Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spojrzenie na bohatera: Taliyah Tkaczka Skał

Kiedy po raz ostatni udostępnialiśmy tradycyjnego maga?

Jeśli zadać to pytanie Danielowi „ZenonTheStoic” Kleinowi zajmującemu się projektowaniem bohaterów, odpowie wam, że każdy z ostatnich bohaterów opartych na mocy umiejętności był w pewnym stopniu magiem. Aurelion Sol nie jest postacią tradycyjną ze względu na swoje orbitujące gwiazdy, Ekko jest napastnikiem lub postacią walczącą w potyczkach, a Azir dysponuje umiejętnościami strzeleckimi. Vel’Koz jest chodzącą baterią artyleryjską, ale wielu graczy ustawia go w dolnej alei, aby pełnił funkcję wsparcia. Należałoby cofnąć się aż do Lissandry, która pojawiła się w kwietniu 2013 r., aby znaleźć bohatera, do którego pasować będzie łatka „tradycyjnego maga”.

Chcieliśmy stworzyć bohatera, który kojarzyłby się z klasycznymi magami z League of Legends. „Nagle nas olśniło”, opowiada ZenonTheStoic. „A może tak stworzyć maga ziemi z Shurimy? Doszliśmy do wniosku, że ten pomysł ma spory potencjał”.

DZIEWCZYNA OPUSZCZA PUSTYNIĘ

Pustynia Shurimy nie należy do miejsc, w których dorastanie należy do przyjemności. Po upadku Shurimy mieszkańcy imperium zostali rozpędzeni na cztery wiatry, dając ostatecznie początek wędrownym plemionom. Wyobraziliśmy sobie małą nomadkę, która narodziła się obdarzona dziwną i unikalną mocą. Magia to w Valoranie rzadka rzecz, dlatego żaden z przedstawicieli jej plemienia nie umiał nauczyć dziewczyny panowania nad umiejętnościami.

We wstępnej fazie prac nad postacią rozważaliśmy uczynienie Taliyah „przekorną” wiedźmą – okrutną czarodziejką, miotającą w przeciwników klątwy i uroki (i ogólnie psującą nastrój). Przeklęty będziesz ty, twoje dzieci, kanapa itp. Niektórych pracowników Riot rozbawiła koncepcja wiecznie wkurzonej bohaterki, ale będzie ona musiała poczekać na inną okazję.

Taliyah posiada zdolność władania skałami, jednakże wychowali ją nomadowie – ludzie nieposiadający wiedzy pozwalającej na obróbkę kamienia. Kamienne budowle są zbyt ciężkie i nie da się ich łatwo transportować. Taliyah dorastała w otoczeniu pasterzy, krawców i tkaczy, dlatego aby lepiej zrozumieć drzemiącą w sobie moc, zaczęła tłumaczyć sobie, że jej talent nie różni się niczym od tkania wątków. Gdy inni postrzegają kamień jako materiał twardy i trudny w obróbce, dla niej na ziemi wprost roi się od pasm kamiennego osadu, czekających, by je ze sobą spleść w nowy gobelin. Rzecz w tym, że tkanie skał zostawia po sobie znacznie większy bałagan niż tkanie ubrań. Jeśli Taliyah nie będzie ostrożna, może przypadkowo zranić otaczające ją osoby.

„Pragnienie zrozumienia i zyskania kontroli nad tą chaotyczną mocą stanowi ważny element historii Taliyah”, mówi Ariel „Thermal Kitten” Lawrence, scenarzystka. Aby osiągnąć swój cel, Taliyah będzie musiała opuścić swoje plemię, by udać się na poszukiwania nauczyciela, który pomoże jej okiełznać swoją moc.

 

TKAJĄC RYTM

Podczas tworzenia postaci Taliyah jednym z naszych celów było uchwycenie chaotycznej natury jej mocy – stworzenie poczucia, że ledwie jest w stanie nad nią zapanować. Osiągnęliśmy to, czyniąc jej superumiejętność – czyli najpotężniejszą umiejętność – wyjątkowo silną. „Właściwie to sprawiliśmy, że może wydawać się wręcz za szybka”, mówi ZenonTheStoic. „Zupełnie, jakby Taliyah nie w pełni ją kontrolowała”.

Ponieważ celem Taliyah jest zapanowanie nad swoją mocą, korzystając z jej podstawowych umiejętności nie powinniście mieć z kolei wrażenia, że rozrywacie ziemię na pół lub miażdżycie ogromne skały. Taliyah chce, aby jej umiejętność tkania skał była sztuką elegancką, uporządkowaną, a nawet cechującą się swoistym rytmem.

Ilekroć miota w ciebie Utkaną Salwą, skały poruszają z rytmicznym „łup-łup-łup”! Na pozostałe jej czary składają się pomniejsze, rytmiczne efekty. Ilekroć ktoś zostaje ciśnięty w pole działania Rozprutej Ziemi, nie dochodzi bynajmniej do jednej, wielkiej eksplozji. Kamienie wybuchają pojedynczo, w kolejności, w której ich dotykano, niczym zabójcze fortepianowe glissando.

 

Motyw tkania przejawia się również w jej superumiejętności – Taliyah tworzy ścianę, która obejmuje całą mapę. Taliyah mogłaby zbudować ścianę na wiele sposobów, np. układając kamienie warstwami. Ona woli jednak przeplatać je ze sobą w linii przypominającej szew. Taliyah przekształca Rift, nie niszczy go.

Z pozoru może się wydawać, że repertuar kamiennych zdolności Taliyah upodabnia ją do Jhina. W końcu oboje są wirtuozami zniszczenia. Mają jednak zgoła odmienne intencje: Jhin używa swoich narzędzi, by tworzyć sztukę. Jest ona dla niego celem samym w sobie. Z kolei motywacją Taliyah jest chęć zapewnienia bezpieczeństwa swoim pobratymcom. Wirtuozeria jest jedynym sposobem, w jaki potrafi to wyrazić

Na etapie testów zastanawialiśmy się, czy nie dodać jej jakiejś potężnej niszczycielskiej umiejętności. Jednym z pomysłów była superumiejętność, która niszczyła teren na mapie. Taliyah mogłaby niszczyć mury baz, połacie dżungli, a nawet boczną część legowiska Barona. Dział artystyczny, rzecz jasna, miał wątpliwości, czy taka umiejętność nie wyglądałaby dziwnie, ale jeszcze większym problemem było to, że ta umiejętność nijak nie pasowała do Zakłócacza. Pozwalała jej otwierać ścieżki dla sojuszników, co kojarzyło się raczej z umiejętnościami wsparcia. W związku z tym zrezygnowaliśmy z niej na wczesnym etapie projektowania. Umiejętność ta nie pasowała do naszej pierwotnej wizji stworzenia klasycznego, samowystarczalnego maga.

ŚMIESZNE CZAPKI I KOTY CZARNOKSIĘŻNIKÓW

Tak więc jest tradycyjnym magiem ziemi. Ale jak zaprojektować postać, której wygląd wskazywałby, że włada mocą skał?

Istnieje kilka ogranych tropów, po które projektanci mogą sięgnąć podczas tworzenia bohaterów korzystających z magii. „Praktycznie wszystko można przyodziać w czapkę czarodzieja. Od razu wtedy wiadomo, że mamy do czynienia z czymś związanym z magią”, mówi grafik koncepcyjny Hing „Hdot” Chui. „Jeśli włożymy taką czapkę na głowę kota, natychmiast przekształcimy go w czarodzieja. Wystarczy jedno spojrzenie, żeby utwierdzić się w przekonaniu, że ten zwierzak zna parę zaklęć”. Jednakże w przypadku dziewczyny pochodzącej z pustynnego plemienia nomadów taki dobór odzieży byłby zgrzytem.

Wielu magów wyróżnia to, że ich moc jest wrodzona. Może się to objawiać poprzez pulsujące błyski energii emanujące z ich skóry czy płonące strumienie elektryczności przepływające przez ich żyły. Problem z tego typu efektami polega na tym, że najczęściej są one bardzo jaskrawe. A, jak wiemy, ziemia nie charakteryzuje się jaskrawością.

Graficy pracujący na Taliyah musieli dopilnować, żeby wygląd Tkaczki Skał harmonizował z jej zestawem umiejętności. Na pewnym etapie prac, gdy nie wiedzieliśmy jeszcze, jaki będzie ostateczny zestaw umiejętności, chcieliśmy, by Taliyah dysponowała narzędziem przypominającym szpulkę, przy użyciu którego zbierałaby kamienie, a następnie ciskała nimi w przeciwników. Problem polegał na tym, że takie rozwiązanie miałoby sens, jeśli Taliyah dysponowałaby umiejętnościami, które się ładują. Niestety nie dysponuje takowymi.

W rezultacie postanowiliśmy nieco zakamuflować jej moce. Wielu bohaterów League to szeroko pojęta elita – królowie, wojownicy i bogowie. Taliyah natomiast jest zwyczajną 16-latką obdarzoną mocą, której jeszcze do końca nie pojmuje. Cechuje się dość szorstkim usposobieniem, dlatego ma nieuczesane, potargane wiatrem włosy, a paleta jej kolorów nawiązuje do czerwonych równin Shurimy. Bardzo przypadło nam również do gustu to, że użyła swojej mocy, by stworzyć kamienny płaszcz, który nosi na ramionach. W ten sposób pokazujemy, że nie odczuwa ciężaru skał.

„Taliyah jest już potężna, ale wciąż ma potencjał do rozwoju”, zaznacza grafik Evan „Somnicidal” Monteiro. „Bo czy koniec końców mag ziemi nie powinien wyglądać… przyziemnie?”.


Taliyah jest już dostępna na PBE, gdzie równa swoich rywali z ziemią. Już niedługo trafi na serwery, więc szykujcie suchary związane z magami ziemi, po których wszyscy będą chcieli zapaść się pod ziemię.


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.