Mimo że Singed nie cieszył się zbyt dużą popularnością przed kilkoma miesiącami, był wybierany bardzo sytuacyjnie, i to zazwyczaj przez starych wyjadaczy tejże postaci, to przez ostatnie tygodnie mogliśmy zaobserwować zwiększoną popularność Szalonego Chemika – został nawet wybrany na LCS i LCK. Dlaczego tak się stało? Postaramy przyjrzeć się temu zjawisku w tymże artykule.
Przez większość czasu uważaliśmy go za tak zwany “troll pick”, jednak na przestrzeni kilku tygodni wszystko się zmieniło. Co mogło się do tego przyczynić? Aby przyjrzeć się temu, musimy wpierw odpowiedzieć sobie na pytanie “dlaczego Singed był słaby jak do tej pory?” Wszystko za sprawą dwóch rzeczy. Singed
musiał ustawiać się na linii za stworami przeciwnika, by móc skutecznie je zabijać w celu zdobywania złota, przez co przegrywał większość pojedynków na górnej alei. Dlatego też gracze Szalonego Chemika
postanowili wynaleźć nowy styl farmienia, czyli proxy. Polegało to na zabijaniu stworów przeciwnika za jego plecami oraz wieżą. Niestety styl ten był średnio skuteczny. To sprawiało, że mógł zostać zamordowany w bardzo łatwy sposób.
W chwili obecnej wszystko uległo zmianie. Bohater może teraz spokojnie farmić na linii, a wszystko za sprawą itemu – Tajemnicza Pieczęć. Z pewnością spotkaliście się z tym podczas soloQ, gdy gracz kupował na nim kilka tych przedmiotów na raz. Jest to wspaniały wybór na Singedzie
. Porównajmy to do innego przedmiotu, który możemy uzyskać za podobną cenę i w podobnym zastosowaniu – Pierścień Dorana
.
Tajemnicza Pieczęć
- Kosztuje 350 złota, sprzedaje się za 245, czyli jesteśmy 105 złota w plecy
- 15 AP
- +100 many
- 25% uleczenia z eliksiru życia
- stacki z “małej mejai”
- świetnie działa z umiejętnością pasywną Singeda, dzięki czemu otrzymujemy dodatkowe 25 HP.
Pierścień Dorana
- -400G, +160G, tracimy 240 złota
- +60HP
- 50% bazowej regeneracji many
- +4 many za zabicie jednostki
Po analizie tych dwóch przedmiotów z łatwością możemy stwierdzić, iż Pieczęć jest znacznie korzystniejsza w przypadku naszego Chemika. Wszystko dzięki HP otrzymanemu z synergii pasywnej umiejętności itemu oraz wspaniałe leczenie z potionów, przez co jesteśmy w stanie uzupełniać mnóstwo brakującego zdrowia w czasie, a także poza walką.
Nieważne w jakiej dywizji się znajdujesz, z pewnością rozumiesz dlaczego nie powinniśmy wchodzić w pogoń za Singedem. Jednak nawet w pretendencie ludzie wciąż to robią. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Gracze Szalonego Chemika
celowo zmniejszają swoją ilość zdrowia, by do tego doprowadzić. Bo przecież ma mało HP, jest dosłownie na kilka uderzeń z podstawowego ataku, nie posiada pancerza ani odporności na magię, więc czemu by nie?
W tym momencie pojawia się zdziwienie na twarzy oponenta Singeda, który wciąż posiada swą umiejętność ostateczną oraz Miksturę Skażenia
. Po użyciu tego jest w stanie zregenerować większość swojego straconego zdrowia (około 30HP/s) i w tym momencie ma okazję zgarnąć zabójstwo.
W późniejszej fazie gry postać ta jest dosłownie pędzącym w przeciwników pociągiem, którego nie sposób zatrzymać. Wciąż nieziemsko się leczy, zadaje obrażenia i potrafi z łatwością uciec.
Start: – na łatwiejszy match-up

Itemy w początkowej fazie gry:
Najważniejsze zestawy przedmiotów:















Wybieramy oczywiście tylko jeden z najważniejszych zestawów. Wszystko w zależności od Waszej gry. Pierwszy zestaw wybieracie jeśli jesteście bardzo do przodu ze złotem, drugi przeciwko silnym postaciom AD, trzeci przeciwko postaciom AP, czwarty jeśli chcecie kogoś mocno pushować oraz piąty, bardzo sytuacyjny, przeciwko postaciom o silnych uderzeniach krytycznych.
Buty:
Tutaj w wyborze jest o wiele łatwiej. Buty prędkości budujemy wtedy, gdy chcemy mieć świetną prędkość ruchu i przy okazji mieć zwiększoną odporność na spowolnienia przeciwnika. Natomiast Obuwie Merkurego
przeciwko bohaterom z obrażeniami magicznymi, bądź z dużą ilością CC, czyli stuny, rooty itp. Tabi Ninja
oczywiście wtedy, gdy chcemy stawić czoła AD bohaterowi, np. Fiora
, Quinn
.
Wszystko zależy od Twoich preferencji. Jeśli czujesz, że będziesz potrzebował tarczy, wybierasz drugą opcję, a jeśli chcesz mieć zwiększoną ilość obrażeń, lepiej zagraj z pierwszym zestawem.
Mimo to lepszą opcją jest granie z Deadfire Touchem, gdyż synergia tej specjalizacji z Q Singeda, która daje nam wspaniałą liczbę obrażeń, jest trochę za silna na chwilę obecną.
Są to oczywiście proponowane strony na runy. Wszystko zależy od gry, w której będziemy uczestniczyć. Zawsze graj z przebiciem odporności na magię w znakach (czerwonych), gdyż jest to niezbędne do pokonania przeciwnika na górnej alei. Glify(niebieskie) są bardzo sytuacyjne. Możemy wstawić moc umiejętności lub odporność na magię/level, wszystko zależy od Ciebie i od tego, jak będzie Ci wygodniej grać. Z pieczęciami jest podobnie jak z glifami. Możemy użyć pancerza lub HP/level. Osobiście polecam grać z pancerzem przeciwko ciężkim przeciwnikom AD, a HP/lvl przeciwko postaciom magicznym bądź tankom. W esencjach użyjemy prędkości ruchu, która jest wręcz stworzona do takich postaci. Dzięki niej będziemy w stanie efektywnie uciekać, gonić przeciwnika, co pomoże nam jak najlepiej wykorzystywać potencjał Singeda. Jeśli wiesz, że twój przeciwnik będzie się nad tobą znęcał, będzie ciągle atakował i jest postacią bazującą na AD, zamień w esencjach prędkość ruchu na pancerz. To powinno dać nam możliwość przetrwania początkowej fazy gry. Kolejną alternatywą jest użycie esencji mocy umiejętności, co da nam spore obrażenia.
Kolejność ulepszania: R>Q>E>W
Najważniejszą rzeczą jest to, aby Substancje Klejącą(W), ulepszyć dopiero na 7-8 poziomie, dlatego że ta umiejętność jest bardzo nieużyteczna w fazie linii oraz wymaga zbyt dużej ilości many, co mogłoby znacznie osłabić nasz laning phase.
Tak właśnie prezentuje się Singed budowany w powyższy sposób. Ciężko zaprzeczyć, iż obecnie jest naprawdę silny, przez co staje się wspaniałą postacią do rankedów na każdym poziomie. A wy? Przetestowaliście już go? A może byliście, bądź jesteście wyjadaczami tego bohatera? Dzielcie się opiniami i pytaniami w komentarzach!