Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot ujawnia kolejne przemyślenia na temat zmian w systemie rozgrywek rankingowych

Jakiś czas temu ogłoszono zmiany w systemie rozgrywek rankingowych, które ukazać mają się w sezonie 2019. Po ogłoszeniu tych modyfikacji gracze mieli kilka wątpliwości związanych z nimi wątpliwości.

W związku z tym jeden z pracowników Riotu zdecydował się na dostarczenie kolejnych informacji na temat nowego systemu, które mogą pomóc odpowiedzieć na przynajmniej część z pojawiających się pytań  graczy:

Czemu chcemy zmienić rankedy?

Jednym z często pojawiających się ważnych pytań było “Kto właściwie chce zmiany w rankedach?”  Zdecydowaliśmy się na taki krok ponieważ zauważyliśmy, że spora liczba graczy mających duże doświadczenie w rozgrywkach rankingowych zaczyna powoli się wypalać.  Jest to oczywiście dość sensowne biorąc pod uwagę fakt, że ciągle robią oni to samo dla uzyskania takich samych wyników. Jest to jeszcze bardziej sensowne jeśli zauważymy, że ostatnia duża zmiana w systemie rozgrywek rankingowych miała miejsce dwa lata temu kiedy wprowadziliśmy system wyboru pozycji.

Bez względu na to czy pracujemy nad aktualizacją postaci czy dużego systemu takiego jak system rozgrywek rankingowych staramy się skupić na tym by ten element gry pozostał unikalny i zabawny w użyciu. Następnie staramy się przyjrzeć kluczowym elementom z tylu stron z ilu jest to w ogóle możliwe. Czy gracze zgłaszają nam, że te części gry są słabe? Czy element ten w zbyt małym stopniu obsługuje graczy, których powinien obsługiwać? Czy promuje on konkretny styl rozgrywki, który sprawia że LoL staje się ogólnie mniej zabawny?

W przypadku rankedów jest to tak naprawdę kombinacja wszystkich tych elementów. Nowe tiery i placementy mają naprawić najbardziej oczywiste problemy podczas gdy pozostałe zmiany celują w dostarczenie wszystkim graczom nowych wyzwań na rankedach.

Wydaje nam się, że wybraliśmy poprawne cele, jednak nadal mamy sporo pracy do zrobienia. Teraz porozmawiajmy o innych rzeczach, które od was usłyszeliśmy.

Jesteście zaniepokojeni, że sprawimy iż rankedy będą bardziej opierać się na grindzie

Wraz z dodaniem rang dla pozycji odnieśliście wrażenie, że będziecie musieli zagrać dwa razy więcej gier by zdobyć swoją rangę na dwóch pozycjach nie wspominając już o trzech, czterech czy pięciu pozycjach. Więcej szczegółów podamy w następnym blogu, ale mogę was już teraz zapewnić że nie będziecie musieli rozegrać dwa razy więcej gier by zdobyć swoją maksymalną rangę na dwóch pozycjach.

Słyszeliśmy także, że musimy pamiętać o graczach wybierających opcję fill. Dla tych graczy perspektywa znacznego spowolnienia postępów na rankedach może wydać się bardzo zła. Jest to świetna uwaga i obecnie pracujemy nad tym aspektem. Postawienie graczy wybierających fill w takiej pozycji byłoby oczywistą porażką w próbie osiągnięcia naszego celu lepszego nagradzania nagradzania szerokiego wachlarzu umiejętności.

Obawiacie się, że inni gracze nie będą brać gier na poważnie.

Rangi na pozycjach są obietnicą dostarczenia wam wyzwania na innych pozycjach bez negatywnych skutków dla rangi na twojej głównej pozycji. Już od jakiegoś czasu martwimy się, że niektórzy gracze nie będą starać się wygrać tych gier, w których nie będą występować oni na swojej głównej pozycji, gdyż stawka będzie dla nich znacznie mniejsza. Co gorsza pewna grupa graczy może starać się aktywnie niszczyć wasze doświadczenie wiedząc, że takie zachowanie nie zepsuje rangi, na której im zależy.

Jakość meczy i duch rywalizacji są krytyczne dla dobrego systemu rozgrywek rankingowych. Zbadaliśmy już kilka możliwych rozwiązań, ale wasze opinie jeszcze wzmogły nasze obawy w tej kwestii. Zanim ruszymy dalej z tym projektem chcemy znaleźć już solidne rozwiązania dla tych problemów.

Obawiacie się, że dobór gier oparty na pozycjach może być nadużywany.

Też się o to boimy. Jest to tak naprawdę rzecz, nad którą dotychczas najdłużej myśleliśmy. W szczególności są tu dwie główne kwestie, które wymagają rozwiązania. Po pierwsze obawiamy się, że gracze będą mogli wejść do kolejki w swojej pobocznej roli, a następnie w champion seletcie wymienić się na swoją główną rolę by zyskać dodatkową przewagę. Po drugie niektórzy gracze mogą posunąć się jeszcze dalej i wchodzić do kolejki z duo partnerem by ciągle wymieniać się pomiędzy sobą pozycjami.

Chce postawić sprawę jasno: wierzymy w rangi pozycji jako część większych zmian w systemie rozgrywek rankingowych – jeśli uda nam się poprawnie je wykonać to mogą pomóc one odświeżyć pewne wyzwania obecne w grze. Jesteśmy w środku finalizowania naszych planów do rozwiązania lub chociaż załagodzenia pewnych scenariuszy nadużyć, ale jeśli nie będziemy ostatecznie wierzyć że uda nam się tego dokonać to nie wprowadzimy rang pozycji w sezonie 2019.

Dobre rzeczy.

Poza grindem i przypadkami nadużyć, większość zmian w systemie rankingowym została pozytywnie odebrana przez sporą liczbę graczy. Ulepszenie systemu progresji kilkoma dodatkowymi tierami została wyjątkowo dobrze odebrane podobnie jak zmiany w placementach. Podział sezonu i nowe nagrody wymagają jeszcze dodatkowej pracy. Planujemy mocniej zająć się nimi w późniejszej fazie lata kiedy to będziemy mieli ustalone już pozostałe szczegóły.

Co dalej?

Nasz następny blog z serii dev będzie skupiał się na rozwiązywaniu pewnych większych obaw jakie możecie mieć. Następnie ponowimy cały cykl. Zaprezentuj pomysły, wysłuchaj uwag, dostosuj się do nich i powtórz i tak przez całe lato i jesień.

źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/QTXRJ9fj-what-we-heard-on-ranked-2019

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.