logo

Riot o zmianach w Rylaiu i fazie pick/ban

Warwick

Czy rework Warwicka zostanie wydany już wkrótce? Możemy się go spodziewać przed nową postacią?

Rzeczy oczywiście mogą ulec zmianie, jednak Warwick powinien zostać wydany po kolejnym nowym championie. Natomiast rework asasynów jest projektem, który zostanie wydany przed nową postacią.

Stealth/Kamuflaż

Nie rozumiem po co zdecydowaliście się na odróżnienie stealtha od kamuflażu, w momencie gdy jedynym jego użytkownikiem  jest Evelynn.

Evelynn jest obecnie jedynym użytkownikiem kamuflaża, jednak ona nie będzie jedyną postacią z niego korzystającą po przed-sezonie.

Rylai

Jako, że przed-sezon jest już za rogiem to czy możecie dostarczyć nam jakiejś aktualizacji związanej z zapowiadanymi przez was zmianami w Rylai Crystal Scepter?

Nadal dyskutujemy nad dokładniejszymi zmianami, jednak naszym ogólnym wnioskiem jest to, że ten przedmiot ten jest zbyt uniwersalny. Posiadanie spowolnienia na wszystkich umiejętnościach powinien wiązać się z podjęciem jakiegoś wyboru i ze zrezygnowaniem z czegoś, a nie być czymś co jest obecne w podstawowym przedmiocie dla większości AP postaci. Ten problem jest tylko pogłębiany przez HP przyznawane przez Rylai, jako że jest to najbardziej uniwersalna statystyka (każdy w jakiś sposób z niej korzysta nawet jeśli nie jest to optymalna statystyka dla niego).

Jednym z kierunków, który rozważamy jest dość drastyczna zmiana polegająca na całkowitym usunięciu HP z tego przedmiotu i zastąpieniu go maną, maną i redukcją czasu odnowienia albo czymś podobnym. To rozwiązanie nie się jednak ze sobą problem związany z tym, że sprawiłoby ono iż przedmiot ten nie byłby zbyt dobrą opcją dla większości postaci, które pierwotnie go składały. Mimo to nie wykluczone, że jest to jednak najzdrowsze rozwiązanie dla rozgrywki. Może to również oznaczać, że będziemy chcieli sprawić, że inne spowalniające przedmioty (Dead Man’s Plate, Randuin’s Omen czy GLP) będą lepszym wyborem dla postaci, które nie będą mogły już używać Rylai.

Innym możliwym kierunkiem jest zmniejszenie ilości AP i wzmocnienie za to siły spowolnienia. Duża zaletą tego rozwiązania, jest to że zachowałoby to niszę, w którą zawsze się ten przedmiot wpisywał. Ryzyko polega jednak na tym, że nadal pozostałoby to bardzo uniwersalny (jako, że nadal dawałby on HP), lub wiązałoby się z bardzo mocnym osłabieniem AP/pasywa tak aby był on średni dla wszystkich.

Mamy jeszcze wiele przemyśleń, którymi pewnie podzielimy się kiedy będziemy bliżej premiery patcha 6.22 (patch przed-sezonowy, który powinien pojawić się na PBE już w następnym tygodniu i być na serwerze testowym przez 3 tygodnie)

Faza pick/ban

Jakiś czas temu wspominaliście o możliwości zwiększenia ilości banów, a także ewentualnych innych rozwiązaniach rozwiązujących problem zbyt dużej ilości postaci. Czy możecie dostarczyć nam jakiejś aktualizacji na ten temat?

Zwiększona ilość banów jest czymś czemu planujemy się przyjrzeć po nadchodzącym przed-sezonem. Zmiany w fazie pick/ban są obecnie zależne od nowego klienta, więc planujemy się temu przyjrzeć wtedy kiedy będzie to możliwe.

Dziękuje za odpowiedź. Jeśli mogę się spytać, czy możemy spodziewać się ewentualnej większej liczby banów tuż przed sezonem 7 czy już w jego trakcie?

W pewnym momencie w trakcie kolejnego sezonu jest najbardziej prawdopodobną datą. Czas wprowadzania zmian może jednak się różnić w przypadku turniejowego klienta i rankedów/normalnych gier. Ostatnio dyskutowaliśmy o tym, że draft w turniejowym kliencie powinien się się różnić od zasad w drafcie w normalnych rozgrywek, w związku z różnym kontekstem w tych sytuacjach (w jednej sytuacji jesteście zorganizowaną drużyną, która zbadała przeciwników, a w drugim jesteście grupą losowych osób, którzy trafili na losowych przeciwników). Jeśli zdecydujemy się na wprowadzenie różnych zmian to możemy je wprowadzić w różnym czasie (każda z nich musiałaby zostać przygotowana osobno)

Farmienie/Roamowanie

Wspominaliście, że w przed-sezonie planujecie przyjrzeć się temu, że farmienie jest obecnie bardziej efektywne od roamowania.  Patrząc na tegoroczne Mistrzostwa Świata to farmienie ma obecnie większy priorytet na profesjonalnej scenie co wiąże się z grami z małą ilością killi. Czy planujecie t ozmienić.

Nie tym razem. Testowaliśmy pewne rozwiązania mające przesunąć część golda/XP przyznawanego za farmienie w inne miejsca. Obawialiśmy się jednak, że przez to gra się stanie znacznie bardziej snowballująca i to w momencie gdy spodziewamy się powrotu do mety sporej ilości asasynów (czyli przedstawicieli klasy najbardziej zyskującą ze snowballu w dość frustrujący sposób). Zdecydowaliśmy się zatem nie wprowadzać tych zmian póki co, zobaczyć jak się sprawy potoczyć i możliwe że powrócimy do nich w mid-sezonie.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.




Top