Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Sion – Nieumarły Niszczyciel

Odebranie czyjegoś życia to rzecz dość prosta, jednak nikt nie opanował tego tak dobrze, jak Sion. Poprowadził armię za armią prosto w objęcia śmierci, niestrudzenie szarżując przez szeregi wrogów Noxusu tak długo, aż nic nie przyćmiewało już potęgi jego ojczystego miasta-państwa. Nawet gdy ich bohater poległ, a jego śmierć zszokowała obywateli Noxusu, Sion zabrał ze sobą lidera Demacii pozostawiając ich siły bez dowództwa.

Opowieść Siona nie kończy się jednak wraz z jego śmiercią. Chcąc wykorzystać uwielbienie ludu, jakim cieszył się noxiański bohater, Wielki Generał Noxusu podjął drastyczną decyzję i spróbował uwolnić ich najwspanialszego czempiona z okowów śmierci. Jeżeli odebranie życia jest proste, to przywrócenie go jest nie lada wyzwaniem. Sion narodził się ponownie, jednak stał się czymś innym. Pozbawiony swej inteligencji oraz umiejętności przywódczych, z bohatera Noxusu pozostała jedynie maszyna do zabijania, niszcząca wszystkich, wrogów i przyjaciół zarazem, którzy stanęli mu na drodze. Nie będąc w stanie go kontrolować, Noxianie uwięzili ich byłego bohatera. Minęły wieki, nim następny Wielki Generał powrócił do grobowca Siona zdeterminowany, by tym razem przywrócić Siona do życia w jego pełnej chwale.

Śmierć przestała być dla niego przeszkodzą – za każdym razem, gdy polegnie, jego dowódcy przywracają go do świata żywych. W jego poszarpanym ciele drzemie jednak dusza, która desperacko próbuje odnaleźć swoje utracone jestestwo. Jeżeli wojna jest jedyną rzeczą, która może pomóc w tych poszukiwaniach, niechaj wojna się stanie.

Umiejętności

  •  Bierna: Chwalebna Śmierć
    • Sion wpada w morderczy szał gdy straci wszystkie punkty zdrowia, odzyskuje wtedy jego pełny pasek, zyskuje dodatkowe obrażenia od ataku, prędkość ataku oraz kradzież życia, jednak wykrwawia się aż do ponownej śmierci. Jego umiejętności zostają zastąpione przez Śmiertelny Pęd, który daje mu ogromny, ale krótkotrwały, bonus do prędkości poruszania się. Sion umiera, gdy skończą mu się punkty zdrowia.

  •  Q: Dziesiątkujące Uderzenie
    • Sion zapiera się nogami i wykonuje zamaszyste cięcie swoim toporem. Dziesiątkujące Uderzenie zadaje tym większe obrażenia, im dłużej było ładowane, a jeżeli zostało załadowane przynajmniej do połowy, podrzuci wszystkich trafionych przeciwników po uwolnieniu.

  •  W: Kuźnia Dusz
    • Bierna: : Sion zyskuje dodatkowe punkty maksymalnego zdrowia za każdym razem, gdy zabije wrogą jednostkę.

      Użycie: : Sion otacza się krwawą tarczą. Jeżeli tarcza przetrwa do końca jej trwania, eksploduje i zada magiczne obrażenia wszystkim pobliskim wrogom. Sion może również zdetonować tarczę wcześniej, jeżeli ponownie użyje tej umiejętności.

  •  E: Ryk Zabójcy
    • Sion ryczy w wyznaczonym kierunku, zadając obrażenia, spowalniając i redukując pancerz pierwszego trafionego przeciwnika. Jeżeli Ryk Zabójcy trafi wrogiego stwora lub potwora, krzyk Siona dodatkowo odrzuca go na daleki dystans. Odrzucony w ten sposób stwór lub potwór rani i spowalnia wszystkich wrogów na swojej drodze.

  •  R: Niepowstrzymana Rzeź
    • Sion rozpoczyna szarżę w wybranym kierunku z czasem zyskując na prędkości i tratuje wrogie stwory stojące na jego drodze. Może przerwać swój bieg wcześnie, w którym to momencie uderza w ziemię i zadaje obszarowe obrażenia wszystkim pobliskim wrogom. W innym wypadku Sion będzie szarżował na bardzo długi dystans, aż nie zatrzyma się na wrogim bohaterze, ścianie lub jego morderczy bieg nie dobiegnie końca. Jeżeli Sion zatrzyma się na wrogim bohaterze – podrzuci go w powietrze i zada obrażenia obszarowe. Jeżeli zatrzyma się na ścianie – Sion zostanie chwilowo ogłuszony, jednak wciąż zada obszarowe obrażenia.

Rozgrywka

Sion to uparty i wytrzymały olbrzym dobrze radzący sobie zarówno solo w alei jak i w dżungli Summoner’s Rift. Z uwagi na jego powolne, możliwe do przewidzenia ataki, Sion sprawdza się najlepiej, gdy może połączyć swoje umiejętności w ogniu walki.

Pobyt w alei

W początkowej fazie gry Sion polega na brutalnej sile swoich umiejętności. Sprytne pozycjonowanie pozwala mu na trafienie z Dziesiątkującego Uderzenia – zadającego spore obrażenia oraz podrzucającego w powietrze po naładowaniu – przez linię swoich i wrogich stworów, zmuszając jego przeciwnika do wybrania między farmowaniem stworów a pozostaniem bezpiecznym. Wraz z zyskiwaniem kolejnych poziomów, Sion jest w stanie ustanowić swoją dominację w alei. Używając Ryku Zabójcy, by spowolnić swojego przeciwnika i zredukować jego pancerz, Sion może łatwiej trafić i zadać większe obrażenia z Dziesiątkującego Uderzenia. W międzyczasie Kuźnia Dusz daje mu wystarczająco silną tarczę, by zredukować znaczną część obrażeń od jego rywala, jeżeli ten zdecyduje się z nim pojedynkować, lub zapewnia mu dość ochrony do skutecznej ucieczki.

Nawet, jeżeli Sion zostanie zmuszony do dobijania stworów pod wieżą, posiada kilka trików, które pozwolą mu zdobyć złoto, którego potrzebuje. Stojąc poza zasięgiem wieży, Sion może wykorzystać tarczę z Kuźni Dusz, aby wziąć na siebie obrażenia od stworów, podczas gdy on ładuje Dziesiątkujące Uderzenie, którego pole rażenia jest wystarczające, by sprzątnąć całą falę stworów na raz. Sion może również poprosić swojego dżunglera o pomoc, ponieważ jego przeciwnik oddalił się od swojej własnej wieży. Dziesiątkujące Uderzenia oraz Ryk Zabójcy dadzą wystarczająco dużo czasu jego sojusznikowi na zadanie obrażeń. Niemniej jednak, Sion musi uważać podczas ganków przeciwnika: z uwagi na niską prędkość poruszania się oraz brak doskoków, Sion to wyjątkowo niemobilna postać, która polega na swojej tarczy, spowolnieniach i punktach zdrowia, by przetrwać.

Brak mobilności zostaje częściowo zniwelowany po wbiciu 6 poziomu. Niepowstrzymana Rzeź to potworna umiejętność, pozwalająca Sionowi szarżować nawet przez połowę długości Summoner’s Rift. Ma wiele zastosowań, takich jak ściganie uciekających przeciwników czy uciekanie przed pościgiem. Najbardziej interesującym aspektem tej superumiejętności jest jednak możliwość szybkiego przemieszczania się po mapie. Choć dość ciężko z niej celować, nic nie zastąpi widoku w pełni rozpędzonego Siona wpadającego prosto w niczego niespodziewającego się przeciwnika w zupełnie innej alei.

Dżungla

Dzięki wytrzymałości i obrażeniom obszarowym, Sion sprawdza się dobrze w dżungli. Wszystkiego jego podstawowe umiejętności pozwalają mu czyścić dżunglę niezwykle szybko i choć może spróbować gankować przed wbiciem 6 poziomu, to musi polegać na nieuwadze wrogów lub pomocy swoich sojuszników z alei. Gdy w końcu uzyska dostęp do Niepowstrzymanej Rzezi, sytuacja wygląda nieco inaczej. Ogromny zasięg tej umiejętności oraz trudne celowanie sprawiają, że Sion najlepiej radzi sobie gankując ze strony jego własnej wieży. Zaczynając szarżę z dala od przeciwników, Sion może wpaść we wrogów z relatywną skutecznością, podbijając cel w powietrze i masakrując go resztą umiejętności.

Walki drużynowe

Choć Sion jest wystarczająco przerażający w początkowej fazie gry, jego prawdziwy potencjał staje się widoczny, gdy rozpoczną się walki drużynowe. Sion prawdziwie rozkwita w ogniu walki, używając Kuźni Dusz zanim zaszarżuje na wrogów z Niepowstrzymanej Rzezi i rozpocznie masakrę. Gdy znajdzie się już między szeregami wrogów, Sion powinien próbować objąć swoimi umiejętnościami jak największą liczbę przeciwników, wprowadzając zamęt. Nawet jeżeli przeciwnej drużynie uda się z nim uporać, to jeszcze nie koniec. Chwalebna Śmierć daje Sionowi szansę na zemstę zaraz po polegnięciu, dając mu ogromny bonus do obrażeń od ataku, prędkości ataku i sprawiając, że staje się ogromnym zagrożeniem nawet po śmierci.

Synergie

Dobrze współpracuje z:

Ashe – Lodowa Łuczniczka

Zaczarowana Kryształowa Strzała, Salwa oraz Lodowy Strzał spowalniają przeciwników Siona, pozwalając mu dobiec do nich i rozpocząć jego atak.


Nautilus – Tytan Głębin

Połączenie Siona i Nautilusa tworzy niepowstrzymany koszmar umiejętności kontroli tłumu dla wrogiej drużyny. Razem mają wystarczająco dużo spowolnień, ogłuszeń i podrzuceń, by kontrolować wielu przeciwników jednocześnie.


Zilean – Strażnik Czasu

Ponieważ Sion jest raczej powolny, Zagięcie Czasu Zileana daje mu potrzebną prędkość poruszania się, by mógł ścigać swoje ofiary. Zilean może również położyć na niego swoją bombę, by jeszcze bardziej zwiększyć obszarowe obrażenia Siona.

Ma kłopoty z:

Lucian – Kleryk Broni

Bonus do prędkości poruszania się z Płomiennego Wybuchu oraz doskoki z Bezwzględnego Pościgu sprawiają, że Lucian staje się nieuchwytnym celem dla ociężałych ataków Siona. Choć Sion szybko rozprawia się ze swoimi ofiarami, Nieumarły Niszczyciel musi je najpierw złapać.


Azir – Imperator Pustyni

Azir nie tylko jest wystarczająco zwinny, by trzymać Siona na dystans – potrafi też świetnie kontrolować pole walki i jeszcze bardziej spowolnić już wolnego wojownika. Dodatkowo, choć Niepowstrzymana Rzeź świetnie nadaje się do rozpoczęcia starcia, Zdobycz Imperatora blokuje szarżę Siona i niweluje zagrożenie z tej umiejętności.


Swain – Wielki Taktyk

Nigdyruch oraz Wyniszczenie dają Swainowi potrzebne narzędzia do trzymania się z dala od Siona, i choć pozostali magowie szybko ulegają jego toporowi, to Swain posiada naturalną wytrzymałość – zwłaszcza w trakcie działania Krwiożerczego Stada – pozwalającą mu na wytrzymanie ataków Nieumarłego Niszczyciela.

Sion jest już prawie gotowy by zawitać do PBE, więc przygotujcie się na jego przybycie i dajcie nam znać, co o nim sądzicie! Za kilka dni powrócimy z kolejnym artykułem oraz sesją pytań i odpowiedzi, by dać wam jeszcze więcej szczegółów na temat tej aktualizacji.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.