Jeden z pracowników Riotu ponownie zawitał na oficjalne forum League of Legends by omówić najnowsze przemyślenia związane z gameplayem gry. Tym razem poruszono między innymi temat nowej kluczowej runy czy mid-sezonowego patcha.
Jeśli chodzi o nową kluczową runę to jeszcze w tym tygodniu powinna pojawić się ona na PBE, a jej premiera zaplanowana jest na patch 8.6. Runa ta obecnie prezentować ma się następująco:
- Aktywuje się tak samo jak Grasp of the Undying (pierwszy auto-atak wyprowadzony we wrogiego championa po przebywaniu w starciu przez 4 sekundy)
- Po aktywacji przyznaje ona AD i sprawia, że część zadawanych przez nas fizycznych/magicznych obrażeń staje się nieuchronna
- Runa ta znajduje się w Ścieżce Precyzji
- Posiada ona stosunkowo krótki czas odnowienia
Póki co jednak Riot musi znaleźć odpowiedź na kilka istotnych pytań związanych z tą runą takich jak:
- Jak upewnić się, że runa ta nie jest zbyt potężna, lub użyteczna tylko na zasięgowych postaciach w momencie gdy jest ona zbalansowana. Testujemy kilka różnych podejść takich jak wydłużanie czasu trwania buffa gdy znajdujemy się w pobliżu (300 jednostek) wrogiego championa czy wydłużanie czasu trwania buffa podczas wyprowadzania auto-ataków wręcz
- Czy powinniśmy jakoś ograniczać występowanie konwersji obrażeń na nieuchronne, lub regulować wielkość tej konwersji. Testujemy takie mechaniki jak zbuduj X AD i Y HP by aktywować konwersję, a także zwyczajne przeliczniki konwersji z AD/HP
- Czy ścieżka precyzji jest właściwym wyborem. W przeszłości rozważaliśmy możliwość dodania tej runy do ścieżki determinacji jako, że więcej daje ona w długich walkach i często wymaga bycia blisko przeciwnika (wersja z wymogiem bliskości oznaczała konieczność stawiania się w groźniejszych sytuacjach). Runa ta miała dużo synergii ze ścieżką determinacji, a przy tym takie rozwiązanie sprawdzało się ok, a sama runa kluczowa wystarczająco różniła się od pozostałych oferowanych przez to drzewo. Ostatecznie jednak runa ta sprawiała wrażenie jakby odrobinę zacierała definicję tego czym powinna być ścieżka determinacji, w związku z czym najpewniej zostanie ona w ścieżce precyzji.
- Czy konwersja obrażeń na nieuchronne jest dobrym rozwiązaniem. Podwójne % przebicie w większości przypadków zaoferowałoby praktycznie taki sam gameplay (twoje obrażenia byłyby mocniejsze przeciwko celom stackującym Armor/MR). Wykorzystanie nieuchronnych obrażeń sprawia jednak, że to co się dzieje jest znacznie bardziej przejrzyste dla obu stron,a w dodatku wywołuje to większe emocje nawet jeśli liczby są zbalansowane tak by pod względem mocy znajdowało się to na tym samym poziomie co rozwiązane z przebiciem (z jednej strony nieuchronne obrażenia wydają się bardzo potężne, a z drugiej strony mogą się wydawać “głupie” i sprawiać wrażenie braku możliwości skontrowania).
Pracownik Riotu przyznał również, że w tym roku aktualizacja mid-sezonowa będzie najpewniej znacząco mniejsza od poprzednich mid-sezonów, jako że w tym roku przed-sezon był znacząco większy od poprzednich lat.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/1czrgEgw-quick-gameplay-thoughts-february-21