Na oficjalnym forum League of Legends, jeden z pracowników Riotu zamieścił wpis, w którym poruszane są kwestie potencjalnych zmian w gameplayu. O jakich tematach dokładnie jednak była mowa we wspomnianym wpisie?
Pierwszą poruszaną kwestią jest zapowiadany już w przeszłości mini-rework Azira (który zgodnie z zapowiedziami ma zmniejszyć zasięg tej postaci przekierowując tym samym jej moc w inne miejsce), który obecnie po pierwszej fazie testów ma wyglądać dość obiecująco nie zmieniając zbyt radykalnie samego championa. Zgodnie z zapowiedziami następna faza testów polegać ma na zaproszeniu doświadczonych graczy Azira i pozwolenie im na przetestowanie tego reworku, a następnie sprawdzenie co oni (i ich przeciwnicy) o nim sądzą.
Kolejną istotną kwestią poruszaną we wspomnianym wpisie są zmiany w balansie, których spodziewać możemy się w nadchodzącej aktualizacji 7.17. Listę ujawnionych modyfikacji znaleźć możecie w zamieszczonej poniżej wypowiedzi:
- Nerf Dravena – Obecnie przyglądamy się pasywowi, a w szczególności zastanawiamy się czy przy śmierci Draven nie powinien tracić więcej stacków (co zwiększyłoby różnicę pomiędzy Dravenem, który jest w stanie zdobyć zabójstwa, a takim co częściej ginie)
- Buff Hecarima – Testujemy zmianę, która sprawi że czas trwania przerażenia nakładanego przez jego R będzie zależał od przebytego dystansu co nagrodzi bardziej ryzykowne użycia tej umiejętności. Myślimy o czymś w stylu 0.75-1.5 sekundy zamiast obecnej 1 sekundy
- Buff Leony – Testujemy rozwiązanie, w którym jej pasyw zadaje większe obrażenia ale ma mniejszy czas trwania. Leona nie radzi sobie zbyt dobrze na wyższym MMR więc szukamy sposobu na wzmocnienie jej w przypadku bardziej skoordynowanych zagrań. Dodatkowo będziemy chcieli wzmocnić jej Q skupiając się na czasu odnowienia.
- Nerf Janny – Będziemy zmniejszać jej ogólną moc starając się również dodać do kitu narzędzia, które pozwolą na wyrażenie swoich umiejętności. Obecnie testujemy zwiększenie czasów odnowienia, wraz z dodaniem do W efektu redukującego czasy odnowienia/przywracającego manę w przypadku trafienia w championa by nagrodzić bardziej agresywne użycie tej umiejętności. Nie jestem jeszcze pewien czy to będzie finalny kierunek jaki obierzemy.
- Buff Zeda – Zed obecnie radzi sobie odrobinę za słabo za wyjątkiem okresów gdy jeden z jego kluczowych przedmiotów jest zbyt mocny. Jego obrażenia są jednak dość mocne więc szukamy innych miejsc do wzmocnienia obecnie przyglądając się rozwiązaniu, które polega na zwiększenie czasu trwania W (4.5 sekundy do 5 sekund)
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/0tA637vn-quick-gameplay-thoughts-august-8