?), ale za to zredukujemy odrobinę ilość AS jaką ta postać otrzymywała za CDR (pasyw). Tak przynajmniej myślimy po tym jak Azir spędził pół dnia na PBE. Jutro jeszcze wszystko przeanalizujemy i wtedy zdecydujemy o ewentualnych zmianach.
3) Podczas wewnętrznych testów często zauważałem, że Azir w momencie uzyskania przewagi całkowicie miażdżył przeciwnika na linii (nie zaobserwowałem tego jeszcze na PBE). Perspektywa postaci, która zabierze przeciwnikowi możliwość gry podczas przebywania na linii z pewnością nas martwi. Kiedy gracze na serwerze testowym opanują wystarczająco tę postać to sprawdzimy czy zasięg ataków żołnierzy (obecnie 400) jest odpowiedni (jeśli nie to zmniejszymy go).

Odpowiadając na pytanie czy ściana stworzona z żołnierzy przywołanych przez ultimate Azira będzie posiadał interakcję z takimi umiejętnościami E Vayne czy R Gnara (umiejętności te stunują przeciwnika jeśli zostanie on wrzucony na ścianę), jeden z pracowników Riotu – Meddler powiedział:

W założeniu ściana z żołnierzy miała w takiej sytuacji działać tak jak każda inna ściana, jednak wersja wprowadzona na PBE jeszcze tego nie posiada, ale na pewno wprowadzimy to w najbliższym czasie.



Jak już pisaliśmy w poprzednim wpisie wygląd Renektona został zaktualizowany w związku z tym poniżej możecie znaleźć filmiki, dzięki którym lepiej przyjrzycie się nowemu wyglądowi tego championa (i części jego skinów).



Odnośnie innej informacji zawartej w poprzednim wpisie to jeden z pracowników Riotu został nie tak dawno zapytany na forum serwera Latyńsko Amerykańskiego czy nowy Ultimate Skin jest skórką dla Kha’Zixa (wpis o nowej skórce dla Kha pojawił się w plikach PBE) oto jakiej udzielił on odpowiedzi:

Nie sądzę, ale nie jestem tego pewien w 100%. Mogę za to powiedzieć, że coś bardzo interesującego wkrótce wyjdzie dla Kha’Zixa.

Na plikach serwera testowego pojawiły się też nowe linijki dotyczące niedawno ogłoszonego nowego trybu gry, który nosi nazwę “Ascension”. Oto jak się one prezentują:
“game_announcement_OnChampionAscended_blue” = “A blue team champion has Ascended!”
“game_announcement_OnChampionAscended_chat” = “champion has Ascended!”
“game_announcement_OnChampionAscended_EnemyTeam” = “An enemy champion has Ascended!”
“game_announcement_OnChampionAscended_purple” = “A purple team champion has Ascended!”
“game_announcement_OnChampionAscended_red” = “A red team champion has Ascended!”
“game_announcement_OnChampionAscended_YourTeam” = “An allied champion has Ascended!”
“game_announcement_OnClearAscended” = “The Ascended has fallen!”
“game_announcement_OnMinionAscended” = “The Ancient Ascendant has arisen!””game_Asc_points_text” = ” X Points”
“game_Asc_tip_text_01” = “Earn points by killing enemies and capturing Relics of Shurima.”
“game_Asc_tip_text_02” = “Use Golden Transcendence (Trinket) to teleport to a battle platform.”
“game_Asc_tip_text_03” = “Defeat Xerath to ascend and attain great power!”
“game_Asc_tip_title_01” = “Earn Points”
“game_Asc_tip_title_02” = “Teleport into battle”
“game_Asc_tip_title_03” = “Ascend!”
“game_Asc_warphelp_text” = “Use Golden Transcendence (Trinket) to teleport to one the battle platforms!””game_buff_tooltip_AscBuff” = “Ascensio,. This champion has ascended!<br>Mana and Energy consumption reduced by 100% Health costs on abilities reduced by 50%+X Health +X Attack Damage +X Ability Power +X% Armor Penetration +X% Magic Penetration +25% Cooldown Reduction. Incoming healing and regeneration effects are reduced by 50%. Always visible while Ascended, even while stealthed or in brush.””game_buff_tooltip_AscBuff_Xerath” = “Ancient Ascendant. Xerath reduces incoming damage by X%.Xerath is inedible and cannot be killed by Consume or Feast.”I am the will of man unbound by flesh.””game_buff_tooltip_AscWarp” = “Golden Transcendence . This unit is currently teleporting to a battle platform.”

“game_buff_tooltip_AscWarpProtection” = “Phoenix Dawn. his unit has just teleported and is briefly protected.”A Champion reforged on the sun’s anvil knows no fear. ””

“game_character_enemyTooltip_AscRelic” = “Relic of Shurima.Capture this to score points for your team!”

“game_character_enemyTooltip_AscXerath” = “Xerath The Magus Ascendant. Defeat Xerath to achieve Ascension!”
“game_item_description_3460” = “Active: Use this trinket to teleport to one of the battle platforms. Can only be used from the summoning platform.”It is at this magical precipice where a champion is dismantled, reforged, and empowered.””

“game_item_displayname_3460” = “Golden Transcendence”

“game_item_tooltip_3460” = “Golden TranscendenceCannot be sold UNIQUE Active: Use this trinket to teleport to one of the battle platforms. Can only be used from the summoning platform. ”It is at this magical precipice where a champion is dismantled, reforged, and empowered.””

“game_objectives_Ascension_ascend” = “Killing the Ascended = 5 Points”
“game_objectives_Ascension_kills” = “Kills = 1 Point (2 while Ascended)”
“game_objectives_Ascension_relics” = “Capturing a Relic = 3 Points”

“game_spell_displayname_AscRelicCaptureChannel” = “Capturing Relic of Shurima”

Dodatkowo wiele wskazuje na to, że ten tryb będzie używał nowego UI.

Najprawdopodobniej również z powodu nadchodzącego nowego trybu gry trzy postacie otrzymały nowe kwestie, a chodzi mianowicie o Cassiopeie, Sivir i Renektona.


W plikach związanych z VU Summoner’s Rift pojawił się kolejny model zwierzaka, który najprawdopodobniej będzie dodany do tej mapy.

 

Jak oficjalnie ogłosił jeden z pracowników Riotu – Socrates, na serwerze testowym rozpoczęto właśnie testy nowego systemu restrykcji dla toksycznych graczy. Poniżej znajdziecie wpis tego Riotera dokładnie wyjaśniający całą sprawę.

Witajcie,

Od jakiegoś czasu  teamy Competitive i Player Behavior pracują razem nad sposobem na poprawę doświadczenia czerpanego z rankedów i uważamy, że opracowane przez nas rozwiązanie jest gotowe do przetestowania. Ten eksperyment opiera się na systemie nazwanym “Ranked Restrictions”. Toksyczny gracze będą cały czas otrzymywać restrykcję na czat, jednakże będą oni także czasowo pozbawiani możliwości wejścia w kolejkę rankedową.

W tym teście gracze objęcie restrykcją nie będą mogli wejść do kolejki rankedowej do momentu rozegrania wystarczającej liczby gier w normalnej/draftowej kolejce. Podobnie jak się sprawa ma z restrykcjami na chat po ukończeniu odpowiedniej liczby gier przeprowadzimy diagnozę by upewnić się, że ci gracze faktycznie poprawili swoje zachowanie (a nie przenieśli toksyczne odruchy do innego trybu gry).

Jako, że jest to test szukamy ochotników z dostępem do konta na PBE, którzy otrzymali by restrykcję na chat/rankedy. Jeśli jesteś zainteresowany napisz maila na lyte@riotgames.com .

Okazuje się, że po najnowszej aktualizacji na PBE zaczęły występować dziwne sytuacje, w których można spotkać potwory z jungli po za ich campami.





źródło: http://www.surrenderat20.net/2014/08/826-pbe-azir.html

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.