Na oficjalnym forum League of Legends zamieszczony został kolejny post opisujący najnowsze przemyślenia części Riotu odpowiedzialnej za zmiany w gameplayu. Tradycyjnie przetłumaczoną wersję tego wpisu znaleźć możecie poniżej:
Witajcie,
Tradycyjne sprostowania
Te posty często zawierają nasze przemyślenia o przyszłej pracy, którą robimy lub planujemy robić, w związku z czym może się okazać iż te projekty nie zostaną ostatecznie wydane. Sama natura zapowiedzianych zmian może z czasem ulec zmianie , a w zależności tego co odkryjemy projekty mogą być opóźniane lub całkowicie anulowane.
Więcej aktualizacji ikon
Tak jak wspominaliśmy w jednym z wpisów z poprzedniego tygodnia w najbliższej przyszłości najpewniej zaktualizujemy ikony kilku dodatkowych postaci obok Ahri/Amumu. Nunu jest prawdopodobnym kandydatem tak samo jak Mundo. Dodatkowo jeśli widzicie jakieś postacie, które według was wymagają aktualizacji ikon dajcie nam znać.
Dodatkowo będziemy chcieli zaktualizować kilka starszych ikon nie należących do postaci i najprawdopodobniej zaczniemy od Red/Blue/Baron buffa.
Kontekst zmian w balansie patcha 7.11
- Zyra – Teraz kiedy przetestowaliśmy te zmiany na tyle by je dobrze poznać to wycofamy je z patcha 7.11. Uważamy, że te modyfikacje (mniejsza ilość HP roślin we wczesnej fazie gry, a w zamian zwiększenie ilości nasionek) mają potencjał by sprawić, że granie na Zyrę na linii będzie wydawało się bardziej sprawiedliwe dla przeciwników. Jednak obecnie to nie brak sprawiedliwości jest problemem Zyry, który próbujemy rozwiązać , a zawsze istnieje ryzyko iż te modyfikacje przyniosą ze sobą niezamierzone zmiany w mocy tej postaci. W pewnym momencie możemy do tego wrócić, ale na razie nie będziemy nic robić z tymi zmianami, a także w ogóle z samą Zyrą.
- Syndra i Ahri – Dla obu postaci testowaliśmy nerfy na patch 7.11. Jest to jednak dość prawdopodobne, że te zmiany ostatecznie nie zostaną wydane w aktualizacji 7.11. Jeśli tak się stanie spodziewajcie się, że zostaną one wydane w patchu 7.12.
- Zac – Wczoraj wprowadziliśmy hotfix zabierający obrażenia z Q Zaca po tym jak zbyt mocno wzmocniliśmy tą postać w patchu 7.10. Również w aktualizacji 7.11 będziemy się tej postaci przyglądać. Jedną ze zmian, którą obecnie testujemy jest sprawienie, że ostrzegawczy wskaźnik z E będzie pojawiał się odrobinę wcześniej (obecnie wydaje się, że combo E+R zbyt często wychodzi po tym jak czas podrzucenia z naładowanego E został zwiększony). Istnieją szanse, że wprowadzimy również kilka kolejnych zmian, jednak najpierw musimy zobaczyć w jakim miejscu się on obecnie znajduje i jak będzie on sobie radził w przeciągu kilku najbliższych dni.
Poprawki w wskaźniku zdobytych CS’ów
Będziemy sprawiać, że na tablicy wyników (pojawiającej się po naciśnięciu Taba) do liczby cs’ów nie będą się naliczać małe miniony przywoływane przez gracza. Naszym celem jest sprawienie, że porównanie farmy pomiędzy postaciami było bardziej dokładne, jako że teraz lane’owanie przeciwko komuś kto przywołuje wiele małych minionów może zaburzyć te statystyki. Miniony, na które wpłynie ta zmiana:
- Zwykłe wieżyczki Heimera
- Pacynki Shaco
- Macki Illaoi
- Roślinki Zyry
- Gule i ściany z W Yoricka
- Voidlingi Malzy
Runy i specjalizacje
Kilka razy wspomnieliśmy już iż w tym roku chcemy poszukać możliwych zmian w Runach i Specjalizacjach i że zawczasu będziemy o tym rozmawiać. To nadal jest nasz plan i wkrótce powinniśmy przeprowadzić wspomnianą rozmowę, rozpoczynając od tego jak według nas powinien wyglądać dobry system z którego korzystamy przed grą taki jaki chociażby jest w LoL’u.
Zmiany w animacjach Riven i Renektona
W przeciągu kilku ostatnich patchy po cichu wprowadzaliśmy pewne zmiany w Renektonie i Riven mające na celu pozbycie się części błędów w tych postaciach, a także sprawienie że kolejkowanie umiejętności w tych postaciach będzie bardziej spójne. Oba zestawy zmian przyniosły ze sobą jednak pewne niezamierzone skutki, w związku z czym decydujemy się:
- Renekton – Wycofanie wszystkich zmian
- Riven – Zachowanie zmian sprawiających, że moment w którym możemy anulować animacje Q jest bardziej spójny (w przeciwieństwie do losowego momentu działającego na małym zasięgu), a także że E dobrze kolejkuje się po Q/W (bez zmian w timingu). Naprawimy również błąd sprawiający, że podrzucenie z Q3 stało się odrobinę dłuższe (o około 0.1 sekundy).
Jak zawsze autor wpisu odpowiedział na część pytań zadanych przez społeczność i tak poproszony o rozwinięcie tematu zmian w Syndrze, które dotychczas nie pojawiły się na PBE stwierdził on iż:
Nadal ustalamy wszelkie szczegóły. Najprawdopodobniej zmiany te zawierać będą zmniejszenie zasięgu W by umiejętność ta była łatwiejsza do uniknięcia. Również ulti tej postaci jest dość mocno przez nas omawiane.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/s67eflUY-quick-gameplay-thoughts-may-23