Witamy w Spytaj Riot!
W tym tygodniu powiemy co nieco o roślinach w dżungli, rangach określonych ról i seksownych, męskich bohaterach. Aha, zbliża się pierwsza rocznica Spytaj Riot i przekażemy wasze pytania bezpośrednio Marcowi „Tryndamere” Merrillowi i Brandonowi „Ryze” Beckowi, czyli współzałożycielom Riot i współtwórcom League. Jeśli macie jakieś pytania do nich, walcie śmiało (wymieńcie ich imiona, abyśmy mogli znaleźć wasze pytania w stosie innych)!
Jest mnóstwo seksownych bohaterek, takich jak Ahri i Evelynn, ale brakuje naprawdę uwodzicielskiego męskiego bohatera. Czy możemy spodziewać się w przyszłości seksownego męskiego bohatera?
Krótka odpowiedź na to pytanie brzmi: oczywiście! Dłuższa odpowiedź jest nieco bardziej skomplikowana.
Stwierdzenie, co sprawia, że bohatera można uznać za seksownego, jest dość subiektywne i zależy od danej osoby. Niektórzy uważają, że Ahri jest atrakcyjna, podczas gdy inni uważają za taką Jinx. Staramy się tworzyć różnych bohaterów dla różnych osób i gustów. Varus, Taric, Ezreal i niedawno opublikowany Rakan przychodzą mi na myśl jako kilka przykładów seksownych chłopaków, których mamy obecnie w grze. Nawet Jhin ma zapewne dla niektórych pewien mroczny, tajemniczy urok.
Tak czy inaczej, nigdy za dużo przystojnych bohaterów i z pewnością nie zaprezentowaliśmy jeszcze wszystkich typów osobowości, którymi są zainteresowani nasi gracze (i graczki).
Chciałbym z kolei zapytać was wszystkich: jakiego typu atrakcyjnych męskich bohaterów lub męskie osobowości chcecie zobaczyć w League? Czego aktualnie nie pokazujemy? Dajcie nam znać w komentarzach, a będziemy pamiętać o waszych odpowiedziach podczas przyszłych prac nad bohaterami.
Reav3, główny producent ds. bohaterów
Czy kiedykolwiek wprowadzicie rangi różnych ról?
W skrócie: uważamy, że posiadanie rang różnych pozycji byłoby znacznym ulepszeniem. Jednak istnieje kilka złożonych problemów, które należałoby rozwiązać przed wprowadzeniem czegoś takiego.
Ocena dobierania przeciwników i wprowadzenie rankingów każdej pozycji zapewniałoby kilka korzyści:
- Ponieważ gracze mają różne umiejętności na różnych pozycjach, mogłoby to zapewnić lepsze dopasowywanie przeciwników.
- W tej chwili system rankingowy League nagradza wyspecjalizowanych graczy, co zawęża postęp i osiągnięcia. Rangi konkretnych pozycji mogłyby nagradzać graczy, którzy grają wykorzystując szeroki wybór pozycji.
Jednak musimy podchodzić do tego ostrożnie — nie wystarczyłoby po prostu dodać oceny dobierania przeciwników i rangi dla każdej pozycji. Po zmianie kolejki rankingowej na taką, która obejmuje bardziej sprecyzowane postępy, mogłoby pojawić się kilka problemów:
- Znacznie gorsze byłyby wrażenia w przypadku nieotrzymania pożądanej pozycji i braku możliwości awansowania swojej głównej rangi. Przyznawanie drugorzędnych pozycji lub wybór automatyczny miałyby mniejszy sens, spowodowałoby to wzrost liczby przypadków wychodzenia z kolejki albo wręcz gracze nie traktowaliby takich gier poważnie. Jednym z rozwiązań mogłoby być wprowadzenie rankingu ogólnego (lub połączenie wszystkich istniejących rankingów), by zapewnić rywalizację podczas meczu.
- Przed grą możecie wymieniać bohaterów, ale nie mamy oficjalnie działającego systemu wymiany pozycji. Na ekranie wyboru bohatera gra wybierałaby dla was przeciwnika na pozycji, na której gracie, więc jeśli wymienicie przydzielony środek na górę, to wpłynęłoby na równowagę sił w grze i musielibyśmy wziąć to pod uwagę podczas przyznawania PL dla obu drużyn.
Jeśli ruszymy z tym pomysłem (nic nie jest jeszcze postanowione!), trzeba będzie rozwiązywać te problemy etapami, ponieważ wprowadzanie jakichkolwiek zmian w systemie rankingowym jest dość ryzykowne. Pierwszym etapem zmian jest lepsze śledzenie i ocena umiejętności każdego gracza na każdej pozycji, zarówno w aspekcie projektowym gry, jak i technicznym. Gdy to osiągniemy, będziemy wiedzieli, jak najlepiej postępować z rangami pozycji — o ile zdołamy znaleźć rozsądne rozwiązanie, które nie poświęci aspektu rywalizacji w grach. Jak zawsze, jeśli macie pomysły, śmiało je do nas wysyłajcie. Chętnie ich wysłuchamy!
Gortok, projektant (zespół ds. rozpoczęcia rozgrywki)
Rośliny są już w grze od pewnego czasu. Co o nich myślicie? Macie jakieś plany zmian lub dodania nowych w przyszłości?
Rośliny zajmują obecnie dobrą pozycję. Okazały się istotnymi narzędziami, których gracze używają z różnym powodzeniem. Aktualnie gracze potrafią rozpoznać podstawowe wzorce określające, kiedy i gdzie rośliny pojawiają się na Summoner’s Rift, ale muszą dostosowywać się do konkretnych momentów w grze, gdy znajdą Wybuchową Szyszkę albo poprawić kąt Rozkwitu Wróżbity, aby wypełnić bieżące martwe strefy widzenia.
Prawdopodobnie w pewnym momencie wprowadzimy zmiany w roślinach, ale „zmienianie roślin” nie będzie celem samym w sobie, a raczej sposobem osiągnięcia czegoś większego. Zmiany w roślinach mogą pojawić się na przykład wówczas, gdy będziemy chcieli zmienić tempo gry, motywy mapy lub wprowadzić taktyczną nieprzewidywalność. Ale w przypadku roślin trzeba brać pod uwagę konkretny motyw, ich dostępność i ograniczenie zdrowia w grze, więc kolejna wersja Summoner’s Rift może skupić się na czymś całkiem innym, jak nowe budowle lub elementy terenu. Rośliny to jedno z narzędzi służących ożywieniu Summoner’s Rift i zdynamizowaniu pola bitwy.
Fearless, główny projektant, systemy gry
Macie pytania? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie, co robić, a czego unikać, a potem pytajcie śmiało.
Jednak słuchamy was uważnie, więc pytajcie. Zadbamy o to, aby wasze pytania trafiły do tych pracowników Riot, którzy zajmują się interesującymi was kwestiami.