Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Statystycznie rzecz biorąc: Nerfy i buffy patcha 4.14

Zmiany wprowadzane z patcha na patch wpływają nie tylko na możliwości danego championa, ale także na jego bezpośrednią popularność wśród graczy. Po raz kolejny postanowiliśmy zanalizować wpływ nerfów i buffów na moc danego championa. Dzięki specjalnie otworzonemu serwisowi do analizowania statystyki (który znajdziecie pod adresem http://championsanalyzer.how2win.pl/?4.14 i który mocno polecamy wszystkim osobom, które lubią statystyczne podejście do League of Legends) udało nam się sporządzić listę najciekawszych zmian patcha 4.14.

Zmiany bezpośrednie

Zmiany bezpośrednie – czyli zmiany championów, którzy dostali jakąkolwiek zmianę w danym patchu. Wyselekcjonowaliśmy tych championów, którzy najmocniej odczuli wszelkie modyfikacje.

MORGANA

morgana
Popularność: 28,31%
Win rate: 51,06%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: -0,98%

Zgodnie z zapowiedziami Riotu Morgana została nieco utemperowana i zrzucona z piedestału zdecydowanie najlepszego supporta. Dzięki zmianom bazowych obrażeń na morganar ulti oraz zmianie bazowej wartości morganae tarczy jej win-ratio zmalało o prawie punkt procentowy.

THRESH

thresh
Popularność: 27,91%
Win rate: 47,59%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: 1,95%

Teoretycznie niewielkie zmiany w Threshu (poprawienie błędu threshe E) skutkowało całkiem pokaźnym wzrostem Win-ratio. Na korzyść Thresha przemówił także nerf Morgany, która ma zdecydowanie do przodu z lubianym powszechnie Threshem.

ZED

zed
Popularność: 16,45%
Win rate: 47,79%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: 1,46%

Skok win-ratio o półtora punktu procentowego jest warty odnotowania – Zed dostał drobne zmiany QoL, które przypadły do gustu zarówno nowym, jak i starym graczom. Dzięki przenikaniu jednostek oraz innym umieszczeniu cienia z zedr R gra tym AD Asasynem jest zwyczajnie przyjemniejsza.

ORIANNA

orianna
Popularność: 10,85%
Win rate: 48,28%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: -0,91%

Zmiana bazowych obrażeń o 13,6% to bardzo odważny krok ze strony Riotu. Orianna, która była bardzo dobrym wyborem do niemalże wszelkich kompozycji (idealnie nadawała się do praktycznie każdego setupu, a dodatkowo nie była tak łatwa do zgnojenia na linii) dostała zdecydowany strzał w bazową wartość obrażeń z AA. Co prawda pasyw dalej cześciowo rekompensuje tak niską wartość, jednakże harassowanie na linii stałe się dużo cięższe.

MAOKAI

maokai
Popularność: 8,44%
Win rate: 51,95%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: -1,25%

Maokai, który nagle zaczął być uważany za OP pick dostał porządne nerfy. Zmiana maksymalnego czasu na maokair ulti sprawiła, że przestał chodzić po całym teamfighcie tankując za wszystkich obrażenia. Teraz użycie ulti będzie bardziej sytuacyjne i będzie dawało większe możliwości counterplayu.

RENGAR

rengar
Popularność: 10,9%
Win rate: 45,68%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: -1,68%

Kolejna zmiana w Rengarze – pomimo i tak niskiego win-ratio Riot zdecydował się wprowadzić kolejne zmiany. Tym razem wyszły one zdecydowanie na minus – zamiast poprawić sytuacje Rengara na niższych poziomach rozgrywek tylko ją pogorszyły i obecnie Rengar ma szansę stać się zolafowaną postacią.

KOG'MAW

kogmaw
Popularność: 5,02%
Win rate: 50%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: -1,92%



Kog’Mawa zabolało głównie zmniejszenie obrażeń na kogmawr ulti – spadek ze 125% do 100% był odczuwalny, czego wynikiem jest spadek win-ratio o prawie dwa punkty procentowe. Mała zmiana bazowej prędkości także jest odczuwalna, zwłaszcza przy ilości itemów procentowo zwiększających MS, których używa Kog.

KASSADIN

kassadin
Popularność: 4,72%
Win rate: 44,36%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: -2,14%

Nerf, Nerf, Nerf. Liczba zmian Kassadina jest ostatnio ogromna – niemalże w każdym patchu Riot próbuje zapanować nad potencjałem Kassadina na scenie profesjonalnej sprawiając, że postać ta ma obecnie jedno z najniższych win-rate.

Zmiany pośrednie

Bardzo często nerf jednej z postaci oznacza buff innej. W tej zakładce znajdziecie wszystkich championów, którzy nie otrzymali zmian w patchu 4.14, ale pomimo tego ich win-rate różnił się znacząco od poprzedniego stanu.

KARTHUS

karthus
Popularność: 1,67%
Win rate: 51,31%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: 1,31%

Nowa late game’owa meta faworyzuje użycie Karthusa, który może służyć jako hiper carry w late game. Pomimo niskiego użycia ma potencjał na powrót do mety o ile uda się utrzymać w ryzach AD asasynów.

VLADIMIR

vladimir
Popularność: 4,28%
Win rate: 49,38%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: 1,3%

Vladimir jest dobrą odpowiedzią na wysyp Alistarów i Maokaiów na topie – jego % zwycięstw wzrasta ze względu na dobre matchu-upy (i potencjał w late game).

FIORA

fiora
Popularność: 7,75%
Win rate: 55,03%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: 2,41%

Coraz częściej widywana Fiora pokazuje swoje pazurki. Potencjał do snowballu i zadawania w late pokaźnych obrażeń, w połączeniu z dobrym laning phase sprawia, że Fiora zyskuje na win-ratio. Wadą – tak jak i dawniej jest oczywiście brak jakiegokolwiek CC.

KHA'ZIX

khazix
Popularność: 9,99%
Win rate: 50,35%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: 2,06%

Jakby nie zmieniać Kha’Zixa i tak powróci w tej czy innej postaci. Obecnie grywany jest jako carry jungler z dużymi obrażeniami, który zapewnić może całkiem dobry snowball całej drużynie, przenosząc przewagę z jungli na całą mapę.

NAMI

nami
Popularność: 13,24%
Win rate: 50,05%
Zmiana win-rate w punktach procentowych: -1,4%

Spadek win-ratio Nami to skutki wcześniejszego patcha, który znacznie wpłynął na potencjał rybki.

screen

Zainteresowany zmianami nadchodzącego patcha? Zapraszamy do tematu Patch 4.15 Patchnotes/ zmiany Patcha 4.15.

źródło: http://championsanalyzer.how2win.pl/?4.14

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.