Globalny szef ds. e-sportu, John Needham, dzieli się swoją wizją przyszłości e-sportu LoL.
W ciągu kilku miesięcy, które upłynęły od objęcia przeze mnie nowego stanowiska, międzynarodowy zespół ds. e-sportu w Riot Games ciężko pracował nad stworzeniem naszej wizji przyszłości e-sportu. Jestem niesamowicie podekscytowany i zmotywowany możliwością przyśpieszenia rozwoju naszego sportu w skali światowej. Ponieważ zbliżają się ostatnie miesiące sezonu 2019, pragnę podzielić się wizją i planem przyszłości e-sportu oraz krokami, które podejmujemy, aby tę wizję wcielić w życie.
E-sport League of Legends nigdy nie był popularniejszy, przez co moja rola stała się równie emocjonująca, co trudna. W tej chwili nasze zespoły ds. e-sportu na całym świecie zajmują się regionalnymi finałami, które odbywają się w Atenach, Rio de Janeiro, Seulu, Szanghaju, Stambule, Detroit, Moskwie, Kaohsiung, Tokio, Talcahuano i Melbourne, kończąc sezon zasadniczy 2019 roku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wiele z lig poczyniło duże postępy w promocji naszego sportu.
- W Chinach LPL uruchomiło pierwszy prawdziwy model e-sportu z meczami w domu i na wyjeździe, w ramach którego w wielu miastach drużyny grają na własnych, dedykowanych stadionach e-sportowych.
- W Europie LEC kończy rekordowy sezon po wielkiej zmianie marki i przejściu na model długoterminowego partnerstwa.
- Na całym świecie inwestowaliśmy w infrastrukturę, łącznie z otwarciem LoL Park (siedzibą LCK) w Seulu i nowej areny w Turcji oraz uruchomieniem TJ Sports (e-sportowej spółki, której partnerami są Tencent i Riot) wraz z jej nowoczesnym studiem zdalnego nadawania w Szanghaju.
- Ponadto przekonaliśmy się, że LCS nadal jest najważniejszą ligą e-sportu w Ameryce Północnej z nowymi partnerami, takimi jak Honda, którzy dołączyli do State Farm i Alienware.
Zróżnicowanie zawodników pod względem umiejętności w skali międzynarodowej także się zmniejszyło, co doprowadziło do wspaniałych wydarzeń na Mid-Season Invitational 2019.
W ciągu kilku ostatnich miesięcy spotkałem się z wieloma zespołami Riot ds. e-sportu na całym świecie, by wysłuchać ich planów na rok 2020 i następne lata. Pytanie, na które musiał odpowiedzieć sobie każdy zespół, brzmiało: „Jaka jest najbardziej inspirująca przyszłość dla e-sportu League of Legends i jak możemy ją realizować?”. Pracownicy Riot wyrazili wiele opinii, które w dużej mierze skupiały się wokół trzech głównych celów:
- League of Legends umacnia się na swojej szczytowej pozycji w profesjonalnej rywalizacji w grach, osiągając międzynarodową popularność, która może konkurować z największymi sportami tradycyjnymi.
- Młodzi gracze na całym świecie wybierają League of Legends jako wartościowy styl życia i aspirują do bycia częścią naszego ekosystemu.
- Nasz sport jest uczciwy, otwarty, kładzie nacisk na sportowe zachowanie i doceniany jest za pozytywny wpływ, jaki wywiera na nasze społeczności.
Chcąc uchwycić te idee, stworzyliśmy jedną wizję, zarówno śmiałą, jak i inspirującą: „E-sport League of Legends przynosi radość miliardom fanów na całym świecie”.
Ta wizja będzie motywować wszystkich pracowników Riot, którzy zajmują się e-sportem, aby każdego dnia myśleli o sposobach zapewniania wspaniałych przeżyć fanom i nigdy nie zadowalali się czymkolwiek gorszym od tego, co najlepsze. W 2020 roku będziemy bardziej dostępni dla fanów w każdym zakątku świata, wspierając nasze rozrastające się ligi regionalne i organizując największe, najbardziej innowacyjne wydarzenia e-sportowe, jakie kiedykolwiek widział świat.
Zrobimy to, skupiając się na programach, które będą bawić naszą wierną publiczność, a także przyciągać nowych fanów z nowych miejsc. Użyłem określenia „bawić” celowo. Rywalizacja ma najwyższy priorytet, ale nie jest żadną tajemnicą, że wydarzenia takie jak K/DA podczas Mistrzostw 2018 zostały bardzo dobrze przyjęte przez szerokie grono fanów. Będziemy zatem nadal inwestować w dostarczanie niezapomnianych przeżyć ekscytujących naszą społeczność. W ciągu kilku ostatnich miesięcy dołączyli do nas partnerzy, tacy jak Mastercard, a także Alienware, State Farm, Nike, Coca-Cola, Honda, Secretlab i wielu innych, by promować z nami e-sport. Będziemy pozyskiwać kolejnych partnerów, którzy podzielają naszą wizję. I wreszcie, uczciwa rywalizacja zawsze będzie dla nas najważniejsza, stanowiąc fundament długoterminowego, prawidłowego rozwoju naszego sportu. Jest to zobowiązanie, które nasi współzałożyciele, Marc Merrill i Brandon Beck, podjęli, tworząc wizję i budując League of Legends.
Nic nie powstrzyma nas od pokazania światu, że League of Legends jest najważniejszą, globalną marką w e-sporcie, sporcie i rozrywce. Aktualnie pracujemy nad tym, aby Mistrzostwa Świata 2019 w Europie przekroczyły wasze oczekiwania. Z niecierpliwością czekam, aby razem z wami oglądać najlepszych zawodników z całego świata, którzy spotkają się, by rywalizować w najtrudniejszym, najbardziej zaciętym międzynarodowym turnieju e-sportu na świecie.