Na serwer testowy PBE wprowadzona została kolejna aktualizacja przynosząca ze sobą między innymi już wcześniej zapowiadany rework Ryze’a. Przegląd nowości z tego patcha zaczniemy właśnie od zmian w tej postaci prezentujących się w następujący sposób:
Staystyki i umiejętności:
- Bazowa ilość HP: 558.48
- Wartość przyrostu HP na poziom: 86
- Bazowa ilość regenerowanego HP: 1.4
- Wartość przyrostu regeneracji HP: 0.11
- Bazowa ilość many: 400
- Wartość przyrostu many na poziom: 50
- Bazowa ilość regeneracji many: 1.2
- Wartość przyrostu many na poziom: 0.16
- Bazowa prędkość poruszania się: 340
- Zasięg auto-ataków: 550
- Bazowa ilość AD: 55.04
- Wartość przyrostu AD na poziom: 3
- Bazowa ilość armora: 21.552
- Wartość przyrostu armora na poziom: 3
- Bazowa ilość Magic Resist: 30
Arcane Mastery (Pasyw):
- Umiejętności Ryze’a zadają dodatkowe obrażenia zależne od ilości jego bonusowej i maksymalnej many, a ilość jego maksymalnej many jest zwiększona o 5% za każde 100 AP
Overload (Q):
- Koszt many: 40
- Czas odnowienia: 6 sekund
- Pasyw: Rune Prison (W) i Spell Flux (E) resetują czas odnowienia Overloadu ładując przy tym Runę na 4 sekund, maksymalna ilość run to: 2
- Aktyw: Ryze uwalnia pocisk runicznej energii , który zadaje 60/85/110/135/160/185 (+0.45 AP, +3% bonusowej many) magicznych obrażeń pierwszemu napotkanemu wrogowi. Dodatkowo umiejętność ta rozładowuje wszelkie aktywne runy
- Jeśli 2 runy zostaną rozładowane, Overload dodatkowo nałoży na Ryze’a tarczę wchłaniającą 60-200 (+0.6 AP,+3% bonusowej many) obrażeń i zwiększającą jego prędkość poruszania się o 25/30/35/40/45/50% na 2 sekundy – dokładniej rzecz ujmując bazowa wartość tarczy zmienia się w następujący sposób 60/70/80/90/100/110/120/130/140/150/160/170/175/180/185/190/195/200
- Umiejętność ta może został zlevelowana 6 razy
- Zasięg:
Rune Prison (W):
- Koszt many: 50/60/70/80/90
- Czas odnowienia: 13/12/11/10/9 sekund
- Ryze natychmiast rootuje przeciwnika na 1 sekundę zadając przy tym 80/100/120/140/160(+0.2 AP,+1% bonusowej many) magicznych obrażeń
- Zasięg:
Spell Flux (E):
- Koszt many: 40/55/70/85/100
- Czas odnowienia: 2.25 sekundy
- Ryze nakłada Fluxa na przeciwnika zadając mu przy tym 50/75/100/125/150(+0.3 AP,+2% bonusowej many) magicznych obrażeń. Umiejętności pochłaniają Fluxa by zyskać dodatkowy efekt:
- Overload: Zadaje 60/70/80/90/100% więcej obrażeń i rozprzestrzenia się na pobliskich wrogów z Fluxem
- Rune Prison: Czas trwania roota jest podwojony do 2 sekund
- Spell Flux: Flux rozprzestrzeniany jest na pobliskich przeciwników
- Umiejętności, które zabiją przeciwników z Fluxem rozprzestrzeniają go na pobliskich wrogów
- Zasięg:
Realm Warp (R):
- Koszt many: 100
- Czas odnowienia: 120 sekund
- Ryze otwiera portal do lokacji położonej maksymalnie 1500/3000 jednostek od niego. Po 2 sekundach wszyscy sojusznicy znajdujący się w pobliżu portalu są teleportowani do tej lokacji
- Jeśli Ryze zostanie unieruchomiony lub nie będzie mógł castować umiejętności to castowanie tego spella jest przerywane
- Umiejętność tę można zlevelować 2 razy
- Zasięg:
Głos:
Zaktualizowane skórki:
Human Ryze
(Limitowana edycja)
(Limitowana edycja)
[Skórka ta została przemianowana na Young Ryze]
Tribal Ryze
520 RP (Legacy)
Ryze Whitebeard
750 RP
750 RP
Do omówienia pozostały już tylko zmiany w balansie, do których od razu teraz przejdziemy:
Malzahar
Void Swarm (W)
- Ilość obrażeń zadawanych przez voidlingi potworom została zwiększona z 50% do 100%
Sona
Power Chord: Diminuendo (Pasyw - W)
- Wartość redukcji obrażeń celu została zwiększona z 20% (+0.02 AP) do 25% (+0.06 AP)
- Od teraz umiejętność ta zmniejsza cel na czas trwania debuffa

- Wartość przelicznika z AP na uleczenie została zwiększona z 0.2 do 0.25
- Wartość przelicznika z AP na tarczę została zwiększona z 0.2 do 0.25
Twisted Treeline
- Ilość armora posiadanego przez outer turrety została zwiększona z 50 do 100
- Ilość magic resist posiadanych przez outer turrety została zwiększona z 50 do 100
- Od teraz jedynie zabójca potwora w jungli otrzymuje za niego XP
Big Golem (Twisted Treeline)
- Bazowa ilość XP przyznawanego za zabójstwo tego potwora została zmniejszona z 150 do 120
- Bazowa ilość golda przyznawanego za zabójstwo tego potwora została zwiększona z 69 do 81
- Bazowa ilość HP tego potwora została zwiększona z 1240 do 1340
Little Golem (Twisted Treeline)
- Bazowa ilość przyznawanego złota za zabójstwo tego potwora została zmniejszona z 21 do 14
Big Wolf (Twisted Treeline)
- Bazowa ilość XP przyznawanego za zabójstwo tego potwora została zmniejszona z 142 do 90
- Bazowa ilość golda przyznawanego za zabójstwo tego potwora została zwiększona z 51 do 68
- Bazowa ilość HP tego potwora została zwiększona z 1120 do 1220
Little Wolf (Twisted Treeline)
- Bazowa ilość przyznawanego złota za zabójstwo tego potwora została zmniejszona z 17 do 16
Big Wraith (Twisted Treeline)
- Bazowa ilość XP przyznawanego za zabójstwo tego potwora została zmniejszona z 140 do 90
- Bazowa ilość golda przyznawanego za zabójstwo tego potwora została zwiększona z 45 do 70
- Bazowa ilość HP tego potwora została zwiększona z 1050 do 1150
źródło: http://www.surrenderat20.net/2016/06/628-pbe-update-ryze-champion-update.html