Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot odpowiada na wątpliwości dotyczące reworków i zmian w championach

Rework Soraki

Więc koszt jej W to 10% maksymalnego HP, a ona może castować tę umiejętność kiedy ma mniej niż 10% HP. Czy to oznacza, że castowanie W przy poziomie HP równym 5-10% maksymalnego healtha ją zabije?

Gdy Soraka wycastuje tę umiejętność mając 5-10% maksymalnego HP to zostanie jej równo 1 HP. Nie chcieliśmy jednak żeby była ona wstanie spamować healem po osiągnięciu 1 HP, więc na razie zdecydowaliśmy się, że poniżej 5% maksymalnego HP nie można wycastować tej umiejętności (niewykluczone, że jeszcze zmienimy tę liczbę).

Trochę to dziwne, że ma ona umiejętność kosztującą zarówno HP jak i manę. Czy samo 10% maksymalnego HP nie jest wystarczającym kosztem za tego spella?

To faktycznie jest trochę dziwne, ale jej E jest na tyle okazjonalne, że aby mana coś w ogóle znaczyła Q musi być niesamowicie drogie. Będę jednak cały czas obserwował koszty i w razie czego wprowadzę jakieś modyfikacje.

Bardzo podoba mi się ten rework Vesh, jednak mam odnośnie niego kilka pytań:

  1. W jaki sposób będzie można teraz kontrować nowe E?
  2. Czy Soraka całkowicie traci swoją zdolność odnawiania many sojusznikom?
  3. Czy Soraka jest w jakiś sposób informowana, który przeciwnik ma obecnie mniej niż 40% HP?
  4. Czy możecie sprawić, że animacja Starcallu będzie się różniła od innych podobnych umiejętności (W Xeratha i Veigara, czy R Leony)? Osobiście chciałbym żeby z nieba nadal spadały małe kawałki gwiazd, które byłyby po prostu zebrane w AoE.

 

  1. Umiejętność ta ma nasz standardowy czas castowania jednak strefa pojawia się od razu. Jako, że strefa ta w żaden sposób nie spowalnia więc łatwo możemy z niej wyjść dzięki czemu nie będziemy już dłużej uciszeni.
  2. Z przykrością muszę stwierdzić, że tak. Próbowaliśmy na wiele sposobów zachować tę zdolność jednak zawsze wydawało nam się, że jest to zmarnowanie umiejętności. W naszej opinii trzeba by poświęcić zbyt dużo mocy by móc zachować tę umiejętność.
  3. Tak. Nad głowami sojuszników będzie się pojawiać się specjalna cząsteczka widoczna tylko dla Soraki. Dodatkowo ona otrzyma specjalną strzałkę wskazującą jej kierunek, w którym znajdują się zranieni sojusznicy (jako, że będzie musiała poruszać się w tym kierunku by aktywować bonus do MS z pasywa).
  4. Będzie to gwiazda spadająca z nieba, więc animacja będzie musiała ulec zmianie.

Czy nadal będę mógł przez przypadek wyleczyć miniona powodując śmierć mojego ADC?

Nadal będziesz mógł wyleczyć miniona (dzięki czemu będziesz mógł uzdrowić np. Tibersa kiedy ten będzie tankował turreta), jednak pracuje obecnie nad tym by priorytetem do uleczenia zawsze był zraniony przeciwnik.

Czy Soraka wraz w reworkiem otrzyma jakieś nowe animacje?

Tylko nowe VFX, choć zdaje mi się, że GrumpyMonkey chce zmienić jej kolor na bardziej fioletowy by model lepiej odpowiadał splash artowi.

Mam wrażenie, że Soraka nie będzie nadawała się do roamowania gdyż bardzo dużo traci ona gdy w pobliżu nie ma sojusznika, czy mam rację?

Jak Spirit Visage będzie oddziaływał z nową Soraką?



Soraka zdecydowanie wiele traci bez sojusznika w pobliżu. Według mnie traci najwięcej z wszystkich postaci.

Visage będzie zwiększał healowanie się tylko i wyłącznie Soraki (ze Starcalla), ale dodatkowe HP spowoduje, że heal będzie więcej kosztował. Nie będzie to zły item ale wydaje mi się, że będą lepsze przedmioty na nią.

Q&A Meddlera

Według mnie wystarczy dać Varusowi jakiś sposób na przywracanie many by przywrócić go do mety. Być może dobrym rozwiązaniem byłoby danie przywracania many za zdetonowanie stacków W? Coś w stylu 1/3/5/7/10 many za stack (liczby oczywiście są tylko przykładem)? Sprawiłoby to, że Varusowi bardziej opłacałoby się podjęcie ryzyka jakim jest podejście do przeciwnika by nałożyć stacki.

Być może faktycznie pójdziemy tym tropem. Wszystko zależy od tego czego według nas Varus potrzebuje (a nie chce) by lepiej realizować swoje założenia poke’owania w późnej fazie gry. Musimy się też zastanowić czy przywracanie many powinno być zależne od autoattacków.

Gangplank

Meddler wspominał ostatnio, że planujecie zmodyfikować ultimate Gangplanka.

Tak to prawda, zamierzamy dokładniej przetestować bardziej “spójną” wersję, mam nadzieję że uda nam się rozpocząć testy po wprowadzeniu następnego patcha (jako, że zmieni się trochę timing to będziemy zmuszeni zmodyfikować też stronę wizualną przez co ciężko mi podać dokładną datę). Zmiana ta jest częścią jego reworku jednak wstępne testy utwierdziły nas w przekonaniu, że możemy ją wprowadzić na serwery live osobno.

Kiedy mniej więcej wprowadzona zostanie ta zmiana? Czy zamierzacie usunąć element losowy z ulti Gangplanka?

Być może zostanie ona wprowadzona w ciągu kilku następnych patchy, jednak nie mogę tego z pewnością stwierdzić. Tak, element losowy zostanie z tej umiejętności usunięty.

Warwick

Dlaczego po prostu nie pominiecie VU i nie wprowadzicie najpierw zmian w umiejętnościach Warwicka?

Połączenie reworka i VU razem daje nam spore możliwości. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy stworzyć nowe umiejętności, nowe animacje czy nowe dźwięki. Bez tego znacznie ciężej nam pracować. Czasem rzeczywiście wystarczy lekko zmodyfikować pewne skille i zmienić liczby by dokonać potrzebnych zmian, jednak w przypadku WW jest inaczej.

Urgot

Co się stało z pomysłem żeby W Urgota skalowało się z maną?

Zdecydowaliśmy się najpierw wprowadzić zmiany, których jesteśmy całkowicie pewni i przyjrzeć się jak one wpłyną na sytuacje tej postaci, a dopiero potem zastanowić się nad bardziej eksperymentalnymi zmianami takimi jak właśnie sprawienie, że W będzie skalowało się z maną. Urgot nadal ma sporo nierozwiązanych problemów i w pewnych momentach brakuje na niego kontry więc musimy być ostrożni w dodawaniu mu mocy.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.