Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spytaj Riot: o Cybernetycznym Ezrealu

Witamy w Spytaj Riot!

W tym tygodniu zajmiemy się superskórkami, komponowaniem muzyki oraz zdobyciem pracy w Riot.


Czy zamierzacie przerobić Cybernetycznego Ezreala? Wydaje się dość przestarzały jak na superskórkę, zwłaszcza odkąd pojawiła się Lux Mistrzyni Żywiołów.

Witajcie! To pytanie pada bardzo często. Naprawdę często — nowi pracownicy Riot zadają mi je, gdy tylko dowiedzą się, że pracuję przy personalizacji zawartości.

W zespole sporo rozmawiamy o przeróbkach skórek. Czasami je robimy, ale generalnie wolimy iść naprzód i tworzyć nowe, wysokiej jakości skórki dla graczy. Zespół stale stara się sprostać wyzwaniu, by nowo powstające skórki wyglądały coraz lepiej i ciekawiej. W rezultacie wciąż podnosimy sobie poprzeczkę jakości. To jeden z najlepszych aspektów tej pracy — zawsze chcemy dać z siebie jeszcze więcej następnym razem. Największą wadą tego podejścia jest fakt, że niektóre nasze wcześniejsze prace zaczynają sprawiać wrażenie gorszej jakości, chociaż w swoim czasie stanowiły najlepszy produkt, jaki stworzyliśmy. Dobrym przykładem jest Cybernetyczny Ezreal.

Właśnie przeczytałem, co napisał Moobeat na temat CE na Surrender@20, gdy wypuściliśmy skórkę (zabawne, że aktualnie na bocznym pasku proponowanej zawartości widnieje obrazek Lux Mistrzyni Żywiołów w jej 10 cudownie wysokiej jakości postaciach). 🙂 Artykuł napisany 13 czerwca 2012 r. zaczyna się od słów: „Cybernetyczny Ezreal został oficjalnie zapowiedziany i, matko miła!, Riot naprawdę przeszli samych siebie”. No tak, w tamtym czasie rzeczywiście tak było. Ale teraz, gdy zestawi się ze sobą te dwie skórki, CE nie ma z czym startować do rywalki.

Dlatego, chociaż nie możemy niczego zagwarantować, sądzę, że szanse na przeróbkę CE są całkiem duże. Nie spodziewajcie się zbyt wiele: nie zamierzamy osiągnąć z Cybernetycznym Ezrealem takiego samego poziomu jakości jak w przypadku DJ Sony czy Lux Mistrzyni Żywiołów. Aby tak się stało, musielibyśmy zacząć od zera, a jest zbyt wielu innych bohaterów i graczy, dla których chcemy robić nowe rzeczy, zamiast inwestować czas w całkiem nowego CE. Mimo wszystko możemy zrobić sporo, by poprawić jakość tej skórki i na pewno się temu przyjrzymy. Czekajcie na wieści!

SuperCakes, menedżer produktu, personalizacja zawartości


Jak mogę dostać pracę w Riot Games? Czego oczekujecie po kandydatach?

Odpowiem najpierw na drugie pytanie — to, czego oczekujemy, zależy od stanowiska, ale punkty manifestu Riot całkiem celowo są wykorzystywane przy ocenie naszych kandydatów. Poza tym sam opis oferowanej pracy dostarcza dobrych informacji, kogo dokładnie szukamy, chociaż konkretne wymagania mogą się nieznacznie zmieniać nawet po ogłoszeniu naboru na dane stanowisko. Jeśli uda wam się umówić na telefoniczną rozmowę kwalifikacyjną, wykorzystajcie tę okazję, by uzyskać absolutną jasność, czego oczekuje nasz zespół.

Jeśli chodzi o pierwsze pytanie — nie ma żadnych ścisłych zasad określających wymogi związane z doświadczeniem kandydatów. Nie ma także żadnej ścieżki kariery zawodowej, która gwarantowałaby pracę w Riot. To zależy od danego zespołu. Najlepszą poradą ogólną, jakiej mogę udzielić, jest to, żebyście ustalili, jakiego konkretnie rodzaju pracę chcielibyście wykonywać, a następnie rozpoczęli zdobywanie doświadczenia w tej dziedzinie, tak wcześnie, jak to możliwe. Najtrudniejszy jest wybór specjalizacji — gdy już będziecie wiedzieć, co chcecie robić dla Riot, reszta to dość prosty proces polegający na ustaleniu, gdzie można zdobyć ten konkretny rodzaj doświadczenia zawodowego, a potem zajęcie się zdobywaniem go. Możecie także podpatrywać pracowników Riot, którzy aktualnie wykonują interesującą was pracę, by przyjrzeć się ścieżkom ich kariery zawodowej, które mogą okazać się bardziej zróżnicowane niż myślicie.

Udzielam tej porady także dlatego, że stanowiska początkowe (oraz staże) są niezwykle oblegane; mamy to szczęście, że przychodzi do nas wielu świetnych kandydatów na poziomie wstępnym. Nawet kilka lat odpowiedniego doświadczenia zawodowego w innym miejscu pozwoli wam wyprzedzić ten tłum początkujących.

Chciałbym także wskazać na wspaniałą społeczność naszej grupy ds. kariery zawodowej na LinkedIn; ci ludzie są niesamowicie pomocni i chętnie odpowiadają na pytania oraz rozmawiają na temat kariery.

Bilby, rekruter, zespół ds. publikacji


Motyw muzyczny Lux przy logowaniu jest fantastyczny. Jak długo trwa stworzenie czegoś takiego i jak wielu ludzi przy tym pracowało?

Sam napisałem i wyprodukowałem muzykę dla Lux Mistrzyni Żywiołów, ale mieliśmy wielu pomocników podczas sesji nagraniowych: 56 muzyków i wokalistów, którzy zaszczycili nas swoimi wykonaniami, dyrygenta, inżyniera nagrań, kopistę (osobę, która przygotowała zapisy nutowe dla muzyków) oraz kontraktora (osobę, która w naszym imieniu wynajęła muzyków i cały personel do sesji). Poza tym zająłem się orkiestracją, produkcją, miksowaniem i masteringiem muzyki. Sporo obowiązków jak na jedną osobę, ale to mi się podobało, ponieważ mogłem kształtować tożsamość muzyczną tego projektu od początku do końca.

Przygotowanie czegoś podobnego zajmuje jakieś 2 do 4 tygodni, w zależności od skali projektu (liczby elementów, które wymagają oprawy muzycznej, widoczności projektu, logistyki, poziomu kreatywności itd). Najwięcej czasu zabiera nam odnalezienie nowych motywów i uniwersów muzycznych. Staramy się stworzyć coś innego, a jednocześnie pasującego do każdego nowego bohatera lub skórki. Trzeba pamiętać o wielu różnych szczegółach (tło historyczne, rozgrywka, budowanie emocji, ogólny styl muzyki League of Legends itd).

Ta początkowa faza koncepcyjna jest tak głęboka i przekłada się na tak wiele pomysłów muzycznych, że moglibyśmy napisać mnóstwo muzyki dla danego bohatera lub skórki. Gdy ustalimy już nasz motyw i ogólny kierunek prac nad muzyką, właściwe komponowanie i produkcja nie są już tak czasochłonne.

W imieniu zespołu dziękuję wam za miłe słowa! Pracujemy naprawdę ciężko, by tworzyć dobrą muzykę. Nie zawsze jest łatwo, ale możecie być pewni, że bardzo się staramy. 🙂

Ed the Conqueror, kompozytor


Q. Fajne to jest.

OK.

Tummers, redaktor naczelny, League of Legends


Macie pytania? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie, co robić, a czego unikać, a potem pytajcie śmiało.

Spytaj Riot

Obiecujemy, że przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy zagwarantować, że na każde odpowiemy. Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Dla przykładu, nie będziemy zapowiadać tutaj nowych funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo wcześniej (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!).

Jednak słuchamy was uważnie, więc pytajcie. Zadbamy o to, aby wasze pytania trafiły do tych pracowników Riot, którzy zajmują się interesującymi was kwestiami.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.