Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spytaj Riot: Zatrudnij więcej ludzi, Rito

Witamy w Spytaj Riot!

Porozmawiajmy o błędnych założeniach dotyczących zatrudnienia, o spadku poziomu honoru i o dostarczaniu towar do różnych regionów.

Czy poziom honoru może się zmniejszyć, jeśli nie rozegracie wystarczająco dużej liczby gier?

Nie. Poziom honoru nie spadnie samoczynnie. Można go stracić tylko w wyniku nałożonych kar lub przeprowadzenia sezonowego resetu.

Riot NaKyle, Komunikacja, Zachowanie Graczy

Riot opowiada o priorytetach i przydzielaniu zasobów, w odpowiedzi na pytania o wyczekiwane funkcje ― skoro nie ma dość ludzi, by naprawić opis śmierci lub przestarzałą stronę, dlaczego nie zwiększyć zatrudnienia? Aż tak wam brakuje ludzi?

Zatrudnienie to ważne narzędzie w zanadrzu producenta, ale nie rozwiązuje każdego problemu.

Po pierwsze, skorzystanie z niego zajmuje sporo czasu, zwłaszcza w firmie takiej, jak Riot. Chcemy być przecież pewni, że nowi Rioterzy wpasują się w naszą misję i nasze wartości. Jeśli mamy stworzyć nowy zespół do poradzenia sobie z problemem i musimy zatrudnić do niego nowych ludzi, przyjmuję, że zajmie to od sześciu do dwunastu miesięcy (czasem o wiele dłużej).

Po drugie, sama możliwość zatrudnienia większego zespołu nie oznacza, że jest to dobry pomysł. Większa liczba pracowników to większe koszty bieżące. Potrzeba dla nich więcej przestrzeni biurowej. Trzeba też dostosować do nich procesy wewnątrz firmy i zbudować bardziej złożony (a przez to zwykle wolniej działający) schemat organizacyjny. Zbyt szybki wzrost liczby pracowników może naruszyć kulturę firmy, bo trudno będzie nauczyć wszystkich nowo przybyłych naszego sposobu myślenia. Na przykład, staramy się oceniać nasze działania jako firmy w kategoriach wpływu na graczy, które można różnie interpretować. Trudno to podsumować w podręczniku dla nowych pracowników. Tego trzeba się nauczyć, pracując u boku osób, które już to rozumieją. A im większa załoga, tym mniejszy procent stanowią takie osoby.

Więcej pracowników oznacza, że odpowiadanie na wszystkie pytania wymaga znaczniej więcej konwersacji. No i zatrudnienie pracowników niższego szczebla oznacza konieczność zatrudnienia na pracowników wyższego szczebla, którzy będą nimi zarządzać. Wierzę, że istnieje Liczba Dunbara , zwłaszcza w organizacji, która rezygnuje z taśmowej produkcji, preferując współpracę w rozwiązywaniu złożonych i nieoczywistych problemów. W tym biznesie bardzo trudno znaleźć producentów, którzy lubią pracować w wielkim zespole. Tęsknią raczej za czasami, gdy ich zespół składał się z piętnastu osób. Łatwiej wtedy zgrać się ze sobą i sprawnie rozwiązywać problemy. Nie mówię tutaj nic odkrywczego ― to temat licznych badań na temat rozwoju firm i spowolnienia, do którego on prowadzi.

Po trzecie, większa ilość pracowników nie oznacza, że zmieniają się nasze priorytety. Gdybyśmy magicznym sposobem dostali sześciu wykwalifikowanych inżynierów, przydzielenie ich do zapomnianych funkcji o być może marginalnym znaczeniu nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Należałoby raczej przydzielić ich do większego projektu albo szybciej rozwiązać dzięki nim poważny problem. Nasz wybór priorytetów to bardziej obszerny temat (a ta odpowiedź i tak jest już długa), ale mogę powiedzieć, że wielką wartość ma dla nas wpływ na graczy, więc staramy się znaleźć miejsce dla drobnych poprawek i zabijania memów pomiędzy poważniejszymi zmianami, takimi jak zrekonstruowane runy.

Po czwarte, muszę wspomnieć o książce Mythical person month . Przydzielenie do problemu większej liczby osób niekoniecznie przyspieszy jego rozwiązanie. Już o tym wspominałem, ale warto to powtórzyć. Wiele firm zdaje sobie sprawę, że większy personel nie jest odpowiedzią na wszystko. Poza tym, nie chcemy zatrudnić kogoś do trzymiesięcznego projektu, a potem znowu go zwolnić. Niektóre firmy nie mają z tym problemu (jest to nadal powszechne w Hollywood), ale Riot chce być miejscem dla ludzi z pasją, wiążących z nami swoją karierę, a nie najemników, odfajkowujących jedno zlecenie i biorących się za następne.



Ghostcrawler, dyrektor ds. projektowania gry

Riot nie wysyła swoich produktów do Ameryki Łacińskiej ― dlaczego nie założycie sklepu w Meksyku, aby wysyłać towar do reszty regionu?

Próbowaliśmy zakładać bezpośrednie sklepy w regionie Ameryka Łacińska — Północ i Południe, ale natrafiliśmy na pewne problemy. Zamknęliśmy te sklepy online, bo nie byliśmy w stanie zapewnić graczom dobrego doświadczenia i nie były one finansowo samowystarczalne.

Od tamtej pory staramy się znaleźć lepsze sposoby, takie jak współpraca z partnerami, na przykład Gameplanet (w Meksyku), albo Zmart i Microplay (w Chile), by dostarczać graczom nasze towary innymi drogami.

Ale tu również natrafiliśmy na przeszkody. Niektóre kraje w regionach LAN i LAS nie mają sklepów, które spełniają nasze wymagania, bądź stosują wiążące nam ręce prawa podatkowe i importowe. Sytuacja polityczna panująca w niektórych krajach uniemożliwia dostarczanie towarów i pobieranie płatności. Zgłębiliśmy wyczerpująco pytanie, czy bylibyśmy w stanie prowadzić w Meksyku sklep ecommerce, który wysyłałby towary do każdego kraju w rejonie LAN. Niestety, nie pozwalają na to koszty, podatki i cła, zwłaszcza gdybyśmy chcieli prowadzić wysyłkę do wszystkich dwudziestu dziewięciu krajów w regionie.

Będziemy dalej współpracować z naszymi partnerami i szukać nowych rozwiązań, by uzyskać dostęp do graczy w rejonach LAN i LAS. Ale jest to tak wielkie wyzwanie, że nie chcemy składać obietnic dotyczących terminów, sposobów i możliwości.

Jingofalltrades, dyrektor ds. Riot Games Merch

Macie pytania? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie, co robić, a czego unikać, a potem pytajcie śmiało.

Spytaj Riot

Obiecujemy, że przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy zagwarantować, że na każde odpowiemy. Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot, lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Dla przykładu, nie będziemy zapowiadać tutaj nowych funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo wcześniej (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!).

Jednak słuchamy was uważnie, więc pytajcie. Zadbamy o to, aby wasze pytania trafiły do tych pracowników Riot, którzy zajmują się interesującymi was kwestiami.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.