Umiejętności
Bierna: Oświecenie
Zbawienie: Soraka zyskuje znaczący bonus do prędkości ruchu, gdy zmierza w kierunku ciężko rannego sojusznika.
Dotyk Kosmosu: Soraka rezygnuje z małego procentu swojego dodatkowego pancerza i odporności na magię i zamienia je na dodatkową moc umiejętności.
Q: Deszcz Gwiazd
Soraka przywołuje meteor w wybrane miejsce, raniąc wszystkich przeciwników w zasięgu eksplozji. Wrogowie znajdujący się w epicentrum upadku otrzymują zwiększone obrażenia oraz zostają spowolnieni.
W: Astralne Natchnienie
Bierna: Soraka leczy się za każdym razem, gdy trafi przeciwnika Deszczem Gwiazd.
Użycie: Soraka poświęca własne zdrowie, by wyleczyć pobliskiego sojusznika.
E: Równonoc
Soraka tworzy tymczasową niebiańską strefę na wybranym obszarze. Przeciwnicy znajdujący w tej strefie zostają uciszeni do czasu jej opuszczenia, jeżeli natomiast pozostaną w niej do jej zniknięcia, zostaną unieruchomieni.
R: Życzenie
Soraka leczy wszystkich swoich sprzymierzeńców. Ciężko ranni bohaterowie otrzymają dodatkowe leczenie.
Pobyt w alei
Soraka to bohaterka wsparcia, która sprawdza się najlepiej pozostając blisko swojego strzelca. Dzięki temu może dbać o zdrowie swojego partnera korzystając z Astralnego Natchnienia, a gdy nadarzy się okazja atakować przeciwników Deszczem Gwiazd, by przywrócić trochę własnych punktów zdrowia. Równonoc również posiada bardzo duży potencjał do wygrania pojedynków – użycie tej umiejętności pod nogami postaci takich jak Varus czy Graves znacząco obniża ich możliwości ofensywne. Natomiast w przypadku wrogiego wsparcia, Równonoc zabiera im możliwość pomocy ich strzelcowi.
Równonoc może też uratować was przed gankiem wrogiego dżunglera. Gdy Soraka stworzy niebiańską strefę na drodze dżunglera, zmusza go do wybrania dłuższej ścieżki, lub do opóźnienia użycia jego umiejętności do czasu opuszczenia strefy. Dodatkowo, jeżeli strzelec jest bliski śmierci ale jest też bliżej bezpiecznego schronienia, Soraka może wykorzystać bonus do prędkości ruchu ze Zbawienia, by uciec przeciwnikom. Oczywiście, jeżeli wszystko inne zawiedzie, Soraka zawsze może skorzystać ze swojego leczenia ostatecznego w postaci Życzenia.
Walki drużynowe
Skuteczność w walce drużynowej jest zależna od błyskawicznego podejmowania decyzji oraz maksymalnego wykorzystania krótkiego czasu odnowienia Astralnego Natchnienia. Choć na ogół Soraka czuje się najlepiej trzymając się blisko i lecząc tylne szeregi, to dzięki Zbawieniu może szybko przybiec na ratunek swojemu obrońcy walczącemu na froncie. Wiąże się to jednak z ryzykiem, ponieważ bez dodatkowej prędkości nie będzie mogła szybko wrócić z powrotem na tyły, dając wrogom mnóstwo okazji na dobranie się do niej. Soraka może zmniejszyć zagrożenie rzucając Równonoc na front potyczki, mając nadzieję na powstrzymanie zapędów zabójców.
Życzenie ma natomiast wystarczającą siłę, by mogło same w sobie obrócić przegraną walkę na twoją korzyść. Użycie tej superumiejętności w odpowiednim momencie to klucz do sukcesu: użyta z początkiem starcia przywraca zdrowie sojuszników do maksimum, dając im więcej pewności siebie. Użyta w ostatnim momencie może zupełnie zmiażdżyć morale przeciwników.
Wgląd w bohatera
Soraka, zaprojektowana przez Vesha
Uzdrowiciele. Uzdrowiciele, uzdrowiciele, uzdrowiciele.
Dyskutowaliśmy kiedyś sporo na temat tego, że leczenie, o ironio, jest niezbyt zdrową mechaniką w League. Jeżeli zadawanie bólu przeciwnikom dostarcza frajdy – a na pewno dostarcza! – to widok tego, jak wracają do zdrowia, musi tą frajdę zabierać, nie? Umiejętności naszych nowszych bohaterów wiążą się raczej z tymczasowym blokowaniem obrażeń, zamiast uzdrawianiem ich. Co w takim razie z Soraką, główną uzdrowicielką League? Leczenie to integralna część jej umiejętności, dlatego zastanawialiśmy się, co chcemy z nią zrobić. Doszliśmy do wniosku, że zestaw umiejętności oparty na leczeniu może działać – trzeba go tylko poprawnie zaimplementować i dodać elementy ryzyka do umiejętności, która wcześniej kojarzyła się z bezpieczną, pasywną grą.
Jak to wygląda w przypadku Soraki? Przede wszystkim zmniejszyliśmy zasięg jej podstawowego leczenia. Teraz musi wejść w ogień walki, by móc leczyć swoich sojuszników, co daje przeciwnikom okazję do zaatakowania jej. Dodatkowo zmodyfikowaliśmy Astralne Natchnienie tak, by kosztowało manę i punkty zdrowia. Jest to interesujące tematycznie, ale oznacza też, że Soraka przestaje być zaledwie chodzącą baterią. Soraka musi teraz bardzo uważać – jeżeli zacznie leczyć zbyt często, sama stanie się łatwym łupem dla wrogów. Zbilansowaliśmy to Deszczem Gwiazd, która nie jest już umiejętnością w stylu „spamuj ile wlezie”. Zamiast tego, jej użycie wymaga teraz pewnych umiejętności, a sam czar zada sensowne obrażenia oraz wyleczy Sorakę, dzięki czemu stanie się znacznie aktywniejsza w walce. Soraka musi teraz leczyć w odpowiednim momencie a potem przywrócić sobie zdrowie za pomocą Deszczu Gwiazd.
Koniecznie sprawdź też: Rework Viktora oficjalnie!