Słownik

Tabeli najłatwiej używać wpisując szukanego pojęcia w pole szukaj – wtyczka wyświetli wtedy wszystkie powiązane hasła. Zachęcamy do dyskusji i sugestii kolejnych terminów!

Pojęcie Tłumaczenie
3′s / trójki -Twisted TreelineOdniesienie do faktu grania teamem złożonym z 3 graczy
5′s / piątki -Summoner’s RiftOdniesienie do faktu grania teamem złożonym z 5 graczy
AAAuto attack – podstawowy atak bohatera
AASArchangel’s Staff – Kostur Archanioła
AceSytuacja gdy wszyscy gracze z danego teamu zostali zabici / zabicie ostatniego żywego gracza z danego teamu
ADAttack Damage – Obrażenia
ADAMAll Draft All Mid – inny tryb gry, rozgrywany tylko na środkowej linii mapy
AFKAway From Keyboard – polskie z/w
AliAlistar
AniAnivia
AniaAnnie
AoEArea of Effect – obszar działania (np. danego spella)
APAbility Power – moc umiejętności
ARAMAll Random All Mid – inny tryb gry, rozgrywany tylko na środkowej linii mapy
ArP/ArPenArmor Penetration – przebicie pancerza
ARTSAction Real-Time Strategy – strategia czasu rzeczywistego oparta na akcji
AS/ATS/ASPDAttack Speed – szybkość ataku
AssassinAsasyn champion którego styl gry opiera się na wciąganiu przeciwnika w zasadzki i szybkiej likwidacji
AssistAsysta pomoc udzielona sojusznikowi przy zabijaniu przeciwnika; gracz asystujący dostaje część nagrody za zabicie przeciwnika
AtmalletFratma – kupno na danym bohaterze Atma’s Impaler + Frozen Malleta
Atmog’sKupno na danym bohaterze Atma’s Impaler + Warmog’s Armor
AuraPasywna zdolność działająca
AutoattackAutomatyczny atak wykonywany przez championa po kliknięciu prawym przyciskiem na jednostkę przeciwnego teamu/jednostkę neutralną
BBack – znak do wycofania się
BaitPodjudzać przeciwnika do podjęcia agresywnych działań (zazwyczaj przy okazji nadchodzącego ganku)
BananaBanan – autoatak Soraki
BaronBaron Nashor (najsilniejszy potwór w grze; wejście do jego leża znajduje się w górnej części rzeki)
BaseBaza – miejsce gdzie znajduje się sklep, nexus i inhibitory
Base TurretsWieże broniące nexusa
BCThe Black Cleaver – Czarny Tasak
BDBackdoor – atakowanie wież i/lub bazy przeciwnika bez udziału Twoich minionów
BFB. F. Sword – K.W. Miecz
BGBad Game – „zła gra”
BlindEfekt sprawiający, że wszystkie Twoje autoataki nie trafiają (np. Q Teemo) / jeśli pojawia się na czacie, jest to oskarżanie o bycie „ślepym” (nie zwracanie uwagi na rozwój sytuacji/minimapę)
Blind pickTyp rozgrywki w której nie widzisz picków przeciwnika
BlinkUmiejętność dająca podobny efekt jak czar Flash (np. R Kassadina)
BlitzBlitzcrank
BlueBlue Buff – stwór, który po zabiciu daje buff do mana regenu i skrócenia czasu odnowienia (Cooldown Reduction) / Blue Team – zespół zaczynający po lewej stronie na Summoner’s Rift, Twisted Treeline i Crystal Scar
BotBottom – dolna linia / champion kontrolowany przez sztuczną inteligencję
BountyIlość złota jaką daje zabity cel
BPBlue Pill (rzadko używane) – zostało zastąpione przez Czar Przywoływacza: Powrót (Recall)
BRBBe right back – zaraz wracam
BrokenZbyt dobra (luźne tłumaczenie) – opinia na temat jakiejś mechaniki/postaci/umiejętności
BruiserPostać zadająca sporo obrażeń, jednocześnie posiadającą niezłą przeżywalność
BrushBush – trawa/krzaki w której mogą chować się championi
BTThe Bloodthirster – Krwiopijca
BuffPozytywny efekt mający wpływ na danego bohatera / modyfikacja bohatera/przedmiotu/mechaniki zwiększająca siłę tegoż bohatera/przedmiotu/mechaniki
BugBłąd w mechanice gry
BurstDuża ilość obrażeń zadawanych w bardzo krótkim czasie
BVBanshee’s Veil – Całun Banshee
CaitCaitlyn
CapRabadon’s Deathcap – Zabójczy Kapelusz Rabadona / zdobyć daną wieżę na Dominionie
Care„Zachowaj ostrożność” (często jako ostrzeżenie przed możliwością ganku)
CarryCarry – champion, który jest raczej słabszy na starcie, ale staje się coraz potężniejszy wraz z rozwojem gry
CassCassiopeia
Caster/MagPostać, która dzięki umiejętnościom jest w stanie zadać spore ilości obrażeń (fizycznych lub magicznych) w krótkim czasie
CCCrowd control – wszelkiego rodzaju efekty mające wpływ na mobilność przeciwnika (stuny, slowy, itd.)
CDCooldown – czas oczekiwania na ponowne uzycie umiejętności
CDRCooldown reduction – Skrócenie czasu odnowienia
Chain CCUżywanie na championie CC jedno po drugim
ChampChampiom
CharChampion – skrót od „character”
Channeling/chanelowaneniektóre umiejętności wymagają, aby bohater skupiał się na nich i nie wykonywał zadnych innych czynności (np. ulti Malzahara, pierwsza część ulti Fiddlesticksa)
ChaseGonitwa za przeciwnikiem
ChoCho’Gath
Co-opWspółpraca 5 graczy (lub 3 na Twisted Treeline) w meczu przeciwko sztucznej inteligencji
CommitNie wycofywać się, czyli walczyć dopóki bitwa się nie skończy lub champion nie zostanie zabity
Counter PickWybrać championa radzącego sobie wyjątkowo dobrze z konkretnym championem przeciwników
CoverProśba o osłonięcie sojusznika
Cow/KrowaAlistar
Creeps/KripyMiniony
CSCreep Score – ilość zabitych stworów
CVClairvoyance – Jasnowidzenie
DarDarius
D/DefDefend – bronić wieży/bazy bez agresywnych wypadów
DFGDeathfire Grasp – Objęcie Ognia
DCDisconnected – gracz został rozłączony
DDDirect damage (bezpośrednie obrażenia) / Double Damage (podwójne obrażenia, termin używany cześciej w Docie)
DebuffNefatywny efekt działający na danego championa; przeciwieństwo buffa
DisableForma crowd controlu uniemożliwiająca podjęcie określonych działań przez przeciwnika (np. W Lulu uniemożliwia atakowanie i używanie umiejętności)
DiveGonitwa za celem, aż do strefy zwiększonego niebezpieczeństwa (okolice wież przeciwnika)
DodgeWyjście z ekranu wyboru bohaterów
DominionInny tryb rozgrywki
DoTDamage over Time – obrażenia
Double KillZabicie dwóch przeciwników w obrębie określonego czasu
DPSDamage per second (obrażenia na sekundę) / (w odniesieniu do bohatera) postać specjalizująca się w zadawaniu stałych wysokich obrażeń, np. ad carry
DragDrake – Smok (wejście do jego leża znajduje się w dolnej części mapy)
ETrzecia umiejętność bohatera, przypisana standardowo do przycisku „E” na klawiaturze
ECExecutioner’s Calling – Wezwanie Kata
EggPasyw Anivii
EloElo – nazwa systemu przyznającego punkty rankingowe, więcej info: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ranking_szachowy
EveEvelynn
ExecutedZostać zabitym przez wieżę/creepa bez udziału przeciwnego championa (przeciwnik nie dostaje wtedy złota)
EzEzreal
Face checkSprawdzenie czy przeciwnik kryje się w krzakach poprzez wejście championem do tychże krzaków; bardzo ryzykowne działanie
Farm/FarmienieZabijanie minionów w celu zdobycia złota oraz doświadczenia
FBFirst Blood
FearDebuff, który powoduje, że champion chodzi w losowych kierunkach i nie masz nad nim kontroli
Fed/feedniętyChampion, który zgarnął dużo killi i/lub creepów, w związku z czym jego potęga niesamowicie wzrosła
Feed/feedowaćChronicznie być zabijanym przez przeciwników, dając im złoto i doświadczenie. Gracza, który feeduje nazywamy feederem
FishFizz
FMFrozen Mallet – Lodowy Młot
Focus/focusowaćPodczas walk skupiać się na jednym wybranym przeciwniku
Fog -Fog of WarMgła wojny – obszar, który nie jest widziany przez żadnego z sojuszniczych championów, minionów oraz struktur
FoNForce of Nature – Siła Natury
FotMFlavor of the Month – champion, który nagle zyskuje dużą popularność (popularne powody: wystąpienie na ważnym turnieju / bycie w darmowej rotacji)
FountainFontanna – miejsce gdzie odradzają się championi, gdzie możemy dokonywać zakupó1), a nasza mana oraz życie regenerują się w zwiększonym tempie
FS/Fiddle/FidFiddlesticks
FFSMożna określić to jako do k**wy nędzy
GAGuardian Angel – Anioł Stróż
GankZainicjowanie walki w przewadze liczebnej; w początkowej fazie gry zazwyczaj z pomocą junglera lub postaci z mid lane
Gap CloserUmiejętność, która skraca dystans pomiędzy Tobą i przeciwnikiem (najczęściej w odniesieniu do umiejętności pokroju Q Fiory)
GaryGarrison
GGGood Game – „dobra gra”
GJGood Job – „dobra robota”
GLGood Luck – „powodzenia”
GL HFGood Luck Have Fun – „powodzenia i udanej gry”
Glass cannonPostać zadająca mnóstwo obrażeń, jednakże posiadająca niskie zdolności defensywne
GlobalUmiejętność, którą nie ogranicza zasięg
GlyphGlif – typ runy
GoldZłoto – waluta w grze za którą kupujesz przedmioty
GPGangplank
GP10Przedmioty/specjalizacje/runy, które generują złoto co określony czas
GragGragas
Harass/harassowanieWywierać nieustanną presję na przeciwniku, najczęściej podczas przeciwnikowi obrażeń przy każdej możliwej okazji
Hard leashPrzyciągnąć aggro potwora i jednocześnie zadawać mu obrażenia
HatRabadon’s Deathcap – Zabójczy Kapelusz Rabadona
HecHecarim
Heim/HeimerHeimerdinger
HeroSynonim championa w innych grach MOBA
HFHave Fun – „udanej gry”
HPHealth Points – ilość punktów zdrowia
HP5Regeneracja zdrowia / 5 sekund
IEInfinity Edge – Ostrze nieskończoności
IgnitePodpalenie – czar przywoływacza, który zadaje prawdziwe true dmg przez określony czas
ImbaSkrót od imbalanced – niezbalansowany
IncIncoming – „nadchodzą”/”nadchodzi”
InhibInhibitor – budynek po którego zniszczeniu pojawiają się super miniony
InitiateInicjacja – forma rozpoczecia walki z przeciwkiem/grupą przeciwników po przez nałożenie efektu CC, wbiegniecie, zwabienia ofiary w korzystne dla nas miejsce lub jakakolwiek inna forma zmuszająca oponentów do podjęcia walki
Inner TurretsTrzy wieże na zewnętrznym pierścieniu bazy
Instagib/InstakillKiedy champion z pełną ilością życia ginie w czasie, tak krótkim, ze nawet nie zdąży zareagować
InvadeZapuścić się na terytorium przeciwnika, zazwyczaj do jungli. Manewr wykonuje się zwykle na początku rozgrywki w celu ukradnięcia blue lub red buffa
IPInfluence Points – Punkty Zwycięstwa
IreIrelia
ItemPrzedmiot noszony przez championa, w celu poprawienia określonych statystyk
J4/Jar/JarvJarvan IV
Jack/JitBJack In The Box
JukeTrick polegający na niespodziewanej zmianie kierunku w krzakach, bądź mgle wojny
JungleLas - przestrzeń zapełniona przez neutralne stwory
KamikazeSamobójcza próba zniszczenia celu (bohatera/wieży) w wyjątkowo niekorzystnej sytuacji
Kar/KarthKarthus
KassKassadin
KatKatarina
KitCałość umiejętności danego championa
KiterChampion dobry w kite’owaniu (patrz poniżej)
KiteJest to utrzymywanie odpowiedniego dystansu między własną postacią a przeciwnikami nie zaptrzestając atakowania lub nakładania efektów CC by jeden nie anulował poprzedniego, a zarazem nie nie wejść w zasięg obrażeń przeciwnika
KnockbackOdepchnięcie celu w przeciwnych kierunku od użytkownika skilla.
KnockupEfekt CC wyrzucający przyciwników w powietrze. Nie jest redukowany przez tanticity, przerywa umiejętności chanelowane (np. ulti nunu czy katariny)
KogKog’Maw
KSKill Steal – obwinianie sojusznika za wykonanie ostatniego hita na przeciwnym championie
Kill SecuredDobicie przeciwnika na niskim zdrowiu celem uniemożliwienia ucieczki (termin stosują bardzo często suport gracze, jako, że oczekuje się od nich niezgarniania killi)
LagOpóźnienie spowodowane problemami z łączem. Długotrwały lag może doprowadzić do przerwania połączenia z grą
LaneLinia – określona alejka w grze
LaningPobyt na alei celem zdobywania doświadczenia i złota
Laning PhaseFaza laningu – początkowa faza rozgrywki na Summoner’s Rift oraz Twisted Treeline. Faza ta kończy się zazwyczaj, gdy jedna lub dwie wieże na danej linii zostaną zniszczone
Last HitZadanie decydującego ciosu w miniona/neutralnego potwora/przeciwnego championa
LBLeBlanc
LeashTaktyka przyciągnięcia aggro stwora, w celu ułatwienia junglowania
Lee/LSLee Sin
LeechGdy przeciwnik jest wyjątkowo agresywny i odcina nas od last hittów, staramy się przebywać w zasięgu ginących creepów przeciwnika, aby nie tracić cennego doświadczenia. Taktyka ta nazywa się leechowaniem
LoLLeague of Legends
LOLLaughing Out Loud – głośny śmiech
LOMLow On Mana – „mało many” (jeśli nie została ściśle wskazana osoba, uznaje się, że zdanie dotyczy osoby wypowiadającej)
LWLast Whisper – Ostatni Szept
ManaUżywana przez większość bohaterów do wykorzystywania umiejętności
ManalessChampion nie posiadający many (np. Garen)
MalpMalphite
MalzMalzahar
MaoMaokai
MapPlansza, na której toczą się walki
Map awarenessByć świadomym wydarzeń na całej mapie
Map controlMieć wizję i wpływ na wielu obszarach na mapie. Sposobami na zwiększenie map controlu są: stawianie wardów oraz niszczenie przeciwnych turretów
Map objectiveZadanie, które zbliża Cię do wygrania meczu. Do zadań tych zaliczają się między innymi: zbieranie Blue/Reda, zabijanie dragona i barona, niszczenie wież oraz inhibitorów
MarkZnak – typ runy
MBRMadred’s Bloodrazor – Krwawe szpony Madreda
Meta/MetagameAktualny styl gry, składający się z ułożenia championów na liniach
MetagolemPostać robiąca się pod tanka zadającego obrażenia. Build zakłada posiadanie: Atmoga, Frozen Malleta, Trinity Force oraz Mercury Treadsów
MFMiss Fortune
MIAMissing In Action – powiadomienie, że z jakiejś linii zniknął przeciwnik (na serwerach erupejskich częściej spotyka się „ss” zamiast „mia”)
MidMiddle lane – środkowa linia, będąca jednocześnie najkrótszą
MinionKontrolowana przez serwer jednostka, która rodzi się w określonym miejscu (nexus/capture point) i maszeruje w kierunku przeciwnych struktur po określonej ścieżce
MissPatrz MIA
MorgMorgana
MP5Mana regeneration per 5 seconds – regeneracja many na 5 sekund
MPenMagic Penetration – przebicie odporności
MR/MResMagic Resistance – odporność na magię
MSMovement Speed – prędkość poruszania się
Mummy/MumuAmumu
N1Nice One – „nieźle”
NautNautilus
NerfModyfikacja pewnej mechaniki czyniąca ją słabszą; przeciwieństwo buffa
NexusGłówna struktura rozgrywki, miejsce spawnowania minionów. Zniszczenie nexusa przeciwnika prowadzi do bezpośredniego zwycięstwa (może ono być także osiągnięte po poddaniu się przeciwników)
NJNice Job – „dobra robota”
NocNocturne
NoobBardzo słaby gracz/początkujący
NormalNormal game – standardowa gra, w której nie widzisz wyboru bohaterów przeciwnika
NukeDuża ilość obrażeń zadawana w bardzo krótkim czasie przez jednego championa.
OfftankPostać będąca hybrydą pomiędzy tankiem, a dpsem – ma sporą przeżywalność, zadając przy tym niezłe obrażenia
OMGOh my God – o mój Boże
OMWOn My Way – „jestem w drodze”/”już idę”
OOMOut Of Mana – „nie ma many” (jeśli nie została ściśle wskazana osoba, uznaje się, że zdanie dotyczy osoby wypowiadającej)
OPOverpowered – zbyt potężna (zazwyczaj o postaci)
OracleOracle’s Elixir/Oracle’s Extract – Eliksir Wyroczni/Wyciąg Wyroczni – przedmiot używany by wykrywać niewidzialne rzeczy albo postacie
OrangesW Gankplanka
OriOrianna
OverextendingBohater, który zanadto zapuszcza się na terytorium wroga, wystawiając się na ganki.
Pant/PanthPantheon
Path/PathingWybieranie ścieżek, aby dotrzeć w określone miejsce
PBEPublic Beta Environment – środowisko testowe, na którym testuje się nadchodzące patche
PDPhantom Dancer – Widmowy Tancerz
PeelingUżywać CC, aby powstrzymać przeciwnika przed atakowaniem sojuszników
Penta/PentakillZabicie pięciu przeciwników w określonym przedziale czasowym
PetJednostka generowana przez umiejętności danego championa; może być kontrolowalna (np. Tibbers Annie) lub też nie (ghoule Yoricka)
PFEPulsefire Ezreal – skin do Ezreala
PingOznaczenie graficzne i dźwiękowe danego miejsca na mapie (wywoływane przez alt + lewe kliknięcie) / czas przepływu danych pomiędzy Tobą, a serwerem mierzone w milisekundach
PokeForma harassu, polegająca na ciągłym zadawaniu niewielkich obrażeń celem osłabienia przeciwnika
Position/PositioningMiejsce w którym champion się znajduje podczas walk. Dobry „positioning” ma gracz, który utrzymuje optymalną pozycję swojego championa podczas team fightów
PotPotion – Mikstura (najczęściej zdrowia)
PremadeGracze, którzy formują team i grają w jednej drużynie
ProSkrót od profesjonalista
ProcAktywacja danego efektu
PubstompKiedy jakiś gracz/drużyna wykorzystując swoje umiejętności roznosi przeciwną drużynę i zapewnia swojej wygraną
PurpleFioletowy team zaczynający po prawej stronie na Summoner’s Rift, Twisted Treeline oraz Crystal Scar
PushCzyszczenie kolejnych fal minionów/kolejnych wież celem zbliżenia się na danej linii do inhibitora przeciwnika
PvPPlayer versus Player – tryb gry bez botów
QPierwsza umiejętność championa, przypisana zazwyczaj do klawisza Q
QQWiększość osób nie słusznie uważa to za emotkę „płaczących osób”, jednak geneza tego stwierdzenia jest inna. W Warcrafcie 3 (a co za tym idzie pierwszej Docie) dwukrotne wciśnięcie klawisza Q wychodziło z gry. W związku z czym powiedzenie komuś "QQ" oznaczało "wyjdź z gry", jednak z czasem pierwotne znaczenie zanikło, a sama fraza przerodziła się w stwierdzenie "płacz więcej".
QuadrakillZabicie czterech przeciwników w określonym przedziale czasowym
Que/QueueKolejka przed wejściem do gry (czekanie zarówno na zalogowanie do gry, jak i przypisanie do konkretnej rozgrywki)
Queue dodgeZamknięcie gry lub rozłączenie z internetem w celu ominięcia gry w danym meczu
Quint/QuintessenceEsencja – typ runy
RCzwarta zdolność championa (zazwyczaj ultimate), przypisana standardowo do klawisza R
RageFrustracja w trakcie gry
RagequitSytuacja, w której gracz wychodzi z gry z powodu zbytniego wzburzenia
RamboAtakowanie grupki przeciwników samemu, zazwyczaj najskuteczniejsza technika samobójcza
RandomLosowo; najczęściej odnosi się do losowego wyboru championa przed rozgrywką
Rank/RankedGra rankingowa
RatTwitch
RazorsMadred’s Razors/Madred’s Bloodrazor – Szpony Madreda/Krwawe Szpony Madreda
RdyReady – gotowy
ReSkrót od „reappear” – champion wrócił na daną linię
RecallPowrót; zdolność, którą posiada każdy champion; pozwala ona na teleportowanie się do bazy
RecommendedPrzedmioty zalecane na daną postać/ bohaterowie zalecani do gry początkującym
Ren/ReneRenekton
ReportZgłaszanie gracza po grze, z powodu łamania przez niego kodeksu przywoływacza
Req/Request/RequireUlti Karthusa
RevolverHextech Revolver – Rewolwer Hextech
RiotStudio odpowiedzialne za grę League of Legends
RiverRzeka – obszar oddzielający strony na mapie Summoner’s Rift
RoARod of Ages – Różdzka Wieków
RoamerChampion nie przypisany na stałe do żadnej linii, ale kontrolujący mapę i często gankujacy inne linie
RoamowaniePrzemieszczanie się pomiędzy liniami w celu zdobycia killa
ROFLRolling on the floor laughing – tarzać się po podłodze ze śmiechu
Rootdebuff, który uniemożliwia poruszanie; inne używane terminy: snare oraz immobilize
RPRiot Points – waluta, za którą można kupić między innymi skórki do postaci
ScalingOkreśla jak bardzo wzrasta siła championa wraz z postępem gry.
ScrimScrimmage – dwa teamy rywalizują ze sobą w nie turniejowej potyczce
ScrubObraza podobna do „noob”
SealPieczęć – typ runy
ShopSklep – miejsce, gdzie kupujesz przedmioty
ShroomGrzyb Teemo
SilenceDebuff uniemożliwiający używanie aktywnych umiejętności przez danego championa
Skill ShotUmiejętność, która wymaga odpowiedniego wycelowania aby trafić w cel (np. Q Nidalee)
SkinInny wygląd championa, możliwy do kupienia za RP
SlowDebuff zmniejszający szybkość poruszania się celu
Smart castTyp ustawienia umiejętności, dzięki niemu nie musisz wciskać dodatkowo lewego przycisku myszy, aby zaznaczyć cel
SnareDebuff, który uniemożliwia poruszanie; inne używane terminy: root oraz immobilize
SnipeZabić kogoś z dużej odległości
SnowballEfekt kuli śnieżnej” – sytuacja w której dzięki zdobytej przewadze champion dominuje w danej rozgrywce
Snowball ItemItem stający się silniejszy wraz z łapaniem killi oraz asyst (np. Wykradacz Dusz Mejai)
Soft leashPrzyciągnąć aggro creepa i natychmiast się oddalić
SoloChampion będący sam na linii (zazwyczaj mid oraz top)
Solo QueueGracz, który zdał się na los i czeka, aż system dobierze mu sojuszników
SotOSword of the Occult – Okultystyczny miecz
SquishyChampion, który jest łatwy do zabicia z powodu niskich zdolności obrnnych (mało hp, pancerza/odporności na magię)
SRSummoner’s Rift
SSPowiadomienie, że z jakiejś linii zniknął przeciwnik (podobne: mia, miss)
StealZabijać creepy w jungli przeciwnika / zadać finalne uderzenie Dragonowi/Baronowi
StealthZdolność która pozwala championowi stać się niewidzialnym
SteroidZdolność, która podwyższa jeden z bazowych statów championa (np. prędkość ataku)
StunDebuff, który uniemożliwia chodzenie, atakowanie i używanie zdolności
SuperSuper Minion – minion pojawiający się po zniszczeniu inhibitora przeciwnika na danej linii
SupportKategoria championów, których zadaniem jest wspomaganie sojuszników
SuppressSuppression – silniejsza wersja stuna, można go przerwać jedynie Quicksilver Sashem; nie działają na niego redukcje CC (jak np. tenacity)
SurrenderPoddanie rozgrywki
Sustain/SustainabilityZdolność championa do zostawania na linii, bez konieczności powrotu do bazy
SVSpirit Visage – Oblicze Ducha
SynergySynergia; pojęcia używane do określenia, jak dobrze dwaj herosi ze sobą współdziałają
TankChampion, którego główną rolą jest przyjmowanie dużych ilości obrażeń i ochrona sojuszników
TankingByć zdolnym do tankowania (patrz wyżej)
Tanky DPSChampion, który jest tankiem (patrz wyżej) jednocześnie zadając spore ilości obrażeń
TauntDisable, który zmusza do atakowania konkretnego championa
Team CompKompozycja championów w drużynie
Team fightBitwa pomiędzy wieloma sojusznikami i wrogami
TenacityStatystyka determinującą jak bardzo redukowane są efekty CC wpływające na danego championa
TFTwisted Fate
TopGórna linia
TowerWieża; defensywna struktura chroniąca linie
Tower divingKontynuować pościg za przeciwnikiem aż pod samą wieżę (narażając się na obrażenia od niej)
Tower huggingPrzebywać blisko wieży, aby uniemożliwić przeciwnikom atakowanie Cię
TPTeleport
TreeMaokai
Tri-brushKrzak w kształcie literki Y, występujący niedaleko górnej oraz dolnej linii
Triple killZabicie trzech przeciwników w określonym przedziale czasowym
TrollOsoba, która z jakichś powodów za cel postawiła sobie utrudnianie naszej rozgrywki
TTTwisted Treeline
Tryn/Trynd/TryndaTryndamere
Ult/UltiOstateczna zdolność przypisana standardowo do klawisza R
UniqueAura lub zdolność, która nie kumuluje się sama ze sobą (dwa takie same przedmioty z efektem unique dadzą Ci tylko jedną premię
UPUnderpowered – o zbyt małej sile
VarVarus
VeigVeigar
VladVladimir
VoliVolibear
WDruga zdolność championa przypisana standardowo do klawisza W
WardPrzedmiot, który postawiony na ziemi odsłania mgłę wojny i utrzymuje wizje na mapie
Ward bait„Przynęta na warda” – kiedy wiesz, że w drużynie przeciwnej champion kupił oracla, aby czyścić wardy, możesz postawić jednego, aby zastawić niedaleko niego pułapkę na tegoż championa
WotAWill of the Ancients – Wola Starożytnych
WotDWin of the day – premia dnia; bonus 150 IP przyznawany za pierwszą grę danego dnia
WPWell Played – „dobrze zagrane”
WWWarwick
Xin/XZXin Zhao
YiMaster Yi
YorYorick
ZilZilean
Zone/ZoningTaktyka używana, aby pozbawić przeciwnika dopływu doświadczenia oraz złota
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.