Jako, że ostatnimi czasy panuje moda na reworki rozmaitych postaci jeden z użytkowników reddita (posługuje się on imieniem James) zdecydował się zamieścić swoje przemyślenia na temat Siona i kierunku w jakim powinny podążać zmiany w tej postaci. I to właśnie jego plany będą tematem tego wpisu.
Obecnie Sion zdecydowanie jest bronią obusieczną. Postać tę można budować pod AP, AD czy nawet tanka, a każdy z tych buildów wydaje się mieć swoje wady i zalety. Najczęściej ludzie decydują się na pójście tym championem na mida co wiąże się z budowaniem AP – taki Sion umożliwia zadanie sporej ilości obrażeń bez ponoszenia większego ryzyka. Z drugiej strony, kiedy ten nieumarły bohater zostaje wybrany na Topa/Jungle, a co za tym idzie jest składany bardziej pod AD to niesamowicie skaluje się on w późnej fazie gry. Na początku będzie on po prostu farmił sobie czerpiąc korzyści ze swojego E, a po czym dzięki Atmie (E zwiększa ilość maksymalnego HP za każdą wrogą zabitą jednostkę podczas gdy Atma dodaje AD na podstawie ilości HP) z łatwością stanie się postrachem każdego. Jednak jako, ze jest to postać meele nie posiadająca żadnego doskoku to łatwo może zostać zkiteowany (zwłaszcza kiedy gracz nie złoży odpowiednich itemów), przez co jest on postrzegany jako słaba postać. W obecnej mecie Sion ma rację bytu, jednak wymaga on od gracza sporej cierpliwości i wyczucia aby móc wykorzystać jego moc.
Obecnie procent wygranych tą postacią waha się pomiędzy 41 a 45%, co może wskazywać albo na to, że gracze popełniają jakiś błąd grając Sionem, albo na to, że mimo wymienionych wcześniej zalet, postać ta zwyczajnie jest za słaba by móc rywalizować z innymi. Warto zastanowić się także dlaczego obecnie postać jest tak mało popularna.
W mojej opinii Sion składany pod AD z kilkoma defensywnymi itemami jest bardzo mocny, a w dodatku cały czas niesamowicie skaluje się w late gamie. Według mnie build AP przynosi ze sobą wiele problemów , ale mimo wszystko gracze nadal zdają się go preferować. Najprawdopodobniej taki stan rzeczy wynika z dwóch 90 procentowych przeliczników z AP (Q i W). Jak łatwo się domyślić używanie tego buildu w całości opiera się na dobrym wykorzystaniu tych dwóch umiejętności i choć dzięki nim faktycznie możemy zadać spore obrażenia, łatwo czyścić poszczególne wavy, dzięki czemu w mid-game łatwiej możemy stackować HP za pomocą naszego E. Jednak nadal taka wersja tej postaci boryka się z ogromnymi problemami z maną (bardzo często nawet blue buff nie rozwiązuje tych problemów i zmuszeni jesteśmy budować itemy dające mane/regen many), a w dodatku odpowiednie użycie Q i W wymaga bardzo dużej precyzji i najmniejszy błąd może się źle skończyć. Z tych właśnie powodów preferuje ciągłe obrażenia jakie oferuje nam AD Sion, od sporego burstu jego AP wersji. Budowanie Siona pod hybrydę wydaje się być najcięższym zadaniem gdyż build tego typu wymusza poświęcenia niektórych itemów przeznaczonych zarówno dla AP jak i AD Siona przez co postać ta traci wiele ze swojej mocy.
Sion obecnie nie jest pozbawiony mocy jednak gracze muszą być bardziej świadomi jak powinno się go budować i w jaki sposób używać jego umiejętności.
Dodatkowo postać ta kreowana jest na nieumarłego wojownika co wydaje się wykluczać możliwość budowania go pod maga (chyba, że pod uwagę weźmiemy magiczny aspekt bycia nieumarłym).
Do czego właściwie zmierzam? Na pewno nie do usunięcia z gry Siona maga. Owszem obecnie reworku biorą pod uwagę w bardzo dużym stopniu historię danego championa, jednak jako że w byciu nieumarłym jest coś magicznego i dlatego właśnie uważam, że postać ta powinna nadal mieć możliwość stawania się magiem.
Przejdźmy teraz do moich przemyśleń na temat poszczególnych umiejętności:
- Passive: Feel No Pain
To właśnie ten skill najprawdopodobniej powoduje, że część osób rozważa możliwość składania Siona pod tanka. Umiejętność ta daje 40% szansę na zredukowanie obrażeń z auto attacków o 30/40/50 (redukcja obrażeń następuje przed redukcją z resistów). Wydaje się, że pasyw ten naprawdę dobrze działa z Sionem zbudowanym pod AD/Tanka, jednak AP Sion czerpie z niej korzyści tylko na linii (niewykluczone, że z powodu tego, że ta szansa jest tylko 40% pasyw ten jest odrobinę za słaby).
- Q: Cryptic Gaze
Ta umiejętność posiada 90 procentowy przelicznik na AP zapewniając przy okazji stuna. Wydaje się, że pozwala ona na ciągłe nękanie przeciwników (zwłaszcza, że nie trzeba wiele by ją wycastować). Ta posiadająca kilka kontr umiejętność jest zdecydowanie bardzo ważna dla AP Siona gdyż po za sporymi obrażeniami umożliwia mu przygotowanie jego W. Jednak tu objawia się jedna z bolączek AP Siona – w momencie, w którym Q i W są na cooldownie postać ta nie ma dosłownie niczego do zaoferowania.
- W: Death Caress
Sion otacza się na 10 sekund tarczą, która później wybucha zadając wokół obrażenia. Dodatkowo po 4 sekundach można ponownie wycastować tę umiejętność by zdalnie zdetonować tarczę (pod warunkiem, że nie została ona już zniszczona). Mój komentarz co do tej umiejętności jest prawie identyczny co w przypadku Q – jest ona głównym źródłem obrażeń AP Siona jednak kiedy jest na cooldownie taki Sion nie ma nic do zaoferowania.
- E: Enrage
Po włączeniu ataki Siona zaczynają kosztować HP jednak postać ta zyskuje bonusowe AD, a każda zabita przez niego jednostka (nie koniecznie z ataku) zwiększa na stałe ilość jego maksymalnego HP (efekt jest podwojony przy zabiciu wrogiego championa lub dużego miniona/potwora). Skill ten jest powodem ,dla którego lubię składać tego championa pod AD. Na 5 poziomie daje mu ona 65 obrażeń czyli tyle co nie nastackowany Bloodthister, a w dodatku bonusowe HP fenomenalnie stackuje się z Atmą powodując, że taki Sion po przetrwaniu early z łatwością pokona każdego.
- R: Cannibalism
Sion na pewien okres czasu otrzymuje spory bonus do lifestealu i attack speedu, a w dodatku jego auto attacki leczą pobliskich sojuszników. Dzięki takiemu ultowi Sion jest prawdziwym nieumarłym , a w dodatku po 6 levelu z łatwością może on wygrać pojedynki z przeciwnikami. Na maksymalnym poziomie skill ten daje tak dużo lifesteala, że champion ten może leczyć się nawet więcej od Soraki.