Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spytaj Riot: tarcze i Czarodziejki

Witamy w Spytaj Riot!

Pomówmy o kontrowaniu tarcz, naprawianiu wież na mapie po zakończonych grach i o tym, czy Czarodziejki Gwiazd i Mroczna Gwiazda istnieją w tym samym uniwersum.

Czy Czarodziejki Gwiazd są jakoś powiązane z Mroczną Gwiazdą? Czy istnieją w tym samym świecie?

Mówiliśmy o tym trochę w ostatnim wywiadzie, ale wyjaśniamy tym, którzy go nie oglądali: skórki Czarodziejek Gwiazd i Mrocznej Gwiazdy należą do oddzielnych uniwersów — aktualnie te uniwersa nie nakładają się na siebie.

Tym niemniej w przeszłości rozmawialiśmy w firmie na temat przygotowania fabuły z przenikającymi się motywami i jeśli pojawiłby się ekscytujący pomysł na zrobienie czegoś takiego, rozważylibyśmy zrealizowanie go. Nie chcemy tego robić na zasadzie „sztuka dla sztuki”, ale jeśli pomysł będzie naprawdę świetny i otworzy nowe możliwości rozwijania fabuły w alternatywnym uniwersum, to czemu nie?

Thermal Kitten, starszy scenarzysta

Czy myśleliście o dodaniu kontry do tarcz i uleczeń?

Tak, myśleliśmy o tym.

Chcemy uniknąć sytuacji niekończącego się wyścigu zbrojeń, w którym obrażenia stają się tak potężne, że musimy wzmocnić tarcze, a potem tarcze są tak mocne, że musimy dodać mechanikę przełamywania tarcz, a potem trzeba skontrować tę mechanikę i tak dalej. Jeśli, ogólnie rzecz biorąc, tarcze okazują się za mocne, wolimy raczej je osłabić albo zwiększyć obrażenia, które te tarcze mają kontrować.

Tak czy inaczej, mamy w grze rozwiązania mechaniczne takie jak Głębokie Rany i niedawno wspomnieliśmy o tym, że możemy zastanowić się nad pomysłem, powiedzmy, przedmiotu umożliwiającego rozbicie aktywnej tarczy.



Ghostcrawler, dyrektor ds. projektowania gry

Kto naprawia wieże na mapie, gdy gra się skończy?

Wiele osób zastanawia się nad tym, co się dzieje, gdy dobiegnie końca krwawa bitwa i Fields of Justice pustoszeją. Niektórzy wierzą, że nieustraszone stwory nie potrafią ustać w miejscu nawet po stoczeniu zaciętej bitwy. Każdego dnia wydobywają kamienne bloki u stóp Góry Targon, gdzie podobno sama skała przesycona jest magią, a potem pracowicie rzeźbią z nich kamiennych strażników Summoner’s Rift, śpiesząc się, by zdążyć, zanim kolejni wojownicy ruszą do walki.

Inni są przekonani, że same posągi były kiedyś ludźmi, którzy prowadzili niekończące się wojny przeciwko sobie nawzajem. A teraz, za sprawą przekleństwa, każdego dnia muszą w imię honoru nieugięcie strzec królestwa przed wrogami podczas bitew.

Garstka wybrańców, którzy znają zakazaną prawdę, szepcze między sobą, że gdy z mapy znikną ostatni wojownicy i nad krainą zapadnie cisza, pikselom zaczyna doskwierać samotność i zaczynają intensywnie się mnożyć.

Jellbug, autor uzupełniający

Macie pytania? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie, co robić, a czego unikać, a potem pytajcie śmiało.

Spytaj Riot

Obiecujemy, że przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy zagwarantować, że na każde odpowiemy. Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot, lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Dla przykładu, nie będziemy zapowiadać tutaj nowych funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo wcześniej (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!).

Jednak słuchamy was uważnie, więc pytajcie. Zadbamy o to, aby wasze pytania trafiły do tych pracowników Riot, którzy zajmują się interesującymi was kwestiami.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.