Na oficjalnym forum League of Legends pojawił się kolejny wpis opisujący najnowsze przemyślenia Rioterów związane z potencjalnymi zmianami w gameplayu, który tym razem skupiał się przede wszystkim na przyszłości najnowszego championa – Ornna.
Głównym problemem z tą postacią jest fakt, że od jej niedawnej premiery zdaje się ona radzić sobie zdecydowanie poniżej oczekiwań co zgodnie z wypowiedzią pracownika Riotu częściowo ma być związane z faktem iż jest to bohater stosunkowo trudny do opanowania, a do tego wszystkiego obecnie jego sojusznicy często dokonują nie optymalnych wyborów związanych z ulepszeniami przedmiotów oferowanymi z jego pasywa (czy to poprzez wybieranie złego itemu, który nie pasuje do danego championa, czy też decydowanie się na zbyt wczesny zakup ulepszenia).
W związku z tym już podczas poprzedniego weekendu Riot zdecydował się wprowadzić na serwery live hotfix poprawiający bazowe statystyki, a także czas odnowienia na ulcie tego bohatera i choć to nadal zdaje się on negatywnie odstawać od pozostałych championów. Autor wpisu już teraz zapowiedział, że w najbliższej przyszłości spodziewać się możemy kolejnych zmian w tej postaci opisując jej dokładniej następującymi słowami:
Naszym następnym krokiem będzie przyjrzenie się jego pasywowi, a w szczególności temu jak zachęca on niektórych graczy do dokonywania złych wyborów podczas zakupów w sklepie. Wkrótce powinniście zobaczyć na PBE jakieś zmiany w tej kwestii (dobrym początkiem zmian będzie sprawienie. że ulepszenia przedmiotów nie będą dostępne do zakupu do momentu, w którym Ornn osiągnie określony poziom). Po wprowadzeniu tych zmian będziemy przyglądać się temu jak ta postać sobie radzi w przeciągu tygodnia i na tej podstawie określimy czy potrzebuje on jakiś innych zmian w następnym patchu lub nawet jeszcze przed jego premierą.
W tym samym poście pracownik Riotu zapowiedział również, że w najbliższej przyszłości możemy się spodziewać kilku kolejnych poprawek w trybie obserwatora, które mają w założeniu ułatwić śledzenie najważniejszych informacji nawet w najbardziej skomplikowanych teamfightach. Dodatkowo wśród zmian możemy spodziewać się ukrycia w tym trybie informacji o bardzo małych ilościach zdobytego złota (jak np. 1 sztuka złota otrzymywana z Bandita), a także niektórych tekstów o uderzeniach krytycznych (takich jak np. tekst informujący o uderzeniu krytycznym umiejętności w miniona, które zada mu małą ilość magicznych obrażeń).
Odpowiadając na pytania ze strony graczy autor wpisu zdradził, że obecnie testowane są zmiany w Veigarze, które mogłyby polegać na wzmocnieniu jego statystyk, przelicznika na R, czy czasu odnowienia na W (ale nie na wszystkich trzech rzeczach na raz) i w zależności od tego jak owe testy pójdą może się okazać nawet iż te poprawki ukażą się wraz z patchem 7.18 (aczkolwiek nie musi się tak stać).
Dodatkowo w trakcie rozmowy o potencjalnych runach z nowego systemu Rioter zdradził również kilka odrzuconych już pomysłów z czego jeden z nich opisany został słowami:
W pewnym momencie testowaliśmy runę, która pozwalała na przechodzenie przez cienkie ściany. Ostatecznie jednak doszliśmy do wniosku, że runa ta była związana z junglerami.
Natomiast drugi ze zdradzonych pomysłów prezentował się następująco:
Testowaliśmy kilka run dodających efekty po śmierci i według mnie najbardziej interesującą z nich była taka dająca efekt bardzo podobny do pasywa Karthusa z tą różnicą, że moglibyśmy używać tylko umiejętności na sojuszników. Ostateczny odzew był jednak jednoznaczny – moc aktywująca się tylko po śmierci w większości sytuacji jest po prostu nie warta wzięcia, a nawet jeśli jest inaczej to ludzie raczej za nią nie przepadają (co można zobaczyć w przypadku pasywów Zyry, Koga czy Siona za każdym razem gdy nie dadzą one killa).
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/bkfE5v4E-quick-gameplay-thoughts-august-29