Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot zapowiada nadchodzące zmiany w jungli

Jako, że pracownicy Riotu powrócili już do pracy nad swoimi projektami to doczekaliśmy się też nowego postu, w którym jeden z Rioterów opisuje nadchodzące plany związane ze zmianami w gameplayu. Tym razem skupiono się przede wszystkim na sytuacji jungli.

Na samym początku autor wpisu przedstawił zmiany w tym aspekcie, których powinniśmy się doczekać w patchu 9.2. Ich lista prezentuje się następująco:

  • Skalowanie się campów:
    • Wartość efektu skalowania się doświadczenia dla zwykłych campów zostanie zmniejszona z 150% do 125%
    • Wartość efektu skalowania się doświadczenia dla  campów przyznających buffy zostanie zmniejszona z 157% do 125%
    • Wartość efektu skalowania się doświadczenia i złota dla Scuttle Craba zostanie zmniejszona z 200% do 180%
  • Chilling Smite:
    • Ilość obrażeń zostanie zmniejszona z 20 (+8 za każdy poziom) do 12 (+8 za każdy poziom)
  • Challenging Smite
    • Ilość obrażeń za każdy tick zostanie zmniejszona z 20-54 do 19-42 – całkowita ilość obrażeń zostanie zmniejszona z 60-162  do 57-125
    • Czas efekty zadającego obrażenia w czasie zostanie zmniejszony z 3 do 2 sekund
    • Usunięty zostanie efekt przyznający wizję na przeciwnika na czas trwanie efekta

Te zmiany mają na celu zapowiedziane drobne zmniejszenie wpływu junglerów na grę poprzez zmniejszenie ilości obrażeń, które są oni w stanie zadać i zmniejszenie prawdopodobieństwa, że junglerzy będą w stanie posiadać taki sam poziom jak postacie z linii.

Na tym nie skończą się jednak zmiany związane z junglą bo pracownik Riotu zapowiedział również inne projekty związane z junglę, które nie mają jeszcze ustalonej daty premiery. Ich lista prezentuje się następująco:

  • Znalezienie alternatywy dla Chilling/Challenging Smite’a by zapełnić lukę powstała po usunięciu Tracker Knife’a. Obecnie testowana jest ulepszona wersja smite’a, która po użyciu na krótki czas przyznawałaby tarczę i bonus do prędkości poruszania się.
  • Rozwiązanie problemu sporej różnicy pomiędzy wpływem junglerów na profesjonalne rozgrywki, a solo queue. Różnica ta jest powoduje pewne problemy z balansem, a spowodowana jest ona faktem że profesjonalne rozgrywki wymagają znacznie większej koordynacji, a buffy oddawane są zazwyczaj postaciom z linii. W związku z tym niewykluczone, że zmiany związane będą właśnie z buffami i problemami związanymi z zostawieniem/przekazaniem buffa, jednak dokładny kierunek zmian nie został jeszcze ustalony

Ostatnie ujawnione zmiany po raz kolejny dotyczą patcha 9.2, a dokładniej rzecz ujmując związane są one z buffem Barona i wieżą przy inhibitorze. Jeśli chodzi o buff Barona to został on słabiony w 20 minucie, a za to jego skalowanie zostało tak zwiększone by wzrósł on ponownie do starego poziomu (w 20 minucie jest to odpowiednio 12-48 AD i 20-80 AP zamiast 24-48 i 40-80, a do tego 50-70% redukcji obrażeń dla minionów zamiast 70%). Natomiast w przypadku wieży przy inhibitorze ilość Armora i MR została zwiększona z 55-70 do 70.

źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/eJ3T6JR4-quick-gameplay-thoughts-january-11

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.