Po dłuższej przerwie na oficjalnym forum League of Legends pojawił się wpis poruszający temat najnowszych przemyśleń pracowników Riotu na tematy związane z potencjalnymi zmianami w gameplayu.
Pierwszym poruszonym tematem jest nowość, na którą deweloperzy wpadli podczas tworzenia nowej wersji Irelii, związana z ulepszonym systemem bufforowania otrzymywanych inputów (jeśli naciśniemy przycisk zanim wykonanie przypisanej do niego akcji będzie możliwe, polecenie zapisze się i wkrótce wykona). Nowe rozwiązanie pozwala zastosować ten system dla większej ilości umiejętności i obecnie system ten jest już testowany na PBE z myślą o premierze w patchu 8.9.
Kolejną omówioną nowością jest opcja pozwalająca zablokować możliwość naciśnięcia na przeciwnika nie będącego championem podczas wyprowadzania spellów/auto-ataków w momencie, w którym naciskamy odpowiedni przycisk. Obecnie trwać mają pracę nad tego typu opcjonalnym ustawieniem, które dodatkowo pozwalałoby na aktywację albo poprzez naciśnięcie przycisku albo poprzez jego przytrzymanie. Jako, że rozwiązanie to obecnie znajduje się w fazie wewnętrznych testów to najpewniej minie jeszcze trochę czasu zanim pojawi się ono na PBE, a istnieje nawet mała szansa, że ostatecznie w ogóle nie zostanie ono wydane.
Ostatnim poruszonym tematem jest nadchodzący mid-sezon, podczas którego pierwotnie miano między innymi skupić się na umożliwienie magom skutecznego występowania na dolnej alei. Jak się okazuje ostatecznie jednak zrezygnowano z tego pomysłu, mimo iż udało się znaleźć zestaw zmian faktycznie to umożliwiający, a z wszystko z powodu tego iż tego typu rozwiązanie ostatecznie za bardzo zaburzało ogólny balans rozgrywki. Zamiast tego w mid-sezonie spodziewać możemy się zmian mających na celu zarówno rozwiązanie niektórych istniejących już problemów jak i położenie podwalin pod występowanie innych klas na dolnej alei (wśród tych klas znajdują się magowie, jednak tym razem nie są oni jedyną rozpatrywaną pod tym kątem klasą). Możemy się spodziewać, że wraz z czasem będzie pojawiać się coraz więcej zmian mających stopniowo doprowadzać do postawionego celu. Kilka przykładowych zmian prezentuje się następująco:
- Zmiana obrażeń zadawanych w środkowej/późnej fazie gry przez marksmanów tak by nie byli oni tak efektywni w bursowaiu squishy celów, a przy tym nadal dawali sobie radę z przeciwnikami stackującymi defensywne statystyki. Dzięki temu mniej wytrzymałe postacie będą w późnej fazie gry miały większą ilość czasu na zrobienie czegoś, podczas gdy marksmani nadal będą wstanie w sensownym czasie radzić sobie z tankami.
- Poprawki w dostępie magów do many dzięki czemu będą mogli oni rywalizować na linii z większą pulą postaci we wczesnej fazie gry, a przy tym od momentu osiągnięcia środkowej fazy gry nie będą oni wstanie używać swoich umiejętności w każdym momencie gdy tylko się one nie odnawiają (co w efekcie skutkowało między innymi bardzo dużą mocą waveclearu)
- Zwiększenie ilości obrażeń jakie AP postacie zadają wieżom dzięki czemu bez względu na zajmowaną pozycję będą mogły one bardziej przyczynić się do niszczenia wież/bazy przeciwnika, co zmniejszy różnicę na dolnej alei w tym aspekcie. Może się to jednak wiązać z koniecznością wzmocnienia wytrzymałości wież dzięki czemu nie będą one upadać zbyt szybko w stosunku do obecnego stanu gry.
- Sprawienie, że postacie z większej puli pozycji/klas będą mogły łatwiej carrować, dzięki czemu drużyny nie będą tak zależne od obrażeń zadawanych przez marksmanów. Sfeedowany mid, top lub jungla częściej powinny być sensowną opcją dla drużyny na zebranie się wokół niego i wspomaganie go.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/yWEr6aRN-quick-gameplay-thoughts-april-20