Cho'Gath
Czy możecie zdradzić nam czemu zmiany Cho’Gatha zostały wycofane z PBE?
Zmiany te najpewniej pojawią się na serwerze testowym ponownie wraz z rozpoczęciem nowego cyklu. Uznaliśmy, że są one na tyle dużego kalibru, że wymagają one dodatkowego testowania.
Kog'Maw
Czy w związku z wycofaniem się z reworku Kog’Mawa zmieniliście również moment naliczania się czasu odnowienia na jego W?
Mogę potwierdzić, że czas odnowienia ponownie naliczany jest od momentu w którym naciśniemy przycisk.
Nasus
Czy macie jakieś wiadomości na temat potencjalnych zmian w Nasusie, które mogłyby pojawić się w przyszłym sezonie? Wielu graczy obecnie uważa, że postać ta nie wystarczająco nagradza ryzyko związane z jego wyborem.
Myślę, że najpewniej później w tym roku doczekamy się pewnych zmian o mniejszej skali w tej postaci. Wydaje mi się, że będą to głównie zmiany w balansie z ewentualnymi drobnymi poprawkami w funkcjonowaniu umiejętności, a nie żadna forma reworku tej postaci. W obecnej wersji Nasus może wydawać się słaby ale rdzeń jego rozgrywki jest dość sensownie zrobiony.
Nowe Postacie
Czy możemy otrzymać w przyszłości jakąś nową prostą postać, która składała będzie się tylko z 4 umiejętności i pasywa i nie będzie wymagała dużych umiejętności mechanicznych.
Tak, mamy nadzieję że w przyszłym roku uda nam się wydać 1 (lub nawet 2) postacie nie wymagające zbyt dużych umiejętności mechanicznych. Jest pewna elegancja w postaciach nie wymagających zbyt dużych umiejętności mechanicznych, którymi jednak da się robić playsy na różne sposoby (chodzi mi tu o takie championy jak Singed, Blitzcrank, Morgana, Lux).
Czy możecie zdradzić ile postaci planujecie wydać w przyszłym roku? 4 na rok to wydaje się zdecydowanie za mało.
Chcielibyśmy wydać 6-8 postaci, ale celujemy w jakość ponad ilość. W tym roku póki co wydaliśmy 4 championy, a jeszcze coś się zbliża.
A ile VGU wyjdzie w przyszłym roku?
Wydaje mi się, że celujemy w 4-5 ale jak ze wszystkim liczba ta może ulec zmianie w zależności od tego jak zmieniać będą się nasze cele.
Przed-sezon
Według mnie Riot wykonał bardzo dobrą robotę tworząc niszę dla różnych przedmiotów dla supportów, jednak nadal problemem pozostaje Locket of the Iron Solari, który jest obecnie od razu budowany na każdym supporcie nie będącym Soraką, Soną lub supportem zadającym spore magiczne obrażenia. Czy zamierzacie może coś z tym zrobić?
Tak. Najprawdopodobniej usuniemy Locket lub chociaż jego aurę w nadchodzącym pre-sezonie. Przedmiot ten sprawia, że ciężko jest zaoferować supportom różnorodny wybór itemów, kiedy Locket wydaje się obowiązkowym przedmiotem nawet z znerfioną aurą.
Jednak kilka rzeczy powstrzymało nas przed usunięciem tego itemu wcześniej. Rozmawialiśmy na ten temat już podczas prac nad patchem 6.12 kiedy to mieliśmy wrażenie, że tak duża ilość MR może mieć spory wpływ na całą klasę, jednak wtedy uznaliśmy że jeśli nie jest to konieczna zmiana to lepiej zaczekać z nią do pre-sezonu. Dodatkowo mimo iż Locket sprawia pewne problemy to nadal wypełnia on ważną niszę tankowatego przedmiotu pomagającego ochronić swoich sojuszników. W związku z tym nie chcieliśmy go usuwać bez dodania do gry przynajmniej jednego zastępczego itemu, który będzie pełnił tą samą funkcję.
Strasznie podobała mi się sytuacja w sezonie 2 i sezonie 3 kiedy to dało się grać junglerami w bardziej supportujący sposób, a tego typu przedmioty pozwalały dodatkowo ochronić naszych lanerów w trakcie ganków. Rozumiem, że tworząc te zmiany kierujecie się dobrem supportów, ale mam nadzieję że nie zapominacie, że supportujący junglerzy też odczują te modyfikacje.
Rozumiem twoje obawy. Myślę, że istnieją spore szanse, że jeden z przedmiotów dla supportów, które obecnie testujemy okaże się przynajmniej sensowną opcją dla bardziej supportujących junglerów.
Skoro jesteśmy już w temacie przedmiotów to czy macie może jakieś przemyślenia związane z obecną sytuacją Rylaia?
Rylai również znajduje się na liście przedmiotów, które będziemy zmieniać w przed-sezonie. Obecnie przedmiot ten jest zbyt uniwersalną opcją, podczas gdy my chcemy aby za dodatkowe CC’ki trzeba było w jakiś sposób zapłacić. Nie jestem jeszcze pewien czy zdecydujemy się obniżyć obrażenia pochodzące z tego itemu (by stał się on przedmiotem bardziej dającym wytrzymałość/utility), zmniejszyć liczbę przyznawanych przez niego HP (sprawić aby był on bardziej opcją na kite’owanie dla squishy postaci), czy zastosujemy jeszcze inne podejście (sprawić, że efekt ten będzie działał tylko z określonymi rodzajami spellów lub coś w tym guście).
Mam nadzieję, że tworząc zmiany dla Ryalia weźmiecie pod uwagę Mordekaisera, który najpewniej jest obecnie jedyną postacią w 100% zależną od tego przedmiotu.
Plan zakłada, że zaczniemy od zorientowania się czym Rylai powinien być by stać się zdrowszym dla samej rozgrywki, a następnie zobaczymy, czy jakieś postacie będą wymagały indywidualnych zmian, czy to dlatego że są one uzależnione od obecnej wersji tego przedmiotu czy to dlatego, że za bardzo będą zyskiwać one z jego nowej wersji.

